ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΝΕΡΓΗ ΜΗ-ΒΙΑΙΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Ψάλτη, Επίκ. Καθηγήτρια Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας ΑΤΕΙΘ
Advertisements

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ντία Γερμανού, Δασκάλα ΙΒ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου.
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
O σχολικός εκφοβισμός Ανοιχτοί Ορίζοντες.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Οι πεντε ΜΕΛΙΝΑ ΙΕΡΟΔΙΑΚΟΝΟΥ ΘΑΛΕΙΑ ΚΩΤΟΥΛΑ ΕΛΕΝΑ ΚΟΒΑΝΗ
Investing in children: Promoting the right of children to participate Αθήνα / Athens, Επενδύοντας στα παιδιά: Προωθώντας το δικαίωμα της συμμετοχής.
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα MultiVersum Προγραμματισμός Επιμόρφωσης u Σε τι στοχεύει η επιμόρφωση; u Περιγραφή και αναλυτικό πρόγραμμα u Πρόσκληση προς επιμορφωτές.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
Σχολείο Ελληνικής Γλώσσας Ριζάρειος Εκκλησιαστική Σχολή.
Τμήματος Ψυχολογίας- Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Πανεπιστημίου Κρήτης
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Πρόληψη & αντιμετώπιση Ερασμία Φείδη Ψυχοπαιδαγωγός – Αναπληρώτρια Επιστημονικά Υπεύθυνη Κέντρου Πρόληψης «Σχεδία»
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
« ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΥΠΙΚΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΕΣΩ ΒΙΒΛΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ» Υποψ. Διδάκτωρ Επιβλέπουσα Μαρίνα Λουάρη Μαρίτα Παπαρούση.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΠΡΟΛΗΨΗ & ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ:
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Τι είναι και πώς αντιμετωπίζεται;. sdBo sdBo.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
WE SAY NO TO BULLYING. ALL WE NEED IS RESPECT.
A project on diversity and bullying by the “bully-free zone” Kappos Stathis, Konstantinides Vlassis, Moutsi Antonio, Solomides Ioannis and Spyridonides.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Κουλτούρα, πολιτισμός και εθνική ταυτότητα (CulturalID) Διδάσκων:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Development of spatial thinking, geometry and physics. What can.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Light, Science and Society The importance of plants for global.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ Συγγραφείς :Mona O’Moore & Lian McGuire, ABC, DCU Συν-συγγραφείς: Ιφιγένεια Σωτηροπούλου, ΕΑΠ.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
SPACE “Exploring the City surrounding our Prison: a glimpse from Inside to the Outside.” SDE DIAVATON.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία
Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Ενημέρωση για eTwinning
The magic letter D and the ABC of the real world
“PROBLEM SOLVING AND DECISION MAKING”
Working Along with Key Experts
4Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΝΕΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
σχολικοσ εκφοβισμοσ - επιθετικοτητα
Εκφοβισμός ≠ Επιθετικότητα ή πείραγμα
Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος(DSM V)
Anti-bullying Campaign
Ψυχολογικες και μαθησιακεσ διαταραχες
Postgraduate Courses related to Clinical Criminology and Legal Psychology - Italy WE CAN – ΜΠΟΡΟΥΜΕ! Cyberbullying – Κυβερνοεκφοβισμός Δίκτυο Δράσης για.
Ερευνα για την σχολικη βια
Ενημέρωση για eTwinning
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ Ο εκφοβισμός ορίζεται ως «επαναλαμβανόμενη βία από ανικανότητα του θύματος να αμυνθεί και να προστατέψει τον εαυτό του».
Ελληνικά στο Clemton Park PS
Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΝΕΡΓΗ ΜΗ-ΒΙΑΙΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ TOWARDS AN ACTIVE NON-VIOLENT EDUCATION Κοσμος χωρίς Πολέμους και Βία World without Wars and Violence

Σχολικός Εκφοβισμός Bullying Παρουσίαση Όλγα Τσικρικά Σχολικός Εκφοβισμός Bullying Παρουσίαση Όλγα Τσικρικά Presented by Olga Tsikrika

Ορισμός σχολικού εκφοβισμού Bullying definition A schoolboy/girl becomes bullying’s victim, when is being constantly exposed to the negative actions of one or more schoolmates who acts/act in this way without any direct provocations. Ένας/μία μαθητής/τρια γίνεται θύμα εκφοβισμού, όταν εκτίθεται επανειλημμένα και σε διάρκεια χρόνου σε αρνητικές ενέργειες ενός ή περισσότερων μαθητών/τριών οι οποίοι δρουν χωρίς να προκληθούν άμεσα.

Χαρακτηριστικά σχολικού εκφοβισμού Characteristics of Bullying Η σκοπιμότητα – πρόθεση του δράστη να βλάψει το θύμα 2. Η επαναληψιμότητα της εκφοβιστικής συμπεριφοράς του 3. Η ανισότητα δράστη και θύματος 1. The victimizer’s intension to hurt the victim 2. The repetition of his/her bullying behavior 3. The victimizer’s and victim’s inequality

Μορφές σχολικού εκφοβισμού Types of Bullying Σωματική βία Λεκτικός εκφοβισμός Κοινωνικός εκφοβισμός (αποκλεισμός) Εκβιασμός Οπτικός εκφοβισμός Ηλεκτρονικός εκφοβισμός Σεξουαλικός εκφοβισμός Ρατσιστικός εκφοβισμός Physical violence Verbal bullying Social-relational bullying Extortion Visual bullying Cyber bullying Sexual bullying Racial bullying

Interventions to the victimizer Παρεμβάσεις στο θύτη Interventions to the victimizer Διάλογος μεταξύ θύτη, καθηγητών και γονέων Eκπαίδευση του θύτη σε συγκεκριμένες δεξιότητες ασύμβατες με την άσκηση εκφοβισμού Να διδαχθεί ο θύτης τη διαφορά μεταξύ της καλώς νοούμενης δύναμης και της κατάχρησης ισχύος Dialogue between the victimizer, teachers and parents Training of the victimizer in skills incompatible with the action of bullying The victimizer should be taught the difference between the positive strength and the misuse of power

Παρεμβάσεις στα θύματα Interventions to the victims Reinforcement of victims to report the incident to the teacher Encouraging of victims to develop friendships, their talents, to participate in sport activities Growth of their vindication, self-confidence and self-esteem Ενίσχυση των θυμάτων να αναφέρουν το συμβάν στο δάσκαλο Ενθάρρυνση των θυμάτων να αναπτύξουν φιλικές σχέσεις, τα ταλέντα τους, να συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες Αύξηση της διεκδικητικότητας, αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησής τους

Πρόληψη σε επίπεδο σχολικού συστήματος και σχολικής τάξης Prevention within the school system and school class Θετική αλληλεπίδραση μαθητών και δασκάλων Εφαρμογή συνεργατικών στρατηγικών μάθησης Συμμετοχή όλων σε διασκεδαστικές ομαδικές δραστηριότητες εντός και εκτός σχολείου Positive interaction between teachers and pupils Implementation of cooperative learning strategies Participation for all in enjoyable group activities inside or outside school

Μεταστροφή των στάσεων Attitudes’ diversion Διεύρυνση της ανδρικής ταυτότητας ώστε να περιλάβει χαρακτηριστικά που παραδοσιακά θεωρούνταν «γυναικεία» Ο ανδρισμός δεν αποδεικνύεται από εκδηλώσεις βίας και επιθετικότητας Ο εκφοβισμός δεν είναι κομμάτι της «φυσικής τάξης πραγμάτων» Extension of the male identity so as to include characteristics which traditionally are defined as “feminine” Masculinity is not proved by violent and aggressive actions Bullying is not part of the “natural order”

Parents’ contribution Συμβολή γονέων Parents’ contribution Prerequisite: The harmonic cooperation between parents and educational stuff Απαραίτητη προϋπόθεση: η αρμονική συνεργασία των γονέων με το εκπαιδευτικό προσωπικό

Bibliography Βιβλιογραφία Boulton, M. J., Karellou, I., Laniti, I., Manousou, B., & Lemoni, O. (2001). Aggressiveness and victimisation between the pupils of greek primary schools. Psychology, 8(1), 12-29. Deligianni-Kooimtzi, B., & Sakka, D. (2005). “Males have it in them”: Adolescents’ opinions on violence and aggressiveness. In Deligianni-Kooimtzi, B., & Sakka, D. (with Iraklidoo, M. & Frosi, L.). Growing up as a boy; exploration of the male identity in puberty. (pg. 75-106). Αthens: Gutenberg Espelage, D., & Swearer, S.M. (2003). Research on school bullying and victimization: what we learned and where do we go from here? School Psychology Review, 32(3), 365-383. Macklem, G. L. (2003). Bullying and teasing: Social power in children’s groups. New York: Kluwer Academic/Plenum Publishers. O’Moore, Μ. (2000). Critical Issues for Teacher Training to Counter Bullying and Victimisation in Ireland. Aggressive Behavior, 26(1), 99-111. Olweus, D. (1993). Understanding children’ s worlds: Bullying at School. What we know and what we can do. Oxford: Blackwell Publishing. Olweus Bullying Prevention Program (2007). What is Bullying? Hazelden Foundation. Retrieved from the World Wide Web on the 7th of October 2008. Sharp, S., Smith, P. K. (1994). Tackling bullying in your school: A practical handbook for teachers. London and New York: Routledge. Suckling, A., & Temple, C. (2001). Bullying: A whole-school approach. London: Jessica Kingsley Publishers. Tsikrika, Ol. (2009). Τhe phenomenon οf bullying. Degree paper, Aristotle University of Thessaloniki (AUTH). Ψάλτη, Αν., & Κωνσταντίνου, Κ. (2007). Το φαινόμενο του εκφοβισμού στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: Η επίδραση του φύλου και της εθνο-πολιτισμικής προέλευσης. Ψυχολογία, 14(4), 329-345. . Boulton, M. J., Καρέλλου, Ι., Λανίτη, Ι., Μανούσου, Β., & Λεμονή, Ο. (2001). Επιθετικότητα και θυματοποίηση ανάμεσα στους μαθητές των ελληνικών Δημοτικών σχολείων. Ψυχολογία, 8(1), 12-29. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Β., & Σακκά, Δ. (2005). «Ο άνδρας τό ’χει μέσα του»: απόψεις εφήβων για τη βία και την επιθετικότητα. Στο Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Β., & Σακκά, Δ. (με τις Ηρακλείδου, Μ. & Φρόση, Λ.). Μεγαλώνοντας ως αγόρι: Διερεύνηση της ανάπτυξης της ανδρικής ταυτότητας στην εφηβική ηλικία. (σελ. 75-106). Αθήνα: Gutenberg Espelage, D., & Swearer, S.M. (2003). Research on school bullying and victimization: what we learned and where do we go from here? School Psychology Review, 32(3), 365-383. Macklem, G. L. (2003). Bullying and teasing: Social power in children’s groups. New York: Kluwer Academic/Plenum Publishers. O’Moore, Μ. (2000). Critical Issues for Teacher Training to Counter Bullying and Victimisation in Ireland. Aggressive Behavior, 26(1), 99-111. Olweus, D. (1993). Understanding children’ s worlds: Bullying at School. What we know and what we can do. Oxford: Blackwell Publishing. Olweus Bullying Prevention Program (2007). What is Bullying? Hazelden Foundation. Ανασύρθηκε από το World Wide Web στις 7 Οκτωβρίου 2008. Sharp, S., Smith, P. K. (1994). Tackling bullying in your school: A practical handbook for teachers. London and New York: Routledge. Suckling, A., & Temple, C. (2001). Bullying: A whole-school approach. London: Jessica Kingsley Publishers. Τσικρικά, Όλ. (2009). Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού. Διπλωματική εργασία, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.). Ψάλτη, Αν., & Κωνσταντίνου, Κ. (2007). Το φαινόμενο του εκφοβισμού στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: Η επίδραση του φύλου και της εθνο-πολιτισμικής προέλευσης. Ψυχολογία, 14(4), 329-345.

Σας ευχαριστούμε! Thank you!

Κοσμος χωρίς Πολέμους και Βία World without Wars and Violence www.kosmosxorispolemous.gr www.worldwithoutwars.org