Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προφίλ του θύματος Διαφορετικότητα (ανεπτυγμένη μαθητική κουλτούρα, διαφορετική θρησκεία/εθνικότητα ή αναπηρία) Άγχος, ανασφάλεια Ευαίσθητα, εσωστρεφή,
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Τα αδέλφια παιδιών με γενετικά προβλήματα Παντελής Κοντογιάννης Παιδοψυχολόγος-Οικογενειακός Σύμβουλος ΕΛΕΠΑΠ Αθήνας.
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΦΗΒΕΙΑ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας,
Εκπαιδευτικός και Παιδί με Διαβήτη
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εκφοβισμός στα σχολεία
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Βασικός στόχος της παρέμβασης:
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Εκπαίδευση και μειονότητες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.

Τα κομμάτια του παζλ Άτομο Οικογένεια Σχολείο Γενετικό υλικό Γνώσεις Εμπειρίες Δυναμικό Υγεία Οικογένεια Σχέσεις Οικονομική κατάσταση Κοινωνική Σχολείο Κουλτούρα Διεύθυνση Εκπαιδευτικοί υποδομή

Πρόβλημα Όρασης (π.ο)

Μαθητής τι σημαίνει για σας Μαθητής τι σημαίνει για σας Μαθητής

Μαθητής με Π.Ο Τι σημαίνει για σας Αναπηρία Ανικανότητα Δυσκολίες Ανησυχία Φόβος Αδιαφορία Θυμός

Μαθητής με Π.Ο Τι σημαίνει για σας Παιδί – Μαθητής Προσωπικότητα Δυναμικό Δεξιότητες Εμπειρίες Πρόβλημα όρασης- πάθηση οικογένεια

Μαθητής τι σημαίνει για σας Μαθητής: ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να εφαρμόζει κάποιες βασικές αρχές προσέγγισης και διαχείρισης. Για να μπορέσει ο εκπαιδευτικός να το κάνει αυτό υπάρχουν βασικές προϋποθέσεις: Προσωπική ανάπτυξη: κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες. (επικοινωνία, συνεργασία, ενσυναίσθηση). Σεβασμός Ειλικρίνεια Δικαιοσύνη Γνώσεις Εμπειρία

Πρόβλημα όρασης- Πάθηση Το πρόβλημα όρασης ή η πάθηση είναι ένας σημαντικός παράγοντας, είναι ένα κομμάτι του παζλ το οποίο κάτω από κάποιες συνθήκες μπορεί να πάρει το ρόλο του συντονιστή. Η μορφή και η σοβαρότητα της πάθησης. Το αναπτυξιακό στάδιο που βρίσκεται το άτομο. Η εξέλιξη της πάθησης στη ζωή του ατόμου. Άλλα προβλήματα υγείας. Η διαχείριση της από το περιβάλλον.

Πρόβλημα Όρασης + οι Άλλοι Σημαντικοί Η διαχείριση του προβλήματος όρασης μέσα από την αλληλεπίδραση του μαθητή με τους άλλους σημαντικούς στη ζωή του όπως την οικογένεια και το σχολείο φαίνεται να είναι καθοριστικός παράγοντας.

Πιθανές συνέπειες ενός προβλήματος όρασης Πιθανές συνέπειες ενός προβλήματος όρασης Το πρόβλημα όρασης μπορεί να επηρεάσει το άτομο στους πιο κάτω τομείς: Σωματικά (στάση του σώματος, κίνηση) Μαθησιακά (κούραση, μειωμένη συγκέντρωση, ελλιπής πρόσβαση στις πληροφορίες του μαθήματος) Κοινωνικά (σχέσεις με άλλους, συνεργασία, επικοινωνία, απομόνωση) Συναισθηματικά - ψυχική υγεία (άγχος, ντροπή, φόβος θυμός, φοβίες, κατάθλιψη, εμμονές, αντιδραστική συμπεριφορά) Αυτοεικόνα- Αυτοεκτίμηση.

Νηπιακή ηλικία (3- 6 χρόνων) Στάδιο αισθητηριακής ολοκλήρωσης του παιδιού. Κινητικότητα : αλληλεπίδραση μεταξύ καλής κινητικότητας, προσαρμογής στη πάθηση και θετικής εικόνας του παιδιού. Περιορισμοί στην κινητικότητα μπορεί να προκαλέσουν εχθρότητα και φόβο για τον εξωτερικό κόσμο.

Τι μπορούμε να κάνουμε Συνεργασία με την οικογένεια. Συνεργασία με άλλες υπηρεσίες (Σχολή Τυφλών) Ενημέρωση (συνεχής διαδικασία ) Ασφαλές περιβάλλον. Προσωπική ενδυνάμωση. Κτίσιμο σχέσης με το παιδί. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι πολύ σημαντικός στη προσαρμογή του παιδιού και στην ένταξη του στην ομάδα.

Σχολική ηλικία (6- 12 χρόνων) Αρχίζει να αντιλαμβάνεται τη σοβαρότητα και τη χρονιότητα της πάθησης του. Αρχίζει να ανησυχεί γιατί διαφέρει από τους συνομηλίκους του. Αρχίζει να ανησυχεί εάν θα μπορέσει να έχει σχέση μαζί τους. Η πιθανή χαμηλή επίδοση του σε σχέση με το νοητικό του δυναμικό αποτελεί πηγή μεγάλης ματαίωσης και μπορεί να αναπτύξει δευτερογενή συναισθηματικά προβλήματα.

Τι μπορούμε να κάνουμε Ενημέρωση Ευαισθητοποίηση σχολικού πλαισίου. Ασφαλές περιβάλλον- υποστηρικτικό περιβάλλον όχι υπερπροστατευτικό. Σχέση και επικοινωνία με το παιδί. Συνεργασία με την οικογένεια. Προσωπική ενδυνάμωση. Ανάπτυξη της λειτουργικότητας της ομάδας.

Μαθητής με π.ο. στην εφηβεία Σύγκρουση στην τάση για ανεξαρτησία και εξάρτηση λόγω του προβλήματος όρασης. Αισθήματα ντροπής και προσπαθεί να το κρύψει από τους συμμαθητές του. Στην εφηβεία μπορεί να παρουσιαστούν συμπεριφορές οι οποίες να δυσκολέψουν και να προβληματίσουν το σχολικό πλαίσιο. Στη διαδικασία της αναζήτησης της ταυτότητας του, ο έφηβος με π.ο. μπορεί να παρουσιάσει μια παθητικότητα και απόσυρση ή μια έντονη αντιδραστική συμπεριφορά. Συχνά πίσω από αυτές τις συμπεριφορές όταν είναι έντονες και επιμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα κρύβεται μια νεανική κατάθλιψη.

Μαθητής με π.ο. στην εφηβεία Τα αισθήματα της ματαίωσης και απελπισίας που βιώνει μπορεί να τον οδηγήσουν σε κατάθλιψη, απόπειρα αυτοκτονίας, ή σε κάποια μορφή εκδραμάτισης, όπως ριψοκίνδυνη και προκλητική συμπεριφορά, χαώδη σεξουαλική ζωή, χρήση τοξικών ουσιών κλπ. Ορισμένοι έφηβοι, στην προσπάθεια τους να τα βγάλουν πέρα με τα συναισθήματα ντροπής και του φόβου της απόρριψης, καταφεύγουν σε μηχανισμούς άμυνας, της άρνησης και της φυγής στη φαντασία. Επίσης μπορεί να παρουσιάσει μια άρνηση στη χρήση των τεχνικών μέσων και οτιδήποτε νιώθει ότι τον διαφοροποιεί από την ομάδα. Η συμπεριφορά είναι επικοινωνία. Θα πρέπει να παρατηρήσουμε αυτή τη συμπεριφορά , να βρούμε το σκοπό της , για να μπορέσουμε να κάνουμε μια παρέμβαση. Η εικόνα του εαυτού αρχίζει να βελτιώνεται μετά τα 20- 25 χρόνια όταν ο νέος ενήλικος μπορεί να αντέξει και να διαχειριστεί καλύτερα τις ματαιώσεις και τα συναισθήματα του.

Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας Τι μπορούμε να κάνουμε Η «υπόθεση» αφορά όλους οι οποίοι εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα στη φοίτηση του μαθητή στο σχολείο. Διευθυντή Σύμβουλο Εκπαιδευτικούς Βοηθητικό προσωπικό Καντίνα

Τι μπορούμε να κάνουμε Βασικός στόχος του σχολείου είναι να δημιουργήσει: ένα πλαίσιο σταθερό και υποστηρικτικό Με ευδιάκριτα όρια Με ελαστικότητα που να μπορεί να εμπεριέχει την επιθετικότητα του μαθητή και να τον βοηθά να διαχειριστεί τα έντονα συναισθήματα του. Εκπαιδευτικούς με κατανόηση και ευαισθησία.

Τι μπορούμε να κάνουμε Ενημέρωση !!! Πληροφορούμε για το μαθητή και το πρόβλημα του . ΌΧΙ με την απουσία μου στην καθορισμένη ενημέρωση ή στο πόδι, στη πόρτα, τρέχοντας να προλάβω το καφέ ή κάτι άλλο του προγράμματος. Αφιερώνοντας λίγο χρόνο έχω να κερδίσω πολλά και να δώσω πολλά σε ένα μαθητή .

Γνωρίστε τον ίδιο το μαθητή Γνωρίστε τον ίδιο το μαθητή. Σφίξετε του το χέρι λέγοντας του ποιος είστε. Διαχειριστείτε τη δική σας συναισθηματική κατάσταση . Αποφύγετε την παγίδα «του φιλανθρωπικού μοντέλου». Οη όλη στάση σας είναι πολύ σημαντική.

Κτίζω μια σχέση με το μαθητή η οποία να βασίζεται στο σεβασμό, στην ειλικρίνεια και στη δικαιοσύνη. . Ο τρόπος που προσεγγίζει ο εκπαιδευτικός τον μαθητή , βοηθά στη γενικότερη αντιμετώπιση του μαθητή με π.ο. στο σχολείο. Βοηθείστε να έχει την ανάλογη πρόσβαση στις πληροφορίες που έχουν οι άλλοι μαθητές. Μιλήστε ανοιχτά μαζί του για τις δυσκολίες του.

Οι άλλοι μαθητές της τάξης Ενημερώνουμε τους άλλους μαθητές για το πρόβλημα όρασης του μαθητή. Αυτό γίνεται σε συνεννόηση με τον ίδιο το μαθητή. Ενδυναμώνουμε την ομάδα της τάξης με δραστηριότητες που βοηθούν στην ανάπτυξη της λειτουργικότητας και ελαστικότητας της ομάδας. Βοηθούμε στη γνωριμία του μαθητή με π.ο. με τους άλλους μαθητές. (εργασία σε ζευγάρια και μετά σε μικρές ομάδες)

θυμούμαστε Δουλεύουμε με τον εαυτό μας Δουλεύουμε σαν ομάδα Συνεργασία με άλλες υπηρεσίες Συνεργασία με την οικογένεια

θυμούμαστε Η σχέση μου με το μαθητή με Οπτική Αναπηρία είναι η βάση πάνω στην οποία θα κτιστεί σιγά- σιγά η σχέση του με τους συμμαθητές του. Είναι η ποιότητα αυτής της σχέσης που θα καθορίσει τις προϋποθέσεις εκείνες για αναγνώριση/έκφραση και διαχείριση της διαφορετικότητας του από τον ίδιο το μαθητή

θυμούμαστε Ο μαθητής με π.ο. είναι ένα παιδί για το οποίο εμείς όλοι μπορούμε να έχουμε ένα καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη και εξέλιξη του. Εμείς όλοι μπορούμε να καθορίσουμε πόσο σημαντικό μπορεί να είναι το κομμάτι του παζλ που αντιστοιχεί στη πάθηση για την προσωπικότητα του.

Σας ευχαριστώ πολύ Δώρα Παπαγεωργίου Κλινική Ψυχολόγος dorapp@cytanet Σας ευχαριστώ πολύ Δώρα Παπαγεωργίου Κλινική Ψυχολόγος dorapp@cytanet.com.cy