ΤΠΕ για Άτομα με Οπτική Αναπηρία (ΟΑ)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οπτικές ίνες-Καλώδια οπτικών ινών
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Τύφλωση Αλίνα Ζαρίτσκαγια Κατερίνα Θεοδώρου Μικαέλλα Χρυσοστόμου Χριστόδουλος Παύλου Χριστόδουλος Αγαπίου.
Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Εβδομάδα Επιστήμης & Τεχνολογίας.
Αναπηρία Όρασης Προηγμένη βοηθητική τεχνολογία. Το μέλλον του ανθρώπου διαγράφεται «βιονικό»
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Κεφάλαιο 3 ο - Συνέχεια Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Κεφάλαιο 3 ο - Συνέχεια Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Η κατανόηση των συστηµάτων επικοινωνιών.
Το Wiimote στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών ESA's 2011 Teachers Summer Workshop Noordwijk, the Netherlands, July Μιχάλης Ορφανάκης Φυσικός,
Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: To υλικό του υπολογιστή
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
ΥΛΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.
Εικόνα 2.1: Η Κεντρική Μονάδα.
Τι είναι το e-book; Ηλεκτρονικό βιβλίο ή e-book είναι ένα ψηφιακό αρχείο ανάγνωσης, το οποίο μπορεί κανείς να δει στον επιτραπέζιο υπολογιστή του ή σε.
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες στο ψηφιακό περιβάλλον. Από την θεωρία στην πράξη: Η περίπτωση της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Κύπρου Για την Βιβλιοθήκη του.
Μάθηση εν κινήσει Mobile-Learning Ιωάννου Μάριος, Νικολάου Μαρία, Παπακωνσταντίνου Κούλα, Σακκάς Γιώργος.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Πρόσβαση Τυφλών και Ατόμων με Μερική Όραση στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Αποστολοπούλου Γεωργία ΚΕΡΚΥΡΑ 2004.
Ισότιμη Πρόσβαση στην Πληροφορία και τη γνώση μέσω της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Άννα Φράγκου Ημερίδα με θέμα: ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ γεφυρώνουμε.
Υπηρεσίες Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών για τυφλούς και άτομα με περιορισμένη όραση: Η εμπειρία της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από το ευρωπαϊκό.
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Προγραμματισμός Έτους και Ενότητας Σωκράτης.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών “One Laptop Per Child “ Επιτροπή πρωτοβουλίας για την ελληνοποίηση του.
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
Διαδραστικοί πίνακες ΔΠ  Ψηφιακοί λευκοί πίνακες που συνδέονται με υπολογιστή, απεικονίζουν την οθόνη του σε πραγματικό χρόνο και δέχονται απευθείας εντολές.
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΤΜΗΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΥΦΛΟΥΣ Κωνσταντινά Χαλκιά ΚΕΡΚΥΡΑ 2006.
Πληροφορική, Β Γυμνασίου
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. Τι είναι Πολυμέσα; (Ι) Για έναν πωλητή υπολογιστών: Ένα PC με Sound Card, DVD-ROM drive, μεγάλη μνήμη, δυνατό επεξεργαστή και καλή κάρτα γραφικών.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
1 Γραφική με Υπολογιστές Β. Λούμος. 2 Περιεχόμενα Εισαγωγή στη Γραφική Περιφερειακά Γραφικής και οδήγηση Αρχές σχεδίασης εικόνων Δημιουργία και σχεδίαση.
Υλικό – Λογισμικό – Μονάδες εισόδου/εξόδου
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
Δίκτυα Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας ΣΤ’ τάξης.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Δ’ τάξης.
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
Ο υπολογιστής Υλικό - Hardware Λογισμικό - Software.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Ηλεκτρικά φαινόμενα. Την προηγουμενη φορα Συνεχίσαμε να δουλεύουμε με τη Μηχανική (συνδεση με μοριακή θεωρια, πίεση, παραδειγματα.
Β’ Γυμναςιου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Ποια είναι τα παιδιά με προβλήματα όρασης;
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες για τυφλούς και οπτικά ασθενείς Νάστος Γεώργιος(Β ) Μπαμίδης Μάριος(Β )
Ο Μαθητικός Υπολογιστής των 100$
Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Όρασης
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης.
Τα Άτομα Με Ειδικές Ανάγκες και ο ρόλος της τεχνολογίας στη βελτίωση της καθημερινής τους ζωής.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Εκπαιδευτικό υλικό και εφαρμογές για μαθητές με αναπηρία » Κ. Μπούκουρας.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το εσωτερικό του Υπολογιστή Β΄ τάξη Λέξεις Κλειδιά: Μητρική πλακέτα, κάρτες επέκτασης, κάρτα οθόνης, κάρτα ήχου, τροφοδοτικό, Κεντρική.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
Τεχνολογία και Εκπαίδευση - Τεχνολογικά μέσα (1)
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Ο αΓΙΟσ ΠΑΥΛΟσ
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
25ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΣΙΤΑΡΑΣ ΦΩΤΙΟΣ ΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ.
Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Ο μοτοσικλετιστής Μαρίας Κέντρου-Αγαθοπούλου
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Δραστηριότητα Νορβηγικό βίντεο!
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΠΕ για Άτομα με Οπτική Αναπηρία (ΟΑ) ΤΠΕ για Άτομα με Οπτική Αναπηρία (ΟΑ) Σταύρος Παπασταύρου, PhD Σχολή Τυφλών Άγιος Βαρνάβας Λευκωσία, 2009

Οπτική Αναπηρία (OA) Πλήρη απώλεια όρασης Μερική απώλεια όρασης (εκ γενετής παθήσεις ή λοιμώξεις, ατυχήματα) Ίσως υπάρχει αντίληψη φωτός Μερική απώλεια όρασης 10% στο καλύτερο μάτι με διόρθωση (γυαλιά)  ΟΑ Προβλήματα σε κεντρική όραση (διάβασμα) Προβλήματα σε περιφερειακοί όραση (διακίνηση) Πεδία όρασης, νυκτερινή τύφλωση, θόλωση κτλπ

Παραδείγματα (Αλφισμός)

Παραδείγματα (καταρράκτης)

Παράδειγμα (απώλεια περιφερειακής όρασης) Παράδειγμα (απώλεια περιφερειακής όρασης)

Παράδειγμα (απώλεια κεντρικής όρασης) Παράδειγμα (απώλεια κεντρικής όρασης)

Πρακτικές Χρήσης των ΤΠΕ Πρόσβαση μαθητή με ΟΑ σε όσα «συμβαίνουν» στην τάξη Στον πίνακα Στον διδάσκοντα – συμμαθητές Σε άλλα εποπτικά μέσα Πρόσβαση στον γραπτό λόγο Στα βιβλία Στα τετράδια (+γραφή) Πρόσβαση στον Υπολογιστή

Χαμηλή Όραση: Πρόσβαση στον πίνακα και στον γραπτό λόγο Χαμηλή Όραση: Πρόσβαση στον πίνακα και στον γραπτό λόγο CCTVs, τηλεοράσεις κλειστού κυκλώματος http://www.youtube.com/watch?v=0EPppVivz8g http://www.youtube.com/watch?v=9xonlPdabfw

Χαμηλή Όραση: Φορητές CCTV http://www.youtube.com/watch?v=pyZkK2FK_Ig

Χαμηλή Όραση: Προσαρμογή περιεχομένων πίνακα http://www.youtube.com/watch?v=1ZnJ-mNzLYI Η συσκευή προσαρμόζεται στον πίνακα, και μέσω των ειδικών μαρκαδόρων, τα περιεχόμενα του πίνακα μεταφέρονται ασύρματα στην οθόνη του υπολογιστή του μαθητή με ΟΑ

Χαμηλή Όραση: Πρόσβαση στον Υπολογιστή Χαμηλή Όραση: Πρόσβαση στον Υπολογιστή Μεγέθυνση των περιεχομένων της οθόνης με χρήση ειδικού λογισμικού http://www.youtube.com/watch?v=WmcUsd-eZ0Q

Πλήρη απώλεια όρασης: Πρόσβαση στον γραπτό λόγο Πλήρη απώλεια όρασης: Πρόσβαση στον γραπτό λόγο Για γραφή Ηλεκτρονικά: Χρήση ατομικού φορητού υπολογιστή με ηχητική ανατροφοδότηση στον μαθητή Στο χαρτί, για παράδοση στον διδάσκοντα: Χρήση συσκευής brailler Από την μηχανή braille στο χαρτί ή Η/Υ http://www.youtube.com/watch?v=LLfEDbnI7gI

Πλήρη απώλεια όρασης: Πρόσβαση σε εποπτικά μέσα Πλήρη απώλεια όρασης: Πρόσβαση σε εποπτικά μέσα Συσκευή Τ3: Πίνακας αφής ο οποίος ενεργοποιεί ηχογραφημένα μηνύματα. Εξερεύνηση εννοιών φυσικών επιστημών κλπ…

Για όλους: Σημειωματάρια Ηλεκτρονικά ομιλούντα σημειωματάρια

Για όλους: Ανάγνωση Βιβλίων Συσκευές Daisy: ηχητική αναπαραγωγή βιβλίων με συνθετική ή φυσική φωνή Διαχωρισμών βιβλίων σε ενότητες, υπο-ενότητες, ευρετήριο, ταχύτητα ανάγνωσης, bookmarks. http://www.youtube.com/watch?v=HZicWnCfHlw

Τέλος… Τι αναμένουμε να δούμε στο μέλλον… Πρόσβαση στον πίνακα για άτομα με πλήρη απώλεια όρασης Πχ. Ο γραπτός λόγος του διδάσκοντα να μετατρέπετε σε text και να μεταφέρετε στον Η/Υ του μαθητή Καλύτερη πρόσβαση σε γραφικές παραστάσεις, σήματα