ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΜΕΣΩ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ Γεωργία Ρουμπέα Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας Καθηγήτρια Δρ Φυσικής Βαρβακείου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ντία Γερμανού, Δασκάλα ΙΒ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου.
Εκπαιδευτικό υλικό προγράμματος αντιμετώπισης της παιδικής επιθετικότητας για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό Έτος
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 2013 – 2014
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΒΑΛΗΣ Δ2΄ ΤΑΞΗ
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
ΕΠΑΛ ΣΥΚΕΩΝ : ΣΧΟΛΙΑ ΧΩΡΙΣ ΒΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Γονείς Εκπαιδευτικοί Μηχανισμοί ομάδας
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΡΟΛΗΨΗ & ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ:
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο Μίλα, μη φοβάσαι! Το υλικό είναι από την ιστοσελίδα
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
Σχολικός εκφοβισμός και θυματοποίηση Αίτια, επιπτώσεις, αντιμετώπιση
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
SCHOOL MEDIATION ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Α τάξη Καλφαγιάννειου Γυμνασίου Φίλιας Βιωματικές Δράσεις.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό «Επίλυση διαφορών» Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος - Γιώργος Ιωάννου Γυμνάσιο ΩΘΗΣΗ - Α’ Γυμνασίου - τμήμα Α1 - 1 Δεκεμβρίου 2015.
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : ο Γ/ΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ: «Σχολική και Κοινωνική Ζωή» ΘΕΜΑ : «Εγώ και εσύ μαζί» ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠ/ΚΟΣ : Ανδριώτη Θεοδοσία.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Έρευνα για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Εκφοβισμός ≠ Επιθετικότητα ή πείραγμα
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
Έρευνα για την ενδοσχολική βία και καλές πρακτικές
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
Ερευνα για την σχολικη βια
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ « Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΜΕ ΑΦΟΡΑ»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΜΕΣΩ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ Γεωργία Ρουμπέα Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας Καθηγήτρια Δρ Φυσικής Βαρβακείου Λυκείου

Πρόληψη μετουσιώνοντας την επιθετικότητα σε δημιουργία διαμεσολαβηση ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΡΑΣΕΙΣ ….. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ επιθετικότητα

ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΤΟ ΒΑΡΒΑΚΕΙΟ ΛΥΚΕΙΟ -ΣΤΟΧΟΙ να ευαισθητοποιηθεί η σχολική κοινότητα κατά της βίας να διαπιστωθεί η ύπαρξη, ο βαθμός, οι μορφές βίας και επιθετικότητας που εκδηλώνονται μεταξύ των μελών της κοινότητας- μαθητών και καθηγητών, να επιλεγούν, εφόσον διαπιστωθεί η ανάγκη , πρακτικές αντιμετώπισης που θεωρούνται προτιμότερες από τα μέλη του σχολείου - μαθητές, καθηγητές, να γίνει σύγκριση απόψεων και στάσεων μαθητών Γυμνασίου –Λυκείου των συστεγαζόμενων σχολείων της Βαρβακείου Σχολής καθώς και μαθητών –καθηγητών, να υλοποιηθούν οι επιλεγμένες πρακτικές, όπως η μαθητική διαμεσολάβηση, να αξιολογηθούν τα αποτελέσματα προκειμένου να ανατροφοδοτηθούν και να επεκταθούν οι δράσεις.

Στοιχεία της έρευνας: Τι είδους περιστατικό ήταν: Στοιχεία της έρευνας: Τι είδους περιστατικό ήταν: Απάντησαν: Μαθητές Γυμνασίου Μαθητές Λυκείου Καθηγητές Σωματική Βία 89,1 59,9 45,2 Λεκτική Βία 72,2 38,4 54,0 Ψυχολογική Βία 31,7 18,9 40,5 Βανδαλισμοί 23,9 18,5 23,8 Σεξουαλική Παρενόχληση 6,5 7,7

Στοιχεία της έρευνας: Aίτια βίαιης συμπεριφοράς (απόψεις μαθητών) Επιβεβαίωση δύναμης 45,0% Εκδίκηση 44,0% Έλλειψη αγάπης 42,1% Δυσκολία ανεύρεσης άλλων τρόπων για την επίλυση των προβλημάτων 40% Εντυπωσιασμός συμμαθητών και φίλων 41,1%

Απέχθεια για το σχολείο 6% Στοιχεία της έρευνας: Συναισθήματα που ένιωσαν μαθητές που δέχθηκαν βία στο Σχολείο (και που μπορεί να ανακυκλώσουν την βία) Θυμό- Εκνευρισμό 35% Τάση για εκδίκηση 19% Ταπείνωση 14% Πόνο 10% Απέχθεια για το σχολείο 6%

Στοιχεία της έρευνας: Σε ικανοποιεί ο τρόπος αντιμετώπισης των περιστατικών βίας στο σχολείο σου;

Επίλυση των διαφορών δράστη – θύματος μέσω του διαλόγου 65,% Στοιχεία της έρευνας: Τι πρέπει να γίνει για να μειωθεί η βία στο σχολείο (απαντήσεις μαθητών) Επίλυση των διαφορών δράστη – θύματος μέσω του διαλόγου 65,% Δημιουργία «ομάδας φιλίας» 54,6% Εφαρμογή του θεσμού του μαθητή-διαμεσολαβητή 42,1% Ενημέρωση του υπεύθυνου για τη διαχείριση σχολικής βίας καθηγητή 39% Ενημέρωση του καθηγητή που εμπιστεύονται 37,5%

Θα τον βοηθούσα να αποκτήσει αυτοπεποίθηση Στοιχεία της έρευνας: Πως θα βοηθούσα ένα συμμαθητή μου που γίνεται συχνά θύμα Θα τον βοηθούσα να αποκτήσει αυτοπεποίθηση Θα τον βοηθούσα να αποκτήσει κοινωνικές σχέσεις με άλλους μαθητές Θα προσπαθούσα να κάνω τους δράστες να μπουν στην θέση του θύματος Θα έδειχνα στους δράστες ότι η πράξη τους με ενόχλησε Θα τον έβαζα στην παρέα μου Θα έπαιρνα το μέρος του σε μια σύγκρουση

Την Επιτήρηση και τις παραδειγματικές τιμωρίες θεωρούν ως ένα μέτρο αντιμετώπισης της σχολικής βίας : μαθητές (49,2%), καθηγητές (57%)

Παρεμβάσεις πρόληψης (προτείνονται συνολικά από μαθητές-καθηγητές) Αυτογνωσία- προσωπική ανάπτυξη καθηγητών , μαθητών , γονέων Γνώση παιδαγωγικών–διαχείριση θεμάτων ψυχολογίας εφήβων- παρεμβάσεις ειδικών Εφαρμογή των κανονισμών –κράτηση των ορίων.

Στοιχεία της έρευνας: Τα προσόντα του Μαθητή- Διαμεσολαβητή Επικοινωνιακός 75,8% Αντικειμενικός 59,1% Εχέμυθος 57,6% Αμερόληπτος 47,7% Δημοφιλής 46,2% Εκπαιδευμένος 37,1% Χαμηλών τόνων 30,3% Ευήκοος 29,5 %

Ενημέρωση καθηγητών μαθητών Πρόσκληση μαθητών για εκπαίδευση Επιλογή ΣΤΑΔΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΘΕΣΜΟΥ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗ Ενημέρωση καθηγητών μαθητών Πρόσκληση μαθητών για εκπαίδευση Επιλογή Εκπαίδευση (θεωρητική- βιωματική) Πρακτική Εφαρμογή διαμεσολάβησης-Εποπτεία Αξιολόγηση προγράμματος

ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: ΣΥΝΘΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: ΣΥΝΘΕΤΙΚΗ Υπαρξιστική Ψυχοδυναμική Προσωποκεντρική Στοιχεία- τεχνικές από άλλες προσεγγίσεις: Συστημική (παιχνίδι ρόλων ), Gestalt (τεχνική της άδειας καρέκλας), Συναλλακτική (ενήλικος, παιδί, γονιός), Γνωσιακή (γνωστικό επίπεδο) Συμπεριφοριστική (κανόνες, όρια, τηρούμε συμβόλαια).

ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ Θέματα Συνεδριών Συντονιστές Γνωριμία (είμαι , έχω , θέλω, προσδοκίες, συμφωνία) Γιούλα Ρουμπέα (Καθηγήτρια, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας) Ακούω- ακρόαση ενεργή Μαρία Σφέτκου (Καθηγήτρια, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Μέλος Συμβ. Στ. Νέων Ανατ. Αττικής) Παράφραση- περίληψη Νίκη Ρουμπέα (Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας) Ενσυναίσθηση- αποδοχή του εαυτού και των άλλων

Σε κατηγορώ με κατηγορείς η διεργασία μιας κατηγορίας.. Άσκηση ρόλων Γιάννης και Μαρία. Ηρια Καμπούκου (Καθηγήτρια, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, π. υπεύθυνη Συμβ. Σταθ. Νέων Β Αθήνας) Θυμός- Διαχείριση-Αναπνοές Νίκη Ρουμπέα Σύγκρουση-διαχείριση- αναστοχασμός Επίλυση σύγκρουσης- Λήψη απόφασης κατά Ήγκαν Γιούλα Ρουμπέα Ο ρόλος του Θύματος- του Θύτη- του Παρατηρητή Λεωνίδας Κωλλέτης (καθηγητής, Ψυχολόγος,υπεύθυνος Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Β Αθήνας) Ερωτήσεις- Ερμηνείες-Συμπεράσματα Μαρία Σφέτκου Το πρωτόκολλο της διαμεσολάβησης Αγγελική Γιαννάτου (Καθηγήτρια, Υπεύθυνη προγράμματος Διαμεσολάβησης Γυμν. Ασπρόπυργου) Διαχείριση σύγκρουσης- αμοιβαία κερδισμένοι (πρακτική)

Αξιολόγηση μέσω απαντήσεων μαθητών «θα τα πάρουν οι συμμαθητές μας όσο σοβαρά το βλέπουμε εμείς;», «πώς θα βρίσκουμε αρκετό χρόνο για να κάνουμε τις διαμεσολαβήσεις, θα μας αφήνουν οι καθηγητές σε ώρα μαθήματος, θα μένουν οι συμμαθητές μας μετά το σχολείο, και μείς θα μπορούμε να δίνουμε χρόνο όποτε «άρχισα να βλέπω πράγματα που δεν έβλεπα πριν στους άλλους και στον εαυτό μου», «οι ασκήσεις με βόηθησαν στους καυγάδες με τα αδέρφια μου»

«έμαθα να υπερασπίζομαι καλύτερα τον εαυτό μου» «κατάλαβα καλύτερα τον εαυτό μου και έμαθα πως να βοηθήσω τους συμμαθητές μου» «είμαι βέβαιος πως σύντομα θα καταλάβουν όλοι οι μαθητές την αξία της διαμεσολάβησης για την ζωή τους» «έμαθα να μην χάνω εύκολα ένα φίλο και να μην κάνω εύκολα εχθρούς και αυτό θέλω να το δείξω και στους συμμαθητές μου»

ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Η ανελαστικότητα του ωρολογίου προγράμματος Ο εξετασιοκεντρικός προσανατολισμός του Λυκείου Η απόσταση των μαθητών από το σχολείο Η νοοτροπία μια ομάδας εκπαιδευτικών

Συμπεράσματα: Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν θετικά στο πρόγραμμα εκπαίδευσης διαμεσολαβητών Κάποιοι αδύναμοι μαθητές στα μαθήματα μπορούν να αναπτύξουν εξαιρετική ικανότητα στη επικοινωνία και να εξελιχθούν θετικά μέσα από την εκπαίδευση της διαμεσολάβησης και να προσφέρουν έργο στο σχολείο Υπάρχει δυσκολία μεγάλη στο εξετασιοκεντρικό Λύκειο υπό την σημερινή του μορφή και το ανελαστικό πρόγραμμα, να αναπτυχθεί η προετοιμασία των διαμεσολαβητών Για να εφαρμοστεί η εκπαίδευση των διαμεσολαβητών χρειάζονται ειδικοί –σύμβουλοι επομένως Η έλλειψη οικονομικής υποστήριξης του θεσμού, τον αφίνει το θεσμό του διαμεσολαβητή να βασισθεί μόνο στην εθελοντική προσφορά ανθρώπων με μεράκι και ελεύθερο χρόνο.

Ευχαριστούμε τους Συναδέλφους - Συμβούλους: κ. Γιαννάτου Α. κ Ευχαριστούμε τους Συναδέλφους - Συμβούλους: κ.Γιαννάτου Α. κ.Καμπούκου Ι. κ.Κωλλέτη Λ. κ.Ρουμπέα Ν. κ.Σφέτκου Μ.

Τους μαθητές Καρτσώλη Έμμα Λαμπράκη Βασιλική Αλεξοπούλου Παρή Στέφανο Δράκο Μανίκα Γιώργο Χατζή Θένια Λιγνό Αλέξανδρο Μιχαλόπουλο Αλέξανδρο Κορώνη Θωμά

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Αρχοντάκη Ζ., Φιλίππου Δ.,(2003). 205 βιωματικές ασκήσεις για την εμψύχωση ομάδων.Εκδόσεις Καστανιώτη,Αθήνα. Beattie M., (1996). Συνεξάρτηση τέλος. Εκδόσεις Λύχνος. Αθήνα. Gardner H.,( 1999).Intelligence reframed. Multiple intelligences for the 21st century, Basic Books. Goleman D., (1998). Συναισθηματική νοημοσύνη. Εκδόσεις Ελληνικά γράμματα . Αθήνα. Ζάχαρης Δ.,(2003). Επιθετικότητα και αγωγή. Εκδόσεις Γρηγόρη. Αθήνα. Κόζυβα Π., (2007). Οδηγός εφαρμογής Προγραμμάτων Υγείας –Παροχή στήριξης σε μαθητές, με δυσκολίες λειτουργικής ένταξης στην τάξη. Λάρισα. Μαλικιώση –Λοίζου Μ.,(2001).Η Συμβουλευτική Ψυχολογία στην Εκπαίδευση. Από την Θεωρία στην Πράξη.Εκδόσεις Ελληνικα Γράμματα. Αθήνα. Ματσαγγούρας Ηλίας, (2006). Η σχολική Τάξη. Εκδόσεις Γρηγόρη, Αθήνα. Μπακιρτζής Κωνσταντίνος,2007, «Βιωματική μάθηση», ανακοίνωση στο συνέδριο «Οι μικρές ομάδες στο σχολείο», Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο . Μπρούζος Α., (2004).Προσωποκεντρική Συμβουλευτική. Θεωρία έρευνα και εφαρμογές. Εκδόσεις Τυπωθήτω, Γ. Δαρδάνος. Αθήνα. Olweus D., (2009). Εκφοβισμός και βία στο σχολείο . Τι γνωρίζουμε και τι μπορούμε να κάνουμε. Έκδοση Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. Αθήνα. Yallom I., (2006). Θεωρία και πράξη της ομαδικής ψυχοθεραπείας. Εκδόσεις Άγρα. Αθήνα.