Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Δημοτικό τραγούδι και η Αρκαδοκυπριακή διάλεκτος μέσα από το έργο του Ζακ Λακαριέρ «Το Ελληνικό καλοκαίρι»: πηγές διαχρονικότητας του ελληνισμού.
Advertisements

ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ.
΄Ηρθεν η ώρα κι ο καιρός Βιτσέντζος Κορνάρος
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
Προξενιό και Γάμος κατά τη βυζαντινή εποχή
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ Ερευνητική εργασία στα πλαίσια του σχολικού μαθήματος ‘Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας’ Ερευνητική ομάδα: Μοσχοβάκου Δανάη , Νικολοπούλου.
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ.
Ομάδα: Πανδώρα &Πλάτωνας.. Το συμβόλαιο μας Σήμερα Παρασκευή 04/10/2013 συγκεντρωθήκαμε για να συντάξουμε το συμβόλαιο της ομάδας ‘’Πανδώρα και Πλάτωνας’’,
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΟΔΥΣΣΕΑ-ΠΗΝΕΛΟΠΗΣ
Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων
Λεωνίδας Κραλίδης 8/12/2013 1ο Πρότυπο Πειρ. Θεσ/νίκης
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Ο ποιητής του “Ερωτόκριτου” κύριος εκφραστής της Κρητικής Αναγέννησης…
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
Ομήρου Οδύσσεια Α΄ Γυμνασίου Εισαγωγή
Από τους μαθητές της Στ΄2 Παναγιώτης , Πάμπος , Λώρα, Ηρακλής
Εργασία Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Διδ/ων Καθ/της: Μαγαλιού Λ.
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Νιάκαρος Κωστής Καθηγήτρια: Βασιλική Παπακίτσου
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
Ομάδα θεατρολόγων Εύη Καρτάλη και Αντιόπη Βαρβαντάκη.
Βιογραφία Β. Κορνάρου Σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες, ο ποιητής του Ερωτόκριτου ταυτίζεται με έναν βενετοκρητικό Βιτσέντζο Κορνάρο, που γεννήθηκε στις.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
Ελισάβετ Μαρτινέγκου Μουτζάν (ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ)
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΕΙΔΟΣ: Ποίημα ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Κ. Π. Καβάφης ΤΙΤΛΟΣ: «Όσο Μπορείς» Το ποίημα γράφτηκε το 1913 και ανήκει στην κατηγορία των διδακτικών-παραινετικών.
Του γιοφυριού της Άρτας
 Ο Κωστής Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα στις 13 Ιανουαρίου 1859 από γονείς που κατάγονταν από το Μεσολόγγι. Πέθανε στην Αθήνα στις 27 Φεβρουαρίου 1943.
«ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ» Γ. ΒΙΖΥΗΝΟΥ. Τίτλος: «μου» → 1ο πρόσωπο ενώ στο 1ο τμήμα του διηγήματος «εμείς» (όπου κρύβεται ο συγγραφέας). Αφηγητής ενδοδιηγητικός.
ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ Μιλάνε και τα δυο έργα για μια απαγορευμένη αγάπη (Ερωτόκριτος – Αρετούσα, Ρωμαίος – Ιουλίετα)
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
Διονύσης Καρατζάς Ο Διονύσης Καρατζάς είναι ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους πατρινούς ποιητές.
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ.
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
Εισαγωγή στη δραματική ποίηση
Κ.Π. Καβάφης “Όσο μπορείς”.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΚΑΝΑΣ.
Στη Θεσσαλία υπήρχε κάποτε μια πόλη που την έλεγαν Τραχίνα. Βασιλιάς της ήταν ο Κήυκας, νέος, πλούσιος, γενναίος κι όμορφος, χαρίσματα που δύσκολα θα.
K ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.  ΔΙΑΣ ΔΙΑΣ  ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ  ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝ  ΑΡΗΣ ΑΡΗΣ  ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ  ΕΡΜΗΣ ΕΡΜΗΣ  ΗΡΑ.
Τάξη Δ1 Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος Κωμωδία και δράμα.
Κρητικοί Παραδοσιακοί Χοροί Χανιώτης Πεντοζάλι Μαλεβυζιώτης.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΠΑΛΛΑΝΤΑΣ Γαλλική μπαλλάντα > βαλλίζω (χορεύω). Ποίημα τραγουδιστικό και χορευτικό. Έχει σταθερή μορφή. Αποτελείται από 4 στροφές:
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
Ερωτοκριτοσ και Αρετουσα
 Γενικά στοιχεία  Οι Αρκούδες είναι τα θηλαστικά της οικογένειας των Αρκτιδών (Ursidae) — από το αρχαίο ελληνικό άρκτος, και το λατινικό « ursus» αντίστοιχα.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΣΑΠΦΩ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ :ΓΙΑΜΑΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΟΜΑΔΑ Δ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΧΩΡΙΟ
Πηνελόπη Δέλτα – Πρώτες Ενθυμήσεις
Ρυθμός και μετρική: ρυθμός, μετρικά σχήματα και σχήματα λόγου μετρική: τα δύο μετρικά συστήματα τύποι στίχου: ο έμμετρος στίχος, ο ελευθερωμένος στίχος,
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου
Η σοκολάτα στον κινηματογράφο & την λογοτεχνία
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
Στέλλα Βιολάντη.
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Δανάη Φιλιπποπούλου Β’3
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Έλση Ζήκου Γ1 τάξη.
Η Ανάσταση του Λαζάρου ΠΓΕΣΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΟΘΟΣ-ΒΟΥΤΕΡΑΚΟΣ Β΄2
Η γεννηση του Ηρακλη Ιστορία Τάξη: Γ΄.
Καμινάρη Χαρούλα Καπετανάκη Μαριέλα Γ2’
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Μυθολογια στην ακροπολη
ΣΟΦΟΚΛΗΣ Ηλέκτρα – Αντιγόνη.
Η εξέλιξη της ποίησης.
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές Το ποίημα του νεκρού αδερφού ανήκει στις παραλογίες που είναι επικολυρικά δημοτικά τραγούδια και έχουν ως κύρια γνωρίσματα την αφηγηματικότητα και τη δραματικότητα. Υπάρχει ένας αφηγητής που αφηγείται με τρόπο ποιητικό ένα δραματικό περιστατικό πραγματικό με στοιχεία μυθικά ή και εντελώς πλαστά. Παραλογές Παραλογές είναι πολύαιχα αφηγηματικά τραγούδια που εξιστορούν δραματικές κυρίως περιπέτειες της ζωής, πραγματικές ή φανταστικές.

Εργασίες Η Αρετή είναι αυτή που προταγονίζεται στο ποίημα, είναι ανήλικη και αυτό το καταλαβαίνουμε από τον στοίχο 3. ‘‘Την είχες δώδεκα χρονώ κι ήλιος δεν σου την είδε’’ Αγνή και σεμνή κοπέλα. Τόσο άσπρη που δεν την είδε ο ήλιος. Η Αρετή είναι μοναχοκόρη. Αναφέρεται στο ποίημα ότι είναι μονάκριβη – πολυαγαπημένη.

Θέση της γυναίκας στης παραδοσιακές κοινωνίες Δεν έχει το δικαίωμα σύμφωνα με της αντίληψη της εποχής να εκφράσει την άποψη της. Θέση της γυναίκας στης παραδοσιακές κοινωνίες Ο γάμος στηρίζεται στα οικονομικά συμφέροντα των δύο οικογενειών με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ανάπτυξη μια ρομαντικής αγάπης. Επίσης καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η Αρετή αποτελεί αντικείμενο εκμετάλλευσης αφού είναι γυναίκα και για αυτόν τον λόγο η μητέρα της την θέλει κοντά της για να την φροντίζει αν πάθει κάτι γι’ αυτό και δεν θέλει να την παντρέψει μακριά στα ξένα.

Οι στίχοι 2-5 εκφράζουν την απεριόριστη αγάπη και τη μεγάλη αδυναμία της μητέρας προς τη κόρη της. Η μητέρα αγαπούσε πολύ την κόρη της γιατί ήταν η μοναδική μέσα στους εννιά γιούς της. Την πρόσεχε τόσο ώστε μέχρι τα δώδεκα της χρόνια ήλιος δεν την είχε δει.

«Ήρθεν η ώρα κι ο καιρός» Ερωτόκριτος «Ήρθεν η ώρα κι ο καιρός»

Βιογραφικό Ο Κορνάρος, Έλληνας ποιητής εκπρόσωπος τις κριτικής λογοτεχνίας συγγραφέας του αφηγηματικού ποιήματος Ερωτόκριτος , επίσης του θρησκευτικού δράματος ‘Η Θυσία του Αβραάμ’. Ο ποιητής διαλέγει για χώρο της δράσης την αρχαία Αθήνα, όχι όμως όπως τη γνωρίζουμε από την ιστορία. Ο τόπος γέννησης του ποιητή ήταν η Σητεία

Υπόθεση Στην Αρχαία Αθήνα ζει: Ο βασιλιάς «Ηρακλής» μαζί με την γυναίκα του Αρετούσα Ο Ερωτόκριτος Απελπισμένος Δεν μπορεί να φανερώσει τον έρωτα του Περιορίζεται σε καντάδες Ξενιτεύεται στον Εύριπο

Ο Βασιλιάς: Οργανώνει κονταροχτύπημα Νικητής είναι ο Ερωτόκριτος Θυμώνει και εξορίζει τον Ερωτόκριτο Δέχεται την πρόταση του βασιλόπουλου του Βυζαντίου Υπόθεση Μετά από τρία χρόνια: Οι Βλάχοι πολιορκούν την Αθήνα Την πόλη σώζει ο Ερωτόκριτος, τραυματίζεται για να σώσει τον βασιλιά.

Ο Βασιλιάς ως αντάλλαγμα στον ξένο, του προσφέρει για σύζυγο την κόρη του. Ο Ερωτόκριτος όταν βεβαιώνεται για το συναίσθημα της αποκαλύπτει την ταυτότητα. Ο βασιλιάς αποδέχεται το γάμο. Ερωτόκριτος Ο Ερωτόκριτος είναι μία έμμετρη μυθιστορία που συντέθηκε από τον Βιτσέντζο Κορνάρο στην Κρήτη τον 17ο αιώνα Ο Ερωτόκριτος χαρακτηρίζεται ως αφηγηματικό ποίημα

Ο Ερωτόκριτος πέρασε στην λαϊκή παράδοση και παραμένει δημοφιλές κλασικό έργο, χάρη και στη μουσική με την οποία έχει μελοποιηθεί. Αποτελείται από 10.012 ιαμβικούς δεκαπεντασύλλαβους ομοιοκατάληκτους στίχους στην Κρητική διάλεκτο. Κεντρικό θέμα του είναι ο έρωτας ανάμεσα σε δύο νέους, τον Ερωτόκριτο και την Αρετούσα Ο Ερωτόκριτος πέρασε στην λαϊκή παράδοση και παραμένει δημοφιλές κλασικό έργο, χάρη στη μουσική που έχει μελοποιηθεί.

Εργασίες Οι επόψεις τις εποχής που εκφράζει η Νένα είναι : Η πανάρχαιοι δοξασία ότι ο Θεός προαναγγέλλει στους ανθρώπους με σημάδια, ευχάριστα η δυσάρεστα γεγονότα. Την αντίληψη πως το καλύτερο για μια ανύπαντρη κοπέλα, στην πατριαρχική κοινωνία είναι να παντρευτεί και να κάνει παιδιά. Την άποψη πως τα παιδιά πρέπει να υπακούν τις εντολές του πατέρα τους, χωρίς αντιρρήσεις γιατί αυτός είχε την απόλυτη εξουσία.

Την πεποίθηση ότι οι άνθρωποι δέν πρέπει να έχουν στόχους, οι οποίοι είναι αδύνατο να πραγματοποιηθούν.