To ποδήλατο στην πόλη το παράδειγμα της Critical Μass Ηρακλείου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σ.Π.Ε.Κ. ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΥΡΟΒΕΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΦΩΤΟ ΜΑΛΛΙΟΣ.
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Σχεδιασμός προγραμμάτων πρόληψης στο σχολικό περιβάλλον
ΑΘΗΝΑ: ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
Κυκλοφοριακοί – Πολεοδομικοί - Περιβαλλοντικοί Στόχοι  Δημιουργία συνθηκών ασφαλείας για την κίνηση των ποδηλάτων.  Απελευθέρωση πεζοδρομίων από σταθμευμένα.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Λειτουργία και Αξιοποίηση του Portal του Δικτύου RISE - ΔΡΑΣΗ 1 Δίκτυο Ερευνητικών φορέων και Επιχειρήσεων για την Ανάπτυξη Συστημάτων Περιβαλλοντικής.
ΜΕΓΑΛΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ – ΤΟΠΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Eξειδικευμένες υπηρεσίες internet Κάντε κλικ για την συνέχεια της παρουσίασης.
Έργο «Take Care»: Οδηγός Ορολογίας Ιατρικής Περίθαλψης για Μετανάστες Διάρκεια: από 1 Νοεμβρίου 2012 μέχρι 31 Οκτωβρίου 2014.
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
Η Αλλαγή μέσα στον Οργανισμό
Η πόλη Η πόλη είναι ένας ζωντανός οργανισμός που γεννιέται, μεγαλώνει, ακμάζει, παρακμάζει κι ενίοτε πεθαίνει.
Λύκειο Αγίου Νικολάου Τάκη Βασιλική Όθωνος Κατερίνα
ΑΣ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Ελληνικά Ηλεκτρονικά Βιβλιοπωλεία Επιμέλεια: Γκάμα Αριστέα Επιμέλεια: Γκάμα Αριστέα Γκουνή Άννα.
ΟΜΑΔΑ 6 Εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης στην ευρύτερη κεντρική περιοχή της Πάτρας.
Το ποδήλατο στην Καρδίτσα
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Η μαθητική μετακίνηση του 1ου ΕΠΑΛ Ν.Ιωνίας
Ιστορικη εξελιξη Κ.Ο.Κ-(ΣωστΗ οδικΗ συμπεριφορΑ)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΝΔΟΥ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Θέμα: Διοίκηση ανάπτυξης μη-κερδοσκοπικού ιστόπεδου (ιστόπεδου Δήμου Αγ.Παρασκευής)
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
Ομάδα 2 Παναγιώτης Μπελτάος Μάριος Μπορόβας Βασίλης Κανελλόπουλος
Νέοι και Κοινωνικά Δίκτυα
European Commission 1 Μετανάστευση: Αποτελεσματική Πολιτική και Ανοιχτή Κοινωνία ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥΛΛΑΣ ΚΑΜΙΝΑΡΑ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΘΟΥΛΑ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕCOMOBILITY. ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΠΟΣΟΣΤΑΕΡΩΤΗΣΗ 1 Με τι συνηθίζετε να πηγαίνετε στο σχολείο; Α) με τα πόδια Β) με το αυτοκίνητο Γ) με λεωφορείο.
Ηλεκτρικό- Υβριδικό αυτοκίνητο
2ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Επιμέλεια: Κωτίτσας Αριστοτέλης
 Η καθαριότητα και η λειτουργικότητα του αστικού περιβάλλοντος αποτελούν δύο από τις σημαντικότερες συνιστώσες της ποιότητας ζωής των δημοτών και καθιστά.
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
Διαγραμματική θεώρηση της έννοιας
Δημήτρης Σκέντζας Αντώνης Σταμάτης Στρατής Βαλάντης Υπερβολική ταχύτητα.
SAFE SEARCH Αμπαμπέι Κριστίνα, Αραπάι Ερίσα, Βίλα Ντενάντα, Γεροντίδη Φωτεινή Νεφέλη Α’
Σήματα οδικής κυκλοφορίας
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Η κοινωνία προσπαθεί να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία παιδιών και ενηλίκων με διάφορους τρόπους.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΣΕΡΡΕΣ) ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΙΡΗΣΕΩΝ Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Η.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Εργασία στο μάθημα Ηλεκτρονική Δημοσίευση Διδάσκων Καθηγητής:Σαράντος Καπιδάκης.
Το ποδήλατο στην Καρδίτσα
Αποτελέσματα έρευνας Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις 14/2, 20/3, 27/3 του 2012 επί της Οδού Κων. Παλαιολόγου στην Σπάρτη. Στηρίχθηκε στην παρατήρηση της.
Κυκλοφορία & Πάρκινγκ Διοίκηση Αθλητικών Εγκαταστάσεων.
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΕΥΒΟΙΑΣ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ ΜΑΡΙΑ Α ΔΗΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ.
Εγώ και τα τροχοφόρα. Χάρτης Πως μετακινούνται οι πολίτες; Ποδήλατο Μηχανάκι Αυτοκίνητο Πατίνι Μ.Μ.ΜΜε τα πόδια.
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΣΩΜΑΤΟΣ ΙΙΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΑΥΞΗΜΕΝΟΥ ΒΑΡΟΥΣ.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
ΣΤΟΧΟΙ της ΠΥΛΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΩΣ ΤΡΙΤΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
Ο ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
Καλλιέργεια Οδικής Συνείδησης Υπό έμφαση στόχος για τη σχολική χρονιά
Ευ. Φρυδάκη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής
Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να.
Ένα είδος επιβλαβούς ακτινοβολίας είναι αυτή του κινητού :
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
14ο Δημοτικο Σχολείο Ιλιου
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
ΧΡΗΣΗ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ ΣΤΙΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ; ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΜΕ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

To ποδήλατο στην πόλη το παράδειγμα της Critical Μass Ηρακλείου

Η σιωπηλή πλειοψηφία Το ποδήλατο συγκεντρώνει επάνω του μία πληθώρα πλεονεκτημάτων που το καθιστούν ίσως το καταλληλότερο μέσο αστικής μετακίνησης Σήμερα το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών μετακίνησης ανά τον κόσμο καλύπτεται από το έργο που παράγεται από την ανθρώπινη δύναμη.

Πλεονεκτήματα 1. Δεν χρειάζεται καύσιμα 2. Δεν ρυπαίνει 3. Είναι αθόρυβο 4. Είναι το πιο ασφαλές όχημα, ειδικά για τους άλλους. Είναι το μοναδικό που όσο πληθαίνει τόσο αυξάνεται η ασφάλειά του. 5. Βελτιώνει τη υγεία και τη σωματική διάπλαση 6. Καταλαμβάνει τον ελάχιστο δυνατό χώρο. 7. Κινείται γρήγορα, ειδικά στην πόλη. Είναι η πιο αποδοτική μηχανή 8. Είναι οικονομικό, έχει πολύ μικρό κόστος ιδιοκτησίας και συντήρησης 9. Ο αναβάτης έχει μεγαλύτερη επαφή με το γύρω περιβάλλον 10. Μπορεί να κινηθεί παντού 11. Ταιριάζει σε κάθε ηλικία 12. Είναι διασκεδαστικό

Γιατί απουσιάζει το ποδήλατο Το ποδήλατο κυριαρχούσε στις πόλεις μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα μέχρι που άρχισε η μαζική παραγωγή μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων. Αρχικά η δομή των πόλεων και η αισθητική τους έκαναν άνετη και ευχάριστη τη μετακίνηση με το ποδήλατο. Στη συνέχεια οι πόλεις αναπτύχθηκαν με βάση το αυτοκίνητο το οποίο υπόσχονταν ελευθερία και αυτοδυναμία. Μεγάλωσαν σε έκταση και όλος ο χώρος καταλείφθηκε από το αυτοκίνητο. Σήμερα παρόλο που το αυτοκίνητο παρουσιάζει πολλά μειονεκτήματα στην κινητικότητα στην πόλη, προωθείται από εμπορικά συμφέροντα.

Γιατί ποδήλατο σήμερα Το ποδήλατο εκτός από επιλογή που συνδυάζει σωματική άσκηση και πολλά πλεονεκτήματα κατά περίπτωση, σημαίνει επίσης:  Αλλαγή νοοτροπίας, σύγκρουση με κακώς νοούμενα συμφέροντα, με μόδες και ξεπερασμένες τάσεις.  Συλλογική βίωση της πόλης, σεβασμός στον συμπολίτη εξασφαλίζοντάς του χώρο, ησυχία, ασφάλεια, ανθρώπινη επικοινωνία, καθαρό περιβάλλον.  Εξωστρέφεια και έκθεση της προσωπικότητας  Ελευθερία και αυτοδυναμία. Όλα τα παραπάνω αποκτούνται με ένα πολύ μικρό κόστος ιδιοκτησίας και μικρή δόση καθημερινής κούρασης. Ο κόπος του ποδηλάτη αποκτά την έννοια της κοινωνικής προσφοράς. Για τον ποδηλάτη η σωματική κούραση δεν ταυτίζεται με υποβαθμισμένες εργασίες αλλά με την ευγένεια, το θάρρος, τη σεμνότητα και την αρχοντιά.

Ομαδικές ποδηλατοπορείες: Ένα καλό ξεκίνημα. Για την ευρεία χρήση του ποδηλάτου απαιτείται η ελάττωση της χρήσης του αυτοκινήτου. Χρειάζεται μείωση των χώρων στάθμευσης για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων και παρκινγκ ποδηλάτων. Χρειάζεται μία διαφορετική θεώρηση της πόλης Σε αυτή την κατεύθυνση οι ομαδικές ποδηλατοπορείες δημιουργούν μέσα από την συλλογική δράση ένα ρεύμα αλλαγής

Critical Mass: η αυθόρμητη απάντηση των πολιτών Παράγοντες που οδήγησαν στην επιτυχία των ομαδικών ποδηλατοπορειών  Η συσσώρευση των προβλημάτων και η ανάγκη επίλυσής τους  Οι νέες τεχνολογίες και δυνατότητες επικοινωνίας  Το αίσθημα ευθύνης και η ανάγκη για δράση  Η ευχάριστη δράση με δυνατότητα κοινωνικοποίησης.  Η ουδετερότητα και ο ξεκάθαρος σκοπός

Οι δραστηριότητες της Critical Μass Ηρακλείου  Δημιουργία ομαδικών ποδηλατοπορειών.  Συντονισμός, γνωριμία, κοινή δράση των ποδηλατών του Ηρακλείου.  Παρότρυνση της δημοτικής αρχής και συμβουλευτική δράση για ποδηλατικά δρώμενα. (εορτασμός παγκόσμιας ημέρα χωρίς αυτοκίνητο, διαφημιστική καμπάνια για το ποδήλατο)  Διεκδίκηση δικτύου ποδηλατοδρόμων και γενικότερα διεκδίκηση των δικαιωμάτων των ποδηλατών  Καθιέρωση της γιορτής ποδηλάτου.  Ενημέρωση σε θέματα οδικής ασφάλειας  Χρησιμοποίηση της δύναμης και της ευρείας αποδοχής του ποδηλάτου για τη στήριξη ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων

Αποτελέσματα της παρουσίας της Critical Μass στο Ηράκλειο  Καθημερινά όλο και περισσότερα ποδήλατα κυκλοφορούν στην πόλη  Οι οδηγοί των αυτοκινήτων συνηθίζουν την παρουσία των ποδηλάτων στο δρόμο και αρχίζουν σιγά-σιγά να τα προσέχουν και να τα σέβονται  Υπάρχει γενικότερα ένα ρεύμα αλλαγής το οποίο επηρεάζει τις αποφάσεις των πολιτικών

Κυκλοφοριακές μελέτες  Μελέτες που έχουν εκπονηθεί από το Ε.Μ.Π αλλά και από πολεοδόμους αποδεικνύουν ότι το Ηράκλειο είναι μία πόλη κατάληλη για τη δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων.  Η κυκλοφοριακή μελέτη του Ηρακλείου δεν συμπεριλαμβάνει ποδηλατόδρομους.  Οι υποδομές και η δημιουργία ποδηλατοδρόμων θα λειτουργήσουν καταλυτικά για την άνθιση του ποδηλάτου στην πόλη. Το 80% των πολιτών που θα χρησιμοποιούσαν το ποδήλατο δεν το κάνουν λόγω έλλειψης υποδομών

Στοιχεία επικοινωνίας   Website: heraklion/  Facebook: Critical Mass Heraklion