Μάθημα 7ο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2-ΕΝΟΤΗΤΑ 5 ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ
Advertisements

ΑΡΜΟΝΙΑ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΝΟΥ –ΨΥΧΗΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΙΟΓΚΑ
Μάθημα 2ο 20/10/2012.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Προοπτικές Επανένταξης μέσα στην Ετεροτοπία της Φυλακής: Η Ψυχολογική Εκπαίδευση και Συμβουλευτική στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Φυλακών Κορυδαλλού. Σοφία.
ΨΥΧΟKOIΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ Μάθημα 2
Η ιστορία αφορά σε έναν έφηβο Βίκινγκ, τον Ψάρη, που μένει στο νησί του Μπερκ, όπου η καθημερινή μάχη με τους δράκους είναι τρόπος ζωής. Ο χαρακτήρας,
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πληροφορική υποστήριξη για το μάθημα της Επιστήμης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Πώς κατασκευάζ ω ένα εννοιολογικό χάρτη;
David Hume
Μάτριξ. Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι Ό,τι βλέπουμε είναι φτιαγμένο από ενέργεια συγκεκριμένου ηλεκτρομαγνητικού φάσματος Τα μάτια μας είναι ευαίσθητα.
Μάθημα 3ο 27/10/2012.
Από τι είναι φτιαγμένος ο κόσμος μας;
Ευθύγραμμη ομαλά μεταβαλλόμενη κίνηση
Μάθημα 4ο 03/11/2012.
Δαρβίνος-ο δημιουργός της θεωρίας της Εξέλιξης
Μάθημα 6ο.
Κοσμολογία και Αρχαία Ελλάδα
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Φως και σκιά
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
Δημιουργός Μοντέλων Εκδ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Εξάντας Ελλήνων Τέχνη, Συναίσθημα, Ψυχή.
Μαριάμ Μακάρ Ορέστης Μπίτρο
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
project: οψεις της ψυχολογιας
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
Ένας φιλόσοφος του κοινού νου
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Ολίβια Σοβίνσκα Μαριλένα Χωριανοπούλου Οδυσσέας Ψαρράς
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
ΤΟ ΡΟΜΑΝΤΖΟ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
Η ΑΝΑΓΚΗ ΜΙΑΣ ΣΥΝΘΕΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΙΜΜΑΝΟΥΕΛ KANT ( )
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Η ΜΑΣΤΙΓΑ ΤΗΣ ΑΓΝΟΙΑΣ… Είμαστε οι Nos AIDS fovemus, που σημαίνει «περιβάλλουμε με αγάπη το AIDS» και σκοπός της έρευνάς μας είναι να ενημερώσουμε για.
Διδακτική Πληροφορικής
Χαράλαμπος Μεγαλοκονόμος
2.5. Αριστοτελική Λογική.
Ερωτήσεις για την αξιολόγηση του βαθμού κατανόησης των αντιλήψεων περί των φαινομένων της ζωής κατά την Αρχαιότητα και τον Μεσαίωνα Τι είναι τελεολογία,
Από τι είναι φτιαγμένος ο κόσμος μας; Ποιο είναι το πιο έξυπνο παιγνίδι του κόσμου;
ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ Η ιστορία μιας ιδέας. «Πρώτη ουσία»: Μυθικές Κοσμογονίες ΗΣΙΟΔΟΣ (θεογονία) Εν αρχή ην … το Χάος, η Γη και ο Έρως … το Χάος γεννά τη Νύχτα.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική Ενότητα 12: Επιστήμη και αίτια / Θεωρητικές & πρακτικές επιστήμες Στασινός Σταυριανέας Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών.
Θαλής ο Μιλήσιος Ο Θαλής γεννήθηκε στη Μίλητο το 640 ή 624 π.Χ. (οι ακριβείς ημερομηνίες της γέννησης και του θανάτου του Θαλή δεν είναι γνωστές, αλλά.
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Μαρξισμός και ιστοριογραφία
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Χρόνος καί αἰωνιότητα στόν Πλωτῖνο Ενότητα 3η: Αἰωνιότητα Ι Ελένη Περδικούρη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Το τέλος του κόσμου στον ινδουισμό
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Ο ΕΥΚΛΕΊΔΗΣ ΣΕ ΛΕΠΤΟΜΈΡΕΙΑ ΑΠΌ ΤΗ ΣΧΟΛΉ ΤΩΝ ΑΘΗΝΏΝ ΤΟΥ ΡΑΦΑΉΛ
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Η Γιόγκα Εργασία Θρησκευτικών ΒΟΥΧΑΡΑ ΚΛΑΙΡΗ ΔΑΙΛΛΙΔΗ ΜΑΡΘΑ.
Το Παράδοξο: ‘’Ο Αχιλλέας και η Χελώνα’’
ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ.
Οι αισθήσεις μας!!!!!.
Ζήνων ο Ελεάτης 1ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ Ο ΣΑΜΙΟΣ ( πΧ)
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
Ελευθεριοσ Βενιζελοσ.
Μάθημα 3ο Οι ιδέες των μαθητευόμενων και τα χαρακτηριστικά τους
ΗΘΙΚοσ προβληματισμοΣ & ηθικη επιστημη
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Η αλήθεια των αντικειμένων
Τεχνολογία και Επιστήμη
ΠΑΟΥΛ ΚΛΕΕ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μάθημα 7ο

Παρμενίδης ο Ελεάτης περίπου 540-450 π.Χ. Παρμενίδης ο Ελεάτης περίπου 540-450 π.Χ. Παρμενίδης ο Ελεάτης

Σχετικά με την ζωή του Παρμενίδη. Κατάγονταν από την Ελέα της Ιταλίας. Πατέρας του ήταν ο Πύρης. Ήταν επιφανής φιλόσοφος της Ελεατικής Σχολής. Επηρεάστηκε από τον Πυθαγόρα και τον Ξενοφάνη. Τον συναναστρέφονταν ο νεαρός Σωκράτης όταν πήγε στην Αθήνα περίπου το 450 π.Χ. Ο Αριστοτέλης πολεμούσε τις θεωρίες του , ενώ ο Πλάτων αναφέρεται στις θεωρίες του με μεγάλη εκτίμηση. Υπήρξε νομοθέτης στην Ελέα. Θεωρείται πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης.

Το έργο του Παρμενίδη. Αναζητά την ενότητα του κόσμου στην οντότητα των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο «είναι» των όντων κ όλων των πραγμάτων. Υποστήριξε ότι οι αισθήσεις μας απατούν, γιατί ο πραγματικός κόσμος είναι γεμάτος μεταβολές (όπως υποστήριξε και ο Ηράκλειτος) κι έτσι δεν μπορεί ποτέ να αποτελέσει αντικείμενο έγκυρης γνώσης. Ταύτισε την πραγματικότητα με την σκέψη «Εκείνο που σκεφτόμαστε με εκείνο που υπάρχει είναι ένα και το αυτό». Άρα η σκέψη μας είναι αυτή που μας βοηθά να καταλαβαίνουμε την πραγματικότητα. Αλλά πώς θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι υπάρχει στην πραγματικότητα;;;; Με ποιο τρόπο θα αποκτήσουμε σταθερότητα στην σκέψη μας για να μάθουμε τι συμβαίνει στην πραγματικότητα;; ΕΝΝΟΙΕΣ (ενοικούν στον νου μας, βρίσκονται μέσα στην σκέψη μας). Σε αντίθεση με τα αισθητά πράγματα, τα αντικείμενα και τα γεγονότα που εκλαμβάνουμε μέσω των αισθήσεων, οι έννοιες είναι αναλλοίωτες.

Παράδειγμα : ΟΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΓΚΡΟΤΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΓΑΤΑΣ Κατά την διάρκεια της ζωής της αλλάζει συνεχώς. Άλλη εμφάνιση έχει όταν γεννιέται και άλλη όταν πεθαίνει. Κάθε φορά που αλλάζει κάτι πάνω της, παύει να υφίσταται η γάτα όπως ήταν και ξεκινάει η ύπαρξη μιας νέας εικόνας της γάτας. Παρόλα αυτά όμως υπάρχει κάτι σταθερό και αναλλοίωτο, η έννοια της γάτας (σύντομη περιγραφή και βασικά χαρακτηριστικά). Η έννοια της γάτας είναι ότι είναι ζώο, θηλαστικό, τετράποδο κλπ. Η έννοια της γάτας δηλαδή είναι παρούσα σε καθεμιά γάτα χωριστά και παραμένει η ίδια , όσες μεταβολές και αν υποστεί αυτή στη φυσική της κατάσταση.

Μοιραία μέσα στην εξέλιξη του χρόνου κάθε ον μεταβάλλεται, φθίνει και χάνεται, διατηρείται όμως χάρη στις έννοιες που μένουν αναλλοίωτες μέσα στη σκέψη μας και το καθορίζουν.

Αποφθέγματα Παρμενίδη “Ψυχή και νους ταυτίζονται.” “Μην αφήνεις να σε κατευθύνουν τα άστοχα μάτια, η ηχούσα ακοή και η γλώσσα. Να κρίνεις με την λογική.” “Οι άνθρωποι γεννήθηκαν από τον ήλιο.” “Στο παρόν υπάρχει ενιαίο και αδιαίρετο το μοναδικό.” “Κριτήριο να είναι η λογική , διότι οι αισθήσεις παραπλανούν.”