ΕΡΓΑΣΙΑ 1η Θέμα: «Απόδειξη άλλων τύπων για τα κανονικά πολύγωνα»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διανομή έκτασης με ευθεία διερχόμενη από σταθερό σημείο
Advertisements

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΟΜΑΔΑ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΚΑΡΑ ΗΛΙΑΝΑ ΔΙΑΝΙΗΛΙΔΟΥ ΕΛΕΝΑ ΚΟΒΙΤΟΥ ΦΑΙΗ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΓΡΑΜΜΕΝΙΔΟΥ ΤΜΗΜΑ: Β1 ΣΧΟΛΕΙΟ: 2Ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Κανονικά πολύγωνα Τουρναβίτης Στέργιος.
<<Ο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ>>
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Ακαδ. ‘Ετος Α Ρ Χ Ι Τ Ε Κ Τ Ο Ν Ι Κ Ο Σ Σ Χ Ε Δ Ι Α Σ Μ Ο Σ 9: Α Σ Τ Ι Κ Ο Σ Σ.
«Γερμανόφωνη Ψηφιακή Εφημερίδα»
Όμιλος Μαθηματικά και Λογοτεχνία Μαντώ Γεωργούλη A’2 Αναστασία Κασαπίδη A’3 Ρήγας Διονυσόπουλος A’2.
Π λ ύ γ ω ν α Γρηγόρης Τάσιου.
Τ ρ ί γ ω ν α Ιωάννης Τάσιου.
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΟΓΚΟΥ ΚΥΛΙΝΔΡΟΥ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΤΑΝΙΑ ΤΙ.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΣΟΦ ΤΖΑ.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ από την Κλ.Μπ..
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
(απλοποιημένη εκδοχή για την Β΄ Γυμνασίου)
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ! Ισι Κου.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΙΣ ΑΚΡΙ.
ΜΕΡΚ ΚΩΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ.
Georgakopoulou Anna. Εμείς«Ανήκειν;»και βέβαια«Ανήκειν»
Σελ. 6Ο από το Επιλέγω και Πραγματοποιώ η ασκ. 2 Υπεύθυνος Καθηγητής: Γ.Καπετανάκης Τμήμα: Α1 Ημερομηνία: 10/12/14.
Λόγος εμβαδών Όμοια τρίγωνα Όμοια πολύγωνα Τρίγωνα με Α = Α΄
Αναστασία Κώτσα Α’ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά {μάθημα 16}
ΘΕΩΡΙΑ ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Ταυτοποίηση (Unification). Πίνακας Ταυτοποίησης Όρος 1 Όρος 2 C1 X1 F (τ 1,…,τ ν ) C2 Επιτυχές αν C1 == C2 Επιτυχές {Χ1 = C2} Αποτυγχάνει Χ2 Επιτυχές.
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
ΠΟΛΥΓΩΝΑ Στόχοι μαθήματος
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
ΠΟΛΥΓΩΝΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ Τα πολύγωνα που έχουν πλευρές και τις γωνίες τους ίσες λέγονται πολύγωνα κανονικά.
Τα σύμφωνα.
Μαθηματική Επαγωγή Mathematical induction
Σίσσυ Μιχαλοπούλου MA Μαθηματικά στην Εκπαίδευση
ΠΛΑΤΩΝΙΚΑ ΣΤΕΡΕΑ.
ΚΥΚΛΟΣ B4XP20 Σχολικό Έτος:
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:ΚΥΚΛΟΣ Β΄ ΤΑΞΗ B4CE23.
Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου Έλενα Τασίου Ε ’ ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΡΙΓΩΝΩΝ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΥΤΩΝ Μεσογειακό κλίμα επικρατεί σε πέντε παραθαλάσσιες περιοχές της γης που βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, Μεσόγειος,
Τα υπέρ και τα κατά Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
Αγγέλα Καλκούνη1 Ξύλινα Δάπεδα Διαδικασία Κατασκευής Ξύλινων Καρφωτών Δαπέδων.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΓΡΑΒΑΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΥΡΣΙΑΔΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Κύκλος.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ επεξεργασία θέματος 2015
Διδασκαλία Μοντελοποίησης
Ξέρουν οι μέλισσες μαθηματικά ; Για ποιο λόγο κατασκευάζουν εξαγωνικά κελιά στις κηρήθρες ; ? Βασίλης Παπαθεοδοσίου Μαθηματικός Γυμνασίου Ψαχνών.
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ; – ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΠΩΣ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΤΑΙ ΟΡΙΣΜΟΣ
ΔΥΝΑΜΕΙΣ αν.
ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΠΟΛΥΓΩΝΑ 02/17 Καραγιάννη Φωτεινή Β1.
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Εργαστηριακή Άσκηση 13 Γ′ Γυμνασίου
25. Η ανάσταση του Λαζάρου- «’Εγώ εἰμι ἡ ἀνάστασις καὶ ἡ ζωή»
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η   Για τη διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος Σας γνωρίζουμε.
1ο πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. - Α.Π.Θ
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
1ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών
Μαθηματικά: Γεωμετρικοί τόποι
Μήκος κύκλου & μήκος τόξου
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
Μάθημα 12: Οι θάλασσες της Ευρώπης
Έλενα Βότση, Βαλίνα Διαμαντή
Β Ι Ο Λ Ο ΓΙ Κ Ο Σ Κ Α Θ Α Ρ Ι Σ Μ Ο Σ
ΑΜΠΕΛΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
για να σχηματίσω τη λέξη
ΤΡΙΓΩΝΑ.
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΓΩΝΙΑ ΣΤΟΧΟΙ: Με τη συμπλήρωση του διδακτικού στόχου αυτού θα μπορείτε να: (α) δίνετε τον ορισμό της γωνίας (β) χαρακτηρίζετε γωνίες (γ) διχοτομείτε γωνία.
Κ Προσαρμόστε αυτό το πανό με το δικό σας μήνυμα! Επιλέξτε το γράμμα και προσθέστε το δικό σας κείμενο. Χρησιμοποιήστε ένα χαρακτήρα ανά διαφάνεια.
Μέτρηση εμβαδού Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΓΑΣΙΑ 1η Θέμα: «Απόδειξη άλλων τύπων για τα κανονικά πολύγωνα» Σχολικό έτος: 2013-14 Μάθημα: Μαθηματικά Διδάσκων: Γεώργιος Γρηγοριάδης 2ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: Βαρλάμη Αναστασία Βαρλάμη Ελένη Ισπόγλου Ελένη

Ο Α Γ Β ω ρ φ α λ ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΤΥΠΟΙ: Εκτός από τις γωνίες ω και φ που ορίσαμε, στα κανονικά πολύγωνα χρησιμοποιούμε και κάποιους επιπλέον συμβολισμούς: ν- πλήθος κορυφών του πολυγώνου (δηλ. και πλευρών) λ- πλευρά κανονικού πολυγώνου α- απόστημα της πλευράς (ύψος του τριγ. ΟΑΒ) ρ- ακτίνα του περιγεγραμμένου κύκλου Ρ- περίμετρος κανονικού πολυγώνου Ο ω ρ α φ Α Γ λ Β ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΤΥΠΟΙ: 𝜆=2𝜌𝜂𝜇 𝜔 2 Ρ=ν∙𝜆=𝜈2𝜌𝜂𝜇 𝜔 2 𝛼 2 + 𝜆 4 2 = 𝜌 2

ημ 𝜔 2 = 𝜆 2 𝜌 => 𝜆 2 = ρ∙ημ 𝜔 2 => λ = 2∙𝜌∙𝜂𝜇 𝜔 2 ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΤΥΠΩΝ 1, 2, 3 1. Για να βρούμε την λ, μπορούμε πρώτα να βρούμε το ημ 𝜔 2 , αφού έχουμε μάθει ότι το ημίτονο μιας γωνίας ω ενός ορθογωνίου τριγώνου ισούται με 𝛼𝜋𝜀𝜈𝛼𝜈𝜏𝜄 𝜅𝛼𝜃𝜀𝜏𝜂 𝜐𝜋𝜊𝜏𝜀𝜄𝜈𝜊𝜐𝜎𝛼 του τριγώνου. Άρα: ημ 𝜔 2 = 𝜆 2 𝜌 => 𝜆 2 = ρ∙ημ 𝜔 2 => λ = 2∙𝜌∙𝜂𝜇 𝜔 2

2. Η περίμετρος του κανονικού πολυγώνου ισούται με το πλήθος των πλευρών του πολυγώνου επί το μήκος της πλευράς του κανονικού πολυγώνου. Άρα θα ισχύει: Ρ=ν∙𝜆=𝜈2𝜌𝜂𝜇 𝜔 2 3. Η ακτίνα του κύκλου ρ είναι ταυτόχρονα και η υποτείνουσα του ορθογωνίου τριγώνου ΑΓΟ και η πλευρά 𝝀 𝟐 και το ύψος αείναι οι 2 κάθετες πλευρές του τριγώνου. Όπως έχουμε μάθει σύμφωνα με το Πυθαγόρειο Θεώρημα, το τετράγωνο της υποτείνουσας ενός ορθογωνίου τριγώνου ισούται με το άθροισμα των τετραγώνων των δύο καθέτων πλευρών. Άρα θα ισχύει: 𝛼 2 + 𝜆 4 2 = 𝜌 2

ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΤΥΠΩΝ 1, 2, 3 Ας υποθέσουμε ότι: ν= 6 ρ= 4cm 1. Για να βρούμε το ημ 𝜔 2 πρέπει πρώτα να βρούμε το μέτρο του 𝜔 2 𝜔= 360° 𝜈 =>𝜔= 360° 6 =>ω=60°=> 𝜔 2 =30° 𝜆=2∙𝜌∙𝜂𝜇 𝜔 2 =>𝜆=2∙4∙𝜂𝜇30°=>𝜆=8∙ 1 2 =>𝜆=4𝑐𝑚

2. Ρ=𝜈∙𝜆=𝜈∙2∙𝜌∙𝜂𝜇 𝜔 2 =>Ρ=6∙4=6∙2∙4∙𝜂𝜇30° =>Ρ=24=6∙2∙4 ∙ 1 2 =>Ρ=24=48∙ 1 2 => Ρ=24=24 3. 𝛼 2 + 𝜆 2 4 = 𝜌 2 => 𝛼 2 + 4 2 4 = 4 2 => 𝛼 2 + 16 4 =16 => 𝛼 2 +4=16 => 𝛼 2 =16−4 => 𝛼 2 =12=>𝛼= 12 =>𝛼= 4 ∙ 3 =>𝛼=2 3