1 4. Ηλεκτρονικό Εμπόριο Βασίλης Γ. Χατζόπουλος Επ. Καθηγητής στο ΔΠΘ Επ. Καθηγητής στο Κολέγιο της Ευρώπης, Μπρυζ Δικηγόρος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

Ένα παγκόσμιο δίκτυο που συνδέει εκατομμύρια υπολογιστές.,. Περισσότερες από 100 χώρες που συνδέονται με τις ανταλλαγές των δεδομένων, ειδήσεις και απόψεις..Σε.
3o Πανελλήνιο Συνέδριο Πωλήσεων «ΠΩΛΗΣΕΙΣ: ΦΕΡΝΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΤΩ – ΠΑΝΩ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: e-Invoicing, Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης PRESENTER: William Δράκος.
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
Τίτλος μαθήματος: Ηλεκτρονική Δημοσίευση Διδάσκων: Σ. Καπιδάκης
Γραφείο Επιτρόπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων
Κεφάλαιο 7: Ηλεκτρονικό Εμπόριο (Η.Ε) 7.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του Η.Ε 7.2 Τα επίπεδα διάκρισης του Η.Ε 7.3 Οι επιπτώσεις του Η.Ε στον χώρο των.
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
1 Τα Οικονομικά των Βιομηχανιών Δικτύου και του Internet Main references: Economides, N., (1996), ‘The economics of Networks’, International Journal of.
Διαδικασία Διεξαγωγής Ηλεκτρονικών Δημοπρασιών. Παραδοσιακή διαδικασία διοργανωτή Στάδιο 1 Απόφαση Αγοράς μέσω διαγωνισμού Στάδιο 6 Στάδιο 6 Αξιολόγηση.
Ηλεκτρονικές συναλλαγές
1 “ Η Καινοτομία στα συστήματα παραγωγής.” Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Καθηγητής Γιώργος Τσιότρας.
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ (ΕΣΗΔΗΣ)
ΕΠΙΒΛΕΠΟΥΣΑ: ΠΡΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΠΙΔΑ
1 Οδικός Χάρτης Σταδιακής Χαλάρωσης των Περιοριστικών Μέτρων Φάση 1 - Στάδιο 1 •Μείωση των κινδύνων που απορρέουν από την κατοχή μεγάλων ποσών μετρητών.
. “Η Στρατηγική Σημασία του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν για την Ελλάδα της Κρίσης” Καθ. Γεώργιος Ι. Δουκίδης, Διευθυντής Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν.
Retail vs e-tail Σπύρος Λούρος Marketing Director Multirama.
Σελ. 1/16 Μελέτη για την Υλοποίηση Γενικού Εμπορικού Μητρώου Επιχειρήσεων (Γ.Ε.ΜΗ.) Αθήνα, 28/06/2003 Εισηγητής: Σ. Πάγκαλος, Διευθυντής Temagon.
Ηλεκτρονικό εμπόριο. Τι ειναι τι ηλεκτρονικό εμπόριο... Η αγορά απο το διαδίκτυο, η εξηπηρέτηση και η συναλλαγή μέσω του υπολογιστή μας.
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
Ηλεκτρονικό Εμπόριο (Η.Ε.)
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
Αγορές εξ αποστάσεως Δημήτρης Καββούρης Τμήμα Β1 Γυμνασίου Μάθημα : Οικιακή Οικονομία.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤO YΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ 3 Βήματα προς όφελος του Πολίτη.
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
ΒΑΣΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Ειδικές μορφές επικοινωνίας των τουριστικών επιχειρήσεων
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ.
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13 (ηλεκτρονικό εμπόριο,θέματα ασφαλείας,εργασία,ατομικά στοιχεία) ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:4/10/05 ΤΜΗΜΑ: Β7 Ρενταρή Αγγέλα Τούλια Ζωή Τρίγκα Αργυρούλα Τσορμπατζόγλου.
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Ηλεκτρονικές συναλλαγές
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ. Προσπάθεια κάποιων εταιριών να προωθήσουν τα sites τους, είτε για την αγορά προϊόντων / υπηρεσιών, είτε.
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Διδάσκων: Θεοφανίδης Φαίδων Ώρες Γραφείου: Παρασκευή 10:00-12:00, Γραφείο 515, 5ος Όροφος -Βιβλίο Μαθήματος: Εισαγωγή.
Ημερίδα REACH & CLP, Αθήνα Νομοθεσία REACH & CLP – το στήσιμο του οικοδομήματος Δημήτριος Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Εσπερίδα REACH & CLP, Πάτρα Δραστηριότητες της Δ/νσης Περιβάλλοντος στον τομέα των χημικών – προοπτικές για τις επιχειρήσεις και το ευρύ κοινό.
ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ και οι επιδράσεις του…. Ορισμός: Ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η πραγματοποίηση εμπορικών συναλλαγών (αγορών προϊόντων, υπηρεσιών ή.
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΣΕΡΡΕΣ) ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΙΡΗΣΕΩΝ Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Η.
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και Μάρκετινγκ Όνομα : Χατζηπαυλίδης Ανέστης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ.
Λογισμικό Εκπαίδευσης M- Pedia Ελευθέριος Μιχαηλίδης Διευθύνων Σύμβουλος, M-Data
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιχειρήσεων / οργανισμών ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
Κανόνες για τις συμφωνίες οριζόντιας συνεργασίας Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμού Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εθνικών Δικαστών – Ε. Ε. Αθήνα,
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Ντίνος Μπλιάτσιος ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Α.Ε. 7/11/2013.
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΝΕΦΑΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ. Β2Β ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το βιομηχανικό μάρκετινγκ ασχολείται με την ικανοποίηση των αγοραστικών αναγκών και απαιτήσεων.
% Δεκτή πολλαπλότητα απαντήσεων Ερ α ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ Η/Υ Βάση: Επιχειρήσεις με Η/Υ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ Η/Υ Βάση: Επιχειρήσεις με.
Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Η βιομηχανία στον 21ο αιώνα
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ''ΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
6. Προβλήματα της ΚτΠ και τεχνικές λύσεις
Γενική Θεώρηση των πολιτικών της ΕΕ: Κοινωνική αγορά;
5. Ένταξη του ατόμου στην ΚτΠ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 4. Ηλεκτρονικό Εμπόριο Βασίλης Γ. Χατζόπουλος Επ. Καθηγητής στο ΔΠΘ Επ. Καθηγητής στο Κολέγιο της Ευρώπης, Μπρυζ Δικηγόρος

2 Διάγραμμα ύλης y1. Στοιχεία ορισμού του η/ε y2. Απαραίτητη τεχνική υποδομή y3. Οφέλη από το η/ε y4. Περιορισμοί στην εξάπλωση του η/ε y5. Επιπτώσεις στην εργασία – εργασιακές σχέσεις

3 1. Στοιχεία ορισμού 1.1. Γενικά zΩς ηλεκτρονικό εμπόριο (Η/Ε) ορίζεται το σύνολο των εμπορικών συναλλαγών που πραγματοποιείται μέσω τηλεπικοινωνιακών δικτύων – κυρίως το Internet. xΑγοραπωλησία αγαθών και υπηρεσιών xΑνταλλαγή πληροφοριών xΕμπορικός χαρακτήρας συναλλαγών xΑλλά και ευρύτερη χρήση του όρου για το σύνολο των συναλλαγών – ανταλλαγών που πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικά μέσα

4 1. Στοιχεία ορισμού 1.1. Αγορά – Ηλεκτρονική Αγορά z1.1.1 Χαρακτηριστικά της ηλ. αγοράς yΠαύει να εντοπίζεται γεωγραφικά: παγκοσμιοποίηση yΠαύει να περιορίζεται χρονικά: 24/24 yΑυξάνεται η ταχύτητα ανταλλαγής πληροφοριών και αγαθών yΟι κύκλοι της αγοράς και η αυτορρύθμιση πραγματοποιούνται πιο γρήγορα z1.1.2 Διαβαθμίσεις της ηλ. αγοράς yΠαροχή πληροφοριών yΕπικοινωνία yΣύναψη συμβάσεων yΔιανομή (ηλεκτρονικών) αγαθών – υπηρεσιών yΔιαπραγμάτευση, σύναψη και πληρωμή συναλλαγών

5 ΑγοραστήςΠωλητής Ηλεκτρονική Αγορά Ζητά πληροφορίες για το προϊόν/ υπηρεσία Εκδηλώνει ενδιαφέρον για την αγορά του Πληρώνει ή δίνει σχετική εντολή Αποστέλει το προϊόν / υπηρεσία Απαντά στις πληροφορίες Στέλνει απόδειξη πώλησης Έγκριση πληρωμής Ηλεκτρονική πληρωμή Τράπεζα του αγοραστή Απόδειξη πληρωμής Ενδιάμεση Τράπεζα (Automated Clearing House) Τράπεζα του πωλητή Ενημέρωση για τη διαθεσιμότητα πόρων Αποστολή αποσπάσματος λογ/σμού Ολοκλήρωση αγοράς Απόδειξη πληρωμής

6 1. Στοιχεία ορισμού 1.2. Κατηγορίες η/ε zBusiness to Business (B2B): 80% zBusiness to Consumers (B2C) zBusiness to Administration (B2A) zConsumer to Administration (C2A)

7 2. Εμπλεκόμενοι φορείς zΧρήστης zΠάροχος πρόσβασης (Access provider), ή zΠάροχος υπηρεσιών διαδικτύου (ISP), λ.χ. forthnet zΠάροχος φυσικού μέσου επικοινωνίας (carrier provider), λ.χ. ΟΤΕ zΠάροχος τελικής υπηρεσίας, λ.χ. βάσης δεδομένων, μηχανής εύρεσης κτλ zΈμπιστη Τρίτη Οντότητα (ΕΤΟ) zΛοιποί ενδιάμεσοι, λ.χ. τράπεζες, άλλοι φορείς

8 3. Τεχνική υποδομή z3.1 Όσον αφορά στις επιχειρήσεις yΔημιουργία εσωτερικής υποδομής (η/υ, intranet κ.ο.κ) yΙκανή σύνδεση με το Internet ή/και extranets yΔιοικητική και λειτουργική αναδιάρθρωση z3.2 Όσον αφορά στο γενικότερο περιβάλλον των συναλλαγών yΙκανά τηλεπκ/νιακά δίκτυα yΠιστοποίηση ποιότητας των φορέων η/ε yΥποδομή διασφάλισης συναλλαγής yΑναδιοργάνωση των διαδικασιών yΝομική κάλυψη

9 4. Οφέλη από το η/ε z4.1 Για τις επιχειρήσεις yΔιεύρυνση της αγοράς πέρα από τα γεωγραφικά όρια yΔυνατότητα συναλλαγών 24/24 yΜείωση του κόστους λόγω μείωσης μεσαζόντων, δικτύων διανομής, κτλ yΕλάττωση του κόστους και του χρόνου παραγωγής, διανομής, φύλαξης και αναζήτησης εγγράφων yΜείωση των προσφερόμενων αγαθών & υπηρεσιών και σύνδεσή τους με την πραγματική ζήτηση, λόγω της πρόκλησης “pull” ζήτησης yΗ pull ζήτηση επιτρέπει την προσαρμογή στα μέτρα του πελάτη των αγαθών και υπηρεσιών, προσφέροντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα yΜείωση του νεκρού χρόνου ανάμεσα στην εκταμίευση κεφαλαίου και στην παραλαβή των ζητούμενων αγαθών – υπηρεσιών yΜείωση του κόστους των τηλ/κοινωνιών (το I/net είναι φθηνότερο από τα VANs)

10 4. Οφέλη από το η/ε z4.2 Για τους καταναλωτές yΣυναλλαγές 24/24, χωρίς περιορισμούς χώρου yΔιεύρυνση των επιλογών και διευκόλυνση της σύγκρισης yΆμεση πρόσβαση στις πληροφορίες που αφορούν στα επιθυμητά προϊόντα - υπηρεσίες yΜείωση των τιμών (καθώς μείωση κόστους και αύξηση του ανταγωνισμού) yΑμεσότερη παραλαβή, κυρίως όταν πρόκειται για ηλεκτρονικά αγαθά και υπηρεσίες yΔυνατότητα συμμετοχής σε ηλ. δημοπρασίες yΔυνατότητα ανταλλαγής απόψεων και πληροφοριών μεταξύ καταναλωτών (chats & communities)

11 4. Οφέλη από το η/ε z4.3 Για το κοινωνικό σύνολο yΔυνατότητα για περισσότερα άτομα να εργάζονται εξ αποστάσεως και να πραγματοποιούν αγορές χωρίς να μετακινούνται με συνακόλουθη μείωση της κυκλοφορίας και της ρύπανσης yΜείωση των τιμών, η οποία ωφελεί τους απορότερους yΠρόσβαση για τους κατοίκους απομακρυσμένων ή τριτοκοσμικών περιοχών σε νέα αγαθά & υπηρεσίες yΒελτίωση της ποιότητας και μείωση του κόστους των παρεχόμενων δημόσιων υπηρεσιών

12 5. Περιορισμοί του η/ε z5.1 Τεχνικής φύσης yΈλλειψη ασφάλειας και αξιοπιστίας, ενιαίων τεχνικών προδιαγραφών και πρωτοκόλλων επικοινωνίας yΑνεπαρκές εύρος τηλεπικοινωνιακών δικτύων yΜικρός κύκλος ζωής του χρησιμοποιούμενου λογισμικού yΠροβλήματα συμβατότητας ήδη υπαρχουσών εφαρμογών, λογισμικών και βάσεων δεδομένων με το Internet yΑνάγκη ύπαρξης ειδικών web servers και άλλων υποδομών, εκτός από τις ήδη υπάρχουσες

13 5. Περιορισμοί του η/ε y5.2. Μη τεχνικής φύσης xΚόστος ανάπτυξης – κίνδυνος αποτυχίας xΑσφάλεια και προστασία των δεδομένων •Ιδιαίτερα στο Β2C, παρότι οι πραγματικοί κίνδυνοι δεν είναι σημαντικά υψηλότεροι απ’ότι σε «παραδοσιακού» τύπου συναλλαγές υπάρχει μεγάλη επιφυλακτικότητα xΈλλειψη εμπιστοσύνης •Ο καταναλωτής δύσκολα εμπιστεύεται έναν απρόσωπο πωλητή, συμβάσεις «στον αέρα», ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών.

14 yΜη τεχνικής φύσης (συνέχεια): xΈλλειψη αισθήσεων (αφή, όραση, κτλ) xΠεριορισμός της ανθρώπινης επικοινωνίας xΣυνεχείς αλλαγές στο ίδιο το η/ε xΈλλειψη κριτικής μάζας αγοραστών - πωλητών xΜη γενικευμένη πρόσβαση στο Internet xΕλλείψεις στο νομικό πλαίσιο 5. Περιορισμοί του η/ε

15 6. Επιπτώσεις στις συνθήκες εργασίας – εργασιακές σχέσεις z6.1 Θέματα προσωπικού yΠρόσληψη νέου & εξειδικευμένου προσωπικού xΝέα κριτήρια αξιολόγησης (τεχνολογικός αλφαβητισμός, γλώσσες, κτλ) xΝέοι τρόποι πρόσληψης (online) yΚατάρτιση ήδη υπάρχοντος προσωπικού xΚαι ηλεκτρονική τηλεεκμάθηση yΓενίκευση της ύπαρξης «πληροφορικού»  μερική ανομοιογένεια στο προσωπικό κάθε επιχείρησης yΕνίσχυση του «χάσματος των γενεών»

16 6. Επιπτώσεις στις συνθήκες εργασίας – εργασιακές σχέσεις

17 6. Επιπτώσεις στις συνθήκες εργασίας – εργασιακές σχέσεις z6.2 Γενίκευση της τηλεεργασίας (βλ. επόμενο μάθημα) z6.3 Εξατομίκευση των σχέσεων εργασίας – εξάλειψη του συνδικαλιστικού φαινομένου yΑνομοιογένεια προσωπικού:διαφορετικά ενδιαφέροντα και προβλήματα yΗλεκτρονική – όχι προσωπική – συναλλαγή: δυσχεραίνει την ανταλλαγή ιδεών yΑπρόσωπη επικοινωνία