ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ ΜΕΝΔΡΙΝΟΥ Α3.2 ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ ΜΕΝΔΡΙΝΟΥ Α3.2
Το αερόστατο ανήκει στην ενότητα «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ» ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ : Χερσαίες Θαλάσσιες Εναέριες
Το αερόστατο ανήκει στην ενότητα «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ» ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ : Χερσαίες Θαλάσσιες Εναέριες
Το αερόστατο ανήκει στην ενότητα «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ» ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ : Χερσαίες Θαλάσσιες Εναέριες
Το αερόστατο ανήκει στην ενότητα «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ» ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ : Λεκτική Νοηματική Γραπτή Ηλεκτρονική
Το αερόστατο ανήκει στην ενότητα «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ» ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ : Λεκτική Νοηματική Γραπτή Ηλεκτρονική
Το αερόστατο ανήκει στην ενότητα «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ» ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ : Λεκτική Νοηματική Γραπτή Ηλεκτρονική
Το αερόστατο ανήκει στην ενότητα «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ» ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ : Λεκτική Νοηματική Γραπτή Ηλεκτρονική
Περιγραφή Το αερόστατο αποτελείται κυρίως από ένα σάκο, από αεροστεγές ελαφρύ και ανθεκτικό υλικό, ο οποίος γεμίζει με ελαφρύ αέριο και παίρνει σφαιρικό κυρίως σχήμα. Στο κατώτατο άκρο του, καταλήγει σε μία οπή από την οποία ο σάκος του αερόστατου γεμίζει, ανάλογα με τη χρήση και την κατασκευή του, με υδρογόνο ή φωταέριο ή άλλο ευγενές αέριο και σε ορισμένες απλές περιπτώσεις με αέρια που προέρχονται από καύση. Στο ανώτατο σημείο του σάκου τοποθετείται βαλβίδα με μηχανισμό για την εκτόνωση του αερίου πλήρωσης. Από το σάκο, μέσω αναρτήρων, συγκρατείται καλάθι κατασκευασμένο από ελαφρύ ξύλο ή άλλο ελαφρύ υλικό.
Σταθμοί στην εξέλιξη του αερόστατου 5 Ιουνίου 1783 Οι Ζοζέφ και Ετιέν Μονγολφιέ ανακάλυψαν ότι ένας υφασμάτινος σάκος γεμάτος θερμό αέρα μπορεί να ανυψωθεί στην ατμόσφαιρα. Στις 5 Ιουνίου του 1783 πραγματοποίησαν την πρώτη πτήση σφαιρικού αερόστατου στην ιστορία. Το πρώτο αερόστατο δεν ήταν επανδρωμένο και κάλυψε πετώντας σε ύψος περίπου 180 μ., απόσταση 2,5 χιλιομέτρων.
Σταθμοί στην εξέλιξη του αερόστατου 19 Σεπτεμβρίου 1783 Επανέλαβαν το πείραμά τους με ένα μεγαλύτερο αερόστατο στις Βερσαλλίες, στέλνοντας ένα κόκορα, μία πάπια και ένα πρόβατο στους αιθέρες.
Σταθμοί στην εξέλιξη του αερόστατου 21 Νοεμβρίου 1783 Η πρώτη πτήση του ανθρώπου που έγινε με αερόστατο πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι, όταν οι D, Arlanew και ο Pilatre de Rozier πέταξαν με εκείνο το πρώτο "μπαλόνι", κατασκευασμένο από τους αδερφούς Mongolfier. Ανυψώθηκαν στον αέρα περίπου 1000 μέτρα και αφού διέσχισαν το Παρίσι, ύστερα από 25 λεπτά της ώρας, προσγειώθηκαν ομαλά στη περιοχή του Μουλέν ντε Μερβέιγ σε απόσταση 12 χλμ. από το σημείο της αναχώρησης.
Αρχές Λειτουργίας Η Αρχή λειτουργίας του αερόστατου βασίζεται στην Αρχή του Αρχιμήδη όπως ισχύει η άνωση στην αεροστατική. Συγκεκριμένα το αέριο συμπεριφέρεται ως ρευστό. Έτσι κατά τη Μηχανική των ρευστών, στην αεροστατική συμβαίνει ότι και στην υδροστατική όπου η Αρχή του Αρχιμήδη διατυπώνεται ως ακολούθως: "Σε κάθε σώμα που βρίσκεται μέσα σ΄ ένα αέριο εφαρμόζεται δύναμη άνωσης ίση με το βάρος του αερίου που εκτοπίζεται από το σώμα". Έτσι αν γεμίσουμε ένα μπαλόνι με αέριο ειδικά ελαφρύτερο από τον ατμοσφαιρικό αέρα μπορεί να πετύχουμε η δύναμη άνωσης που θα εφαρμόζεται σ΄ αυτό να είναι μεγαλύτερη από το βάρος του συστήματος μπαλόνι-αέριο. Τότε το μπαλόνι, που σε όλες τις παρόμοιες περιπτώσεις ονομάζεται αερόστατο ή αεροστατική σφαίρα, θ΄ αρχίσει να υψώνεται.
Χρησιμότητα Η σημαντικότερη συμβολή τους είναι η ικανότητά τους να πετούν, αφού έτσι αποδείχτηκε ότι αυτό το προαιώνιο όνειρο του ανθρώπου ήταν εφικτό. Καθώς τα αερόστατα δεν έχουν τη δυνατότητα να χαράσσουν την πορεία τους, αλλά ακολουθούν τον άνεμο, δεν έτυχαν μεγάλης αξιοποίησης σαν μέσα μεταφοράς.
Επιπτώσεις στο περιβάλλον Τα αερόστατα δεν προκαλούν καμία ρύπανση, αφού το καύσιμό του είναι θερμός αέρας και δεν εκπέμπει ηχητικούς ρύπους. Μεγάλος φόβος υπάρχει μόνο για το αερόστατο υδρογόνου γιατί σε περίπτωση ατυχήματος υπάρχει κίνδυνος ισχυρής έκρηξης.
ΤΕΛΟΣ