ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ Της ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δρ. Μαρία Σωτηράκου Προϊσταμένη Τμήματος Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Εθνικό Δίκτυο Σχολείων «Γεωργία και Περιβάλλον» «Εναλλακτικές Καλλιέργειες – Αειφορική Γεωργία» Νάουσα 2011.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ -
Πόση ενέργεια ξοδεύει η γειτονιά μου, Πόσο συμμετέχω εγώ σε αυτό? ΣΥΝOΠΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΙΑΣ ΕΕ.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
«Περισσότερες Εμπειρίες, Περισσότερες Γνώσεις, Περισσότερη Χαρά»
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Τα τελευταία 5 σχολικά έτη αναπτύσσουμε εντατικές δραστηριότητες που ενεργοποιούν σχεδόν όλους τους πυλώνες του ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.
«Προστασία περιβάλλοντος & βιώσιμη ανάπτυξη μέσω της κατασκευής
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
5ο Δημοτικό Σχολείο Κω Το κοινωνικό Σχολείο, το πράσινο Σχολείο, το Σχολείο που καινοτομεί, το συνεργατικό Σχολείο.
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Παιδαγωγική συνάντηση για ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων διδασκαλίας των νέων μαθημάτων Α΄και Β΄ΕΑΠΛ Προυποθέσεις λειτουργίας και υποστήριξη.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Η συμμετοχή στο διαγωνισμό… Η παρότρυνση έρχεται από τη διευθύντρια του σχολείου μας ,κα Μαντικού Σταματία, η οποία αποτελεί παράδειγμα μετάβασης από το μοντέλο του διευθυντή-διοικητικού-επόπτη, στο μοντέλο του ηγέτη-καθοδηγητή- οραματιστή . Τα τελευταία χρόνια στο σχολείο μας, με απόδειξη τα προγράμματα που υλοποιούμε κάθε χρόνο, η εκπαίδευση για την αειφορία, δε θεωρείται το μέσο για να διδάξουμε σχετικά με τη φύση και κάποιες οικολογικές όψεις, αλλά περιλαμβάνει ευρύτερα θέματα όπως η προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών , η επιβίωση των παραδόσεων κ.τ.λ. Έτσι λοιπόν το σχολείο μας συμμετείχε στο διαγωνισμό «Αειφόρο Σχολείο», αφενός γνωρίζοντας πώς το Αειφόρο Σχολείο είναι μια δυναμικά συνεχώς εξελισσόμενη έννοια, αφού πρόκειται για την πιο καινοτόμο εκπαιδευτική μεταρρύθμιση των τελευταίων χρόνων σε παγκόσμιο επίπεδο και αφετέρου ακολουθώντας την πρόκληση «σκέψου πλανητικά , δράσε τοπικά..»

ΠΡΟΠΑΡΑΚΕΥΑΣΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ Η προσπάθεια της σχολικής μονάδας, για διαμόρφωση της σε «αειφορική», οργανώνεται με βάση τις δικές της ανάγκες, ιδιαιτερότητες και προβλήματα της κοινότητάς της Ρόδου και γενικότερα της Δωδεκανήσου.. Για τη συμμετοχή μας στο διαγωνισμό ¨Αειφόρο Σχολείο» ενεργοποιούνται όλοι οι κινητήριοι μοχλοί της σχολικής μονάδας. Συγκεκριμένα πραγματοποιείται: Συνεδρίαση συλλόγου διδασκόντων . Συνεδρίαση Συλλόγου Διδασκόντων, Σχολικού Συμβουλίου Συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων και Μαθητικών συμβουλίων, όπως προέκυψαν κατά τις σχολικές εκλογές του Οκτωβρίου. Συνεδριάσεις μαθητών κατά τμήμα με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό. Συνεδρίαση εκπαιδευτικών , μαθητικών συμβουλίων, σχολικού συμβουλίου Ανακοίνωση στην τοπική κοινωνία για την απόφαση του σχολείου να συμμετέχει στο Βραβείο Αειφόρου Σχολείου καθώς και του σχεδίου δράσης.

Η δέσμευση..... Κατανοείται από τους εκπαιδευτικούς και από όλους τους εμπλεκόμενους στη μαθησιακή διαδικασία η ενιαιότητα της μάθησης. Συνειδητοποιείται ότι η οικολογική γνώση δεν αρκεί για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων. Η διαμόρφωση περιβαλλοντικά υπεύθυνων πολιτών απαιτεί την ενσωμάτωση των κοινωνικών πτυχών της Π.Ε. οι οποίες μπορούν να συμβάλλουν στη διαμόρφωση πολύ-επίπεδων αλφαβητισμένων πολιτών . Σε ένα τέτοιο πλαίσιο εκείνο το οποίο γίνεται αποδεκτό , είναι ότι η αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων στα περιβαλλοντικά προβλήματα απαιτεί γνώση των πολιτικών, κοινωνικών, πολιτιστικών συνιστωσών του περιβάλλοντος της τοπικής κοινωνίας, κάτι τέτοιο σημαίνει ουσιαστική κατανόηση από τους μαθητές της αξιοποίησης της Τεχνολογίας, του πολιτισμού, των νόμων, των οικονομικών της τοπικής κοινότητας. Γνώση και βαθιά κατανόηση των ανθρώπινων αλληλεπιδράσεων με το περιβάλλον να εξετάζεται ολιστικά.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΕΝΟΣ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Καταγράψαμε τις βασικές αρχές ενός αειφόρου σχολείου: Επίδειξη υπευθυνότητας σε διάφορες δράσεις Ενδυνάμωση των σχέσεων με την κοινότητα Εκτίμηση των απόψεων των διαφόρων φορέων της κοινότητας Εφαρμογή διαχειριστικής περιβαλλοντικής πολιτικής στις διάφορες πτυχές της σχολικής ζωής Ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών συνεπειών τόσο στο σχολείο όσο και στην κοινότητα Προώθηση της ορθολογικής διαχείρισης των διαφόρων υλικών που χρησιμοποιούνται στο σχολείο, από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές Συνεχής προσπάθεια για ορθολογική περιβαλλοντική διαχείριση της σχολικής μονάδας Επικοινωνία και συνεργασία με την τοπική κοινότητα για προώθηση και υλοποίηση μιας τοπικής και σχολικής ατζέντας βασισμένης στη βιωσιμότητα

Περιβαλλοντικά «εγγράμματοι» Πολίτες Σκοπός μας... Ο σκοπός μας ήταν να παρέχουμε στους μαθητές , τις γνώσεις , τις δεξιότητες και τις αξίες που απαιτούνται για την αειφόρο διαχείριση θεμάτων που αφορούν το περιβάλλον ώστε να επιτύχουμε να γίνουν Περιβαλλοντικά «εγγράμματοι» Πολίτες στη βάση της υιοθέτησης μιας νέας περιβαλλοντικής συμπεριφοράς βασισμένης στη διατήρηση του περιβάλλοντος και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Για να επιτύχουμε το στόχο μας προσπαθήσαμε να υιοθετήσουμε όσο το δυνατό εμείς και οι μαθητές μας κατάλληλες νοοτροπίες και συμπεριφορές , που αναγνωρίζουν την ανάγκη διατήρησης των κοινών αγαθών μέσα από ένα βιωματικό και συνεργατικό και μαθησιακό περιβάλλον. Επίσης περάσαμε σε δράσεις με απώτερο σκοπό την ορθή διαχείριση των τοπικών περιβαλλοντικών προβλημάτων στα πλαίσια της αειφορίας.

Μέθοδος Ακολουθώντας αυτή τη συλλογιστική προχωρήσαμε από τη μεταβιβαστική μάθηση στη μετασχηματιστική. Κινηθήκαμε σε ένα τέτοιο πλαίσιο έτσι ώστε η εκπαίδευση δεν προσανατολίστηκε να εμφυσήσει στους μαθητές προκαθορισμένες επιλογές, ούτε στηρίχθηκε σε ένα προαποφασισμένο πλαίσιο στόχων το οποίο θα πρέπει να επιτευχθεί από όλους. Βασιστήκαμε στην ανάπτυξη από τους μαθητές και γενικότερα όλους τους εμπλεκόμενους στη μαθησιακή διαδικασία στην έρευνα, στην κριτική ικανότητα, στην ερμηνεία ζητημάτων στην αναζήτηση λύσεων σε τοπικά ζητήματα και σε συγκεκριμένες καταστάσεις.

Άξονες Επιλέξαμε ,ως σημείο εισόδου στο διαγωνισμό «Ενέργεια - Νερό». Επιλέξαμε ,ως σημείο εισόδου στο διαγωνισμό «Ενέργεια - Νερό». Η ενασχόληση με το ζήτημα της ενέργειας και του νερού εκτός από επίκαιρη σε τοπικό, εθνικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο, μας έδωσε την ευκαιρία να προσαρμόσουμε μεγάλο μέρος του αναλυτικού μας προγράμματος σύμφωνα με τις ανάγκές της τοπικής κοινωνίας , έτσι ώστε οι μικροί μας μαθητές να είναι επί της ουσίας οι πρωταγωνιστές στην διαδικασίας της μάθησης και εμείς οι συνοδοιπόροι. Η συμμετοχή του σχολείου μας στο Β.Α.Σ ήταν καθολική. Δηλαδή συμμετείχαν όλοι οι εκπαιδευτικοί και όλοι μαθητές. Επίσης είχαμε ένα ποσοστό 60% των γονέων.

Έχοντας στο μυαλό μας πως... Χωριστήκαμε σε ομάδες 1.Οι Νερίτες Ιππότες 2. Οι Ρόδιοι Ανακυκλωτικοί Ιππότες 3. Ροδιτο-εξοικονομητές της Ενέργειας 4. Δημοσίων σχέσεων Έχοντας στο μυαλό μας πως... Κάθε σχολείο πρέπει να είναι ένα περιβαλλοντικά βιώσιμο σχολείο, με ένα καλό σχέδιο για τη σχολική μεταφορά που ενθαρρύνει το περπάτημα ή την ποδηλασία, μια ενεργή πολιτική ανακύκλωσης (να κινηθεί από το έγγραφο προς τις ηλεκτρονικές διαδικασίες οπουδήποτε είναι δυνατόν) και ένας σχολικός κήπος ή άλλες ευκαιρίες για τα παιδιά να εξερευνήσουν το φυσικό κόσμο. Τα σχολεία πρέπει να διδάξουν τα παιδιά μας από το παράδειγμα καθώς επίσης και από την οδηγία. DfES 5 Yr Strategy, 2004

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΕΧΟΝΤΑΣ ΩΣ ΓΝΩΜΟΜΑ ΠΩΣ Η ΔΡΑΣΗ ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΜΕ ΚΑΙ ΠΕΤΥΧΑΜΕ... Δημιουργία βιολογικών σαπουνιών.

ΝΕΡΟ

ΕΝΕΡΓΕΙΑ οι μαθητές…

πρωτοπόρο στις καινοτομίες Το σχολείο μας… πρωτοπόρο στις καινοτομίες και έχοντας ως φιλοσοφία του την ενεργό συμμετοχή των μαθητών στην διαδικασία της μάθησης, έτσι ώστε να είναι επί της ουσίας οι πρωταγωνιστές και εμείς οι δάσκαλοι, οι συνοδοιπόροι στο ταξίδι της γνώσης δημιουργήσαμε την ιστοσελίδα μας . www.2opeiramatiko-rodou.eu Μία ακόμη ενέργεια που έρχεται να επισφραγίσει το άνοιγμα του σχολείου μας στην τοπική κοινωνία δημοσιεύοντας τις δράσεις – παρεμβάσεις μας σε θέματα που προβληματίζουν την τοπική κοινωνία εκθέτοντας την υφιστάμενη κατάσταση και προτείνοντας λύσεις

Συνεχίζουμε και φέτος με στόχους… Συνεχίζουμε και φέτος με στόχους… ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ Καταμέτρηση αυτοκινήτων- επιβατών γύρω από το σχολικό συγκρότημα κατά την άφιξη και αποχώρηση των μαθητών. Σταθμοί συγκέντρωσης μαθητών περιφερειακά από το σχολικό συγκρότημα. Πεζοδρόμηση δρόμων γύρω από το σχολικό κτίριο. Δημιουργία ποδηλατόδρομων. Αύξηση του σχολικού κήπου. Συμμετοχή στο εθνικό δίκτυο του ΚΠΕ Κοζάνης Συμμετοχή στο διαγωνισμό «Βραβείο Αειφόρο Σχολείο», με δράσεις που θα πραγματοποιούνται και σε συνεργασία με άλλη σχολική μονάδα. Δημιουργία ημερίδας με θέμα αειφόρο σχολείο ώστε να παρουσιάσουμε το σχολείο μας ως μία μελέτη περίπτωσης...

Ευχαριστώ Λιβανίου Ευαγγελία