Γλωσσικά παιχνίδια για παιδιά 2-6 ετών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Advertisements

Γεωργία Αναστασίου Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΔΑΛΙΟΥ
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Σύμβουλος Ελληνικών: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου
15 τρόποι που μπορούμε να εκπαιδεύσουμε τη μνήμη των παιδιών:
ΡΗΜΑ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Πάντα ακούμε τους «κανόνες» των γυναικών
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
Ενδεικτικές δραστηριότητες με διαβάθμιση ανά τάξη στην ενότητα ΔΙΑΤΡΟΦΗ Ομαδική εργασία εκπαιδευτικών ΚΕΑ.
Κεφ.15 Τακτικεσ επιτυχιασ στο σχολείο
Η Γραφή.
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
Η Παρέμβαση του Λογοθεραπευτή σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Τα χομπι μου Γεια σας είμαι η Αποστολία είμαι 12 ετών και πάω 6η τάξη. Μου αρέσει η μουσική, ο χορός και το τραγούδι. Επίσης μου αρέσει να ζωγραφίζω να.
Προφορική (Απευθείας ) Επικοινωνία
Διδακτική της Πληροφορικής Παρουσίαση εκπαιδευτικών παιχνιδιών με σκοπό την κατανόηση βασικών αρχών της πληροφορικής Αντωνακάκη Δέσποινα Α.Μ 933 Καντεράκης.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
4ο μαθημα στο τραπεζι την ωρα του φαγητου
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
 Προσαρμόζοντας τις προσδοκίες Οι γονείς πρέπει να καταλάβουν ότι το δυσλεκτικό παιδί τους χρειάζεται να προσπαθήσει περισσότερο και με διαφορετικό τρόπο.
ΑΡΧΙΣΤΕ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
SusCity: κατασκευάζοντας ψηφιακά παιχνίδια αειφόρων πόλεων Ν. Γιαννούτσου Μ. Δασκολιά Μ. Ξένος Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση ΣΥΝ-αισθηματα 6 Μαρτίου 2014 Μαρία-Πηγή Ευταξιοπούλου Μάθε πώς τον φόβο να μειώσεις... κι εσύ κεφάλι.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Είναι άδικο: M ία π ροσέγγιση της έννοιας της αδικίας μέσα από μια αφήγηση Νηπιαγωγός : Αμαλία Παππά 10 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Τα μουσικά φθογγόσημα (τέταρτα-όγδοα-μισό) Τάξη: Γ’ Δημοτικού Ανδρέας Σκιαδάς.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Συνέντευξη με νήπια.
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
Η δύναμη της εικόνας Και φέτος στις 7 Φεβρουαρίου γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
The cool girls Παναγιώτα Ζαχαρία Χριστίνα Σοβαρά
Yopp, H., & Yopp, R.(2000). Sharing informational text with young children The reading teacher,53(5), «Μοιράζοντας τα πληροφοριακά κείμενα στα.
ΔΕΚΑΡΧΟ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική Ομάδα: Αβραάμ Ιντζεβίδης
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
Παραγωγή Γραπτού Λόγου
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική ομάδα:
Το παιδί με «Διάσπαση Προσοχής» (Inattention):
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Πάμε για ψώνια; (2) Βιβλίο σελ.44
Ενότητα 2:Η παρέα Μάθημα:Τάσος το σαλιγκάρι Ι ΄Δημοτικό Λεμεσού (ΚΑ) Θεοδούλου Αφροδίτη Θεοδούλου Αφροδίτη Χατζηκυπρή Εύα Χατζηκυπρή Εύα.
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Κοιτάμε για ένα λεπτό πολύ προσεκτικά την εικόνα και προσπαθούμε να θυμόμαστε όσα περισσότερα μπορούμε!
Διήγηση/αφήγηση ιστοριών από παιδιά
«ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» Ομαδική Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας με θέμα :
Η δύναμη της εικόνας Και φέτος στις 7 Φεβρουαρίου γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Πώς διηγούμαστε ιστορίες από την Αγία Γραφή για να προκαλέσουν εντύπωση στα παιδιά; Πρώτα απ’ όλα πρέπει να τις διηγηθούμε σε μια γλώσσα τόσο απλή και.
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γλωσσικά παιχνίδια για παιδιά 2-6 ετών Γλωσσικά παιχνίδια για παιδιά 2-6 ετών Για γονείς και εκπαιδευτικούς παιδιών προσχολικής ηλικίας

Παιδιά 2-3 ετών Ακοή/Κατανόηση: Καταλαβαίνουν διαφορές στο νόημα (π.χ. «πήγαινε-σταμάτα», «μέσα-έξω», «μικρό-μεγάλο», «πάνω-κάτω»). Ακολουθούν δύο εντολές (π.χ. «πάρε το βιβλίο και βάλτο στο τραπέζι»). Ομιλία: Χρησιμοποιούν μια λέξη για σχεδόν καθετί. Φτιάχνουν προτάσεις με δύο ή τρεις λέξεις. Ο λόγος τους είναι κατανοητός από τα οικεία πρόσωπα την περισσότερη ώρα. Συχνά κάνουν ερωτήσεις ή στρέφουν την προσοχή τους σε αντικείμενα με το να τα ονομάζουν.

Γλωσσικά παιχνίδια για παιδιά 2-3 ετών Αναπτύξτε το λεξιλόγιό τους διαβαζοντάς τους βιβλία, τα οποία περιέχουν μία πρόταση σε κάθε σελίδα. Ονομάστε τα αντικείμενα και περιγράψτε την εικόνα της κάθε σελίδας. Αναφέρετε τα συνώνυμα των οικείων λέξεων (π.χ. μαμά, γυναίκα, κυρία, μεγάλη, ενήλικας) και χρησιμοποιήστε αυτό το νέο λεξιλόγιο σε προτάσεις για να τα βοηθήσετε να το μάθουν. Βάλτε αντικείμενα σε ένα καλάθι ή τσάντα και πείτε τους να παίρνουν ένα αντικείμενο κάθε φορά λέγοντας το όνομα του. Εσείς επαναλαμβάνετε αυτό που σας λένε τα παιδιά και το επεκτείνετε. Π.χ. για τη λέξη «χτένα»: «Αυτό είναι μια χτένα. Ο Γιάννης χτενίζει τα μαλλιά του με τη χτένα».

Γλωσσικά παιχνίδια για παιδιά 2-3 ετών Πάρτε τα αντικείμενα από το καλάθι ή την τσάντα και βοηθήστε τα να τα κατηγοριοποιήσουν σε ομάδες (π.χ. ρούχα, φαγητά, έπιπλα). Κόψτε εικόνες από παλιά περιοδικά και φτιάξτε ένα λεύκωμα με oικεία αντικείμενα. Βοηθήστε τα παιδιά να κολλήσουν τις εικόνες με κόλλα στο λεύκωμα. Κάντε εξάσκηση μαζί τους στο να ονομάζουν τις εικόνες. Χρησιμοποιήστε χειρονομίες και λόγο για να τους δείξετε πως χρησιμοποιούνται τα αντικείμενα. Κοιτάξτε μαζί με το παιδί οικογενειακές φωτογραφίες και ονομάστε τα πρόσωπα. Χρησιμοποιήστε απλές φράσεις/προτάσεις για να περιγράψετε τι συμβαίνει στις φωτογραφίες (π.χ. «Ο Γιάννης κολυμπάει στη θάλασσα»).

Γλωσσικά παιχνίδια για παιδιά 2-3 ετών Γράψτε απλές και σχετικές φράσεις κάτω από τις εικόνες π.χ. «Χαρούμενα γενέθλια μπαμπά». Έτσι, τα παιδιά θα αρχίσουν να καταλαβαίνουν ότι το διάβασμα είναι προφορικός λόγος σε γραφή. Τραγουδάτε τραγούδια και παίζετε παιχνίδια με τα δάχτυλα (π.χ. «μια ωραία πεταλούδα»). Αυτά τα τραγούδια και τα παιχνίδια εισάγουν τα παιδιά στο ρυθμό και τους ήχους της γλώσσας. Ενισχύστε την κατανόηση των παιδιών σας παίζοντας το παιχνίδι «ναι ή όχι»: π.χ. «Είσαι αγόρι;», «Είσαι λιοντάρι;», « Σε λένε Μαρία;».

Παιδιά 3-4 ετών Ακοή/Κατανόηση: Σας ακούνε όταν τα φωνάζετε από άλλο δωμάτιο. Ακούνε τηλεόραση και ραδιόφωνο στο ίδιο επίπεδο έντασης όπως και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Κατανοούν απλές ερωτήσεις τύπου: «ποιός», «τί», «πού», «πότε». Ομιλία: Μιλάνε για πράγματα που έγιναν στο σχολείο ή στα σπίτια των φίλων τους. Μιλάνε αρκετά καθαρά ώστε οι άνθρωποι εκτός του οικογενειακού περιβάλλοντος να καταλαβαίνουν το λόγο τους τις περισσότερες φορές. Χρησιμοποιούν αρκετές προτάσεις, οι οποίες να περιέχουν τέσσερις ή παραπάνω λέξεις. Συνήθως μιλάνε με ευκολία χωρίς να επαναλαμβάνουν συλλαβές ή λέξεις.

Γλωσσικά παιχνίδια για παιδιά 3-4 ετών Κόψτε εικόνες από παλιούς καταλόγους, περιοδικά και εφημερίδες. Μετά φτιάξτε αστείες εικόνες κολλώντας κομμάτια από διαφορετικές εικόνες με έναν φανταστικό τρόπο. Για παράδειγμα, κολλήστε μία εικόνα ενός σκύλου μέσα σε ένα αυτοκίνητο σαν να οδηγεί ο σκύλος. Βοηθήστε τα παιδιά να σας εξηγήσουν γιατί η εικόνα είναι αστεία. Ταξινομήστε εικόνες και αντικείμενα σε κατηγορίες, αλλά αυξήστε τη δυσκολία ρωτώντας τα να σας δείξουν ποια εικόνα ή αντικείμενο δεν ταιριάζει στην κατηγορία. Για παράδειγμα, ένα μωρό δεν ταιριάζει με ένα σκύλο, μία γάτα και ένα ποντίκι. Πείτε τους ότι συμφωνείτε με την απάντησή τους γιατί ένα μωρό δεν είναι ζώο. Διαβάστε τους βιβλία που έχουν απλή πλοκή και συζητήστε για την εξέλιξη της ιστορίας. Βοηθήστε τα να σας ξαναπούν την ιστορία ή να σας υποκριθούν την ιστορία με σκηνικά και κουστούμια. Πείτε τους ποιο κομμάτι της ιστορίας σας άρεσε πιο πολύ και ζητήστε τους να σας πουν ποιο κομμάτι άρεσε σε εκείνα πιο πολύ.

Γλωσσικά παιχνίδια για παιδιά 3-4 ετών Κοιτάξτε οικογενειακές φωτογραφίες και βάλτε τα παιδιά να σας εξηγήσουν τι συμβαίνει σε κάθε φωτογραφία. Δουλέψτε την κατανόηση κάνοντας ερωτήσεις. Ζητήστε τους να προσπαθήσουν να σας μπερδέψουν κάνοντάς σας δικές τους ερωτήσεις. Κάντε το παιχνίδι αστείο προσποιούμενοι ότι έχετε μπερδευτεί με μερικές από τις «αληθινά δύσκολες» ερωτήσεις που σας κάνουν. Επεκτείνετε την ικανότητα των παιδιών να λένε μία ιστορία με το να υποκρίνεστε συνηθισμένα σενάρια (π.χ. μαγειρεύω φαγητό, πηγαίνω για ύπνο ή πηγαίνω στο γιατρό) χρησιμοποιώντας ένα κουκλόσπιτο και τα παιχνίδια που αυτό περιέχει. Κάντε το ίδιο φορώντας κουστούμια.

Παιδιά 4-5 ετών Ακοή/Κατανόηση: Δίνουν προσοχή σε μικρές ιστορίες και απαντούν σε απλές ερωτήσεις για αυτές. Ακούουν και καταλαβαίνουν σχεδόν όλα όσα λέγονται στο σπίτι και στο σχολείο. Ομιλία: Αρθρώνουν σωστά. Χρησιμοποιούν προτάσεις που περιέχουν πολλές πληροφορίες (π.χ. «Μου αρέσει να διαβάζω βιβλία»). Λένε ιστορίες παραμένοντας σε ένα θέμα. Επικοινωνούν εύκολα με άλλα παιδιά και ενήλικες. Χρησιμοποιούν σωστή γραμματική όπως η υπόλοιπη οικογένεια.

Γλωσσικά παιχνίδια για παιδιά 4-5 ετών Παίξτε παιχνίδια με χωροχρονικές έννοιες (π.χ. πρώτος, μεσαίος και τελευταίος, δεξιά και αριστερά, πρώτα, μετά και στο τέλος) και με αντίθετες έννοιες (π.χ. πάνω και κάτω, μικρός και μεγάλος). Περιγράψτε κάτι (π.χ. ένα ζώο) και πείτε στα παιδιά να μαντέψουν τι περιγράφετε. Επεκτείνετε την κατανόηση και έκφραση των παιδιών παίζοντας το παιχνίδι «Μάντεψε τι βλέπω»: π.χ. «Βλέπω κάτι στρογγυλό στον τοίχο που μας χρησιμεύει να βλέπουμε τι ώρα είναι.» Αφού τα παιδιά μαντέψουν τι τους περιγράφετε, πείτε τους να σας περιγράψουν κάτι που εκείνα βλέπουν τριγύρω. Παίξτε επιτραπέζια παιχνίδια που να αντιστοιχούν στην ηλικία των παιδιών (π.χ. φιδάκι, γκρινιάρης).

Γλωσσικά παιχνίδια για παιδιά 4-5 ετών Δείξτε πράγματα τα οποία είναι ίδια ή διαφορετικά. Παίξτε παιχνίδια χρησιμοποιώντας αυτές τις έννοιες τις οποίες θα τις συναντήσουν αργότερα στην τάξη. Προσπαθήστε να χωρίσετε τα αντικείμενα σε κατηγορίες επισημαίνοντας πιο λεπτές διαφορές μεταξύ των αντικειμένων (π.χ. μαλακός και σκληρός, βαρύς και ελαφρύς, μικρός και μεγάλος). Παίξτε ρόλους (π.χ. παίξτε το γιατρό ή το δάσκαλο) χρησιμοποιώντας διαλόγους, σκηνικά και κοστούμια. Κάντε το ίδιο με ένα κουκλόσπιτο και τα παιχνίδια που περιέχει φτιάχνοντας σενάρια και κάνοντας τις κούκλες να μιλάνε.

Γλωσσικά παιχνίδια για παιδιά 4-5 ετών Διαβάστε ιστορίες με εύκολη πλοκή. Βοηθήστε τα παιδιά να μαντέψουν τι θα συμβεί στη συνέχεια της ιστορίας. Υποδυθήτε τις ιστορίες και παίξτε κουκλοθέατρο μέσα από αυτές. Βάλτε τα παιδιά να ζωγραφίσουν μία εικόνα από κάποια σκηνή της ιστορίας ή του αγαπημένου τους μέρους. Μπορείτε να κάνετε το ίδιο με βιντεοκασσέτες/DVDs καθώς και με τηλεοπτικά προγράμματα επειδή και αυτά έχουν πλοκή. Ρωτήστε ερωτήσεις τύπου: «ποιός», «τί», «πότε», «πού» ή «γιατί» και ελέγξτε τις απαντήσεις τους. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να σας δίνουν οδηγίες και να σας εξηγούν πως έκαναν κάτι. Για παράδειγμα, ρωτήστε τα παιδιά να σας εξηγήσουν πως έφτιαξαν μία κατασκευή από τουβλάκια. Όταν παίζετε το γιατρό, ρωτήστε τα να σας εξηγήσουν πως εξετάζουν ένα μωρό. Ζωγραφίστε μια εικόνα και γράψτε από κάτω την ιστορία των παιδιών καθώς σας την λένε. Τα παιδιά γρήγορα θα κατανοήσουν τη σχέση αφήγησης και γραπτής γλώσσας.

Γλωσσικά παιχνίδια για παιδιά 4-5 ετών Πείτε στα παιδιά να σας βοηθήσουν να προγραμματίσετε τις δουλειές της ημέρας. Για παράδειγμα, βάλτε τα να φτιάξουν μια λίστα με ψώνια που χρειάζεστε από το σούπερ-μάρκετ ή να σας βοηθήσουν να ετοιμάσετε το πάρτυ των γενεθλίων τους. Ρωτήστε τη γνώμη τους: π.χ. «Τί πιστεύεις ότι θα ήθελε ο ξάδερφός σου για τα γενέθλιά του; ή Τί φρούτα χρειαζόμαστε να αγοράσουμε από το μανάβικο;»

Παιδιά 5-6 ετών Ακοή/Κατανόηση: Δίνουν προσοχή σε μεγαλύτερες ιστορίες και απαντούν σε πιο πολύπλοκες ερωτήσεις για αυτές. Ακούουν και καταλαβαίνουν σχεδόν όλα όσα λέγονται στο σπίτι και στο σχολείο. Ομιλία: Χρησιμοποιούν προτάσεις που περιέχουν 5-6 λέξεις. Χρησιμοποιούν όλα τα είδη των προτάσεων. Έχουν πλούσιο λεξιλόγιο. Κάνουν ερωτήσεις για ό,τι θέλουν να μάθουν.

Γλωσσικά παιχνίδια για παιδιά 5-6 ετών Kόψτε μαζί με τα παιδιά χρωματιστά σχήματα (τρίγωνα, τετράγωνα και κύκλους) και φτιάξτε με αυτά μία φανταστική πόλη με σπίτια, δέντρα, ανθρώπους κτλ. Συζητήστε πως θα είναι αυτή η πόλη. Κρύψτε ένα «θησαυρό» (π.χ. καραμέλες, αυτοκόλλητα) σε κάποιο μέρος του σπιτιού. Τα παιδιά για να ανακαλύψουν το θησαυρό θα πρέπει να σας κάνουν ερωτήσεις. Καθίστε αντικρυστά με τα παιδιά και βάλτε στη μέση του τραπεζιού κάτι που να σας εμποδίζει να βλέπετε τι φτιάχνει ο ένας και ο άλλος (π.χ. ένα ντοσιέ). Πάρτε χρωματιστές πλαστελίνες ή μαρκαδόρους και χαρτί και δίνοντας εντολές ο ένας στον άλλο φτιάξτε κάτι με τις πλαστελίνες (π.χ. έναν ελέφαντα) ή ζωγραφίστε κάτι (π.χ. ένα λουλούδι). Αφού τελειώσετε, συγκρίνετε αν ακολουθήσατε ακριβώς τις εντολές του άλλου και αν φτιάξατε αυτό που σας ζήτησε.

Γλωσσικά παιχνίδια για παιδιά 5-6 ετών Παίξτε επιτραπέζια παιχνίδια με κανόνες. Βοηθήστε τα παιδιά να κατανοήσουν και να ακολουθούν τους κανόνες σημειώνοντας σε πίνακα ή χαρτί τυχόν ζαβολιές του κάθε παίκτη. Βάλτε σε στοίβες κάρτες που να απεικονίζουν αντικείμενα, ρούχα, φαγητά, μεταφορικά μέσα, τοπία κτλ. Διαλέξτε με τη σειρά μία κάρτα από κάθε κατηγορία και ξεκινήστε να διηγηθήτε ένα φανταστικό ταξίδι βασιζόμενοι στις κάρτες που διαλέξατε. Διηγηθήτε στα παιδιά σας μία ιστορία. Ζητήστε από αυτά να σκεφτούν και να δώσουν το τέλος της ιστορίας.

Γλωσσικά παιχνίδια για παιδιά 5-6 ετών Μην πάψετε να διαβάζετε δυνατά ιστορίες στο παιδί σας γιατί αυτό συνήθως καταλήγει και σε κουβέντα γύρω από την ιστορία. Λίγη συζήτηση βοηθά να γίνουν τα βιβλία και το νόημα τους μέρος της καθημερινής ζωής του παιδιού και να του προσφέρουν εμπειρίες που θα του οξύνουν την κριτική σκέψη. Μην πάψετε να διαβάζετε δυνατά στο παιδί σας γιατί αυτό συνήθως καταλήγει και σε κουβέντα γύρω από την ιστορία. Λίγη συζήτηση βοηθά να γίνουν τα βιβλία και το νόημα τους μέρος της καθημερινής ζωής του παιδιού και να του προσφέρουν εμπειρίες που θα του οξύνουν την κριτική σκέψη.

Γλωσσικά παιχνίδια για παιδιά 5-6 ετών Φέρτε το παιδί σε επαφή με πολλά αστεία και λογοπαίγνια. Εξασκηθήτε στο να βρίσκετε αινίγματα και να λέτε μαζί γλωσσοδέτες. Διαβάστε χιουμοριστικά βιβλία με το παιδί προσπαθώντας να εξηγήσετε τι είναι αυτό που τα κάνει αστεία. Μπορεί να είναι μια λέξη ή φράση με διφορούμενη σημασία. Μπορεί να είναι μια αλλαγή του ήχου, ο διαφορετικός τρόπος τονισμού των λέξεων, η χρήση ήχων, λέξεων ή φράσεων ανάποδα ή προτάσεις που δεν εννοούν αυτό που φαίνεται να λένε. Συζητήστε αστείες ατάκες όταν αυτές εμφανίζονται σε αυτοκόλλητα προφυλακτήρων αμαξιών, ταμπέλες καταστημάτων, μπλούζες, σλόγκαν στην τηλεόραση (διαφημίσεις) κ.τ.λ. Μάθετε στο παιδί το νόημα των άγνωστων λέξεων που μπορεί να συμπεριλαμβάνονται στο αστείο ή στο λογοπαίγνιο.

Γλωσσικά παιχνίδια για παιδιά 5-6 ετών Συγκρίνετε 2 φαινομενικά ανόμοια πράγματα ή καταστάσεις με ένα σταθερό κριτήριο: Π.χ. το αλάτι είναι αλμυρό αλλά η ζάχαρη γλυκιά.

Γλωσσικά παιχνίδια για παιδιά 5-6 ετών Χτυπήστε παλαμάκια μαζί με τα παιδιά προσπαθώντας να βρείτε πόσες συλλαβές («κομματάκια») έχουν οι λέξεις. Σκεφτήτε μαζί με τα παιδιά λέξεις που να αρχίζουν από έναν συγκεκριμένο ήχο (π.χ. από κ: καρέκλα, καρότσι, καρότο, κεφάλι κτλ.). Νικητής θα είναι αυτός που θα σκεφτεί τις περισσότερες λέξεις. Δίνετε μία λέξη στο παιδί και του ζητάτε να φτιάξει μία πρόταση με αυτή τη λέξη. Προσπαθήστε να βρείτε λέξεις που να ομοιοκαταληκτούν (π.χ. βροχούλα, μανούλα).

Διεύθυνση: Παναγή Τσαλδάρη 60 & Θηβών - Τηλ. 210-5725295