Ερευνητική εργασία « Το θέατρο από την αρχαιότητα στο σήμερα»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ήταν ηχητικά ισχυροί οι θεοί στο αρχαίο δράμα ;
Advertisements

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
1.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Η ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΤΟΥ ΣΟΦΟΚΛΗ ΚΑΙ ΤΟΥ JEAN ANOUILH :
Ομάδα Β΄ Βοζίκης Χρίστος Γαϊτάνας Παναγιώτης Γεωργοπούλου Βαρβάρα
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου - Σχολή Καλών Τεχνών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου - Σχολή Καλών Τεχνών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Βασιλέως.
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
Αρχαία θέατρα Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας
Αρχαία Θέατρα Γιάννης Βαρής 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ Ε’ – 2015.
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
project: οψεις της ψυχολογιας
2ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας Σχ. έτ
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΣΗΜΕΡΑ Μα πού είναι οι υπόλοιποι;
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
Τσολάκη Σταυρούλα, φιλόλογος
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
2 ο ΓΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ’’Η μεγαλύτερη Κερά του κόσμου είναι η Τέχνη.’’ Κ. Καβάφης.
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
Ομάδα Ε΄ Δημητρίου Μαρία Κάβουρα Αλεξάνδρα Μουλά Ναυσικά
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
Αρχαία θέατρα Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2014
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΡΩΜΑΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
 ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ  2011 – ο Γυμνάσιο Αθηνών  ΜΑΪΟΣ 2012  ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ  ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
Μηχανισμοί του αρχαίου θεάτρου:
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ  Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με την χρήση κυρίως του λόγου, αλλά.
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΠΡΟΕΔΡΙΑ 1 η Ιουλίου - 31 Δεκεμβρίου 2012 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΗ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 1 Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2012.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
Τίτλος Δραστηριότητας
«Η Τέχνη του Αρχαίου Θεάτρου μας ενώνει – Die Kunst des altgriechischen Theaters vereint uns» 2 ο Βραβείο Εθνικού Διαγωνισμού eTwinning 2009 Ιωάννα Χαρδαλούπα.
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ
 Την ίδια εποχή με τις Ανακαλύψεις αλλά σε μεγαλύτερη χρονική έκταση, το 15 ο και 16 ο αι., εκδηλώνεται στον ευρωπαϊκό χώρο ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό.
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΚΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ.
4o Δ. Σ. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ – Ε 1 ΄ ΤΑΞΗ ΤΣΟΥΜΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ Το θέατρο στην Ευρώπη.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
Σοφοκλής Λύγκα Φωτεινή,Μηλαίου Έλενα Γ’3. Ο Σοφοκλής που έζησε περίπου 496 π.Χ π.Χ.Ήταν Έλληνας τραγικός ποιητής της κλασικής εποχής.
Τάξη Δ1 Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος Κωμωδία και δράμα.
Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Τεοντόρα Κίρινα Νίκη Κήτινγκ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Στέφανος Σκαρπέλλος (Φιλόλογος) Σωτηρία Διαμαντοπούλου (Φιλόλογος)
Αρχαίο θέατρο – Αρχαίο Ωδείο Πάφου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
ΑριστοτEλειο ΠανεπιστΗμιο ΘεσσαλονΙκηΣ ΣχολΗ ΚαλΩν ΤεχνΩν
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ερευνητική εργασία « Το θέατρο από την αρχαιότητα στο σήμερα» Σχολικό Έτος 2011- 2012 Ερευνητική εργασία « Το θέατρο από την αρχαιότητα στο σήμερα» Τάξη/Τμήμα : Α3 Λυκείου Α΄ τετράμηνο Υπεύθυνες Καθηγήτριες: Σίσσυ Χαδιάρη, φιλόλογος Λυκείου Ελένη Ανδριανοπούλου, καθηγήτρια πληροφορικής

« Το θέατρο από την αρχαιότητα στο σήμερα» Κριτήρια συγκρότησης υποομάδων ατομικά ενδιαφέροντα προσωπικά βιώματα και εμπειρίες γνώσεις επί του θέματος 1η υποομάδα: ιστορική- αρχαιολογική προσέγγιση 2η υποομάδα: λογοτεχνική προσέγγιση του θεάτρου 3η υποομάδα: διαχρονική προσέγγιση με έμφαση στο σήμερα 4η υποομάδα: αισθητική προσέγγιση του θεάτρου

« Το θέατρο από την αρχαιότητα στο σήμερα» Πηγές έρευνας Βιβλιογραφικές πηγές Έγκυρες διαδικτυακές πηγές Συνεντεύξεις Στόχος: η δημιουργική αξιοποίηση των πληροφοριών προσαρμοσμένες στο προσωπικό μας ύφος

« Το θέατρο από την αρχαιότητα στο σήμερα» Αποτελέσματα έρευνας φύλλα εργασίας και βίντεο συνεντεύξεις συνολική σύνθεση της εργασίας σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή δημιουργία ιστοσελίδας στο διαδίκτυο - ανάρτηση της εργασίας μας   Η σελίδα της εργασίας μας: http://doukasschoolprojecttheatro.wordpress.com

ο χώρος, οι άνθρωποι, η δράση, η προετοιμασία, η τεχνική Ένα ταξίδι στην ιστορία του θεάτρου …. ο χώρος, οι άνθρωποι, η δράση, η προετοιμασία, η τεχνική πάνω απ ΄ όλα η βιωματική ανακάλυψη των «μυστηρίων» της ζωής Αυτό το ταξίδι δεν έχει τέλος…..

ιστορική – αρχαιολογική προσέγγιση του θεάτρου 1η υποομάδα: ιστορική – αρχαιολογική προσέγγιση του θεάτρου Μέλη της ομάδας: Κωνσταντίνος Τσούγκος Βασίλης Δημητρέλος (Η/Υ) Διονύσης Σπηλιακόπουλος Τάσος Ζαλαχώρης

1η υποομάδα: ιστορική – αρχαιολογική προσέγγιση του θεάτρου Έρευνα και συγκέντρωση ιστορικών στοιχείων για: α) τα αρχαία ελληνικά θέατρα β) το ρόλο που διαδραμάτιζε το θέατρο στην κοινωνική και πολιτική ζωή των αρχαίων Το θέατρο των Δελφών Το θέατρο της Δωδώνης Το θέατρο του Διονύσου

Κοινά σημεία αρχαίων ελληνικών θεάτρων 5ος -3ος αι. π. Χ. : οικονομική ευμάρεια και έντονη πνευματική καλλιέργεια Διέθεταν κερκίδες, σκηνή και ορχήστρα Τελούνταν ιεροτελεστίες και γιορτές πολιτικού και θρησκευτικού χαρακτήρα Εμφάνιση θεάτρων σε ολόκληρο τον ελλαδικό χώρο

Ο παιδευτικός ρόλος του θεάτρου αρμονική συνύπαρξη ευχαρίστησης και μάθησης διαμόρφωση ατομικών και συλλογικών αντιλήψεων ενασχόληση με οικουμενικές έννοιες και αξίες

Η τραγωδία υποστηρικτής της τραγωδίας η τέχνη «ψεύδεται» υποστηρικτής της τραγωδίας η τέχνη «ψεύδεται» διαπαιδαγώγηση πολιτών αδυναμία παροχής γνήσιας μόρφωσης Η τραγωδία

Συμπερασματικά… Το θέατρο: αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των αρχαίων πολιτών πεδίο κοινωνικής και πολιτικής κριτικής κόμβος παιδείας

λογοτεχνική προσέγγιση του θεάτρου   2η υποομάδα: λογοτεχνική προσέγγιση του θεάτρου Μέλη της ομάδας: Χριστιάνα Τσινώνη (Η/Υ) Θεοδώρα Σκορδά Ανδριάνα Παναγιώτου

Διερεύνηση της έννοιας δράμα: προέλευση :θρησκευτικές τελετουργίες ύψιστη πνευματική έκφραση κλασικής εποχής άμεση σύνδεση των παραστάσεων με τα Μεγάλα Διονύσια Ο διθύραμβος: ετυμολογία: δίς +θύρα + ἐμβαίνω πρώτη μορφή δράματος ερμηνεία του όρου

Διερεύνηση των βασικών θεατρικών ειδών: τραγωδία κωμωδία σατυρικό δράμα Έμφαση στην τραγωδία: «Περί ποιητικής»: ο ορισμός της τραγωδίας κατά τον Αριστοτέλη τα μέρη της τραγωδίας

Συλλογή πληροφοριών για τους μεγάλους αττικούς τραγωδούς της αρχαιότητας: Αισχύλος: ο μέγιστος των τραγικών και μεγάλος ποιητής Σοφοκλής: ανθρωπιά ηρώων, έντονη δραματικότητα Ευριπίδης: η εισαγωγή του από μηχανής θεού, συγκρούσεις καθήκοντος - πάθους Αισχύλος Σοφοκλής Ευριπίδης

σάτιρα της σύγχρονης πραγματικότητας Αθηναίος κωμικός ποιητής του 5ου αι. Ο μοναδικός, του οποίου σώζονται ακέραια έργα Η κωμωδία: σάτιρα της σύγχρονης πραγματικότητας αναφορές σε πρόσωπα και καταστάσεις δημόσιου βίου ο βαθύτερος προβληματισμός των πολιτών η βελτίωση ή αλλαγή της υπάρχουσας κατάστασης

«Οιδίπους Τύραννος» του Σοφοκλή Το συνταρακτικότερο θεατρικό κείμενο της αρχαιότητας: σύντομη παρουσίαση του έργου αισθητική ερμηνεία (πεδία μελέτης: δραματικά, τραγικά, πολιτιστικά στοιχεία, εκφραστικά μέσα, ηθογραφία προσώπων) Το κεντρικό νόημα του δράματος: «Η σύγκρουση ανθρώπινης βούλησης με τη σκληρή μοίρα»

Το πρόσωπο Οιδίπους Τύραννος Το πρόσωπο Οιδίπους Τύραννος η αδιάκοπη προσπάθεια του ανθρώπου να δώσει απάντηση στα αιώνια μεταφυσικά ερωτήματα Ο κόσμος της άγνοιας / το τραγικό παιχνίδι της μοίρας και των θεών Ο κόσμος της γνώσης: αυτοτύφλωση και προσέγγιση της αλήθειας

«Ένα αψηλόγκρεμο Ζάλογγο η ζωή μας, ολούθε μας κυνηγούν, θαρρώντας χαθήκαμε και δεν υπάρχει σωτηρία• μα εμείς, πάνω στην κορφή του χαλασμού μεγάλες πετούμε ορθές, διπλές ελευτεριάς φτερούγες. Δεν είναι η Μοίρα παντοδύναμη• η ψυχή ναι του ελεύτερου, του αγνού κι απελπισμένου ανθρώπου». Νίκος Καζαντζάκης

διαχρονική προσέγγιση του θεάτρου με έμφαση στο σήμερα   3η υποομάδα: διαχρονική προσέγγιση του θεάτρου με έμφαση στο σήμερα Μέλη της ομάδας: Ζαφείρη Δέσποινα Έλενα Σεβαστοπούλου Ηρώ Βαλδεσέρα (Η/Υ) Στεφανία Βαϊδάνη

Μελέτη της εξέλιξης του θεάτρου, συγκέντρωση πληροφοριών και φωτογραφικού υλικού Αρχαίο ελληνικό θέατρο: εμφάνιση :αρχαϊκή περίοδο ανάπτυξη: κλασική εποχή στην Αθήνα του Περικλή

Ρωμαϊκό θέατρο: Βυζαντινό θέατρο: μεγάλη επίδραση από το αρχαίο ελληνικό θέατρο σπουδαίοι κωμωδιογράφοι :Πλαύτος και Τερέντιος Βυζαντινό θέατρο: το μιμοθέατρο: θέματά από τη μυθολογία, την καθημερινή ζωή ή τα χριστιανικά μυστήρια

Αναγεννησιακό θέατρο: Αναγεννησιακό θέατρο: Ιταλία , 15 ος αι. Μακιαβέλι Επέκταση στην Ισπανία , Γαλλία και Αγγλία Κρητικό θέατρο: 13ος- 17ος αι. 17ος αι. : «Ερωτόκριτος» Νεοελληνικό θέατρο: Γρηγόριος Ξενόπουλος δημοτική γλώσσα δράματα, κωμωδίες, ηθογραφίες

Σύντομη παρουσίαση μεγάλων θεατρικών οργανισμών και θεμελιωτών του θεάτρου Το Εθνικό Θέατρο Το Θέατρο Τέχνης η προσφορά του Καρόλου Κουν και του θεάτρου Τέχνης

Επιλογή και παρουσίαση βιογραφικών στοιχείων και θεατρικών έργων Ελλήνων και ξένων θεατρικών συγγραφέων: Ο βασιλικός του Αντωνίου Μάτεση «Η Αυλή των θαυμάτων» του I. Καμπανέλλη Από την παράσταση του Βασιλικού στο Εθνικό θέατρο το 1985, σε σκηνοθεσία Κώστα Μπάκα.

Από τη θεατρική παράσταση «Η Αυλή των θαυμάτων» στο Εθνικό Θέατρο Ρωμαίος και Ιουλιέτα Από τη θεατρική παράσταση «Η Αυλή των θαυμάτων» στο Εθνικό Θέατρο

Παρουσίαση Ελληνίδων ηθοποιών του 20ου αι. με πρωταγωνιστικό ρόλο στο θέατρο Κατίνα Παξινού (1900-1973) Μελίνα Μερκούρη ( 1920-1994 )

Έρευνα για τη θέση του θεάτρου στη σύγχρονη εποχή

Συμπεράσματα Ποια είναι η σχέση του σύγχρονου Έλληνα με το θέατρο όπως αποκάλυψε η έρευνά μας; Επιθυμία του σύγχρονου Έλληνα να επισκέπτεται το θέατρο Το θέατρο: σημαντικό μέσο εκμάθησης και πνευματικής- ψυχικής καλλιέργειας Η έλλειψη χρόνου λειτουργεί ανασταλτικά στην επιλογή του θεάτρου Το θέατρο έχει χάσει την αίγλη που είχε κάποτε Προτιμήσεις κοινού: 1) κωμωδίες και σατιρικά έργα, 2) δραματικά , 3) ρομαντικά έργα

Τους αρέσει εξίσου με το θέατρο και ο κινηματογράφος Υπεροχή τηλεόρασης και κινηματογράφου έναντι του θεάτρου Καταλυτική η επίδραση της τηλεόρασης και του κινηματογράφου στο σύγχρονο άνθρωπο Σύγκριση ηθοποιού τηλεόρασης, κινηματογράφου και θεάτρου, υπεροχή του πρώτου.

αισθητική προσέγγιση του θεάτρου (σκηνογραφία – κοστούμια )  4η υποομάδα: αισθητική προσέγγιση του θεάτρου (σκηνογραφία – κοστούμια ) Μέλη της ομάδας: Ανδρέας Αλεπάκος Έκτορας Πολύδωρος Γιάννης Σακκής(Η/Υ)

Συγκέντρωση πληροφοριών και φωτογραφικού υλικού για τους μηχανισμούς του αρχαίου και του σύγχρονου θεάτρου Αρχαίοι μηχανισμοί Σύγχρονοι μηχανισμοί «Από μηχανής θεός» «Εκκύκλημα» «Θεολογείον» «Περίακτοι» «Κεραυνοσκοπείον» «Χαιρώνειες κλίμακες» «Περιστροφική σκηνή» «περιστροφικός ορίζοντας» «Σχάρα» «Μπαλάντσα» «Βαγόνια» «Τραμπουγκέτο»

Από την επίσκεψή μας στο Εθνικό Θέατρο Ο μηχανικός του Εθνικού θεάτρου κ. Μαυριδάκης απευθυνόμενος στους μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Δούκα

Ο Ο από μηχανής Θεός Πιθανές μορφές από το εκκύκλημα Δημαρόγκωνας Α., Χονδρός Θ., ''Από Μηχανής Θεός'', 475, Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία, Πρακτικά, 1ο Διεθνές Συνέδριο, Θεσσαλονίκη 1997 Πιθανές μορφές από το εκκύκλημα M.Bieber, "The History of greek and roman theatre", 76, Princeston University Press, 1939

από το θέατρο του Διονύσου από τη μετακίνησή μας με «τραμπουκέτο» Μηχανή απομίμησης του ήχου της βροντής Λίθινη βάση περιάκτου από το θέατρο του Διονύσου Η δική μας εμπειρία από τη μετακίνησή μας με «τραμπουκέτο»

Συμπεράσματα Οι αρχαίοι μηχανισμοί είχαν κυρίως το ρόλο των «εφέ» Οι σύγχρονοι μηχανισμοί υπηρετούν τόσο το ρόλο των «εφέ» όσο και τον τεχνικό ρόλο. Τα αρχαία θέατρα ήταν τα ίδια το σκηνικό. Στο σύγχρονο θέατρο δε μπορούμε να έχουμε μόνο ένα σκηνικό.

Ενδεικτικές ερωτήσεις Συνέντευξη της σκηνοθέτιδας και καλλιτεχνικής συμβούλου του Εθνικού θεάτρου κ. Έφης Θεοδώρου Ενδεικτικές ερωτήσεις Τι ήταν εκείνο που σας έκανε να στραφείτε προς το θέατρο και να σπουδάσετε θεατρολογία; Πώς ξεκινήσατε στο χώρο της σκηνοθεσίας; Υπήρξε κάποιο πρόσωπο που σας εμφύσησε την αγάπη γι ΄ αυτή; Πώς γίνεται κανείς σκηνοθέτης; Ποια είναι τα καθήκοντα ενός σκηνοθέτη; Ποια είναι τα δικά σας καθήκοντα στο Εθνικό Θέατρο; Πιστεύετε ότι ως χώρα παράγουμε σημαντικό θέατρο σήμερα; Ποιες άλλες χώρες έχουν θεατρική παράδοση την οποία και καλλιεργούν;

Ερώτηση: Θα θέλαμε να καταθέσετε μια σκέψη σας, μία ευχή, κάτι που θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας. Απάντηση: Θα ευχόμουν, ιδιαίτερα στη δύσκολη περίοδο που διανύει η χώρα, το Εθνικό Θέατρο να γίνει ένας πόλος έλξης για τους νέους κάθε ηλικίας, ένας χώρος πνευματικής ζύμωσης και δημιουργικής πνοής που θα μας βοηθήσει να σηκωθούμε λίγο ψηλότερα.

Δημιουργία σχετικού video Συνέντευξη της σκηνογράφου κ. Αφροδίτης Κυριακίδου και του κατασκευαστή σκηνικών κ. Β. Σακκή Δημιουργία σχετικού video Ακολουθεί video……

Ευχαριστούμε πολύ… Μουσική: http://www.oeaw.ac.at/kal/agm/index.htm