ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ Α. ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ = αφηγηματικό είδος στο οποίο ένας άνθρωπος εκθέτει το βίο και το έργο του (εστίαση εσωτερική-μηδενική)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Tdtudtudtu Παρουσίαση άρθρου Georgakopoulou, A Narrative and identity management: discourse and social identities in a tale of tomorrow. Research.
Advertisements

ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
Ερευνητικό πρόγραμμα «Η δική μου ιστορία: Κατασκευή γενεαλογικού δέντρου μαθητών/τριών της Β΄ Γυμνασίου» Οικογενειακό δέντρο.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Έκθεση – Έκφραση Β΄ Λυκείου Στοιχεία Θεωρίας
Γ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ- ΚΡΙΤΙΚΗ.
Κειμενοκεντρικη προΣεγγιΣη
Communication in Mother tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Α. ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ.
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
Προσέγγιση του πεζού κειμένου - Διδακτικές επιλογές Τα ίδια κείμενα, εξεταζόμενα σε σχέση με τις αξίες που παρουσιάζονται σ’ αυτά, κατατάσσονται σε κείμενα.
Από τη θεωρία της λογοτεχνίας στην πράξη της διδασκαλίας
Έντυπη ειδησεογραφία.
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ ΤΑΞΗ : Γ΄ Θεωρητική ΤΜΗΜΑ : 3o ΜΑΘΗΜΑ : Λογοτεχνία Κατεύθυνσης Υπεύθυνη Καθηγήτρια : ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Βάια «Όνειρο στο Κύμα» του.
Εισαγωγή στην Γλωσσολογία
ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΔΙΑΔΡΑΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ Κοινές προδιαγραφές (Επίπεδο Β1-Μέτρια γνώση) Παρασκευή, 27 Μαρτίου
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
Παραγωγή γραπτού λόγου - Παραμύθι
Για το σχολιασμό της αφήγησης παρατηρώ:
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
Άσκηση απάντησης στη Νεοελληνική Λογοτεχνία (Θ.Κ.) ΓΒ, Το αμάρτημα της μητρός μου. Επεξεργασία της γλώσσας του αποσπάσματος. Ενότητα 2η, σσ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Νιάκαρος Κωστής Καθηγήτρια: Βασιλική Παπακίτσου
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Αφηγηματικό κείμενο Ο χώρος όπου συμβαίνουν τα γεγονότα
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο αυτοβιογραφία χαρακτηρίζουμε συνήθως ένα συνεχές αφηγηματικό κείμενο, στο οποίο ένας άνθρωπος γράφει ο ίδιος την ιστορία της ζωής.
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
ΘΥΜΗΣΟΥ ΣΩΜΑ ΑΠΌ ΤΟΝ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ!!!.
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
Επιμόρφωση εξεταστών τουρκικής γλώσσας Κοινές προδιαγραφές (Επίπεδο Β1-Μέτρια γνώση) ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ Τετάρτη, 15.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Κολοκοτρώνης και Μακρυγιάννης
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
κειμενικά είδη αφήγηση περιγραφή οδηγίες επιχειρηματολογία
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
Ιστορικότητα της λογοτεχνίας
Η έννοια της ποικιλίας στην ανθρώπινη γλώσσα
Ο μύθος της ομοιογένειας
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Μια ματιά στη θεωρία…. ΜΕΡΟΣ Α: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
2η Ενότητα: Βιογραφικά Είδη
Η πρόσκτηση του γραμματισμού ως μέρος σύνθετων διαδικασιών πολιτισμικής ενσωμάτωσης Νεκτάριος Στελλάκης Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Παν. Πατρών Ιστοσελίδα.
Δρούγκα Κλεονίκη Καρακίτσιος Αντρέας Κωτόπουλος Η. Τριαντάφυλλος ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ & ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΡΘΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
Panos filologos.  συμβολισμός  διδακτικός τόνος  θεατρικότητα  λεπτή ειρωνεία  ρεαλισμός  αίσθηση του τραγικού  στοχαστική – φιλοσοφική διάθεση.
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Αφήγηση αφήγηση.
Η ΑΦΗΓΗΣΗ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
ΜΑΡΙΑ ΓΝΗΣΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Β΄ ΙΕΠ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2017
Α) Κριτική Θεωρία.
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
Πρώτη δοκιμαστική εργασία
  ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Τίτλος: Η Λογοτεχνία « συναντά» το μάθημα της Γλώσσας μέσα από τους μύθους του Αισώπου. Π.Π.Σ.Π.Π ΤΑΞΗ: Δ1 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Το κείμενο Ορισμός Το κείμενο αποτελεί μια γλωσσική ενότητα που έχει καθορισμένα όρια, εσωτερική συνοχή και φέρνει τόσο στοιχεία από τις προθέσεις του/της.
Τι σημαίνει «γνωρίζω μια γλώσσα»;;;
ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ «Και πάλι στο σχολείο…»
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
έκθεση – έκφραση α΄ λυκείου
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ Α. ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ = αφηγηματικό είδος στο οποίο ένας άνθρωπος εκθέτει το βίο και το έργο του (εστίαση εσωτερική-μηδενική)

ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΜΕ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Λογοτεχνικό είδος στο οποίο ένα πρόσωπο εκθέτει το βίο και το έργο του. Απομακρύνεται από την ιστορική επιστήμη, γιατί δεν έχει σκοπό την αποκάλυψη της αντικειμενικής αλήθειας.

ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΌ ΣΗΜΕΙΩΜΑ Σημείωμα με πληροφοριακό χαρακτήρα σε ύφος συνήθως επίσημο και τυπικό στο οποίο ο ίδιος ο γράφων αναφέρει μέρος των στοιχείων που έχει στη διάθεσή του σχετικά με τη ζωή και το έργο του.

ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ Αναμνήσεις, μαρτυρίες, γενικά προσωπικές αφηγήσεις ενός επιφανούς προσώπου, το οποίο έζησε σημαντικά γεγονότα της εποχής του.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ Είδος προσωπικής λογοτεχνίας. Μνημόνιο των περαστικών της ζωής του συγγραφέα. Περιέχει γεγονότα απλά ή σπουδαία, ειδήσεις, σκέψεις και παρατηρήσεις, σχόλια για τη ζωή, όπως αυτά βιώνονται μέσα του.

ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΔΥΟ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΩΝ Α. ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΟΜΗ Πώς αρχίζει; Είναι διαχωρισμένα σε δυο σπονδύλους (Γέννηση, Καταγωγή, Μόρφωση, Επαγγ. δράση, Έργο) Τί έκταση καταλαμβάνουν οι πληροφορίες σε κάθε σπόνδυλο; Πού δίνεται μεγαλύτερη έκταση, στη ζωή ή το έργο; Πώς τελειώνει (με το πιο πρόσφατο γεγονός της ζωής του ή με σύντομη παρουσίαση του έργου του ή με ανακοίνωση μελλοντικών σχεδίων);

Β. ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΦΟΣ είναι λογοτεχνικό ή επιστημονικό/επίσημο-τυπικό; ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ εμβαθύνει στο χαρακτήρα; δίνει έμφαση στην εποχή του, ώστε να δείξει τις επιδράσεις από αυτήν; κάνει και τα δύο; είναι τεκμηριωμένες οι αξιολογικές κρίσεις; ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ποια γεγονότα σχετίζονται με τη ζωή του;

ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΠΟΙΚΙΛΙΕΣ Α. ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ διάλεκτος (π.χ. Κυπριακή), ιδίωμα (π.χ. Επτανησίων), ιδιωματισμός (π.χ. με λέγει), ιδιωτισμός (π.χ. δε μου καίγεται καρφί) Β. ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ανάλογα με την ηλικία, το φύλο τη μόρφωση, την κοιν. τάξη, την καταγωγή, το επάγγελμα, την ιδεολογία, την περίσταση. Γ. ΠΟΙΚΙΛΙΕΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ανάλογα με το αν είναι προφορικού ή γραπτού λόγου, ποιητικού ή πεζού, λόγιο ή λαϊκό, επιστημονικό κτλ.

ΥΦΟΣ Α. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ λιτό, γλαφυρό, υψηλό, μικτό Β. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΤΟΧΟ διδακτικό, σαρκαστικό, εξομολογητικό, προτρεπτικό Γ. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ χαλαρό, πυκνό, σκοτεινό, επιστημονικό

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ Α. ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 1. Ύπαρξη ημεροδείκτη (βιωματικός χρόνος) 2. Αποσπασματική αφήγηση 3. Ομοδιηγητικός αφηγητής (αυτοδιηγητικός)-πρωτοπρόσωπη αφήγηση, εσωτερική εστίαση, 4. Κείμενο αφηγητή (αφήγηση γεγονότων) 5. Ύπαρξη τοπικών προσδιορισμών Β. ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ 1. Προσωπικό κείμενο, εξομολογητικός τόνος 2. Μονόλογος χωρίς αποδέκτη 3. Κάλυψη προσωπικών γεγονότων-προβλημάτων εποχής

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΩΝ Α. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ 1. “stricto sensu”= περιστατικά της ζωής του συγγραφέα 2. “lato sensu”= περιστατικά της ζωής, αλλά και των έργων του συγγραφέα Β. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΠΟΔΕΚΤΗ 1. ΑΥΤΟΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ 2. ΨΕΥΔΟ-ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ 3. ΟΙΚΕΙΟΣ ΑΠΟΔΕΚΤΗΣ-ΔΥΝΗΤΙΚΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ 4. ΟΙΚΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ-ΜΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗΣ 5. ΣΥΖΥΓΙΚΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ 6. ΠΟΛΛΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ (ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ)