ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επικοινωνία & συναισθηματική αγωγή στην οικογένεια
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Προσωπικές δεξιότητες
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Η σημασία της αυτογνωσίας στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Συναισθηματικη αγωγη.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Το νέο μαθησιακό περιβάλλον:
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ορισμός, δομή, μοντέλα, μέσα αξιολόγησης
Μετασχηματική ηγεσία Σεπτέμβριος 2011 Σεμινάριο Διευθυντών.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Ενσυναίσθηση, συναισθηματική νοημοσύνη και ο ρόλος της στην νοσηλευτική φροντίδα.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Δημιουργία κινήτρων στην εκπαίδευση
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Βιολογία Γυμνασίου.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Παιδαγωγική σχέση.
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ

Εισηγητής: Ζουρμπάνος Θεόδωρος ( Δ)

Ο άνθρωπος πρέπει να έχει έναν κυρίαρχο σκοπό και κίνητρο: την ΑΥΤΟΠΡΑΓΜΑΤΩΣΗ Δύο δρόμοι υπάρχουν για την αυτοπραγμάτωση: Η διερεύνηση του εαυτού και η δράση. Maslow

Αν υπάρχει φως στην ψυχή, Θα υπάρχει ομορφιά στον άνθρωπο. Αν υπάρχει ομορφιά στον άνθρωπο, Θα υπάρχει αρμονία στο σπίτι. Αν υπάρχει αρμονία στο σπίτι, Θα υπάρχει τάξη στο έθνος. Αν υπάρχει τάξη στο έθνος, Θα υπάρχει ειρήνη στον κόσμο. Κινέζικη παροιμία

Ως «συναίσθημα» ορίζεται οτιδήποτε νιώθει ένα άτομο, όταν αξιολογεί ένα γεγονός με συγκεκριμένο τρόπο και συνήθως συνοδεύεται από χαρακτηριστικές αλλαγές στον οργανισμό του και τη συμπεριφορά του. Η «συναισθηματική ανάπτυξη» αναφέρεται τόσο στα συναισθήματα όσο και στην ικανότητα του ατόμου να τα ελέγχει και να τα διαμορφώνει ανάλογα με την κατάσταση στην οποία βρίσκεται. Τόσο η ανάπτυξη όσο και η ρύθμιση των συναισθημάτων διαφοροποιούνται ανάλογα με την ηλικιακή περίοδο στην οποία βρίσκεται το άτομο. Οι διαφορές που παρατηρούνται στην έκφραση των συναισθημάτων στα δύο φύλα, σχετίζονται με διαφορές που εντοπίζονται στην ιδιοσυγκρασία, στην κοινωνικοποίηση, στα ενδοατομικά χαρακτηριστικά, και στις πολιτισμικές αξίες των αγοριών και των κοριτσιών.

Η Συναισθηματική Νοημοσύνη δεν περιορίζεται στις γνωστικές ικανότητες, στις γνώσεις που έχουν αποκτηθεί μέσα από σπουδές και εκπαίδευση και στην τεχνική εξειδίκευση.

Η επιτυχία στη ζωή δεν είναι απαραίτητα συνυφασμένη με τον υψηλό ΔΝ, αλλά κυρίως με μια άλλη πτυχή της ανθρώπινης ικανότητας, τη «συναισθηματική νοημοσύνη». Κι όταν μιλάμε για «συναισθηματική νοημοσύνη, εννοούμε την ικανότητα του ανθρώπου για: αυτοεπίγνωση, αυτοκυριαρχία και αυτοέλεγχο, την ευσυνειδησία και τη δυνατότητα να μπαίνει στη θέση των άλλων και να τους κατανοεί, να ακούει προσεκτικά και να ασκεί επιρροή, να επικοινωνεί ουσιαστικά και να συνεργάζεται. Με τον όρο «συναισθηματική επάρκεια» δηλώνεται η ικανότητα ενός ατόμου να εκφράζει τα συναισθήματά του αποτελεσματικά κατά την αλληλεπίδρασή του με τους άλλους και προϋποθέτει ορισμένες δεξιότητες.

Χρήση του λεξιλογίου συναισθημάτων, Ενσυναίσθηση, Ικανότητα διαχείρισης των συναισθημάτων μέσω στρατηγικών αυτορύθμησης, με σκοπό τη μείωση της έντασης, Αποδοχή της συναισθηματικής έκφρασης των άλλων,κ.α.

Η συναισθηματική νοημοσύνη αναφέρεται στην ικανότητα αντίληψης, έκφρασης και χειρισμού των συναισθημάτων, στον αυτοέλεγχο, στην ενσυναίσθηση, στην ποιοτική επικοινωνία, στη διαδικασία επίλυσης συγκρούσεων, στη διεκδικητική στάση, στην προσωπική υπευθυνότητα, στην αυτό-επίγνωση και αυτοαποδοχή. Η συναισθηματική αγωγή αφορά όλα τα παιδιά και όλους τους ενήλικες που ασχολούνται με τα παιδιά. Ο συναισθηματικός, όμως, τρόπος διαπαιδαγώγησης απαιτεί εκμάθηση νέων δεξιοτήτων από τους ενήλικες, ώστε να είναι σε θέση να «εκπαιδεύσουν» τα παιδιά σε κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες.

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ Ορίζω το συναίσθημα Καθορίζω τα αίτια των συναισθημάτων Προσδιορίζω τις συνέπειες των συναισθημάτων Κατηγοριοποιώ τα συναισθήματα Δραματοποιώ τα συναισθήματα Γράφω ένα ποίημα ή ένα τραγούδι για ένα συναίσθημα Αναλύω συναισθήματα από ένα τραγούδι, κείμενο, έργο τέχνης, ταινία, παιχνίδι.. Ζωγραφίζω συναισθήματα Χαρτογραφώ τη διαβάθμιση των συναισθημάτων Ποιο συναίσθημα σου ταιριάζει σήμερα;

Συγκρίνω και αντιπαραθέτω συναισθήματα Συμπληρώνω δηλώσεις «Νιώθω…όταν…» Συμμετέχω σε συνεργατικά projects Συζητώ τα συναισθήματα ιστορικών προσώπων Κρατώ ημερολόγιο των συναισθημάτων μου Το συναισθηματικό μου λεξικό Από τα αρνητικά στα θετικά συναισθήματα Μαντεύω τα συναισθήματα από φωτογραφίες Παιχνίδια με συναισθήματα Το θερμόμετρο των συναισθημάτων Το album των συναισθημάτων

Η συναισθηματική αγωγή περιλαμβάνει πέντε στάδια: την επίγνωση των συναισθημάτων των παιδιών, την αναγνώρισή τους, την ακρόαση με ενσυναίσθηση των συναισθημάτων του παιδιού, τη βοήθεια που παρέχεται στο παιδί να κατονομάσει λεκτικά τα συναισθήματα του και τον καθορισμό ορίων παράλληλα με παροχή βοήθειας στη διερεύνηση στρατηγικών για την επίλυση των προβλημάτων.

ΑΥΤΟΑΝΤΙΛΗΨΗ-ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ Πολλοί θεωρούν την αυτοαντίληψη συνώνυμη με την αυτοεκτίμηση. Οι δύο αυτές έννοιες όμως δεν πρέπει να συγχέονται. Στην ουσία η αυτοαντίληψη αποτελεί τη γνωστική πλευρά της αυτογνωσίας και αναφέρεται σε ένα γενικότερο προβληματισμό σχετικά με τον εαυτό του. Η αυτοεκτίμηση αντιπροσωπεύει τη συναισθηματική πλευρά και δείχνει το βαθμό στον οποίο το άτομο αποδέχεται και επιδοκιμάζει τον εαυτό του.

Πιο συγκεκριμένα, η αυτοεκτίμηση ενός ατόμου εξαρτάται από το βαθμό, στον οποίο το άτομο έχει πετύχει τους στόχους του Είναι μια προσωπική εκτίμηση όλων των διαστάσεων του εαυτού, αναφορικά με το τι θέλει ή δε θέλει να είναι, σε σχέση με τις αξίες και τα «πιστεύω» του.

το πολιτισμικό πλαίσιο του ατόμου, η προσωπική ιστορία του ατόμου. Οι βασικότεροι παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της αυτοαντίληψης και της αυτοεκτίμησης του παιδιού είναι οι εξής: η οικογένεια, το σχολείο, το πολιτισμικό πλαίσιο του ατόμου, η επίδραση του φύλου, η φυσική εμφάνιση και η προσωπική ιστορία του ατόμου.

Ερευνητικά δεδομένα υποστηρίζουν την υπόθεση ότι οι προσδοκίες των εκπαιδευτικών μπορούν να «προβλέψουν» αλλαγές στην επίδοση και τη συμπεριφορά των μαθητών, ανεξάρτητα από τις προηγούμενες επιδόσεις και τα κίνητρά τους. Πολύ συχνά τα παιδιά αποτυγχάνουν στο σχολείο, γιατι οι δάσκαλοί τους αλλά και οι γονείς τους, δεν πιστεύουν ότι μπορούν να μάθουν, δεν προσδοκούν ότι θα μάθουν και άρα δεν ενεργούν με τέτοιο τρόπο, που να τα βοηθήσουν να μάθουν. ( Looking glass self, η αυτοεικόνα τους εξαρτάται αρκετά από τις αξιολογήσεις των άλλων…) Εμείς οι εκπαιδευτικοί πιστεύουμε στις δυνατότητες των μαθητών μας, και γινόμαστε οι ποιο ισχυροί σύμμαχοι στην προσπάθειά τους για εξέλιξη και ανάπτυξη όλων των πλευρών της προσωπικότητάς τους.

ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ Γνωρίζω τις πολλαπλές νοημοσύνες και τις προσαρμόζουμε στη διδασκαλία μας Γνωρίζουμε το στιλ μάθησης και το προσαρμόζουμε στη διδασκαλία μας Δημιουργούμε ευκαιρίες επιτυχίας για κάθε μαθητή Αναθέτουμε ευθύνες Επαινούμε τις θετικές συμπεριφορές Μαθαίνουμε το παιδί να δέχεται την αποτυχία Αποφεύγουμε συγκρίσεις και τον ανταγωνισμό Δημιουργούμε ευκαιρίες συνεργατικής μάθησης Αποφεύγουμε την υπερπροστασία Ενθαρρύνουμε το παιδί να ρισκάρει Ζητούμε τη γνώμη του παιδιού Επιτρέπουμε στο παιδί να συμμετέχει στη λήψη αποφάσεων