ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Το θέμα με το οποίο ασχολήθηκε η ομάδα μας είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και η πορεία του κατά τη διάρκεια της ιστορία. Με τον όρο μηχανοκίνητος αθλητισμός εννοούμε τα είδη άθλησης που συντελούνται με μηχανοκίνητα οχήματα. Τα κυριότερα μηχανοκίνητα αθλήματα με τα οποία και ασχοληθήκαμε είναι το MotoGP , η Formula1 και το WRC.
MotoGP Με ιστορία 63 ετών το MotoGP είναι μια από τις γηραιότερες μορφές του μηχανοκινήτου αθλητισμού , καθώς και η παλαιότερη που αφορά τις μοτοσικλέτες. Οι βάσεις για την καθιέρωση του θεσμού χρονολογούνται στο 1938 , ωστόσο λόγω του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου , το πρώτο πρωτάθλημα έλαβε χώρα το 1949.Οι πρώτες κατηγορίες των κυβικών ήταν 125cc 250cc 350cc και 500cc. Ο Freddie Frith με την εταιρία Velocette , ήταν ο πρώτος που κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα στην ιστορία του Motogp στην κατηγορία των 350cc , ενώ οι Ιταλοί Bruno Ruffo και Nello Pagani ήρθαν πρώτοι στα 250 και 125cc αντίστοιχα.
Τις πρώτες δεκαετίες κυριαρχούν οι ευρωπαϊκές εταιρίες με πιο διαδεδομένες τις : Moto Gucci ,Veloccette & Mondial , οι οποίες κατέκτησαν δεκάδες τίτλους μέσα στην πρώτη πενταετία.Ωστόσο την δεκαετία του ’50 δυναμική εμφάνιση έκαναν οι ιταλοί κατασκευαστές με την Gilera και την MV Agusta. Ίσως ένα από τα σημαντικότερα έτη στην ιστορία του αθλήματος αποτελεί το 1960.Τοτε οι Ιάπωνες κατασκευαστές ήρθαν στο προσκήνιο του αθλήματος ,φέροντας πληθώρα αλλαγών που οδήγησαν τους αγώνες στη σημερινή τους μορφή.
Την δεκαετία αυτή το άστρο του Giacomo Agostini έλαμψε με την MV Agusta, ο όποιος θεωρείται μέχρι και σήμερα ο πιο επιτυχημένος αναβατής στην ιστορία του θεσμού με 10 στους 15 τίτλους σε 5 συνεχόμενες σαιζόν!
Formula 1 Οι αγώνες ράλι , που είχαν αρχίσει να αναπτύσσονται με γοργούς ρυθμούς τη δεκαετία του ’20 και ’30 , σαρώθηκαν από τη λαίλαπα του Β’ Παγκοσμίου , όπως συνέβη και με όλα τα αθλητικά δρώμενα στην Ευρώπη και τον κόσμο. Η διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκίνητου FIA πρότεινε τη διοργάνωση ενός ενιαίου πρωταθλήματος με κοινά χαρακτηριστικά , με την ονομασία Formula 1. Με την πρόταση αυτή βρέθηκαν σύμφωνες και οι κατασκευαστικές εταιρίες , και έτσι την 1η Σεπτεμβρίου 1946 έγινε ο 1ος δοκιμαστικός αγώνας στο Τορίνο με την επωνυμία Valentino Grand Prix. Νικήτρια αναδέχθηκε η Alfa Romeo με οδηγό τον Ακίλε Βάρτσι.
Η οριστική απόφαση για την διοργάνωση ενός Παγκοσμίου Πρωταθλήματος πάρθηκε στις 2 Οκτώβριου του 1947, ενώ ο πρώτος επίσημος αγώνας έλαβε μέρος 3 χρόνια αργότερα. Ο αγώνας πραγματοποιήθηκε στις 13 Μάιου του ’50 στο Silverstone με νικητή τον Τζιουζεπε Φαρινα με την Alpha Romeo. Οι περισσότεροι αγώνες διαρκούσαν 500km ή 5 ώρες , ενώ υπήρχε η δυνατότητα αλλαγής οδηγών. Τέλος , το 1959 καθιερώθηκαν οι νέοι κανονισμοί οι όποιοι ισχύουν μέχρι και σήμερα.
Τα οχήματα ήταν μεταλλικά με κινητήρα εμπρός και ακάλυπτους τροχούς και μέγιστο κυβισμό τα 4500cc.
WRC Το παγκόσμιο πρωτάθλημα άρχισε να γίνεται γνωστό με τη διοργάνωση εννέα διεθνών αγώνων που αποτελούσαν μέρος του International Championship for Manufactures (IMC) το όποιο διοργανώνονταν τη διετία 1970-1972. Την επόμενη χρόνια ουσιαστικά οριοθετείται η έναρξη της παγκόσμιας ιστορίας του , αρχής γενομένης με τη διοργάνωση του 42ου Ράλι Μόντε Καρλο, το όποιο διεξήχθη στις19 Ιανουαρίου του 1973. Εκείνη τη χρόνια το πρόγραμμα περιλάμβανε 13 αγώνες εκ των όποιων οι 7 διεξάγονται και σήμερα.
Το πρώτο πρωτάθλημα κατασκευαστών κατέκτησε η Alphine-Renault , ενώ για τα επόμενα 3 χρόνια κυριάρχησε η Lancia σαρώνοντας όλους τους τίτλους. Το πρώτο πρωτάθλημα οδηγών έλαβε χώρα το 1979,το όποιο κατέκτησε στον τελευταίο αγώνα ο Σουηδός Μπιόρν Βάλντεγκαρντ με το Ford Escort 1800 σε μια συγκλονιστική μάχη με τον 2ο Άννου Μίκολα με μόλις ένα βαθμό διαφορά. Τη δεκαετία του 1980 αντικαταστάθηκαν τα πισωκίνητα αυτοκίνητα ,γνωστά ως Group2 με τετρακίνητα με το όνομα Group B. Τέλος , ημερομηνία ορόσημο υπήρξε το έτος 1982 όπου θεσπίστηκαν νέοι κανόνες που εκτόξευσαν την ιπποδύναμη στα ύψη και οι αγώνες έτσι σιγά-σιγά πήραν την τελική μορφή που έχουν μέχρι και σήμερα.
Για την παρουσίαση αυτή εργάστηκαν οι μαθητές του Β2: Ντεκουμές Δημήτρης Μπάφας Διονύσης Κουκούλης Θάνος Νικόπουλος Νίκος Κοτσάνης Γιάννης Πηγές : www.motogp.com www.bmwdriversblogspot.gr www.wrc.com www.wikipedia.org