2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΣΩ (ΖΩ)ΤΗ ΦΥΣΗ» ΤΑΞΗ Ε΄ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΞΙ ΜΗΝΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΣΑΜΑΝΤΖΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΘΕΜΑΤΟΣ Η επιλογή του προγράμματος έγινε με σκοπό να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτό και πόσο αυτά επηρεάζουν την ποιότητα της ζωής μας. Αυτό επιτεύχθηκε με παιχνίδια και δραστηριότητες μέσα στη φύση.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Ενημέρωση των μαθητών για θέματα σχετικά με τη φύση. Ευαισθητοποίηση. Συλλογικότητα και συνεργασία. Ανάπτυξη θετικής στάσης και συμπεριφοράς στη διαχείριση του περιβάλλοντος με κριτήρια οικολογικής ισορροπίας και αειφορικής ανάπτυξης.
ΣΤΑΔΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1.Συζήτηση με τους μαθητές για την επιλογή του θέματος. 2.Προτάσεις. 3.Σχεδιασμός προγράμματος. 4.Καθορισμός δραστηριοτήτων.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Παιχνίδια συνοχής της ομάδας-χτίσιμο εμπιστοσύνης Μια ομάδα λειτουργεί καλύτερα όταν αναπτύσσεται η αίσθηση της της εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών,όταν ο καθένας νιώσει ότι μπορεί να βασιστεί στον άλλον.Έτσι ο καθένας μοιράζεται πράγματα και καταστάσεις χωρίς να τα κρατάει αποκλειστικά για τον εαυτό του. Επίσης τα παιχνίδια αυτά έχουν μέσα και την έννοια της σωματικής εξοικείωσης,που θα φέρουν τα μέλη πιο κοντά.
ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Συζήτηση για τα δέντρα γενικά και ειδικότερα για τις μουριές. Στη συνέχεια κλάδεμα μουριάς. Κατόπιν έγινε ανάγνωση του μύθου «Πώς τα μούρα βάφτηκαν κόκκινα» κάτω από μια μουριά. Ολοκληρώθηκε η δραστηριότητα με θεατρικό παιχνίδι ορμώμενοι από το μύθο.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ Το φετινό χριστουγεννιάτικο δέντρο μας δεν ήταν του εμπορίου, ούτε φυσικό έλατο, αλλά κλαδιά μουριάς στολισμένα με αποξηραμένα φρούτα. Στην χριστουγεννιάτικη σχολική γιορτή οι μαθητές της Ε΄τάξης τραγούδησαν και χόρεψαν τα κάλαντα με ρυθμό HIP-HOP. Επίσης η θεατρική παράσταση της Α΄τάξης είχε περιβαλλοντικό θέμα, με τίτλο «ΤΑ ΕΛΑΤΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΟΥΝ».
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ Πρόσκληση και επίσκεψη μελισσοκόμου στο σχολείο. Χάρη στην επίσκεψή του τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με κυψέλη, κερήθρα, βασιλικό πολτό και γύρη. Έμαθαν για την τελειότερη κοινωνία του ζωικού βασιλείου, των μελισσών. Ακολούθησε παιχνίδι γεύσεων με γιαούρτι και μέλι, κερήθρα, γύρη.