Υπ. Διδάκτορας Πανεπιστημίου Αιγαίου Αθήνα, Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2010

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ Της ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δρ. Μαρία Σωτηράκου Προϊσταμένη Τμήματος Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής.
Προσωπικές δεξιότητες
ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΚΑΤΟΙΚΙΑ
ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Ευάγγελος Μαρτιγόπουλος Διευθύνων Σύμβουλος COSMOTE
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
Εθνικό Δίκτυο Σχολείων «Γεωργία και Περιβάλλον» «Εναλλακτικές Καλλιέργειες – Αειφορική Γεωργία» Νάουσα 2011.
Η Αλλαγή μέσα στον Οργανισμό
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΕΚΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ (BEng. , MEng.)
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Ορισμός της διδασκαλίας Οι ενέργειες και οι χειρισμοί, στους οποίους προβαίνει ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή στην οικειοποίηση γνώσεων και.
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Γ΄5 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: Mια εργασία του Ανδρέα Τσιτούρα Διδάσκων Ψαλλιδάς Βασίλειος.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
«Δρω εθελοντικά για ένα Αειφόρο Περιβάλλον, για ένα καλύτερο αύριο»
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ & ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΄Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
Διαγραμματική θεώρηση της έννοιας
Ματίνα Αλεξίου Ανθή Χαλού Βασίλης Ζαχόπουλος Θοδωρής Μορέλλας
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΗΝΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Αναστασία Ρεγγίνα Χριστίνα Μαρία
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ.
ΘΕΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Φοιτητής : Πάτακας Δημήτριος ΑΕΜ : 3279 Εξάμηνο : Στ΄ Μάθημα :
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΑΞΗ: Β’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Νίνα-Αικατερίνη Καλαβά-Μυλωνά
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
ΠΟΛΕΜΟΣ Ή ΕΙΡΗΝΗ; ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ
 ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΓΝΩΣΙΑΚΗ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
«ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
Αξιοβίωτη Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
           ΠΡΑΣΙΝΗ   ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ   ΑΝΑΠΤΥΞΗ Μία  δυναμική  Οικονομική και Κοινωνική διέξοδος για  τους κατόχους πτυχίων.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Η έννοια της επιχείρησης
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Εκπαίδευση και μειονότητες
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υπ. Διδάκτορας Πανεπιστημίου Αιγαίου Αθήνα, Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2010 AQUA 2010 – Ειδική Συνεδρία «Το Νερό & τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη»      «Η συμβολή της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στην κατανόηση της ηθικής διάστασης της αειφορίας και την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών ζητημάτων»   Νεζάμ Τζαμπερής Υπ. Διδάκτορας Πανεπιστημίου Αιγαίου tzaberis@rhodes.aegean.gr Αθήνα, Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2010

Περιβαλλοντικά προβλήματα Κλιματική αλλαγή Ατμοσφαιρική ρύπανση Μόλυνση του νερού Εξάντληση φυσικών πόρων Επιπτώσεις: Ανισότητα Κοινωνικός αποκλεισμός Φτώχεια Εξαθλίωση

Περιβαλλοντικά προβλήματα. Αιτίες Καταλογίζονται στο σημερινό καταναλωτικό πολιτισμό (Dahl, 2007). Εντοπίζονται στο επιθετικό μοντέλο ανάπτυξης της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας που υποδεικνύει μια βαθιά κρίση αξιών (Μυλόπουλος, 2010).

Η σημερινή κοινωνία Νέο είδος οικογενειακής ζωής. Αποξένωση Πρότυπα τηλεόρασης Αλκοολισμός Εξαρτησιογόνες ουσίες Ανταγωνισμός Σχολεία: κέντρα άντλησης πληροφορίας Η δεοντολογία, η ηθική και άλλες παρόμοιες προσεγγίσεις δεν λαμβάνονται υπόψη.

Αειφορία - ορισμοί Βελτίωση της ποιότητας ζωής Διατήρηση φυσικού περιβάλλοντος Δικαιοσύνη προς τις μελλοντικές γενιές Διαχρονική ανάπτυξη Άρρηκτη σχέση κοινωνίας - οικονομίας Η βιώσιμη ανάπτυξη, είναι βασικά μια ηθική αντίληψη του δικαίου και αφορά τόσο στην υλική, όσο και την ηθική και πνευματική διάσταση (Dahl, 2004).

Αειφορία – δυσκολία στην προσέγγιση της έννοιας Η αειφορία είναι μια όμορφη λέξη και προσλαμβάνεται ως κάτι καλό, ευγενές, θετικό, δελεαστικό και άξιο να επιτευχθεί (Φλογαΐτη, 2006). Περίπλοκη έννοια Πλήθος ορισμών Σύγχυση Φαίνεται ότι δεν έχει αποσαφηνιστεί ούτε η ένταξή της στην καθημερινότητα του ατόμου έχει πραγματοποιηθεί (Dillon, 2009).

Αειφορία – πώς να επιτευχθεί; Συνύπαρξη φύσης - οικονομίας Επαναπροσδιορισμός της σχέσης του ανθρώπου με το περιβάλλον Αρμονική συνύπαρξη Συλλογικότητα και υπευθυνότητα Κατανόηση αξιών «Ιδιότητες εκείνες που επιτρέπουν στο άτομο να κατανοεί, να αισθάνεται, να διαισθάνεται τους άλλους και τον κόσμο» (Σκούλος, 2009).

Επίλυση κρίσης - ανάγκη αλλαγής σε επίπεδο αξιών Η αναζήτηση λύσεων πρέπει να στραφεί σε επίπεδο αλλαγής αξιών και σε επίπεδο οικολογικό, καθώς οι αξίες είναι αυτές που κατά τεκμήριο θεωρούνται υπεύθυνες για τη διαιώνιση της κατάστασης (Κατσίκης, 2005).

Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία Για να γίνει η φιλοπεριβαλλοντική συμπεριφορά μέρος της καθημερινής πρακτικής, ο πιο ασφαλής τρόπος είναι η εκπαίδευση για το περιβάλλον, τη βιωσιμότητα και την αειφορία (Καλαϊτζίδης, 2007). Ευαισθητοποίηση Κουλτούρα Γνώση Κριτική και δημιουργική σκέψη Δεξιότητες Ολιστική οπτική Συμβάλλει στη δημιουργία ενός αξιολογικού κώδικα που διασφαλίζει το ενδιαφέρον για όλα τα πλάσματα και δημιουργεί περιβαλλοντικό ήθος (Καΐλα κ.ά., 2005).

Παιδεία και όχι μόνο εκπαίδευση «Παιδευμένος είναι ο μορφωμένος, ο καλλιεργημένος, ο ευαίσθητος. Όχι ο άνθρωπος που ξέρει πολλά, αλλά ο άνθρωπος που αισθάνεται πολύ, που η ψυχή του είναι χυμένη από το καλό, το ηθικό, το ωραίο και από τα ευγενικά δημιουργήματα του πολιτισμού όλων των αιώνων. Εκείνος που πρωτίστως ζητάει τη γνώση μέσα του… που διαλέγεται με τον εαυτό του… και ύστερα με τις γνώσεις έξω από αυτόν» (Τσολάκης, 2010).

Γνώση – πηγή πλούτου «Για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που περικλείει το μέλλον, ο άνθρωπος βλέπει στην εκπαίδευση το απαραίτητο αγαθό στην προσπάθειά του να διατηρήσει το ιδανικό της ειρήνης, της ελευθερίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης» (Delors, 1996).

Περιβαλλοντική εκπαίδευση - διεπιστημονικότητα Η περιβαλλοντική εκπαίδευση θα μπορούσε να «είναι μία ευκαιρία να συμπλεύσει το εκπαιδεύειν και το μεταρρυθμίζειν με το αναπτύσσειν και το συναναπτύσσειν» (Καΐλα, 2007). Καλλιεργεί το όραμα για έναν καλύτερο κόσμο ώστε οι κοινωνίες να λειτουργούν συλλογικά και υπεύθυνα με δικαιοσύνη και αλληλεγγύη (Φλογαΐτη, 2009).

Ηθική διαπαιδαγώγηση Διδασκαλία της ηθικής συμπεριφοράς στις περιστάσεις της καθημερινής ζωής. Ανάπτυξη μιας αυτόνομης ηθικής συνείδησης. Ηθική πράξη: Συλλογική και ατομική υπευθυνότητα Εμβάθυνση στις έννοιες ηθική και αξία Σύγκλιση στα ηθικά διλήμματα Η σημερινή θεώρηση: Αντιπαραθέσεις περιεχόμενου και μεθόδων

Ηθική – φιλοσοφική άποψη Είναι ένα είδος αρετής: Κανόνες Έθιμα Συνήθειες Αρχές Η ηθικότητα ουσιαστικά είναι το μέρος της προσωπικότητας που εκφράζει το δεσμό του ατόμου με την κοινωνία (Hoffman, 1992).

Ηθική – θρησκευτική άποψη Ινδουισμός Βουδισμός Ιουδαϊσμός Χριστιανισμός Ισλάμ Μπαχάι

Συμπεράσματα Επομένως, η ανάπτυξη για τη βιωσιμότητα προϋποθέτει την ενσωμάτωση των κατάλληλων αξιών σε όλα τα κοινωνικά επίπεδα. Υιοθέτηση αξιών για προώθηση συμφερόντων ολόκληρης κοινωνίας Αίσθηση του πνευματικού σκοπού Δέσμευση στις αλλαγές που απαιτούνται στην κοινωνία Ηθική και δεοντολογία - μέτρο σύγκρισης των πράξεων Απεμπλοκή από αντιγραφές πρακτικών και πολιτικών Επικέντρωση σε ένα ηθικό- δεοντολογικό πλαίσιο αξιολόγησης

Συμπεράσματα Μολονότι η πολιτική των κρατών μπορεί να διαφέρει μεταξύ τους, η ηθική πλευρά της κατάστασης παραμένει ακλόνητα η ίδια για όλη την ανθρωπότητα. Αφύπνιση της συνείδησης Ένας ενιαίος λαός Παγκόσμια βιώσιμη κοινότητα Αίσθηση αλληλεγγύης Σεβασμός προς τις μελλοντικές γενιές

Ευχαριστώ για την προσοχή σας! «Η αξία του ανθρώπου βρίσκεται στην υπηρεσία και στην αρετή και όχι στη λαμπρότητα των αγαθών και του πλούτου... Αποθέστε την εμπιστοσύνη σας στο στρατό της δικαιοσύνης, φορέστε την πανοπλία της σοφίας και ας είναι στολίδι σας η συγχώρεση... και ό,τι χαροποιεί τις καρδιές...» Baha’u’llah Ευχαριστώ για την προσοχή σας!