Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Απλά παραδείγματα συνεργασιών. «8 μήνες- 8 αξίες» •Στόχος: Μέσω δραστηριοτήτων στα πλαίσια 8 πανανθρώπινων αξιών και στα δύο αδελφοποιημένα σχολεία, τα.
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΣΩ (ΖΩ)ΤΗ ΦΥΣΗ» ΤΑΞΗ Ε΄ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΞΙ ΜΗΝΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΣΑΜΑΝΤΖΗ.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Βήματα στο σχολείο 1ο ΒΗΜΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Η οργάνωση ενός Υποθετικού Προγράμματος Εικονικών Επιχειρήσεων στα ΤΕΕ
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
Ανάπτυξη και Εφαρμογή Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
1 Μια διδακτική πρόταση για τις εκπαιδευτικές επισκέψεις ΘΕΜΑ ΠΡΟΟΔΟΥ.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Περιβαλλοντική εργασία
ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ -
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
1ο Γενικό Λύκειο Έδεσσας «Νικόλαος Οικονομίδης»
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ : Η αυλή μας χώρος μόρφωσης, παιχνιδιού, δημιουργίας.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΠΕ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ 5 ο Δ. Σχ. Κιλκίς Υπεύθυνη προγράμματος: Αφροδίτη Ντίνου (ΠΕ11) Σχ. έτος (1 η χρονιά)
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
9ο Γυμνάσιο Καλλιθέας «Μάνος Χατζιδάκις»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
5 ο Γυμνάσιο Γαλατσίου Ενημέρωση Γονέων 21/9/2011.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Φυσιογνωστικά Α΄ Γυμνασίου.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΜΠΕΛΙ: ΑΠΟ ΤΟN ΔΙΟΝΥΣΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ!!! ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΚΚΙΟΥ ΛΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑ Δ2 Υπεύθυνη προγράμματος :
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
A.ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ ( ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ) :
«Μόνο ότι δέχεσαι με την ψυχή σου, αυτό μόνο μαθαίνεις και αυτό ενσωματώνεις στη ζωή σου και το χαρακτήρα σου» Dewey.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Ιθκιέρδο Μαρία Ιωακίνα
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
- Προσεκτικός σχεδιασμός Α΄Φάση - Επιλογή του θέματος - Καθορισμός στόχων       Από τους μαθητές      - Προσεκτικός σχεδιασμός  
Project.
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Βιολογικοί εισβολείς στα χερσαία και υδάτινα συστήματα» Ζάμπα Μαρία Κούτρα Αφροδίτη Σουλέ Ειρήνη Υπεύθυνη μαθήματος: Αριανούτσου Μαργαρίτα ΜΔΕ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ 2008-9

Επισήμανση του θέματος Συγκέντρωση υλικού από τον Τύπο, το διαδίκτυο, τη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου & βιβλία. Ενημέρωση των μαθητών με συζήτηση στην τάξη με τη βοήθεια και παρακολούθηση του καθηγητή. 3. Με ερωτηματολόγιο, με το οποίο ανιχνεύονται οι απόψεις των μαθητών σχετικά με το θέμα καθώς και η εξοικείωσή τους με επιστημονικούς όρους.

Στόχοι γνωστικοί Να κατανοήσουν οι μαθητές τι είναι η Βιοποικιλότητα. Γιατί μας ενδιαφέρει η Βιοποικιλότητα. Παράγοντες που την απειλούν. Να κατανοήσουν οι μαθητές ότι η μείωση της Βιοποικιλότητας οδηγεί σε υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Να κατανοήσουν οι μαθητές την έννοια του οικοσυστήματος.

Στόχοι συναισθηματικοί Ανάπτυξη και δημιουργία αξιών, στάσεων και συμπεριφορών φιλικών προς το περιβάλλον για βιώσιμη ανάπτυξη. Ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος και διατήρησης βιοποικιλότητας. Ανάπτυξη ενδιαφέροντων, πρωτοβουλιών, διερεύνηση και δράσης γύρω από περιβαλλοντικά προβλήματα.

Στόχοι συναισθηματικοί Ανάπτυξη διάθεσης για αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου τους μέσα και έξω από το σχολείο. Καλλιέργεια σεβασμού και αγάπης προς το ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον.

Στόχοι ψυχοκινητικοί Άνοιγμα του σχολείου στη φύση: Καλλιτεχνική έκφραση με ζωγραφική, μουσική, ποίηση. Καλλιέργεια δεξιοτήτων Ανάπτυξη ικανοτήτων για έρευνα, συλλογή στοιχείων-πληροφοριών και κριτική ανάλυση. Βιωματική δράση μέσω των αισθήσεων για απόκτηση εμπειριών και γνώσεων. Ανάπτυξη αυτενέργειας, υπευθυνότητας, συνεργασίας, κοινωνικοποίησης

Μέθοδος Ομαδοκεντρική Μαθητοκεντρική Μελέτη Πεδίου Μελέτη περίπτωσης Μέθοδος επίλυσης προβλήματος

Πορεία - Επιλογή θέματος → Καθορισμός στόχου → Χωρισμός σε ομάδες - Επιλογή θέματος → Καθορισμός στόχου → Χωρισμός σε ομάδες → Ενημέρωση από πηγές για το θέμα → Επίσκεψη στη λίμνη Παμβώτιδα → Επίσκεψη σε περιοχή με φραγκοσυκιές → Σύνθεση εργασίας → Παρουσίαση → Αξιολόγηση.

Δραστηριότητες για την υλοποίηση των στόχων 1η Δραστηριότητα Στόχος: Κατανόηση της Βιοποικιλότητας. Περιγραφή: Επίσκεψη στη λίμνη Παμβώτιδα –Παρακολούθηση εκπαιδευτικού προγράμματος σχετικό με τη βιολογική εισβολή στη λίμνη. Συλλογή υλικού και ταυτοποίηση των ειδών Τσίμα, τηλιανός, κυπρίνος. Αξιολόγηση: Ομαδική συζήτηση

Δραστηριότητες για την υλοποίηση των στόχων 2η Δραστηριότητα Στόχος: Κατανόηση του κινδύνου εξαφάνισης διαφόρων ειδών πανίδας και χλωρίδας. Περιγραφή: Εργασία όπου καλούνται οι μαθητές να καταγράψουν τα απειλούμενα είδη. Αξιολόγηση: Φύλλο αξιολόγησης με ερωτήσεις και σταυρόλεξο

Δραστηριότητες για την υλοποίηση των στόχων 3η Δραστηριότητα Στόχος: Κατανόηση των τροφικών αλυσίδων και του ρόλου του εισβολέα. Περιγραφή: Προετοιμασία των μαθητών και εξοικείωση με τους όρους: βιοποικιλότητα, βιότοπος, καταναλωτής, οικοσύστημα, τροφική αλυσίδα, παραγωγός κλπ. Αξιολόγηση: Ομαδική συζήτηση

Δραστηριότητες για την υλοποίηση των στόχων 4η Δραστηριότητα Στόχος: Κατανόηση του ρόλου του εισβολέα και την οικολογική επιβάρυνση. Περιγραφή: Επίσκεψη σε περιοχή με φραγκοσυκιές. Φωτογράφιση. Αξιολόγηση: Ομαδική συζήτηση

Σύνθεση της εργασίας Οργάνωση και επεξεργασία των πληροφοριών, ρυθμίσεων ή άλλων στοιχείων. Πίνακες, φωτογραφικό υλικό , κατασκευή ιστογραμμάτων. Συγγραφή σεναρίου στο οποίο αναφέρονται οι δραστηριότητες , οι ενέργειες και οι εμπειρίες από το όλο πρόγραμμα. Επισήμανση των αρνητικών συνεπειών στο οικοσύστημα και τη βιοποικιλότητα εξαιτίας των εισβολέων.

Παρουσίαση της εργασίας Έκθεση υλικού στο σχολείο. Ανάρτηση του υλικού σε ιστοσελίδα. Καθορισμός ημέρας που θα γίνεται παρουσίαση όλων των δράσεων. Αξιολόγηση Από επιτροπή που συγκροτείται και στην οποία συμμετέχουν ο σύλλογος διδασκόντων, ο σύλλογος γονέων & κηδεμόνων, αντιπροσωπεία μαθητών και μέλη της τοπικής αυτοδιοίκησης

...και μία σπαζοκεφαλιά! Θέλουμε να μεταφέρουμε με μια βάρκα σ’ένα νησάκι ένα λύκο, ένα πρόβατο και ένα δεμάτι χόρτα. Προσοχή! Πρέπει να τα μεταφέρουμε ένα –ένα, γιατί η βάρκα μας δε χωράει παραπάνω. Αν πάρουμε πρώτα το λύκο, το πρόβατο που θα μείνει πίσω θα φάει τα χόρτα. Αν πάρουμε πρώτα τα χόρτα, τότε ο λύκος θα φάει το πρόβατο... Πώς θα τα μεταφέρουμε????

«. ο άνθρωπος και οι ανάγκες του γεμίζουν τον κόσμο «.... ο άνθρωπος και οι ανάγκες του γεμίζουν τον κόσμο. οι ανάγκες αυτές είναι σημαντικές. Υπάρχει όμως χώρος και για την ομορφιά , τη γενναιοδωρία της φύσης που είναι από μόνη της μία από τις βαθύτερες ανάγκες του ανθρώπου.» Bird Johnson ευχαριστουμε για την προσοχή σας!