2.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ I. Ο χώρος
Advertisements

Τα μέρη του Θεάτρου. Θέατρο Επιδαύρου Επίδαυρος ΚΟΙΛΟΝ - ΘΕΑΤΕΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑ - ΧΟΡΟΣ Θέατρο Επιδαύρου (ονομαστό για την ακουστική του.) Όλες οι θέσεις του.
Ήταν ηχητικά ισχυροί οι θεοί στο αρχαίο δράμα ;
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ είδος της αρχαίας ελληνικής ποίησης
Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΘΟΥΚΥΔΙΔΗ Γεννήθηκε πιθανόν το 455 στο δήμο Αλιμούντος. Καταγωγή από εύπορη οικογένεια Μόρφωση: Δάσκαλοί του ο φιλόσοφος Αναξαγόρας και ο ρήτορας.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
1.
Ομάδα Β΄ Βοζίκης Χρίστος Γαϊτάνας Παναγιώτης Γεωργοπούλου Βαρβάρα
Αμαλία Κ. Ηλιάδη Φιλόλογος-ιστορικός (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Βυζαντινής Ιστορίας) Διευθύντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων Πνευματικά Δικαιώματα: Αμαλία Κ.
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
ΕΛΕΝΗ!!! Κατά ποσόν και κατά ποιόν μέρη της τραγωδίας.
ΕΝΑΡΞΗ MADE BY. Kατά την περίοδο της ακμής του, το θέατρο έχει συγκεκριμένη μορφή και διακρίνεται σε τρία μέρη: την προεδρία την προεδρία τη σκηνή σκηνή,
Αρχαία θέατρα Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΑΤΡΑ Μυρσίνη Μαλιόγκα Ε2 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης ΠΤΔΕ ΑΠΘ.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ Μέρος 2ο.
Αρχαία Θέατρα Γιάννης Βαρής 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ Ε’ – 2015.
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Μαρία Μπαλωμένου Γ’3.  Πότε: 525 π.Χ  Πού: Ελευσίνα  Έζησε: Αθήνα  Πέθανε: 456 π.Χ  Πού: Γέλα της Σικελίας.
Τσολάκη Σταυρούλα, φιλόλογος
Θεοδώρα Μπαφα Ε2 gr/Page_04-01.asp Αρχαία Θέατρα.
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.
Τα μέρη της τραγωδίας Κατά ποσόν μέρη Κατά ποιόν μέρη
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
Ομάδα Ε΄ Δημητρίου Μαρία Κάβουρα Αλεξάνδρα Μουλά Ναυσικά
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
Αρχαία θέατρα Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2014
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ Μια θεατρική διαδρομή στο χρόνο. Ο Διόνυσος πάνω σε πλοίο (έργο του Εξηκία)
Αρχαίο Δράμα Εισαγωγή.
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΑΣΟΥΛΑΣ ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΑΧΕΙΜΑΣΤΟΣ
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΡΩΜΑΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Το Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο
Βικτώρια Μαργαρίτη & Θεοχάρης Συμεωνίδης Τάξη Α΄
Ιστοριογραφία Η επιστήμη που καταγράφει σε χρονολογική σειρά την πορεία των γεγονότων σε ένα ανθρώπινο σύνολο μιας ορισμένης χρονικής περιόδου.
 ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ  2011 – ο Γυμνάσιο Αθηνών  ΜΑΪΟΣ 2012  ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ  ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
ΜΑΡΙΟΣ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
Σοφοκλής Τζέισον Ρετζάι.
Κύλικα με παράσταση φαλλοφορίας
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Εισαγωγή στη δραματική ποίηση
Καραγιάννη Μαρία Κόλλια Ελεάνα 1. Γενικά Βίος Δραματικοί Αγώνες Καινοτομίες Έργα 2.
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Ευριπίδη Ελένη Εισαγωγή.
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία: Εισαγωγή στο αρχαίο θέατρο © Θάνος Σταυρόπουλος Φιλόλογος, ΜSc. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ & ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ - ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΦΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΣΑΡΚΑ.
Σοφοκλής Λύγκα Φωτεινή,Μηλαίου Έλενα Γ’3. Ο Σοφοκλής που έζησε περίπου 496 π.Χ π.Χ.Ήταν Έλληνας τραγικός ποιητής της κλασικής εποχής.
Τάξη Δ1 Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος Κωμωδία και δράμα.
3. Η λειτουργία του πολιτεύματος Οι λειτουργίες( σελ )
Δ Ο Μ Η Τ Η Σ Τ Ρ Α Γ Ω Δ Ι Α Σ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ
Τεοντόρα Κίρινα Νίκη Κήτινγκ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ Γ΄ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Αρχαίο θέατρο – Αρχαίο Ωδείο Πάφου
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ.
ΣΟΦΟΚΛΗΣ Ηλέκτρα – Αντιγόνη.
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Αρχαίο θέατρο Αχαρνών.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

2

Κυρίως θέατρον ή κοίλον Το θεατρικό οικοδόμημα Κερκίδα Το θέατρο της Επιδαύρου Κυρίως θέατρον ή κοίλον Διάζωμα Πάροδος Ορχήστρα Σκηνή

Οι δραματικοί αγώνες Στην Αθήνα διεξαγόταν στο θέατρο του Διονύσου, στη νότια πλευρά της Ακρόπολης, όπου διαμορφώθηκε ο χώρος. Αρχικά οι κερκίδες ήταν ξύλινες, αργότερα λίθινες Παρουσίαση νέων έργων και βράβευση των καλύτερων Υπεύθυνος της διοργάνωσης ο επώνυμος άρχων. Επέλεγε έργα, υποκριτές και χορηγούς (εύπορους πολίτες για χρηματοδότηση)

Κριτές: δέκα πολίτες εκ των οποίων επιλέγονταν πέντε ψήφοι μετά το τέλος των παραστάσεων Έπαθλο νικητή: ένα στεφάνι κισσού. Δικαίωμα οικοδόμησης χορηγικού μνημείου Οι χορευτές, ο χοροδιδάσκαλος, ο αυλητής, η σκευή των υποκριτών ήταν μέριμνα του χορηγού Οι ηθοποιοί σχημάτιζαν συντεχνίες ηθοποιών τους «περί τον Διόνυσον τεχνίτας»

Οι συντελεστές της παράστασης Ποιητής: Βασικότερος συντελεστής με πολλαπλούς ρόλους: συγγραφέας , σκηνοθέτης, μουσικοσυνθέτης, χορογράφος, σκηνογράφος Ηθοποιοί: Μεγαλοπρεπής εμφάνιση με σχετική ένδυση και υπόδηση. Χρήση προσωπείων. Υποκριτική βασισμένη στη φωνή και τις κινήσεις Χορός: Τραγούδι και χορός – χορευτικές κινήσεις. Συνδιαλέγεται με ήρωες μέσω του ‘κορυφαίου’. Κοινό: Μαζική η προσέλευση και ενεργητική η συμμετοχή. ‘Ραβδούχοι’ για την τήρηση της τάξης.

Οι πρόδρομοι των μεγάλων τραγικών Οι πρόδρομοι των μεγάλων τραγικών Θέσπης: Ουσιαστικά ο δημιουργός του δράματος (εισαγωγή υποκριτή). Βελτίωση μεταμφίεσης και προσωπείων. Χρήση ιαμβικού τριμέτρου Χοιρίλος: Λαμπρή αμφίεση πρωταγωνιστών, τελειοποίηση προσωπείων Πρατίνας: Ευρετής του σατυρικού δράματος Φρύνιχος: Εισαγωγή γυναικείων προσώπων στις τραγωδίες. Έγραψε έργα εμπνευσμένα από την ιστορία. Από τα έργα των ποιητών αυτών σώζονται μόνο μερικά αποσπάσματα

Οι μεγάλοι τραγικοί: Αισχύλος Γεννήθηκε στην Ελευσίνα το 525 π.Χ. – πέθανε το 456 π.Χ. στη Γέλα της Σικελίας 90 έργα – Σώζονται 7 – 13 νίκες Χαρακτηριστικά: Βαθιά θρησκευτικότητα, φιλοσοφική σκέψη, φιλοπατρία. Σημαντικός ρόλος θεού – θείας δίκης, Ανάγκης, Μοίρας Μεγαλοπρέπεια περιεχομένου και λόγου. Τολμηρότητα εικόνων, μεγαλείο στίχου Καινοτομίες: Μείωση ανδρών χορού από 50 σε 12, ενιαία υπόθεση τριλογιών, βελτίωση χορογραφίας και σκευής

Οι μεγάλοι τραγικοί: Ευριπίδης Γεννήθηκε στην Σαλαμίνα το 485 π.Χ. – πέθανε στην Πέλλα της Μακεδονίας 92 έργα – Σώζονται 18 τραγωδίες, 1 σατυρ.δράμα – 4 νίκες Χαρακτηριστικά: Πραγμάτευση ηθικών – πολιτικών προβλημάτων του καιρού του. Νεωτερίστικο πνεύμα. Ανάλυση ανθρώπινων παθών, κριτική και αμφισβήτηση της παράδοσης και των θεσμών. Ρεαλιστική απόδοση χαρακτήρων. Καινοτομίες: Μακροί πρόλογοι, «από μηχανής θεός», περιορισμός των λυρικών μερών, αύξηση μονωδιών με επίδραση από ανατολίτικα στοιχεία στο μέλος και το ρυθμό.

Οι μεγάλοι τραγικοί: Σοφοκλής Γεννήθηκε στον Ίππιο Κολωνό της Αθήνας το 496 π.Χ. Έλαβε σημαντική μόρφωση. Ανέλαβε διάφορα δημόσια καθήκοντα. Στρατηγός μαζί με τον Περικλή στην εκστρατεία της Σάμου 441-440 π.Χ. Συνδέθηκε φιλικά με εξέχοντα πρόσωπα της εποχής. Αγάπησε σφόδρα την Αθήνα και δεν την εγκατέλειψε ποτέ. Πέθανε το 406 π.Χ. Πρώτη εμφάνιση στο θέατρο το 468 π.Χ. Έλαβε μέρος σε 30 αγώνες, πάνω από 20 νίκες. Έγραψε 123 δράματα. Σώθηκαν 7 τραγωδίες και ένα μέρος από το σατυρικό δράμα Ίχνευταί.

Χαρακτηριστικά: Ασχολείται με προβλήματα ηθικής τάξης και αναζητεί βαθύτερα κίνητρα δράσης των ανθρώπων. Αισθητή η παρουσία των θεών. Οι νόμοι τους υπερισχύουν. Οι ήρωες είναι γενναιότεροι από τον μέσο άνθρωπο. Παλεύουν μόνοι τους, ηρωικά, ενάντια στη θέληση ανθρώπων και θεών. Υπεύθυνοι για τις πράξεις τους αλλά όχι κύριοι της τύχης τους. Έχουν κάτι το υψηλό και το ευγενές. Παρουσιάζει τους ήρωες εξιδανικευμένους. Τα δευτερεύοντα πρόσωπα είναι τελείως αντίθετα, δείχνουν έλλειψη θάρρους, αδυναμία, φόβος, αφέλεια. Γλώσσα: Κομψότητα, λεπτότητα. Λόγιες, μεγαλοπρεπείς λέξεις. Χρήση τραγικής ειρωνίας, περιπέτεια, αναγνώριση. Καινοτομίες: Αύξηση χορευτών από 12 σε 15. Μείωση χορικών. Προσθήκη τρίτου υποκριτή επί σκηνής. Διάσπαση ενιαίας υπόθεσης τριλογιών. Εισαγωγή της σκηνογραφίας.

Η παρουσίαση δημιουργήθηκε από τον Χρήστο Μουλώτσιο (director@philology.gr) και διατίθεται δωρεάν στον ιστοχώρο Pagina Philologiae (www.philology.gr) Μπορείτε να την προβάλετε, αντιγράψετε, διανείμετε και τροποποιήσετε για εκπαιδευτικούς σκοπούς χωρίς την άδεια του δημιουργού. Απαγορεύεται οποιαδήποτε εκμετάλλευσή της με σκοπό το κέρδος. Παρακαλούμε στείλτε τα σχόλιά σας και τις παρατηρήσεις σας στη διεύθυνση director@philology.gr. Ιδιαίτερα, αν χρησιμοποιήσετε την παρουσίαση αυτή σε σχολική τάξη, παρακαλούμε να μας αναφέρετε τις αντιδράσεις των μαθητών.