ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ - ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παραδοσιακές Φορεσιές στην Ελλάδα
Advertisements

Ενδυμασία Εργασία στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας.
Η ενδυμασία από τα τέλη του 15ου έως τις αρχές του 19ου αιώνα
Ενδυμασία - Μόδα ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
Παραδοσιακό φόρεμα της Κρήτης Το παραδοσιακό φόρεμα για τα άτομα
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΜΙΝΩΙΤΩΝ Οι πληροφορίες που διαθέτουμε για το μινωικό ένδυμα προέρχονται από ένα πλήθος τοιχογραφικών παραστάσεων, από τα ενδύματα των ανθρωπόμορφων.
ΜΟΔΑ-ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ.
ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Η κατανόηση της ευμεταβλητότητας, παροδικότητας της μόδας και η σχέση της με τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες Το πέρασμα από.
Η ΜΟΔΑ ΤΟΝ 20Ο ΑΙΩΝΑ.
Η ενδυμασία και η μόδα στα Βυζαντινά χρόνια
Φορέματα σε Α γραμμή (1950).
Από της δεκαετία του 1920 έως τη δεκαετία του 1930.
Η ΜΟΔΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ
ΥΠΟΘΕΜΑ: Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Κατερίνα Σαντοριναίου
Το Λαογραφικό Μουσείο Μακεδονίας Θράκης στη Θεσσαλονίκη
Αντίληψη της ομορφιάς Μόδα και περιποίηση
Ρώμη Βυζάντιο Μεσαίωνας
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ 18ος - 19ος αιώνας.
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ, Στην τεχνη & στον πολιτισμο
ΥΠΟΘΕΜΑ: Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Η ενδυμασία στο Βυζάντιο
Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΧΡΟΝΩΝ
Ε.Ε. Τα ρούχα μας αυτοί οι άγνωστοι!!!
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
Η ενδυμασία στην Αρχαία Ρώμη
Σημασία της ενδυμασίας στη ζωή μας Συντάκτριες: Κωνσταντίνα Βέργου, Σοφία Βέργου, Ελένη Καρβουνίδου, Εύη Τοψαχαλίδου.
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΕΠΟΧΗ
ΤΟΠΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΕΙΔΗ ΛΕΥΚΑΔΙΤΙΚΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
2Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ ΤΑΞΗ : Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΧ. ΕΤΟΣ
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ
H γυναικεία ενδυμασία κατά την εποχή του χαλκού
ΥΠΟΔΗΜΑ Το Παπούτσι είναι ένα κομμάτι της ενδυμασίας και καλύπτει το κάτω μέρος του ποδιού. Εκτός από το απλό κάλυμμα βοηθάει και στο βάδισμα. Συνήθως.
ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΑΓΟΥΛΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
FRANCE!!!.
Η λειτουργία των εθίμων στις τοπικές κοινωνίες:
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ:ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Εισαγωγή Ενδυμασία είναι το σύνολο των ρούχων, αξεσουάρ και άλλων αντικειμένων που φοράει ο άνθρωπος με σκοπό να καλύψει και να στολίσει το σώμα του.
«Η σημασία και η συμβολική γλώσσα της ενδυμασίας»
Κρητικές Παραδοσιακές Φορεσιές
Ανθρώπινα Χαρακτηριστικά Χρώματα
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ
“Η μόδα στη ζωή μας” Η μόδα είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο που καθρεπτίζει τις εξελίξεις μιας κοινωνίας σε μια ιστορική περίοδο. Ο ρόλος της είναι να.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μ.ΚΑΛΥΒΙΩΝ.
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Διερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Ενδυμασία-Ταξίδι στο χρόνο κομμάτι: -μοντέρνο κοστούμι -ρούχα της δουλειάς.
Η ενδυμασία και η μόδα στο βυζάντιο Ιστορία Β΄ Γυμνασίου Κεφ.Ε΄.1.
Η ενδυμασία στα χρόνια της Ωραίας Ελένης
Λαϊκή τέχνη Η γυναικεία φορεσιά Οι γυναίκες της Καλύμνου χεροδύναμες κι εργατικές ξέρουν να υφαίνουν στους εργαλειούς μόνες τους τα μάλλινα πολύχρωμα χράμια,
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΟΔΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
Λάβαρα, σημαίες και στολές της Επανάστασης του 1821
Μόδα στον Ινδουισμό Μια εργασία για το μάθημα του Project από τους μαθητές: Νικολόπουλο Αχιλλέα, Παπία Θανάση, Πλάτανο Φώτη και Πούλιο Ηλία Π.Π.ΓΕΛ ΠΑ.ΜΑΚ.
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Κυκλαδίτες, Μινωίτες και Μυκηναίοι- σύγκριση της τέχνης τους
Η σχέση της ενδυμασίας με τη χειραφέτηση της γυναίκας
FASHION.
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΜΙΝΩΙΤΩΝ ΜΕ TO Διαδικτυο
Η Ιστορία της μάσκας Η μάσκα δεν γνωρίζει σύνορα και κάθε λαός της δίνει τη δική του ερμηνεία και τη χρησιμοποιεί σύμφωνα με τις παραδόσεις του. Η μάσκα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ - ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ - ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Γενικά χαρακτηριστικά φορεσιάς Από τι εξαρτώνται Γενικά γυναικείες φορεσιές Γενικά αντρικές φορεσιές Τοπικές φορεσιές Παραδοσιακές φορεσιές στην Ελλάδα Πως κατασκευάζονταν Η εξέλιξη Το σήμερα

ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΦΟΡΕΣΙΑΣ Απεικονίζει το ανθρώπινο σώμα Βασικό εργαλείο κατανόησης του ανθρώπου και της κοινωνίας Παρουσιάζει την κοινωνική θέση Δηλώνει την ποιότητα και την αισθητική κάθε περιοχής

ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ Το κλίμα Το φύλλο Οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες

ΓΕΝΙΚΑ ΓΥΝΑΙΚΕΙΕΣ ΣΤΟΛΕΣ Σκοπός τους να εντυπωσιάσουν παρά να αναδείξουν το κορμί μία γυναίκας. Λευκό πουκάμισο (σε διάφορα μήκη) Απουσία εσωρούχων Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό η πόδια (διακοσμητικό τμήμα αλλά και συμβολικό καθώς καλύπτει το πιο σημαντικό τμήμα του γυναικείου σώματος) Διάφορα είδη κοσμημάτων που στόλιζαν τόσο το κορμί όσο και το κεφάλι

ΓΕΝΙΚΑ ΑΝΤΡΙΚΕΣ ΣΤΟΛΕΣ ΓΕΝΙΚΑ ΑΝΤΡΙΚΕΣ ΣΤΟΛΕΣ Σε αντίθεση οι ανδρικές στολές είναι λιτές σε χρώματα και διακόσμηση Ντουλαμάς (γνωστός ως φουστανέλα) Λευκό πουκάμισο Κεφαλοκαλύμματα και κλαδοδέματα (καθορίζονταν από τους Τούρκους Χαϊμαλί (αργυρό φυλαχτό) Σελάχι (θήκη για τα όπλα)

ΤΟΠΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΑΜΑΛΙΑ Ονομάστηκε <<ΑΜΑΛΙΑ>> λόγω της συζύγου του βασιλεία Όθωνα. Έτσι έγινε το ένδυμα των γυναικών στην πόλη κυρίως(εθνικό ελληνικό κοστούμι). Αποτελούνταν από :το φουστάνι ή καβάδι,πανωφόρι που ήταν συνήθως ανοιχτό , πουκάμισο βασιλικά κεντημένο και το φέσι ή καλπάκι (το φέσι ήταν για τις παντρεμένες , ενώ το καλπάκι για τις ανύπαντρες )

ΤΣΟΛΙΑΣ Οι Εύζωνες είναι παγκοσμίως γνωστοί για την ενδυμασία τους ΤΣΟΛΙΑΣ Οι Εύζωνες είναι παγκοσμίως γνωστοί για την ενδυμασία τους. Η φουστανέλα σχεδιάστηκε παλαιότερα για την Ανακτορική φρουρά και σήμερα για την Προεδρική.Αποτελείται από : τη φουστανέλα,το φάριο ( καπέλο σε κόκκινο χρώμα), το πουκάμισο , το γιλέκο (γνωστό και ως φέρμελη), τις κάλτσες (λευκές και μαύρες), τα τσαρούχια και τις δερμάτινες φυσιγγιοθήκες.

Στην παρακάτω εικόνα βλέπουμε αρχίζοντας από τα αριστερά:της Κρήτης,της Μακεδονίας,τις δύο επικρατέστερες φορεσιές και του Πόντου.

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Κάθε περιοχή της χώρας μας είχε ξεχωριστή ενδυμασία :

ΚΡΗΤΗ Άνδρας Βράκα( ιδιαίτερη για τις γιορτές ραμένες με διακοσμητικά κεντήδια ,τα χάρτζα) Γιλέκι Μειντάνι Πουκάμισο Κεφαλοκάλυμα (σπαστό φεσάκι με μάυρη φούντα) Πέτσα (μεγάλο μαντήλι στους ώμους)

Γυναίκα Επηρεάζεται από την Βενεατσιάνικη μόδα μετά την άλωση της Πόλης,ενώ το 1920 επιβάλλεται η Φράγκικη. Μετά το θάνατο ηλικιωμένων γυναικών καίγαν τα ρούχα έτσι δεν έχουμε αρκετές πληροφορίες.

ΣΚΟΠΕΛΟΣ Η φορεσιάτης Σκοπέλου είναι μια από τις πιο εντυπωσιακές στολές του Αιγαίου. Αποτελείται από τέσσερα εσωτερικά φορέματα: Ένα μακρύ αμάνικο φουστάνι με πολλές πιέτες Άσπρο κοντό μεταξωτό πουκάμισο( ανετόραλι) Ένα κόντο βελούδινο μπούστο(μπαμπούλκι) Τούλινη μαντήλα δένει κάτω από το λαιμό

ΚΕΧΑΓΙΑΔΕΣ ΛΗΜΝΟΥ Οι κεχαγιάδες ήταν αγρότες και κτηνοτρόφοι που δούλευαν για μεγάλους τσιφλικάδες. Ένα σώβρακο Λευκή βράκα( σέλα) Στο κορμί φορούν το μεντοκέδο Τα παπούτσια ήταν φτιαγμένα από δέρμα μαύρου κατσικιού (γκέτες) και πάνω του έδεναν με λουριά τα στριβόλια (γουρουνοτσάρουχα).

ΑΜΟΡΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΑ Γιλέκο ανατολικού τύπου Πράσινες κάλτσες αλλά και παπούτσια Κεντητή μαντίλα με κρόσσια στην άκρη Υποκάμισο με κεντήδια στο χρώμα της μαντήλας Φούστα μακριά εμπριμέ

ΠΩΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΑΝ ΤΑ ΡΟΥΧΑ Ανάλογα με την περιοχή που κατοικούσαν τα υφάσματα των φορεσιών άλλαξαν. Στα βουνά φορούσαν μάλλινα ρούχα πιο χοντρά για να μπορούν να προστατευτούν από τις δύσκολες καιρικές συνθήκες. Ενώ , στα νησιά τα ρούχα τους ήταν πιο αέρινα ,αφού ο καιρός ήταν πιο ήπιος.

Η ΕΞΕΛΙΞΗ Η ιστορία της ελληνικής φορεσιάς, από την πρωτόγονη εποχή μέχρι σήμερα,είναι η ιστορία των διαδοχικών μορφών που έπαιρνε αυτή στα διάφορα στάδια του ελληνικού πολιτισμού.Είναι μορφές που προβάλλουν όχι σαν τυχαία φαινόμενα ή ιδιοτροπίες αισθητικών μεμονωμένων ατόμων,αλλά σαν έργα πολιτικών και κοινωνικών αντιλήψεων κυρίαρχων ομάδων που επηρέαζαν την αισθητική και την μόδα κάθε εποχής.

ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ Πλέον σήμερα οι Ελληνικές φορεσιές απλοποιημένες και φανερά διαφοροποιημένες από την αρχική τους μορφή , φοριούνται σε ορισμένα μέρη και σε ορισμένες περιπτώσεις ( κυρίως εκδηλώσεις).

Ευχαριστούμε για τον χρόνο σας!