Ανάπτυξη μαθησιακού περιβάλλοντος Μαθηματικών στο Νηπιαγωγείο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνέδριο Μαθηματικών σε A΄ τάξη
Advertisements

Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση διαθεματικών δραστηριοτήτων στο πλαίσιο μιας Θεματικής Προσέγγισης Νίκη Δεληκανάκη Σχολική Σύμβουλος 19ης Περ. Προσχολικής.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π. Ε. & Δ. Ε
Σχέδιο εργασίας “Παιδικά ατυχήματα”
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
43ο 2/θ ΝΗΠ/ΓΕΙΟ Ηρακλείου ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΝΑΡΗ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ.
Ανδρέας Ν. Ζεργιώτης Σχολικός Σύμβουλος 49ης Περιφέρειας Δ.Ε. Αττικής
Ποιον χάρτη να διαλέξω;
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Δημιουργικότητα & Μαθηματικά
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Διδακτική Μαθηματικών Ι 23 Μαΐου 2014 Μάθημα 9 ο Πρόσθεση – αφαίρεση.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΓΩΓΗΣ ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ (αφήγηση παραμυθιών, ιστοριών) ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ (αφήγηση παραμυθιών, ιστοριών) ΣΥΖΗΤΗΣΗ Η΄ΕΡΩΤHΜΑΤΙΚΗ (ερωτήσεις –απαντήσεις) ΣΥΖΗΤΗΣΗ.
«Παιχνίδια» εξουσίας στο νηπιαγωγείο
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Έρευνα με ερωτηματολόγιο σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου του 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα Σχολική χρονιά Η φιλία στην αρχή της εφηβείας.
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο Ενότητα 4: Μαθησιακά πλαίσια στο νηπιαγωγείο. Νέο πρόγραμμα σπουδών νηπιαγωγείου Διδάσκουσα: Μαρία Καμπεζά.
«Για δέντρα και φυτά μαθαίνω χίλια μυστικά…» Νηπιαγωγείο Δαμαριώνα Νάξου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικού προγράμματος: Παντελέων Μιχαλίτσα.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης MIS
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Προσχολική Παιδαγωγική
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Ενδοσχολική ΕΕΓΛ Σέρρες 16/6/2017.
Προσχολική Παιδαγωγική
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Κρυστα ρακαλλιδου.
3ο Γυμνάσιο Βόλου Κύπρου 9 & Λόρδου Βύρωνος τ.κ , Βόλος
Προσχολική Παιδαγωγική
Α Π Ο Τ Ο Λ Η Σ Σ ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Παρατηρούμε και σημειώνουμε Αξιοποιούμε τη λίστα των ονομάτων Προχωρούμε σε ανάλυση και σύνθεση των γραφημάτων.
Πρόγραμμα Καινοτόμων Σχολείων και Εκπαιδευτικών Πυρήνων για την Ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη Σχολική Μονάδα Δημοτικό Σχολείο Καρμιώτισσας Εκπαιδευτικοί πυρήνες.
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
Η φιλία στην αρχή της εφηβείας
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Χριστίνα Παπαζήση Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διαμόρφωση περιβάλλοντος αναδυόμενου γραμματισμού στο νηπιαγωγείο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανάπτυξη μαθησιακού περιβάλλοντος Μαθηματικών στο Νηπιαγωγείο Δρ Νίκη Δεληκανάκη Σχολική Σύμβουλος 19ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής Ηρακλείου ndelikanaki@gmail.com Σημ.: οι φωτογραφίες του παρόντος αρχείου αποτυπώνουν εφαρμογές των εκπαι-δευτικών προσχολικής διαφόρων σχολικών μονάδων, στο πλαίσιο επιμορφωτικών δράσεων της Σχολικής Συμβούλου στο πεδίο των Μαθηματικών

Σχήματα στις Τέχνες μέσα από πίνακες ζωγράφων, τάνγκραμ, γεωμετρικά επίπεδα & στερεά σχήματα, δημιουργικές καταγραφές αριθμητικών συμβόλων/ποσοτήτων των παιδιών μπορούν να επεξεργαστούν σε πλαίσιο κατασκευαστικών μαθηματικών διεργασιών Γωνιά Μαθηματικών 1ο Νηπιαγωγείο Τυμπακίου: Μαθηματικό υλικό ποικίλων δεξιοτήτων, διαφορετικής μορφής και βαθμού δυσκολίας στα ράφια προκαλεί και ανανεώνει το ενδιαφέρον.

Είναι σημαντικό να σχεδιάζονται διαθεματικές μαθηματικές δραστηριότητες με νόημα, σύμφωνα με τις θεματικές ενότητες, τα ατομικά ενδιαφέροντα, τα σχέδια εργασίας, την επικαιρότητα, ενώ οι καταγραφές αυτών μπορεί να αναρτώνται στη γωνιά των Μαθηματικών Γωνιά Μαθηματικών Νηπιαγωγείο Καπαριανών -Εκλογές στην Ντενεκεδούπολη -Έρευνα: ποιο φρούτο προτιμώ -Καταγραφή (αριθμητικής τιμής) ημερήσιας θερμοκρασίας

Στη γωνιά Μαθηματικών μπορούν να βρίσκονται επιτραπέζια παιχνίδια (εμπορίου αλλά και αυτοσχέδια), τα οποία ανανεώνονται, σύμφωνα με τις θεματικές ενότητες 43ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου: αυτοσχέδιο παιχνίδι διαδρομών με ζάρι «Η πόλη μου το Ηράκλειο». Διακρίνεται ακόμα η γωνιά του Η/Υ, που διαθέτει αρκετά μαθηματικά παιχνίδια.

Επιδιώκεται τα σχήματα να μην εμφανίζονται στερεότυπα, αλλά σε πολλές διαφορετικές παρουσιάσεις (π.χ, διάφορα είδη τριγώνων, ποικίλα μεγέθη, σε διαφορετικό προσανατολισμό), από διαφορετικά υλικά (ξύλο, χαρτί, αφρώδες, συρματάκι κλπ) 1ο και 2ο Νηπιαγωγεία Μοιρών

Η σημειωτική λειτουργία υποστηρίζει τη μαθηματική ανάπτυξη, τα σύμβολα αυξάνονται και διαφοροποιούνται σταδιακά σε διάφορες γωνιές, π.χ. με σύμβολα μπορεί να σημειώνονται: - πόσα παιδιά μπορούν να παίζουν σε κάθε γωνιά, -οι χώροι όπου δεν επιτρέπεται η πρόσβαση για διάφορους λόγους -οι καιρικές συνθήκες, ώστε να επεξεργαστούν κατόπιν σε γράφημα -με σύμβολα μπορούν ακόμα να εικονογραφηθούν και μικρές ιστορίες κλπ. Τ.Ε.74ου Νηπιαγωγείου Ηρακλείου 57ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου

Καταμέτρηση παρόντων, καταγραφή απόντων Ημερολόγιο με ανάπτυξη των 30 (ή 31) ημερών: μπορούν να συνδυάζονται κινητές καρτέλες και καταγραφές με πολλούς τρόπους Καταμέτρηση παρόντων, καταγραφή απόντων 54ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου Τα μέλη της ομάδας εργασίας της ημέρας συμπληρώνουν συνεργατκά τις απουσίες, καταγράφουν με πρόσθεση και παρουσιάζουν στην ολομέλεια: 74ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου Ευκαιρία για τακτικά αριθμητικά: 63ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου

Χρησιμοποιείστε συχνά καρτέλα αριθμογραμμής, είτε ως πρωινή ρουτίνα είτε όποτε είναι σημαντικό 49ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου: αριθμογραμμή από 0 έως 18, όσα και τα παιδιά της τάξης 70ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου

-Φτιάξτε με τα παιδιά βιβλίο/α για τα σχήματα με τεχνικές τρισδιάστατων pop-up βιβλίων (τεχνικές διπλωτικής , παράθυρου, σύρτη, μίνι-θεάτρου κ.α.) - Ενθαρρύνετε τα παιδιά να συγγράψουν μικρές εικονογραφημέ-νες ιστορίες για αριθμούς Νηπιαγωγείο Σίβα 18ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου

Φτιάξτε μια επιτραπέζια τρίλιζα! Φτιάξτε το παιχνίδι «Βρες το άθροισμα»: θα χρειαστείτε απλά υλικά, όπως ποτήρια πλαστικά και κυλίνδρους χαρτονένιους, ενώ μπορεί να παίζεται ατομικά ή σε ζευγάρια ή και σε μικρές αντίπαλες ομάδες Φτιάξτε μια επιτραπέζια τρίλιζα! 57ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου Νηπιαγωγείο Σίβα

Φτιάξτε μικρά και μεγάλα παζλ εικόνων με αριθμούς-δείκτες (1-10) στο κάτω ή πάνω μέρος τους 5ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου Νηπιαγωγείο Βώρων

Στο μαγαζάκι τιμοκατάλογοι, χρήματα, καρτέλες, αποδείξεις κλπ, υποστηρίζουν αριθμητικές πράξεις με νόημα 43ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου

Καταγραφές του καιρού ως πρωινή ρουτίνα στη γωνιά των Φυσικών Επιστημών & τελική μαθηματική επεξεργασία Οι αριθμοί είναι παντού, αρκεί να τους σημειώνουμε. Πείραμα: σε πόσες μέρες θα βγάλει ρίζες η πατάτα; Νηπιαγωγείο Αγ. Πελαγίας 75ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου

Η ταξινόμηση του οικοδομικού υλικού ανά είδος είναι μαθηματική δραστηριότητα, ενώ ακόμα και τα μικροέπιπλα και μαξιλαράκια μπορούν να αναδεικνύουν τα διάφορα σχήματα Νηπιαγωγείο Λιμένος Χερσονήσου

-Ορισμένες κατασκευές αξίζει να διατηρούνται για περισσότερο χρόνο ή να φωτογραφίζονται για συζήτηση 1ο Νηπιαγωγείο Τυμπακίου

Το οικοδομικό υλικό όλων των μορφών ενδείκνυται για τη διαπραγμάτευση εννοιών χώρου, πρέπει να διευκολύνεται η ενασχόληση με αυτό εντός και εκτός της τάξης Νηπιαγωγείο Μεγάλης Βρύσης: τα παιδιά κλείνουν τη Μαρία μέσα σε κατασκευή με μεγάλα τούβλα σύμφωνα με τις ιδέες τους, χρησιμοποιώντας μετρικές σχέσεις.

Τα Μαθηματικά είναι κουλτούρα καθημερινής ζωής, γι αυτό επιδιώκεται να αναδεικνύονται και να διαπραγματεύονται οι μαθηματικές έννοιες σε όλα τα περιβάλλοντα, μέσα και έξω από τη σχολική τάξη Από δειγματική διδασκαλία σχεδιασμού Σχολ. Συμβούλου: Μοτίβα (κανονικότητες) ΑΒΑΒ (κορίτσι/αγόρι-κορίτσι/αγόρι), ως ταμπέλα στην πόρτα του 62ου Νηπ. Ηρακλείου. 19o Νηπιαγωγείο Ηρακλείου: μια εικόνα για πολλές μαθηματικές έννοιες.