EΠΙΔΑΥΡΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ I. Ο χώρος
Advertisements

ΑΚΡΟΠΟΛΗ.
Ήταν ηχητικά ισχυροί οι θεοί στο αρχαίο δράμα ;
ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ.
Αρχαιολογικό μουσείο Μυτιλήνης
NOISE PROTECTION & CONTEMPORARY USE PROBLEMS IN ANCIENT GREEK THEATRES
Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΠΑΡΤΑΛΗΣ ΤΙΤΟΣ ΜΙΝΙΣΣΑΛΙ
Αρχαιολογοι.
Αμαλία Κ. Ηλιάδη (Φιλόλογος-Ιστορικός, ΜΑ Βυζαντινής Ιστορίας) Ε-Mail:
ΘΕΑΤΡΟ. ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ πριν από δυόμισι χιλιάδες χρόνια σ'ένα εργαστήρι. Είμαι μια θεατρική μάσκα.
Ρωμαϊκά κτίσματα στην Θεσσαλονίκη
Παναγιώτης Στεμπίλης Ε΄ Τάξη 43ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας
εποχές στην ευρωπαϊκή αλλά και στην παγκόσμια ιστορία.
Το Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο
Βικτώρια Μαργαρίτη & Θεοχάρης Συμεωνίδης Τάξη Α΄
Γιάννης Βάρης Ε2’ 1 ο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΜΗΜΑ: 3
Νομός Τρικάλων Τα Μετέωρα είναι ένα σύμπλεγμα από τεράστιους σκοτεινόχρωμους βράχους που υψώνονται έξω από την Καλαμπάκα, κοντά στα πρώτα υψώματα της Πίνδου.
Μηχανισμοί του αρχαίου θεάτρου:
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.
Διδάσκοντες: Β.Καρβουντζή, Κ. Σερράος Nexus World Fukuoka Ιαπωνία Σπουδάστριες: Μητρατζά Χριστίνα, Μίχαλου Μαρία Μαργαρίτα Steven Holl.
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
Ναός Επικούριου Απόλλωνα
Περιεχόμενα Γεωφυσικά Στοιχεία Πόλεις Πολιτισμός Τουρισμός.
Το βασίλειο του Αγαμέμνονα
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ 1. ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ.
Νίκος Μπάρκας 11 / 5 / 2015 ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ επεξεργασία θέματος 2015  Πως τοποθετούνται τα καθίσματα της αίθουσας στο πάνω και κάτω τμήμα του.
ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ Συντονιστής: Λεωνίδας Σιφαλέρας Μέλη: Γιώργος Αφεντούλης Παναγιώτης Σαρβανίδης Διομήδης-Παναγιώτης Τσουρίδης.
Ο Βυζαντινός Ναός της Ύπατης Σοφίας του Ένσαρκου Λόγου του Θεού, περισσότερο γνωστή ως Αγία Σοφία ή Αγιά-Σοφιά, γνωστός και ως Ναός της Αγίας του Θεού.
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ Το Άγιο Όρος αποτελεί αυτοδιοίκητο τμήμα του Ελληνικού Κράτους, που βρίσκεται στη χερσόνησο του Άθω της Χαλκιδικής στη Μακεδονία. Ελληνικού.
ΤΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Ναταλία Καντιώ. Λευκός Πύργος Παρθενώνας Γέφυρα Ρίο-Αντί Ρίο Ναός του Δία Επίδαυρος Το Μαντείο των Δελφών Κνωσός Μυκήνες Το Γεφύρι.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΨΗΛΩΝ ΤΑΣΕΩΝ. ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΤΙΚΕΡΑΥΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΈΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΤΙΚΕΡΑΥΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ: ΤΟ ΣΥΛΛΕΚΤΗΡΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. ΤΟΥΣ ΑΓΩΓΟΥΣ.
Your Subtitle ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ Νίκος Κ. Μπάρκας Οι.
Ελληνορωμαϊκά μνημεία στην Ελλάδα Μαλβίνα Αντωνίου Ε΄1.
Θωμάς Θεοδώρου Παναγία,Φιλιππιάδας Παναγία Φιλιππιάδας Είναι ενας από τους ιερείς ναούς που βρίσκονται εντος της περιοχής Φιλιππιάδας. Συνοπτική αναφορά.
Στην αρχαία Ελλάδα οι παραστάσεις αρχαίου δράματος δίνονταν αρχικά σε υπαίθριους χώρους και οι θεατές κάθονταν σ΄ ένα πρανές φυσικό ή πάνω σε ξύλινες.
Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολη. Ο Ναός της Αγίας Σοφίας (Ναός της Ύπατης Σοφίας του Ένσαρκου Λόγου του Θεού) χτίστηκε το 532 από τον Ιουστινιανό στη θέση.
ΚΟΥΡΙΟ, ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ, ΚΟΛΟΣΣΙ Λάρα Πάτσι, Ηλιάνα Αχιλλέως.
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
Ερέχθειον.
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
Η τέχνη στην κλασική εποχή ( π.Χ.)
H όψις του δράματος της κλασικής εποχής : προβλήματα σύγχρονης επαναλειτουργίας των αρχαίων ελληνικών θεάτρων Νίκος Κ. Μπάρκας αναπληρωτής καθηγητής.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Θ.Ε.1 ΔΡ.7 Λουβουλίνα Μαρία Β1
Ο μαγικός αριθμός Φ.
Aκρόπολη.
Αρχιτεκτονική των ναών της Ακρόπολης
ΚΟΡΩΝΗ.
Αρχαίο θέατρο – Αρχαίο Ωδείο Πάφου
αρχαίο ελληνικό θεατρικό κτίσμα
Αξιοθέατα της Ευρώπης Μαρία & Άννα-Μαρία.
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ
Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ.
Η ρωμαϊκή αγορά της Αθήνας
Η ρωμαϊκή αγορά.
Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
Τα Μαθηματικά του Δρόμου
Το μεγαλοπρεπές μνημείο
ΝΟΜΟΣ ΡΟΔΟΠΗΣ ΒΙΛΛΥ ΚΑΝΝΑ Α1.
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ
Αρχαίο θέατρο Αχαρνών.
ΑΝΩΤΑΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε.  ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΝΗΜΕΙΑΚΗ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

EΠΙΔΑΥΡΟΣ

ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ Ο Παυσανίας επισκέφθηκε το Θέατρο της Επιδαύρου γύρω στα μέσα του 2ου αιώνα μΧ., δηλαδή τουλάχιστον τέσσερις αιώνες μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης κατασκευαστικής του φάσης, και εκφράζει απερίφραστο θαυμασμό για την ομορφιά και την αρμονία του. Ως αρχιτέκτονα του διάσημου θεάτρου κατονομάζει τον Πολύκλειτο, στον οποίο πιστώνει και την κυκλική Θυμέλη (Θόλο). Παραμένει αδιευκρίνιστο αν ο αρχαίος περιηγητής ταυτίζει τον αρχιτέκτονα των οικοδομημάτων με τον ομώνυμο, κορυφαίο Αργείο γλύπτη του 5ου αιώνα π.Χ. (που θα ήταν λάθος) και πάντως η αναφορά του παραμένει επιστημονικά ανεπιβεβαίωτη.

Στους Ελληνιστικούς Χρόνους προστέθηκε η πάνω ζώνη των κερκίδων, αυξάνοντας στο διπλάσιο τη χωρητικότητα του θεάτρου. Σήμερα δεν σώζεται σχεδόν τίποτα από το κτίσμα της σκηνής με τους ιωνικούς ημικίονες, η περίφημη όμως ακουστική του θεάτρου δεν έχει χάσει την ποιότητά της.

Ο ήχος, κατακάθαρος, φτάνει ως τις ψηλότερες κερκίδες, χάρη στη θαυμάσια προσαρμογή του θεάτρου με το τοπίο (έχει χτιστεί πάνω στην πλαγιά λόφου, που λειτουργεί ως αντηχείο). Το θέατρο, «ιδιαίτερα αξιοθέατο» κατά τον Παυσανία, χρησιμοποιείται κάθε καλοκαίρι για παραστάσεις αρχαίου δράματος, οπότε και τοποθετείται μια προσωρινή σκηνή από ελαφρά υλικά, για τις ανάγκες κάθε παράστασης

ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ Στο θέατρο της Επιδαύρου συναντάμε την χαρακτηριστική διάρθωση του ελληνικού θεάτρου: Το κοίλο Την ορχήστρα Το σκηνικό οικοδόμημα Το κοίλο του θεάτρου αποτελείται από δύο μέρη που χωρίζονται από περιμετρικό διάδρομο. Στενές κλίμακες ανόδου κατατέμνουν τα δύο μέρη σε σφηνοειδείς κερκίδες.

Σε κάτοψη το κοίλο υπερβαίνει το ημικύκλιο η δε χάραξή του είναι ελαφρά ελλειψοειδής. Στα δύο άκρα καταλήγει σε ισχυρούς αναλημματικούς τοίχους. Η χωρητικότητά του θεάτρου ανέρχεται περίπου σε 14.000 θεατές. Το επίμηκες σκηνικό οικοδόμημα, που εφάπτονταν στην ορχήστρα κλείνοντας απ' άκρου σε άκρο το άνοιγμα του κοίλου προς βορρά, αναπτυσσόταν σε δύο μέρη. Εμπρός βρισκόταν το υπερυψωμένο προσκήνιο με όψη ιωνικού ρυθμού και προέχοντα άκρα. Πίσω ορθωνόταν το διώροφο κτίριο της σκηνής. Η όψη του δεύτερου ορόφου αρθρωνόταν σε μεγάλα ανοίγματα για την υποδοχή ζωγραφιστών πινάκων (σκηνικών). Δύο ράμπες οδηγούσαν εκατέρωθεν στο επίπεδο του προσκηνίου. Πυλώνες ιωνικού ρυθμού, με δύο θύρες συνέδεαν αρχιτεκτονικά την σκηνή με τα αναλήμματα του κοίλου. Η άριστη ακουστική του Θεάτρου της Επιδαύρου, που ασφαλώς θα ενισχυόταν από τον ανακλαστήρα του αρχικού σκηνικού οικοδομήματος, οφείλεται στην τέλεια γεωμετρία του σχεδιασμού.

Η χάραξη των επιμέρους στοιχείων του θεατρικού χώρου έγινε με τρία διαφορετικά κέντρα. Η μέγιστη διάμετρος ανέρχεται σε 117 μ. Το κάτω μέρος (34 σειρές εδωλίων) του κοίλου χωρίζεται σε 12 κερκίδες ενώ το επιθέατρο (21 σειρές εδωλίων) σε 22 κερκίδες. Η ορχήστρα σχηματίζει κανονικό κύκλο και στην περιφέρεια παρουσιάζει ελαφρά ανύψωση με λίθινο σπειροειδές πλαίσιο.

Με την αρχική σύλληψη του Πολυκλείτου σχετίζονται η ορχήστρα, το σκηνικό οικοδόμημα και το κάτω τμήμα του κοίλου. Το ιωνικού ρυθμού προσκήνιο που δεν τέμνει την ορχήστρα ανάγεται σε μεταγενέστερη οικοδομική φάση. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τα κεκλιμένα επίπεδα που οδηγούσαν στη στέγη του προσκηνίου και συνδέονταν με τα διπλά θυρώματα που είχαν διαμορφωθεί στις παρόδους.

Δύο κίονες τοποθετημένοι στα άκρα του προσκηνίου σχηματίζουν δύο μικρές πτέρυγες εν είδει παρασκηνίων.Στα άκρα του εξωτερικού αναλημματικού τοίχου, σύμφωνα με τα τελευταία συμπεράσματα της έρευνας, υψώνονταν δύο πύργοι.

ΕΛΕΝΑ ΚΑΡΑΛΗ ΜΑΡΙΑ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ ΣΟΦΙΑ ΓΕΡΟΧΡΗΣΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΡΟΚΟΣ ΝΙΚΟΣ ΑΜΒΑΖΑΣ