Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
Ίδρυμα Κοινωνικής Εργασίας – Χατζηπατέρειο Κ.Α.Σ.Π.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Προσωπικές δεξιότητες
Πρότυπο Κέντρο Πρώιμης (0-5 ετών) Παρέμβασης & Αξιολόγησης Παιδιών με Σύνδρομο Down.
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Θεωρητικό Υπόβαθρο Αυτισμός: πρόοδος σε δομημένα πλαίσια
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο
Διαφοροποιηςη της Διδαςκαλιας για Μαθητες με Αυτιςμο
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Αποτελεσματικές πρακτικές επικοινωνίας & συμπεριφοράς
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Σενάριο Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω.
Σωματοποίηση του άγχους σε παιδί πρώτης σχολικής ηλικία. Ο ρόλος της Γνωσιακής Συμπεριφοριστικής Θεραπείας στην Οικογένεια. Αβαγιανού Πηνελόπη-Αλεξία.
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Βιολογία Γυμνασίου.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΑΙΤΙΑΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΓΔ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Έγκαιρη Παρέμβαση για Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες ή Παράγοντες Κινδύνου
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΤΥΧΟΥΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και αποτελεσματική διδασκαλία
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού; Αν το παιδί σας εκδηλώνει κάποια από τα παρακάτω ζητήστε τη γνώμη παιδιάτρου: Δε χαμογελά ή δεν έχει χαρούμενες εκφράσεις από την ηλικία των 6 μηνών ή έπειτα. Καμία αμφίδρομη ανταλλαγή ήχων, χαμόγελου ή άλλων εκφράσεων του προσώπου στους 9 μήνες. Δεν υπάρχει βάβισμα στους 12 μήνες. Καμία αμφίδρομη ανταλλαγή χειρονομιών όπως δείξιμο, άπλωμα με το χέρι στους 12 μήνες. Καμία λέξη σε ηλικία 16 μηνών. Δεν λέει προτάσεις 2 λέξεων με νόημα στους 24 μήνες. Απώλεια λόγου ή κοινωνικών δεξιοτήτων σε οποιαδήποτε ηλικία.

Εφαρμοσμένη Ανάλυση της Συμπεριφοράς (ΕΑΣ) (Applied Behavior Analysis-ABA) Είναι μία επιστημονικά τεκμηριωμένη προσέγγιση με στόχο την κατανόηση της συμπεριφοράς και του πώς αυτή επηρεάζεται από το περιβάλλον. Η «συμπεριφορά» αναφέρεται σε πράξεις και δεξιότητες. Το «περιβάλλον» περιλαμβάνει οποιαδήποτε επιρροή-φυσική ή κοινωνική-που πιθανόν οδηγεί σε αλλαγή της συμπεριφοράς κάποιου.

Θεραπεία βασισμένη στην ΕΑΣ Η αποτελεσματική παρέμβαση που βασίζεται στην ΕΑΣ δεν είναι ένα σύνολο τεχνικών αντίθετα, ο θεραπευτής προσαρμόζει το θεραπευτικό πλάνο στις δεξιότητες, στις ανάγκες και στις προτιμήσεις του παιδιού αλλά και της οικογενειακής κατάστασης. Έτσι το πρόγραμμα ενός παιδιού θα διαφέρει από ένα άλλο.

Τεχνικές και Φιλοσοφία της ΕΑΣ Ο θεραπευτής χρησιμοποιεί ποικιλία συμπεριφορικών-αναλυτικών τεχνικών (κύκλος συστηματικής διδασκαλίας, προγράμματα αυτοαπασχόλησης, παροχή τμηματικής βοήθειας, διδασκαλία αλυσιδωτών αντιδράσεων, κ.ά.). Οι γονείς ή/και άλλα μέλη της οικογένειας ή πρόσωπα φροντίδας εκπαιδεύονται έτσι ώστε να είναι σε θέση να στηρίξουν τη μάθηση κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η ημέρα του παιδιού δομείται έτσι ώστε να παρέχονται ευκαιρίες για μάθηση-τόσο σε συνθήκες δομημένες όσο και σε αυθόρμητες με σκοπό την απόκτηση και εξάσκηση δεξιοτήτων εκ μέρους του παιδιού.

Το παιδί λαμβάνει θετική ενίσχυση (προσωδία, χάδι, επιβράβευση, φαγώσιμο, αγαπημένο παιχνίδι) για την εκδήλωση των επιθυμητών συμπεριφορών. Δίνεται έμφαση στις θετικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και στη μάθηση στα πλαίσια ευχάριστων δραστηριοτήτων. Δεν λαμβάνει ενίσχυση όταν εκδηλώνει διασπαστικές συμπεριφορές (κραυγές, αυτοτραυματισμοί κ.λ.π) (Δεν δίνουμε σημασία σε αυτές τις συμπεριφορές).

Χαρακτηριστικά της παρέμβασης 40 ώρες/εβδομάδα Αναλογία παιδιού-θεραπευτών 1:1 Εκπαίδευση γονέων Υπό εποπτεία ένταξη στο σχολείο Τακτική αξιολόγηση προόδου

Παράγοντες αποτελεσματικότητας της παρέμβασης1 Το παιδί λαμβάνει πρώιμη εντατική παρέμβαση τουλάχιστον 25 ώρες εβδομαδιαίως. Οι θεραπευτές πρέπει να είναι άρτια εκπαιδευμένοι και να έχουν εξειδίκευση στον αυτισμό. Οι θεραπευτικοί στόχοι είναι σαφώς καθορισμένοι και ελέγχεται τακτικά η πρόοδος του παιδιού. Η παρέμβαση επικεντρώνεται στα βασικά ελλείμματα των παιδιών με αυτισμό: κοινωνικές δεξιότητες, γλώσσα, επικοινωνία, μίμηση, δεξιότητες παιχνιδιού, αυτοϋπηρέτησης και κινητικές δεξιότητες. Το πρόγραμμα παρέχει στο παιδί την ευκαιρία να συναναστραφεί με συνομηλίκους τυπικής ανάπτυξης.

Παράγοντες αποτελεσματικότητας της παρέμβασης2  Το πρόγραμμα εμπλέκει ενεργά τους γονείς, τόσο στη λήψη αποφάσεων όσο και στον τρόπο παρέμβασης. Οι θεραπευτές σέβονται τις μοναδικές ανάγκες, αξίες και στάσεις τόσο του παιδιού όσο και της οικογένειάς του. Το πρόγραμμα παρέχεται από διεπιστημονική ομάδα η οποία συνήθως περιλαμβάνει: ψυχολόγο, λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή και ιατρό.

Θετικά της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης Συμπεριφοράς Όταν η παρέμβαση είναι πρώιμη, δηλαδή πριν την ηλικία των 3 ετών, μπορεί το παιδί ακόμα και να πάψει να πληροί τα κριτήρια διάγνωσης του αυτισμού. Παρατηρούνται βελτίωση της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνιακής ικανότητας, των δεξιοτήτων μίμησης και παιχνιδιού, και μείωση των διασπαστικών συμπεριφορών και στερεοτυπιών (ιδιαίτερες κινήσεις ή ήχοι). Θετικά συναισθήματα για τους γονείς (μείωση του άγχους, της αρνητικής διάθεσης, ενίσχυση της αυτοπεποίθησης).