(α) Κοινωνικά Δίκτυα (Social Networks)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Παρουσίαση για την πρώτη εργασία Κατερίνα Παπαδομανωλάκη dpsd04036.
Η νέα Πύλη eTwinning Εργαλεία για την κοινωνική δικτύωση και την επικοινωνία των εκπαιδευτικών Εργαλεία διαχείρισης ενός έργου eTwinning.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Facebook Ο 19χρονός Mark Zuckerberg ίδρυσε το facebook ως μέλος του πανεπιστημίου του Harvard. Αρχικά δικαίωμα συμμετοχής είχαν μόνο οι φοιτητές του Harvard.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Υπηρεσίες Διαδικτύου Βαμβακάς Δημήτριος Καθηγητής Πληροφορικής ΓΕΛ Σάμου.
Internet ‘Εκεί που η πληροφορία είναι το νόμισμα’ Παρουσιάζεται από τον Παναγιώτη Μιντόπουλο.
Με πόση ασφάλεια χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο;
Εγκατάσταση & Διαχείριση
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
ETwinning Η δράση της Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης.
Εισαγωγή στις βασικές έννοιες Δικτύου και Διαδικτύου
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Αξιοποίηση Kοινωνικών δικτύων στην Εκπαίδευση Η περίπτωση του Ning.
FACEBOOK • Το Facebook χώρος κοινωνικής δικτύωσης που ξεκίνησε το Φεβρουαρίου του 2004 από το δημιουργό του Mark Zuckerberg που ήταν μέλος του πανεπιστημίου.
Υπεύθυνοι καθηγητές: Δεμιτσάνη ς Ευάγγελος Μαρινάκη Μαρία.
ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ FACEBOOK ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 1ου ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Φλώρος Αθανάσιος Καθηγητής ΠΕ 19 Υποδιευθυντής 32 ο ΓΕ. Λ. Θεσσαλονίκης.
Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ηλεκτρονικό Περιοδικό e-emphasis.
Πλατφόρμα ΤΣΙΜΠΑΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΞΗΝΤΑΡΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Νέοι και Κοινωνικά Δίκτυα
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
Χάρτης Ελλάδας για γονείς, από γονείς... elamazi.gr.
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ AMUSE
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Ηλεκτρονικός εκφοβισμός
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Η επιστήμη του Web.
Ασφαλώς Πλοηγώ! Γυμνάσιο Καπανδριτίου Σχ.Έτος ᅠ Παρουσίαση Ερωτηματολογίου μαθητών.
Τα Ενδιαφέροντα των Νέων Σχέση των νέων με το internet Ονοματεπώνυμο: Χριστοδούλου Δημήτριος Τάξη: Β΄4 Μάθημα: project Υπεύθυνος μαθήματος: Μάμαλης Σπύρος.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
Blogs ( ιστολόγια) To Blog or not to Blog? That is the question!! Ποιος μπορεί να έχει ιστολόγιο? Όλοι μας!! Είναι πολύ εύκολο! Γιατί να έχω ιστολόγιο?
Γιώργος Κωσταρέλας|Στέφανος Κεραμάρης|Κώστας Καλογερόπουλος Λευτέρης Κοτζαμπασούδης|Γιώργος Κουγιουμτζίδης|Δέσποινα Καραπέτσα.
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και Μάρκετινγκ Όνομα : Χατζηπαυλίδης Ανέστης
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΠΟΥ ΚΡΥΒΟΥΝ
Ερευνητική Εργασία Α Λυκείου
6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΟΜΑΔΑ:ΦΑΝ ΦΑΤΑΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ ΦΡΟΣΣΩ ΔΙΣΚΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΔΙΤΣΟΛΑ ΕΛΕΝΗ ΣΤΟΥΓΙΑΝΝΗ ΕΛΕΝΗ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΥΠ.ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:ΤΡΑΨΙΩ ΤΗ ΑΘΗΝΑ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΝΑΟΥΣΑΣ.
….για πολλές ώρες…..
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Η Πύλη eTwinning.net Εργαλεία για την κοινωνική δικτύωση και την επικοινωνία των εκπαιδευτικών Εργαλεία διαχείρισης ενός έργου eTwinning.
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ – ΑΝΕΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ (ΣΤΟΛΗ) ΜΑΘΗΤΩΝ.
ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ «Ασφάλεια στο διαδίκτυο». 6/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΛΟΠΙΟΥ Ε ΚΑΙ ΣΤ ΤΑΞΕΙΣ « Ο εαυτός μου στο διαδίκτυο / Σερφάρω σε «ασφαλή νερά»-Πληροφορούμαι,
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Συμβουλές για ασφάλεια στο FACEBOOK
‘’Online Εργαλεία Επικοινωνίας εκπ/σης και μάθησης’’
Κεφαλαιο 15 Κοινωνικά Δίκτυα.
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Εισαγωγή στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Ο ανοιχτός κόσμος της Εκπαίδευσης
Ta μέσα κοινωνικής δικτύωσης στη ζωή μας
Γνωριμία με το Διαδίκτυο
29ο Δημοτικο Σχολειο Θεσσαλονικησ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΜΑΔΑ «Μποτίλιες» Α΄ ΤΑΞΗ Γιάννης Αντώνης Νίκος
Κοινωνικά Δίκτυα στο Internet
Μεταγράφημα παρουσίασης:

(α) Κοινωνικά Δίκτυα (Social Networks) (β) Facebook Στ. Δημητριάδης & Γ. Παλαιγεωργίου Εργαστήριο Πολυμέσων, Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ Μάθημα: Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Ιστορικά στοιχεία Τα πρώτα κοινωνικά δίκτυα ξεκίνησαν με τη μορφή γενικών κοινοτήτων όπως τα The WELL (1985), Theglobe.com (1994),  Geocities (1994) και Tripod.com (1995). Οι κοινότητες προσπάθησαν να φέρουν κοντά τους χρήστες, να μοιραστούν προσωπικές πληροφορίες και ιδέες μέσω εργαλείων προσωπικών δημοσιεύσεων (ουσιαστικά αποτελούσαν προγόνους των ιστολογίων) Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Ιστορικά στοιχεία Π.χ. GeoCities Οι χρήστες επέλεγαν μια πόλη μέσα στην οποία ήθελαν να διαμένουν οι ιστοσελίδες τους. Οι ψηφιακές πόλεις έπαιρναν ονόματα από πραγματικές πόλεις και π.χ. «SiliconValley» ήταν περιοχή για σελίδες ατόμων που είχαν σχέση με υπολογιστές ενώ αυτοί που ασχολούνταν με τη διασκέδαση έστηναν τις ιστοσελίδες τους στο «Hollywood» Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Ιστορικά στοιχεία Το πρώτο δίκτυο που ανταποκρίνεται πλήρως στον ορισμό των SNS (Social Networking Sites) ήταν το SixDegrees.com και δημιουργήθηκε το 1997 Οι χρήστες μπορούσαν να δημιουργήσουν προφίλ, να δημιουργήσουν λίστες φίλων και από την αρχή του 1998 να σερφάρουν στις λίστες φίλων τους Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Ιστορικά στοιχεία Το Facebook ξεκίνησε στις αρχές του 2004 ως ένα SNS μόνο για το φοιτητές του Harvard. Ο χρήστης για να εισαχθεί έπρεπε να είχε email της μορφής harvard.edu Καθώς το Facebook άρχισε να υποστηρίζει άλλες σχολές, απαιτούσε αντίστοιχες διευθύνσεις email. Το χαρακτηριστικό αυτό κράτησε αρχικά τον ιστοχώρο σχετικά κλειστό και δημιούργησε την εντύπωση μιας κλειστής, φιλικής και προνομιακής κοινότητας. Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Ιστορικά στοιχεία Από το Σεπτέμβριο του 2005, άρχισε να ανοίγει στο κοινό. Αυτό όμως δε σήμαινε ότι ένας νέος χρήστης μπορούσε εύκολα να αποκτήσει πρόσβαση σε υπάρχοντα δίκτυα χρηστών. Σε αντίθεση με τα άλλα δίκτυα, το προφίλ των χρηστών του Facebook δεν είναι δημόσιο και κάποιος μπορεί να δει περισσότερα στοιχεία μόνο εφόσον εγκριθεί η σύνδεση και από τους δυο Επιπλέον χαρακτηριστικό είναι η δυνατότητα να δημιουργήσει κάποιος εφαρμογές μέσω API που παρέχεται Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Ιστορικά στοιχεία Τελικά, ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει ένα εστιασμένο κοινωνικό δίκτυο χρησιμοποιώντας υπηρεσίες όπως αυτές του http://www.ning.com http://www.socialgo.com http://grou.ps … Τα δίκτυα αυτά ονομάζονται και κάθετα κοινωνικά δίκτυα [infographic] Ιστορία των κοινωνικών δικτύων Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Κοινωνικά Δίκτυα: Τι είναι; Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

SNS Τα κοινωνικά δίκτυα είναι διαδικτυακές υπηρεσίες που επιτρέπουν σε άτομα (1 – Προφίλ): να δημιουργούν ένα δημόσιο ή ημι-δημόσιο προφίλ σε ένα συγκεκριμένο σύστημα – στο προφίλ περιγράφουν προσωπικές πληροφορίες, ενδιαφέροντα, παρέχουν φωτογραφία κτλ., (2 - Λίστα φίλων): να δημιουργούν μια λίστα άλλων χρηστών με τους οποίους μοιράζονται μια σύνδεση (3 - Πρόσβαση στη λίστες φίλων των συναδέλφων): να βλέπουν και να πλοηγούνται στη λίστα των συνδέσμων τους και των δραστηριοτήτων που δημοσιεύουν Τα SNSs (Social Networking Sites) είναι προσωπικοί χώροι για επικοινωνία και διαμοιρασμό περιεχομένου Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

SNS Διαφορετικές μορφές SNSs Τα περισσότερα δίκτυα υποστηρίζουν τη δημιουργία και επέκταση προϋπαρχόντων δικτύων φιλίας. Υπάρχουν δίκτυα που εστιάζονται στο να βοηθήσουν τα άτομα να βρουν αγνώστους με τους οποίους μοιράζονται ενδιαφέροντα, πολιτικές πεποιθήσεις ή χόμπι. Κάποια δίκτυα προσπαθούν να διαφοροποιηθούν βάσει γλώσσας, θρησκείας, εθνότητας, κτλ. Άλλα δίκτυα διαφοροποιούνται σε σχέση με τις υπηρεσίες που παρέχουν, π.χ. διαμοιρασμός φωτογραφιών, βίντεο κτλ. Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

SNS Ορατότητα: Αυτό που διαχωρίζει τα SNSs από άλλες μορφές εικονικών κοινοτήτων είναι ότι επιτρέπουν στους χρήστες να κάνουν ορατά τα κοινωνικά τους δίκτυα. Η διεργασία είναι παρόμοια με το να επιτρέπεις σε κάποιον να δει την προσωπική σου ατζέντα και να μπορεί να αλληλεπιδράσει άμεσα με τα στοιχεία που περιέχει. Με αυτόν τον τρόπο, οι συνδέσεις του ενός γίνονται πιθανές συνδέσεις για τον άλλο (κάτι που ισχύει σε μεγάλα ποσοστά πιθανοτήτων). Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

SNS - συνδέσεις Συνδέσεις Τα δίκτυα μπορούν να έχουν διαφορετικές πολιτικές σχετικά με τη σύναψη σχέσεων μεταξύ των χρηστών τους. Υποστηρίζονται γενικά δυο τύπων σύνδεσμοι: Α) Σύνδεσμοι διπλής κατεύθυνσης «Friends» (απαιτείται συναίνεση και από τους δυο) Β) Σύνδεσμοι μονής κατεύθυνσης «Follower», «Fan» ( ο ένας μπορεί να ακολουθήσει τον άλλο, χωρίς να είναι απαραίτητο να συμβεί και το αντίστροφο) Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

SNS-μηνύματα Επικοινωνία Τα περισσότερα SNSs παρέχουν στους χρήστες ένα μηχανισμό για να αφήνουν δημόσια μηνύματα στο προφίλ των φίλων τους. Ταυτόχρονα παρέχεται και μηχανισμός ιδιωτικής επικοινωνίας συνήθως με μορφή παραπλήσια αυτής του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

SNS-επιπλέον δυνατότητες Νέες δυνατότητες διαρκώς προστίθενται: Διαμοιρασμός περιεχομένου Διαμοιρασμός φωτογραφιών Διαμοιρασμός βίντεο Ανακοινώσεων Συζητήσεις Ομάδες Παροχή ιστολογίων Σύγχρονη επικοινωνία Πρόσβαση μέσω κινητού …. Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Στατιστικά για το Facebook Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Στατιστικά για το Facebook 5/4/2011 Περισσότεροι από 629 εκατομμύρια ενεργοί χρήστες (1 σε κάθε 13 του πλανήτη) 50% μπαίνουν στο σύστημα τουλάχιστον μια φορά την ημέρα Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Στατιστικά για το Facebook Ο μέσος χρήστης έχει 130 φίλους Ο μέσος χρήστης δημιουργεί 90 στοιχεία (περιεχόμενο) κάθε μήνα Περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια στοιχεία (σύνδεσμοι, νέα, σημειώσεις, φωτογραφικά άλμπουμ, κτλ.) μοιράζονται κάθε μήνα Οι χρήστες εγκαθιστούν 20 εκατομμύρια εφαρμογές καθημερινά Περίπου 10.000 νέα site συνδέονται με το Facebook καθημερινά Περισσότεροι από 200 εκατομμύρια χρήστες αποκτούν πρόσβαση στο Facebook μέσω κινητού. Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Στατιστικά για το Facebook 6-7 δισεκατομμύρια εικόνες ανεβαίνουν κάθε μήνα Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Παραδείγματα SNS Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

SNS με εκπαιδευτικούς προσανατολισμούς Classroom 2.0 http://www.classroom20.com/ Etwinning http://www.etwinning.gr/ Stanford University http://www.facebook.com/stanford Εκπαιδευτικές κοινότητες και ιστολόγια http://blogs.sch.gr/ Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης http://logogreekworld.ning.com/ Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Πλατφόρμες SNS Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Δημιουργήστε το δικό σας κοινωνικό σας δίκτυο SocialGo: http://www.socialgo.com Groups: http://grou.ps/ Ning: http://ning.com mixxt: http://www.mixxt.com/ Bloomfire: http://www.bloomfire.com/ grouply: http://www.grouply.com Groupsite: http://www.groupsite.com bigtend: http://www.bigtent.com/ CrowdVine: http://www.crowdvine.com/ SocialParody: http://www.socialparody.com/ Wall.fm: http://wall.fm/ IGLOO: http://www.igloosoftware.com Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Πλατφόρμες ανάπτυξης κοινωνικών δικτύων ELGG: http://www.elgg.com DOLPHIN: http://www.boonex.com/dolphin/ BuddyPress: http://buddypress.org/ LOVDbyLESS: http://lovdbyless.com/ Social Enginge: http://www.socialengine.net/ Anahitapolis: http://www.anahitapolis.com/ Pligg: http://pligg.com/ Drupal: http://www.drupal.org Joomla: http://www.joomla.org/ Pinax: http://pinaxproject.com/ Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Συμμετοχή σε κοινωνικό δίκτυa http://www.facebook.com/ http://www.bebo.com/ http://www.linkedin.com http://www.gowalla.com http://www.myspace.com/ http://www.sobees.com/ http://qik.com/ …. Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Facebook στην εκπαίδευση Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Facebook στην εκπαίδευση Χαρακτηριστικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν: Κοινοποιήσεις Φωτογραφίες Σύνδεσμοι Βίντεο Εκδηλώσεις Συνομιλίες Δίκτυα Ειδοποιήσεις Σημειώσεις Δημιουργία σελίδων Δημιουργία ομάδων Δημιουργία λιστών Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Χρήσεις Για τη δημιουργία της σελίδας του σχολείου Για την κατάθεση ερωτήσεων Για την παρουσίαση εργασιών Για συζήτηση προβλημάτων Για τη πραγματοποίηση ψηφοφοριών Για τη δημιουργία μιας RSS νέων για το αντικείμενο του μαθήματος Για την δημιουργία ομάδων συνεργασίας Για την δημιουργία σελίδων για τα έργα των μαθητών Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Χρήσεις Για την πραγματοποίηση συζητήσεων Για την ανάπτυξη του κοινού ημερολογίου της τάξης μου Για το Διαμοιρασμό βίντεο Για ανακοινώσεις Για καταιγισμό ιδεών Για την αποστολή εργασιών Για τη δημιουργία του εορτολογίου της τάξης Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Χρήσεις Για τον προγραμματισμό και την ανακοίνωση επισκέψεων Για την επικοινωνία Για το διαμοιρασμό φωτογραφιών Για τη δημοσίευση των σημειώσεων Βοήθεια για τις εργασίες στο σπίτι Για ανταλλαγή αρχείων Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Χρήσεις Δια-τμηματική/δια-σχολική προσέγγιση γνωριμιών Δια-τμηματική/δια-σχολική ανταλλαγή περιεχομένου Δια-τμηματική/δια-σχολική ανάπτυξη έργων Δια-τμηματική/δια-σχολική υποστήριξη μαθητών Δια-τμηματική/δια-σχολική εφημερίδα νέων Δια-τμηματική/δια-σχολική …. Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Έρευνες Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Έρευνα πανεπιστημίου Αιγαίου Παπάνης, Ευστράτιος (2008) Έρευνα του Πανεπιστημίου Αιγαίου (Συμβουλευτικός σταθμός) για τη χρήση του Facebook στην Ελλάδα από μαθητές Τα κορίτσια καταλαμβάνουν ακραίες θέσεις, δηλαδή είτε χρησιμοποιούν το Facebook πολλές ώρες ή είναι περιστασιακοί χρήστες. Τα αγόρια εμφανίζονται πιο ευνοϊκά διακείμενα απέναντι στην κοινωνική δικτύωση από ό,τι τα κορίτσια και είναι περισσότερο εξαρτημένα από τη χρήση του Facebook. Οι πολύωροι χρήστες του Facebook έχουν συνήθως γονείς που είναι απόφοιτοι της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο γνώσεων των γονέων σχετικά με τον Η/Υ, τόσο περισσότερο ασχολούνται τα παιδιά τους με το διαδίκτυο και την κοινωνική δικτύωση μέσω Η/Υ.  Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Έρευνα πανεπιστημίου Αιγαίου Οι πολύωροι χρήστες του Facebook έχουν χαμηλή συμμετοχή σε δημιουργικές δραστηριότητες κατά τον ελεύθερο χρόνο τους. Οι περιστασιακοί χρήστες του Facebook στην πλειοψηφία τους ασχολούνται με τους φίλους τους, ενώ όσοι επενδύουν πολύ χρόνο είναι κατά κύριο λόγο μοναχικοί χρήστες.  Πολλοί θεώρησαν ότι η ηλεκτρονική κοινωνική δικτύωση είναι ο βολικότερος τρόπος επικοινωνίας, που θα αντικαταστήσει το email και τις πιο συμβατικές μορφές διάδρασης. Κανόνιζαν τα ραντεβού τους μέσω του Facebook αντί να τηλεφωνήσουν, συζητούσαν γι’ αυτό με τους φίλους τους και χρησιμοποιούσαν την ηλεκτρονική ιδιόλεκτο (αργκώ). Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Έρευνα πανεπιστημίου Αιγαίου Πολλοί χρήστες δήλωσαν ότι αυτό που τους συναρπάζει στο Facebook είναι ότι γνωρίζουν άτομα που μοιράζονται τα ίδια ενδιαφέροντα, ότι έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν, ακόμη και ότι συγκροτούν ομάδες μελέτης για τις εξετάσεις. Η ευχαρίστηση που προέρχεται από την ενασχόληση με το Facebook και η φυγή από το διάβασμα είναι οι βασικότεροι λόγοι ενασχόλησης με αυτό (στους μαθητές Λυκείου). Το Facebook δεν είναι πια εργαλείο, αλλά εναλλακτικός τρόπος ζωής (;). Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Έρευνες για τη χρήση των SNS από μαθητές Madge et al. (2009) Γιατί συμμετέχουν στα κοινωνικά δίκτυα; «Επειδή εκεί βρίσκονται και οι φίλοι μου» Βασικό πλεονέκτημα των SNS είναι ότι υποστηρίζουν εξαιρετικά προϋπάρχουσες φιλίες και κοινωνικές αλληλεπιδράσεις του παρελθόντος Γιατί εκεί; Η εξουσία που έχουν οι μεγαλύτεροι στη ζωή τους φαίνεται να παίζει σημαντικό ρόλο Πολύ δομημένη και επίσημη καθημερινότητα Απόδραση από τον κόσμο των μεγάλων Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Έρευνες για τη χρήση των SNS από μαθητές Selwyn (2009) Το Facebook και τα υπόλοιπα SNS υποστηρίζουν τους φοιτητές να εγκλιματιστούν στο νέο ακαδημαϊκό περιβάλλον Είναι όμως ΜΟΝΟ ΜΙΑ από τις γενικές πρακτικές δικτύωσης των φοιτητών που συνεχίζουν να συναντιούνται πρόσωπο με πρόσωπο Δεν αξιοποιούν το Facebook στην επίσημη εκπαιδευτική διαδικασία ενώ κάποιες φορές χρησιμοποιείται για ανεπίσημους μαθησιακούς σκοπούς Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Έρευνες για τη χρήση των SNS από μαθητές Selwyn (2009) Η χρήση που αφορά την μάθηση συνήθως περιορίζεται στη κριτική μαθησιακών εμπειριών και γεγονότων στην ανταλλαγή «διαχειριστικών» πληροφοριών (πότε, που γίνονται οι διαλέξεις κτλ.) – φάνηκε ιδιαίτερα χρήσιμο για πληροφορίες της τελευταίας στιγμής σε συζητήσεις σχετικές με τις απαιτήσεις διδασκαλίας και τις εξετάσεις Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Έρευνες για τη χρήση των SNS από μαθητές Selwyn (2009) Ορισμένες φορές ο χρόνος που διατίθεται στο Facebook (για κοινωνικούς σκοπούς) είναι εις βάρος της ακαδημαϊκής μελέτης. Οι σπουδαστές δε φαίνεται να επιδιώκουν να επικοινωνούν μέσω των προσωπικών τους δικτύων με τους καθηγητές αλλά ίσως να δεχθούν να λαμβάνουν γενικές πληροφορίες και ενημερώσεις από το τμήμα στο οποίο ανήκουν Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Έρευνες για τη χρήση των SNS από μαθητές Selwyn (2009) Το Facebook χρησιμοποιήθηκε κυρίως για τη διατήρηση συνδέσεων μεταξύ ατόμων που ήδη είναι στενά συνδεδεμένα και όχι για τη δημιουργία μεγαλύτερων δικτύων με άτομα από άλλα άτομα ή ιδρύματα Το Facebook αναπαριστά μια τάση για την μεταφορά τον κοινοτήτων από offline σε online ξεπερνώντας τους γεωγραφικούς περιοριστικούς παράγοντες Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Έρευνες για τη χρήση των SNS από μαθητές Selwyn (2009) Το facebook ένα μέσο που επιτρέπει τον μαθητικό «εαυτό» να ψάχνει πίσω από το προσκήνιο την ταυτότητά του. Οι δράσεις κοινωνικοποίησης έχουν άμεση σχέση με το σχηματισμό της ταυτότητας (ηλεκτρονικής ή όχι) του καθενός Οι μαθητευόμενοι απομακρύνονται από τους ρόλους που καλούνται να διαδραματίσουν στο επίσημο εκπαιδευτικό περιβάλλον με τους οποίους πιθανότατα δεν επιθυμούν να ταυτιστούν. Μέσα από αυτή τη σκοπιά, η έμμεση συμβολή του στην εκπαιδευτική διαδικασία μπορεί να είναι ήδη σημαντική Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Οφέλη; Ενθάρρυνση της συμμετοχής σε κοινότητες πρακτικής Ενθάρρυνση δημιουργίας κοινοτήτων πρακτικής Προώθηση της δημιουργίας μιας ανεπίσημης οικολογίας μάθησης μέσω της συμμετοχής σε κοινωνικά δίκτυα Καλλιέργεια τεχνολογικού αλφαβητισμού Υποστήριξη της συμμετοχής Προετοιμασία για δια βίου μάθηση Νέες μορφές επικοινωνίας και συνεργασίας (πέρα από τους περιορισμούς της επίσημης εκπαίδευσης) Σύνδεση σχολικού – προσωπικού περιβάλλοντος Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

Αναφορές http://learn20.wikispaces.com/%CE%9A%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE+%CE%94%CE%B9%CE%BA%CF%84%CF%8D%CF%89%CF%83%CE%B7 Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση