Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αλγόριθμοι σχεδίασης βασικών 2D σχημάτων (ευθεία)
Advertisements

Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά Δεκέμβριος 2007
Συνέδριο Μαθηματικών σε A΄ τάξη
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Βασικές Συναρτήσεις Πινάκων
Διδακτική της Πληροφορικής
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
• ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ • ΣΤΟΧΟΙ • ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.
Η Διδασκαλία των Μαθηματικών σε A΄ τάξη Σχολική χρονιά
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά
Διδασκαλία της Ευθύγραμμης Ομαλής Κίνησης
ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμος Μαθήματα.
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Η ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΛΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ (ΒΑΣΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ) ΤΟΥ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΙΡΕΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ.
Τα στοιχειώδη περί γεωδαιτικών υπολογισμών
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Εικόνα 2.1: Το περιβάλλον της MicroWorlds Pro.
Τα Μαθηματικά στην Αρχαία Αίγυπτο Ν. Καστάνη
Καλή και δημιουργική χρονιά.
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
Αναγνώριση Προτύπων.
Κεφάλαιο 2ο Πεπερασμένα αυτόματα.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Απαντήσεις Θεωρίας - Ασκήσεων
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Μάθημα 14ο «Ισοδύναμα κλάσματα» Δάσκαλος: Γιάννης Στυλιανού
Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Μαθηματικών
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Άσκηση 6 Α) Να συμπληρώσετε τον πίνακα: μν X=μ 2 -ν 2 Ψ=2μνΖ=μ 2 +ν Β) Να εξετάσετε αν η κάθε τριάδα αριθμών Χ, Ψ, Ζ του πίνακα, μπορεί να είναι.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
ΣΤΑΔΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ KIDSPIRATION Πάμπος Χρυσοστομου Σύμβουλος Πληροφορικής Λεμεσού.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
This project has been funded with support from the European Commission. Mathematical literacy and basic competences in science and technology Μαθηματική.
Mathematical literacy and basic competences in science and technology Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα.
ΜΑΘΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΓΓΙΣΗ ΑΙΜΑΤΟΣ - ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
Δέσποινα Μαγγίνα M1175 Κωνσταντίνος Γαργάνης Μ1172 Δήμητρα Μαρία Χαρακλιά Μ1206 Ιωάννης Παπαδάκης Μ1171 Αλέξανδρος Νικολόπουλος Μ1182 Δημήτριος Μπαϊρακτάρης.
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
1 Αναλυτικό Πρόγραμμα Μαθηματικών Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας Μάριος Πιττάλης, Phd Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κύπρου Επιστημονικός.
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών (ή, διαφορετικά, αντίληψη του χώρου)
ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτρια:
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΥ
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Εκπαιδευτικοί σκοποί & στόχοι
Πρόγραμμα Καινοτόμων Σχολείων και Εκπαιδευτικών Πυρήνων για την Ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη Σχολική Μονάδα Δημοτικό Σχολείο Καρμιώτισσας Εκπαιδευτικοί πυρήνες.
Ανδρούλα Γεωργίου Χρίστου ΕΔΕ
ΕΝΟΤΗΤΑ : 6   ΘΕΜΑ: Διαίρεση –επιμεριστική ιδιότητα  ΤΑΞΗ: Δ’
Υπολογιστικά Φύλλα Περιεχόμενο κελιού - Πράξεις
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά Συνέδριο για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών σε Γ΄ τάξη Σχολική χρονιά 2007 - 2008 Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά

Δομή της Εισήγησης Ενότητες περιεχομένου και διαδικασιών Ενδεικτικός μακροπρόθεσμος προγραμματισμός Ημερήσιος προγραμματισμός Οργάνωση μαθήματος Γενικές εισηγήσεις για την αποτελεσματική διδασκαλία των Μαθηματικών Αξιοποίηση της τεχνολογίας Το Ευρώ

Ενότητες περιεχομένου Οι αριθμοί και οι πράξεις Μοτίβα, συναρτήσεις, άλγεβρα Γεωμετρία και έννοιες χώρου Μέτρηση Ανάλυση δεδομένων, στατιστική και πιθανότητες

Ενότητες διαδικασιών Λύση προβλήματος Απόδειξη και τρόπος σκέψης Επικοινωνία Διασύνδεση Αναπαραστάσεις

Ενδεικτικός Μακροπρόθεσμος Προγραμματισμός Ενότητα 1: ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Εμπέδωση εννοιών που διδάχτηκαν στη Β΄ τάξη

Ενδεικτικός Μακροπρόθεσμος Προγραμματισμός Ενότητα 2: Αριθμοί μέχρι το 1000 (γραφή, ονομασία, ανάλυση, σύγκριση τριψήφιων αριθμών) Μετρήσεις (μήκους, μάζας) Λύση προβλημάτων που αναφέρονται σε καταστάσεις της καθημερινής ζωής Ερμηνεία και κατασκευή γραφικών παραστάσεων.

Ενδεικτικός Μακροπρόθεσμος Προγραμματισμός Ενότητα 3: Εκτέλεση αριθμητικών πράξεων με αριθμούς μικρότερους του 1000 Λύση προβλημάτων από την καθημερινή ζωή (επιλογή και εκτέλεση της κατάλληλης πράξης) Προβλήματα διαδικασίας Έννοια του ½ , του ¼ και του 1/3

Ενδεικτικός Μακροπρόθεσμος Προγραμματισμός Ενότητα 4: Επιμεριστική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού ως προς την πρόσθεση και την αφαίρεση Εύρεση του γινομένου τριψήφιου με μονοψήφιο αριθμό, χρησιμοποιώντας την ιδιότητα αυτή Ατελείς διαιρέσεις Έννοιες που σχετίζονται με το χρόνο Έννοια του εμβαδού Συμπλήρωση και κατασκευή μοτίβων

Ενδεικτικός Μακροπρόθεσμος Προγραμματισμός Ενότητα 5: Προσεταιριστική ιδιότητα της πρόσθεσης και του πολλαπλασιασμού-Παραγοντοποίηση Διαίρεση - Αλγόριθμος ατελούς διαίρεσης Έννοιες χρόνου

Ενδεικτικός Μακροπρόθεσμος Προγραμματισμός Ενότητα 6: Έννοιες γεωμετρίας (άξονες συμμετρίας σχημάτων, συμπλήρωση του συμμετρικού μέρους ενός σχήματος, κατασκευή σχημάτων που οι πλευρές τους έχουν διπλάσιες διαστάσεις από ένα γνωστό σχήμα) Ισοδύναμα κλάσματα – Συμπλήρωση ακέραιας μονάδας Εκτέλεση των τεσσάρων αριθμητικών πράξεων Λύση προβλημάτων δύο πράξεων Λύση προβλημάτων διαδικασίας

Ενδεικτικός Μακροπρόθεσμος Προγραμματισμός Ενότητα 7: Στερεά τρισδιάστατα σχήματα Κατασκευή ορθών γωνιών – Αναγνώριση ορθογωνίων τριγώνων Καθορισμός θέσεων σημείων στο επίπεδο Κλάσματα ως μέρος επιφάνειας – Πρόσθεση, αφαίρεση κλασμάτων

Ενδεικτικός Μακροπρόθεσμος Προγραμματισμός Ενότητα 8: Αλγόριθμος διψήφιου πολλαπλασιασμού Πρόσθεση και αφαίρεση ομώνυμων κλασμάτων Έννοιες στατιστικής (πιθανά, αδύνατα και βέβαια γεγονότα) Αναγνώριση ισοσκελών και ισόπλευρων τριγώνων Ανακάλυψη τριγωνικών αριθμών

Ενδεικτικός Μακροπρόθεσμος Προγραμματισμός Ενότητα 9: ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Αριθμοί μέχρι το 10000 Εμπέδωση εννοιών που διδάχτηκαν στις προηγούμενες ενότητες

Σπειροειδής διάταξη της ύλης Παραμονή στα πλαίσια των στόχων της συγκεκριμένης ενότητας και του συγκεκριμένου μαθήματος

Χρονοδιάγραμμα Διακοπές Χριστουγέννων: Ενότητες 1 – 3 Διακοπές Χριστουγέννων: Ενότητες 1 – 3 Διακοπές του Πάσχα: Ενότητες 4 – 6 ή 7 Τέλος σχολικής χρονιάς: Ενότητες 7 ή 8 – 9 Ενότητα 1: Επανάληψη της ύλης της προηγούμενης τάξης. Τελευταία ενότητα: Επανάληψη της ύλης της συγκεκριμένης τάξης.

Βιβλίο δασκάλου Στόχοι του μαθήματος Επαναφορά προηγούμενων γνώσεων / δεξιοτήτων απαραίτητων για την κατανόηση των νέων εννοιών / δεξιοτήτων Επιλογή δραστηριοτήτων από το βιβλίο του δασκάλου Κάλυψη όλων των στόχων Δραστηριότητες παρόμοιες με εκείνες που περιλαμβάνονται στο βιβλίο του μαθητή

Βιβλίο μαθητή Ιεράρχηση δραστηριοτήτων με βάση το βαθμό δυσκολίας Οι δύσκολες δραστηριότητες γίνονται στην τάξη Δίνεται ένα παράδειγμα από κάθε δραστηριότητα

Εργασία στο σπίτι Εύκολες δραστηριότητες ή μέρος δραστηριότητας μπορεί να ανατεθεί ως εργασία στο σπίτι, αφού διαβαστεί η οδηγία, έχουν δοθεί οι αναγκαίες επεξηγήσεις και έχει γίνει ένα παράδειγμα. Στο σπίτι δεν ανατίθενται εργασίες με περιεχόμενο που δεν έχει διδαχτεί ή που δεν έχουν επεξηγηθεί.

Οργάνωση μαθήματος Ξεκάθαρη διατύπωση του στόχου του μαθήματος Σύνδεση με προηγούμενες γνώσεις Εισαγωγή νέας έννοιας / δεξιότητας Προφορική επεξεργασία Συνεργατική μάθηση (Εργασία σε ζευγάρια) Χρήση εποπτικών μέσων / Χρήση πίνακα Εμπέδωση Χρήση βιβλίου μαθητή Αξιολόγηση

Αξιολόγηση Διαγνωστική αξιολόγηση Συντρέχουσα αξιολόγηση Στην αρχή της σχολικής χρονιάς Στην αρχή μιας ενότητας Συντρέχουσα αξιολόγηση Κατά την εργασία στην τάξη Κατά τη συνεργασία στην ομάδα Τελική αξιολόγηση Στο τέλος μιας ενότητας

Σύνδεση με καταστάσεις της καθημερινής ζωής Έμφαση στην προφορική επεξεργασία (νοεροί υπολογισμοί - αυτοματοποίηση) Σύνδεση με καταστάσεις της καθημερινής ζωής Αποκόμματα από περιοδικά / εφημερίδες Διεξαγωγή έρευνας Πραξιακό Στάδιο Εικονικό Στάδιο Συμβολικό Στάδιο

Πρόσθεση Ε Δ Μ 1 4 8 + 1 1 5 2 5 13 2 6 3 Ε Δ Μ 2 2 0 + 8 1 2 10 1 3 0 1

Αφαίρεση Ε Δ Μ 4 13 2 5 3 - 2 2 7 2 6 Επαλήθευση Ε Δ Μ 4 13 2 5 3 - 2 2 7 2 6 Επαλήθευση Για να κάνω αφαίρεση αντάλλαξα μία δεκάδα με δέκα μονάδες.

Πολλαπλασιασμός Ε Δ Μ 4 Χ 28 = 4 Χ (20 + 8) 2 8 2 8 =(4 Χ 20) + (4 Χ 8) = 80 + 32 = 112 Ε Δ Μ 2 8 2 8 Χ 4 Χ 4 3 2 8 32 + 8 0 1 1 2 1 1 2

Γενικές εισηγήσεις για την αποτελεσματική διδασκαλία των Μαθηματικών Συστηματική διδασκαλία των αλγόριθμων των πράξεων (ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΟΣ ΤΡΟΠΟΣ) Έμφαση στην προφορική επεξεργασία Προσεταιριστική ιδιότητα 345 + 123 + 235

Γενικές εισηγήσεις για την αποτελεσματική διδασκαλία των Μαθηματικών Επανάληψη στο τέλος κάθε ενότητας Εντοπισμός παρανοήσεων μέσα από τα λάθη των μαθητών και θεραπευτική εργασία Διαφοροποίηση ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή Ελαχιστοποίηση της χρήσης φυλλαδίων

Γενικές εισηγήσεις για την αποτελεσματική διδασκαλία των Μαθηματικών Διόρθωση των εργασιών Ο δάσκαλος έχει συμπληρωμένες όλες τις εργασίες (Εξοικονόμηση χρόνου στη διόρθωση) Τετράδιο Mαθηματικών (με τετραγωνάκια και γραμμές) Συγυρισμένα τετράδια Σαφήνεια και ακρίβεια στη διατύπωση

Αξιοποίηση της τεχνολογίας Χρήσιμες ιστοσελίδες Ιστοσελίδα Μύριας Σιακαλλή: http://www.geocities.com/myria.shiakalli 2. Ιστοσελίδα Ελένης Μιχαηλίδου: http://www.geocities.com/schoolmatheducation 3. http://www.mathforum.org/mathtools/sitemap.html Math 3 Addition http://nlvm.usu.edu/ http://www.moec.gov.cy

Το Ευρώ Χρήση του Ευρώ Γνωριμία με τα νομίσματα και τα χαρτονομίσματα Συναλλαγές (τιμοκατάλογος, καταστηματάκι της τάξης) Αναφορά στην ανάγκη χρήσης ενός ενιαίου νομίσματος