Raising a Child through Prison Bars With financial support from the EU DAPHNE Programme Το DAPHNE Πρόγραμμα Μεγαλώνοντας ένα παιδί μέσα από τα κάγκελα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Ίδρυμα και παιδική προστασία στην Ελλάδα σήμερα»
Advertisements

Υ Π Ο Υ Ρ Γ Ε Ι Ο Ε Ρ Γ Α Σ Ι Α Σ Κ Α Ι Κ Ο Ι Ν Ω Ν Ι Κ Η Σ Α Σ Φ Α Λ Ι Σ Η Σ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΠΟΡΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ.
Τα αδέλφια παιδιών με γενετικά προβλήματα Παντελής Κοντογιάννης Παιδοψυχολόγος-Οικογενειακός Σύμβουλος ΕΛΕΠΑΠ Αθήνας.
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
Όταν χρειαζόμαστε βοήθεια,
Από την διεκπεραίωση στη θεραπεία Η εμπειρία της μετάβασης από τους ατομικούς ρόλους των ειδικών στην δυναμική της Διεπιστημονικής Ομάδας στο Ελληνικο.
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
Έργο «Take Care»: Οδηγός Ορολογίας Ιατρικής Περίθαλψης για Μετανάστες Διάρκεια: από 1 Νοεμβρίου 2012 μέχρι 31 Οκτωβρίου 2014.
Παραβατικότητα ανηλίκων. Εκτίμηση επικινδυνότητας και αναγκών τους
Raising a Child through Prison Bars With financial support from the EU DAPHNE Programme Raising a Child through Prison Bars: σκεπτικό, στόχοι, αποτελέσματα.
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Τζιάκης Νίκος Παιδοψυχίατρος
Νίκη Νεάρχου* & Αριάδνη Στογιαννίδου
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Τίτλος Σχεδίου: Partnership for experimenting with ECVET in a practical context (2009 – 2011) Δράση: Εταιρικές Σχέσεις – LDV Ε. Λαμπριτζή
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Οι κίνδυνοι, οι τρόποι προφύλαξης και γενικές πληροφορίες
Η ειδική αγωγή στο σχολείο της γενικής εκπαίδευσης
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Φροντίζω τον εαυτό μου Κίνδυνοι τροχαίων ατυχημάτων από
ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΩΡΙΑ SOS ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΣΤΥΛΛΗ ΣΤΕΦΑΝΙΑΣ- ΕΙΡΗΝΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΑΘΗΝΑ ΠΕΪΟΥ.
Αγωγή Υγείας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
Περιγεννητική υγεία.
“Κακοποίηση των Παιδιών” Ελένη Πουλακίδα,Γιώργος Φωτιάδης,'Αρης Χατζηιωαννίδης,Γιάννης Ρούσσος.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ Αλεξάνδρα Βεργέτη Αλεξάνδρα Βεργέτη.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη Ενότητα 1 η : Αντικείμενο και εννοιολογικοί προσδιορισμοί Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Ο ρόλος της συμβουλευτικής στη γονεϊκότητα
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗ & ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών- SDQ
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Η αιτιολογία της εξάρτησης
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Σιασιαμούτης Κωνσταντίνος
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Φυσιολογικό και παθολογικό
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Αποσυνδετικές διαταραχές
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Raising a Child through Prison Bars With financial support from the EU DAPHNE Programme Το DAPHNE Πρόγραμμα Μεγαλώνοντας ένα παιδί μέσα από τα κάγκελα της φυλακής Κική Πετρουλάκη, Ph.D. ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ μέσα από τα ΚΑΓΚΕΛΑ της ΦΥΛΑΚΗΣ ΑΘΗΝΑ, 23 Νοεμβρίου 2011

Raising a Child through Prison Bars With financial support from the EU DAPHNE Programme Ταυτότητα του Προγράμματος Συντονιστής Φορέας Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού (ΙΥΠ), Διεύθυνση Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας, Κέντρο για την Μελέτη και την Πρόληψη της Κακοποίησης – Παραμέλησης των Παιδιών, Αθήνα, Ελλάδα Φορείς-εταίροι Babes-Bolyai University (BBU), Sociology and Social Work Faculty, Social Work Department, Ρουμανία South-West University (SWU) “Neofit Rilski”, Βουλγαρία Ευρωπαϊκό Δίκτυο κατά της Βίας (Ε.Δ.κ.Β.), Ελλάδα Associate Partners AWAV-ARTEMIS: Association of Women Against Violence - ARTEMIS, Ρουμανία Association of Young Psychologists in Bulgaria “4th April”- Βουλγαρία Εξωτερική Αξιολόγηση SURT Foundation. Women’s foundation, Spain

Raising a Child through Prison Bars With financial support from the EU DAPHNE Programme Ομάδες-στόχοι Φ.M.: Φυλακισμένες Γυναίκες – Μητέρες και έγκυες (8 Γυναικείες Φυλακές – Βουλγαρία - Ελλάδα - Ρουμανία) Π.Φ.Γ.: Παιδιά (απο)φυλακισμένων γονιών Το επιστημονικό και φυλακτικό προσωπικό (8 φυλακές) Άμεσα Ωφελούμενες Ομάδες ~ 290 Φ.Μ. ~ 120 Π.Φ.Γ. Έμμεσα Ωφελούμενες Ομάδες Γενικός πληθυσμός Φ.Μ. σε 3 Βαλκανικές χώρες (~ γυναίκες/έτος) Στην Ευρώπη (~ γυναίκες/έτος) Π.Φ.Γ. που θα συμμετέχουν σε Ομάδες στήριξης στο μέλλον Γυναικείες φυλακές και το προσωπικό τους

Raising a Child through Prison Bars With financial support from the EU DAPHNE Programme Δεδομένα που δείχνουν ότι η πλειοψηφία των φυλακισμένων γυναικών:  είναι μητέρες  έχουν μόνες τους τη φροντίδα των παιδιών τους  ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου:  κοινωνικά αποκλεισμένες ομάδες (μετανάστριες, άνεργες, χαμηλού μορφωτικο-κοινωνικο-οικονομικού επιπέδου)  που μεγάλωσαν σε δυσλειτουργικές οικογένειες  ύπαρξη ψυχολογικής διαταραχής  χρήστριες ουσιών  πιθανότητα να έχουν βιώσει σωματική, σεξουαλική και ψυχολογική κακοποίηση κατά  την παιδική τους ηλικία και/ή  την ενήλικη ζωή τους

Raising a Child through Prison Bars With financial support from the EU DAPHNE Programme Παράγοντες κινδύνου που αναμένεται να έχουν ήδη επηρεάσει αρνητικά  το δεσμό Φ.Μ. με τη μητέρα της  ποιότητα μητρικής φροντίδας  δεσμό μητέρας - παιδιού  γονεϊκές δεξιότητες της Φ.Μ.  ψυχική υγεία παιδιού  κίνδυνο ΚαΠα-Π ή επαναθυματοποίησης + καθημερινότητα και οικογενειακούς δεσμούς των παιδιών  ιδιαίτερα όταν φυλακίζεται η μητέρα φυλάκιση

Raising a Child through Prison Bars With financial support from the EU DAPHNE Programme Επίδραση Φυλάκισης στα Παιδιά τραύμα αποχωρισμού από τη μητέρα  δεσμός μητέρας- παιδιού διατάραξη καθημερινής ζωής κοινωνικό στίγμα προβλήματα συναισθήματος και συμπεριφοράς Διαγενεακός κύκλος παραπτωματικής συμπεριφοράς και φυλάκισης Σοβαρότητα των επιπτώσεων εξαρτάται:  ηλικία και αναπτυξιακό επίπεδο παιδιού  συνύπαρξη παραγόντων κινδύνου στο γονιό (π.χ. χρήση ουσιών, προβλήματα ψυχικής υγείας)  ποιότητα δεσμού πριν από τη φυλάκιση της μητέρας  διάρκεια κράτησης, συχνότητα (ποιότητα) επισκέψεων  ποιότητα σχέσης του παιδιού με το νέο πρόσωπο φροντίδας ……

Raising a Child through Prison Bars With financial support from the EU DAPHNE Programme Επίδραση Φυλάκισης στη Φ.Μ.  αποχωρισμός παιδιού/-ιών:  αισθήματα ντροπής και ενοχής  απόγνωση και κατάθλιψη  αγωνία για την ανατροφή των παιδιών (γονεϊκό στρες)  φόβος απώλειας της επιμέλειας/κηδεμονίας  αποχωρισμός συζύγου/συντρόφου  κοινωνικός στιγματισμός  η ίδια η φυλακή  προάγει την εξάρτηση  αποδυναμώνει το γονεϊκό ρόλο  (επανα-)θυματοποίηση παιδιών  Εγκυμοσύνη υψηλής επικινδυνότητας

Raising a Child through Prison Bars With financial support from the EU DAPHNE Programme Το εάν ένα πρόσωπο μεγαλώνει με αξιοσημείωτη ικανότητα να κάνει καλές προσωπικές σχέσεις ή αν μεγαλώνει με πολύ ελλιπή ικανότητα γι’ αυτό εξαρτάται σημαντικά από το πώς ήταν η σχέση του με τη μητέρα του στην πρώιμη ζωή του Bowlby (1947)

Raising a Child through Prison Bars With financial support from the EU DAPHNE Programme  Ερευνητικές Δράσεις: συλλογή δεδομένων σε 3 EU χώρες (BG, GR, RO)  αξιολόγηση αναγκών  δημογραφικές πληροφορίες (Φ.Μ. και παιδιά)  τύπος δεσμού μητέρας και παιδιού  ψυχική υγεία παιδιών  εμπειρίες ΚαΠα-Π των Φ.Μ. και των παιδιών τους  Εμπειρίες ΒΕΣ των Φ.Μ.  Δράσεις Παρέμβασης  Δράσεις ευαισθητοποίησης – κατάρτισης επαγγελματιών  Δράσεις Διάδοσης Στόχοι  Δράσεις

Raising a Child through Prison Bars With financial support from the EU DAPHNE Programme Συλλογή Δεδομένων (Φ.Μ) Αξιολόγηση ΑναγκώνΠεριεχόμενο Ερευνητικού Εργαλείου Ερωτηματολόγιο 7-ενοτήτων Μέθοδος Συλλογής Δεδομένων Δομημένη συνέντευξη 1. Δημογραφικές πληροφορίες 2. Πληροφορίες για τα παιδιά 3. Αυτοαξιολόγηση σχέσων και προβλημάτων 4. Πληροφορίες για την γονεϊκή τους οικογένεια 5. Ιστορικό φυλάκισης 6. Ιστορικό υγείας και ψυχικής υγείας 7. Στάσεις και Θέματα για •την Ομάδα Συζήτησης για Μητέρες •την Ομάδα Θεατρικού Παιχνιδιού των παιδιών

Raising a Child through Prison Bars With financial support from the EU DAPHNE Programme Συλλογή Δεδομένων (Φ.Μ) Εννοιολογικό ΚατασκεύασμαΕρευνητικό Εργαλείο Τύπος ΔεσμούRS – The Relationships Structures Questionnaire Γονεϊκή ΑυτεπάρκειαTOPSE – Tool to measure Parenting Self-Efficacy Έκθεση μητέρας σε ΒΕΣ και παρενόχληση (ως ενήλικη) Θυματοποίηση Διάπραξη CTS2 – the Revised Conflict Tactics Scale ORI - The Obsessive Relational Intrusion Scale- Short Form Relational Pursuit (for Stalking perpetration) Έκθεση μητέρας σε ΚαΠα-Π (ως παιδί) ICAST-R Έκθεση Παιδιού σε ΚαΠαICAST-P Ψυχική Υγεία Παιδιού SDQ - Strengths & Difficulties Questionnaire – Parent version (children from 4 years old) Αξιολόγηση Αναγκών Ερωτηματολόγιο 7-ενοτήτων για δομημένη συνέντευξη

Raising a Child through Prison Bars With financial support from the EU DAPHNE Programme Συλλογή Δεδομένων (Π.Φ.Γ.) Εννοιολογικό κατασκεύασμαΕρευνητικό Εργαλείο Τύπος Δεσμού (παιδιά > 11 ετών) RS – The Relationships Structures Questionnaire Έκθεση παιδιού σε ΚαΠα (παιδιά > 11 ετών) ICAST-CH (from 11 years old) Ψυχική Υγεία Παιδιού (παιδιά > 11 ετών) SDQ - Strengths & Difficulties Questionnaire – Child version (children from 11 years old) Ερωτηματολόγιο για Δομημένη Συνέντευξη •Δημογραφικά •Φοίτηση στο σχολείο •Πλαίσιο διαμονής – κινητικότητα παιδιού •Αδελφών •Υποκειμενική αξιολόγηση στηρικτικού πλαισίου •Φυλακή: επισκεπτήριο – τρόποι επικοινωνίας •Ικανοποίηση από οικογένεια - εαυτό •Προσδοκίες από την Ομάδα Θεατρικού Παιχνιδιού

Raising a Child through Prison Bars With financial support from the EU DAPHNE Programme  Στήριξη Φ.Μ. με στόχο:  ενίσχυση των γονεϊκών δεξιοτήτων  «χειρισμό» δικών τους εμπειριών κακοποίησης  Στήριξη παιδιών φυλακισμένων γονέων με στόχο:  ενίσχυση της ανθεκτικότητας (resilience) των παιδιών  πρόληψη ΚαΠα-Π  διακοπή του κύκλου της βίας Στόχοι «Ξεχωριστές Ημέρες» σε 8 γυναικείες φυλακές Ομάδες Στήριξης Παιδιών Φ.Γ. (CHIP-SG) σε 6 πόλεις Ομάδες Στήριξης Φ.Μ. σε 8 γυναικείες φυλακές Φυλλάδιο για Π.Φ.Γ. Φυλλάδιο για Φ.Μ.

Raising a Child through Prison Bars With financial support from the EU DAPHNE Programme Ξεχωριστές Ημέρες

Raising a Child through Prison Bars With financial support from the EU DAPHNE Programme Ενίσχυση της Βιωσιμότητας των δράσεων •Κατάρτιση Επαγγελματιών •Σεμινάριο Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών (3 χώρες) •Σεμινάριο Εκπαίδευσης Επιστ. Προσωπικού Φυλακής •Σεμινάριο Ευαισθητοποίησης Επιχειρησιακού Προσωπικού Υποστηρικτικό Υλικό για Επαγγελματίες

Raising a Child through Prison Bars With financial support from the EU DAPHNE Programme Έχουμε δημιουργήσει έναν αναποδογυρισμένο κόσμο… Η κοινωνία στην οποία ζούμε είναι… σε εξελικτικούς όρους… πολύ ιδιόρρυθμη. Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να υιοθετήσουμε λαθεμένες νόρμες. Αφού όπως ακριβώς μια κοινωνία στην οποία υπάρχει χρόνια ανεπάρκεια τροφής μπορεί να θεωρήσει ως κανόνα της ένα άθλια ανεπαρκές επίπεδο διατροφής, έτσι και μια κοινωνία στην οποία οι γονείς των νέων παιδιών εγκαταλείπονται μόνοι τους με χρόνια ανεπάρκεια αρωγής εκλαμβάνουν την κατάσταση αυτή των πραγμάτων σαν το καθιερωμένο μέτρο της. Bowlby (1988). A Secure Base: Clinical Applications of Attachment Theory

Raising a Child through Prison Bars With financial support from the EU DAPHNE Programme