Τμηματοποίηση της Αγοράς

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αποφάσεις Τιμολόγησης
Advertisements

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΔΡΟΥΝ ΣΤΗ ΖΗΤΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Το Πλάνο / Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
E. Stiakakis Πώς το Internet Επηρεάζει τις Προσδιοριστικές Δυνάμεις του Τουριστικού Κλάδου Αρνητική επίδραση (- μικρή, μεγάλη) Ουδέτερη επίδραση.
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Οργάνωση και Διοίκηση Αθλητισμού Ορισμός της Αθλητικής Βιομηχανίας
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
 Το σχέδιο ΜΚΤ απαντά σε μια σειρά από ερωτήσεις της στρατηγικής ΜΚΤ: 1) πως φτάσαμε ως εδώ; 2) που βρισκόμαστε τώρα; 3) που θέλουμε να πάμε στο μέλλον;
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Η Χορηγία στον Αθλητισμό
Το Σχέδιο Μάρκετινγκ – Marketing Plan
Tο Περιβάλλον του Οργανισμού
Το Μίγμα Μάρκετινγκ Κ. Αλεξανδρής.
Το Μίγμα Μάρκετινγκ στις Αθλητικές Υπηρεσίες
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
Tο Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
Κ. Αλεξανδρής. Υπαίθρια Αναψυχή Οργανωμένη Μορφή Ελεύθερη Αναψυχή.
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Οργάνωση και Μάρκετινγκ Ακαδημιών Πετοσφαίρισης
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Το Αθλητικό Προϊόν και τα Ιδιαίτερα Χαρακτηριστικά του
Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων (Events) Κ. Αλεξανδρής.
Στόχευση - Τοποθέτηση.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
Η ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΣΗΜΕΡΑ
Κεφάλαιο 5 Τμηματοποίηση Αγοράς.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΑΙΟΣ ΤΕΦΑΑ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Τμηματοποίηση Αγοράς, Στόχευση, Διαφοροποίηση και Τοποθέτηση προϊόντος (Adapted from: Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Πασχαλουδης, 2009, Σιωμκος, 2011,
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης 9/21/2016 Βιωσιμότητα Νέας Επιχείρησης 1.
1 Διάλεξη 4 η (2015 – 16) Τμηματοποίηση της αγοράς, στόχευση και τοποθέτηση.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Lecture 3. Η τμηματοποίηση της αγοράς αφορά το διαχωρισμό της συνολικής αγοράς ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας σε ομάδες με κοινά χαρακτηριστικά και επιλέγει.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Τμηματοποίηση της αγοράς, στόχευση και τοποθέτηση
«Οι αντικειμενικοί σκοποί της Ολικής Ποιότητας στον Τουρισμό»
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ NESTLΕ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Το παγκόσμιο περιβάλλον του μάρκετινγκ
ΤΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ KAI TO MAΡΚΕΤΙΝΓΚ
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 3
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.
Βιωςιμοτητα μιας Νεας Επιχειρηςης
Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ
Σχεδιασμός προϊόντων και υπηρεσιών
Εισαγωγικά στοιχεία στην ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Το παγκόσμιο περιβάλλον του μάρκετινγκ
Τμηματοποίηση της αγοράς, στόχευση και τοποθέτηση
Το μαρκετινγκ του alia palace
Η έννοια της επιχείρησης
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Διαχείριση ποιότητας στον Τουρισμό
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τμηματοποίηση της Αγοράς Κ. Αλεξανδρής

Τμηματοποίηση της Αγοράς «Η διαδικασία της κατάτμησης μιας ετερογενής αγοράς σε ομάδες που αποτελούνται από άτομα με κοινά χαρακτηριστικά» Η τμηματοποίηση επιτρέπει τους υπεύθυνους μάρκετινγκ να αναπτύξουν στρατηγικές για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες κι επιθυμίες συγκεκριμένων καταναλωτών ΑΟΔΘ Γυμναστήριο Ποδοσφαιρική Ομάδα Nike Coca-Cola Club Med

Τμηματοποίηση της Αγοράς 1ο Βήμα Προσδιορίζουμε τις Βάσεις για την Τμηματοποίηση της Αγοράς Process for Market Segmentation Step 1: Identify Bases for Segmenting the Market The first step in the segmentation process is deciding what criteria you will use to distinguish between different groups of consumers. Your objective is to group consumers who share common characteristics that are meaningful to the design, delivery, promotion, or pricing of the service. What are the primary criteria used to distinguish between consumers? [Click] Segmenting Criteria Demographics - what does term “demographic” mean? The science of vital statistics What are vital statistics? Age, gender, family size, income, occupation, education, ethnicity, etc.[Click] Geography - division of market based on regional descriptors Nations, states, counties, cities, etc. Zip code Psychographics - division of market based on personality characteristics, motives, opinions What personality characteristics may be of interest to leisure service marketers? Risk taking, adventurous, health conscious Motives - escape, entertainment, vicarious achievement, action, etc. Behaviors - divide market based on frequency of usage, level of participation Examples for leisure services Level of participation: season ticket holder, partial season package, single game Frequency of usage: daily workouts, 3 days a week, 1 time a week After deciding what criteria will be used to segment a market, the next step in the process is developing profiles of different segments.[Click] Μεταβλητές της Τμηματοποίησης Δημογραφική Γεωγραφική Ψυχογραφική Με βάση τη Συμπεριφορά

Τμηματοποίηση της Αγοράς: Κριτήρια 1) Γεωγραφική Γειτονία, ΤΚ Πόλη Νομός Χώρα Πυκνότητα Πληθυσμού Κλίμα 2) Δημογραφική Κοινωνική Θέση Επάγγελμα Εισόδημα Εκπαίδευση Ηλικία Παιδιά Έφηβοι 50+ Ομάδα - Η Αγορά των Ηλικιωμένων Φύλλο Γυναικεία Αγορά (π.χ. Fitness)

Τμηματοποίηση της Αγοράς: Κριτήρια Τμηματοποίηση σύμφωνα με την Ηλικία 50+ Ομάδα - Η Αγορά των Ηλικιωμένων 1. Συχνότητα Αθλητικής Συμμετοχής 50-64: 29% δεν συμμετέχουν σε καμιά μορφή άσκησης Πάνω από 65: 35% δεν συμμετέχουν σε καμιά μορφή άσκησης 2. Λανθάνουσα Ζήτηση είναι Μεγάλη 3. Στατιστικά σχετικά με την ηλικία > 65 χρονών: Συνεχώς αυξάνεται. Ο πληθυσμός «γερνάει» Kids: influence 20% of all purchased sport equipment in US Tennis Association: Targets to children Alternative Sports Teens: 95$ billion market

Τμηματοποίηση της Αγοράς: Κριτήρια 3) Ψυχογραφική Οφέλη (π.χ. Υγεία και Πρωταθλητισμός) Προσωπικότητα (π.χ., αθλήματα περιπέτειας) Στάσεις (θετικές – αρνητικές προς τον αθλητισμό) Τρόπος ζωής - Lifestyle (στελέχη, διευθυντές κτλ) 4) Με βάση τη Συμπεριφορά Ποσότητα Αγοράς / Χρήσης μιας Υπηρεσίας (π.χ., συνδρομή, διαρκείας εισιτήρια κτλ.) Συχνότητα Χρήσης μια Υπηρεσίας / Συμμετοχής Πρόθεση για Χρήση μιας Υπηρεσίας / Συμμετοχής Επίπεδο Πιστότητας σε ένα Προϊόν / Υπηρεσία

Τμηματοποίηση της Αγοράς 2ο Βήμα Τμηματοποίηση της Αγοράς 2ο Βήμα Ανάπτυξη Δεικτών Μέτρησης της Ελκυστικότητας των Ομάδων Στόχου Step 3: Develop Measures of Segment Attractiveness [Click] Attractiveness is assessed by: 1. Measurability Degree to which the size of a segment can be measured. Do the members of a particular segment have the resources (purchasing power) to consumer your leisure service. If cannot determine size of a segment, not sure if investment in marketing is worthwhile 2. Accessibility Segment is only attractive if the promotional vehicles reach the customers in the segment. Example DCR provides services to community, but not sure that current advertising reaches community 3. Substantiality Must be sure that a segment is large enough for leisure service to invest marketing costs Food service that deliver hot breakfasts to people at work. 4. Actionability The degree effective programs can be designed for attracting and servicing segments. Example - DCR renting outdoor equipment to community (besides advertising -hours of operation, training with equipment, etc.) Μέγεθος: Ο βαθμός στον οποίον η ομάδα είναι αρκετά μεγάλη για να επιτρέψει το κέρδος Προσδιορισμός: Ο βαθμός στον οποίον η ομάδα μπορεί να εντοπιστεί Δυνατότητα Προσέγγισης: Ο βαθμός στον οποίον η ομάδα μπορεί να προσεγγισθεί για να αναπτύξουμε την επικοινωνία Δυνατότητα Ανάπτυξης Ενεργειών: Ο βαθμός στον οποίον μπορούμε να αναπτύξουμε κατάλληλα προγράμματα για την συγκεκριμένη ομάδα

Τμηματοποίηση της Αγοράς 3ο Βήμα Επιλογή της Ομάδας Στόχου After deciding which segments are attractive, the fourth step involves selecting the target segments. Step 4: Select the Target Segments The fourth step is deciding what segments you will focus your marketing efforts on. [Click] Selection of the target segment(s) signals a need for: 1. Estimation of market size 2. Forecast profitability 3. Competitive analysis Evaluation of current and potential competitors Substitute products and services Relative power of buyers Relative power of supplies Final step in the process involves ensuring that target segments are compatible. Ανάπτυξη του Μείγματος Μάρκετινγκ Για μία συγκεκριμένη Ομάδα Ανάλυση του Ανταγωνισμού Εκτίμηση των Ανταγωνιστών και των Χαρακτηριστικών τους

Τοποθέτηση Προϊόντος / Υπηρεσίας

Τοποθέτηση Προϊόντος / Υπηρεσίας Στρατηγική Χωροθέτησης: Ο στόχος είναι να διαφοροποιηθεί το προϊόν οπό τον ανταγωνισμό Κριτήρια / Στρατηγικές Χωροθέτησης : Ποιότητα Τιμή «Προσωπικότητα» του Προϊόντος (π.χ., οικογενειακό – σπορ, απόδοση – σχεδιασμός, κλασικό – μοντέρνο, κτλ.) Επιμέρους Χαρακτηριστικά του Προϊόντος (π.χ., αθλητικές εγκαταστάσεις ενός ξενοδοχείου) Οφέλη / ανάγκες που ικανοποιεί (π.χ., αναψυχή – υγεία - χαλάρωση ) Χαρακτηριστικά πελατών (π.χ., άτομα – σχολεία – ομάδες) Έναντι άλλου προϊόντος (π.χ., απευθείας σύγκριση)

Τοποθέτηση Προϊόντος / Υπηρεσίας Παραδείγματα Adidas Puma Reebok Umbro Nike Lacoste Esprit Marks and Spencer Diesel Παραδείγματα Club Med Vis Vitalis Gymnasium Πρίνου X Spa Ξενοδοχείο Θαλασσο-θεραπείας Μονάδα Αγρο-Τουρισμού C Άσκηση: Για ένα συγκεκριμένο αθλητικό προϊόν / υπηρεσία εφάρμοσε τα διαφορετικά κριτήρια χωροθέτησης

Ευχαριστώ