«Μαθητές σε εθελοντική δράση» 2 ο Γυμνάσιο Καλλιθέας
«Μαθητές σε εθελοντική δράση» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: Αγωγή ενεργού πολίτη – εθελοντισμός Συντονίστρια: Μαρία Σταμάτογλου, κλ. ΠΕ02 Συμμετέχουσα καθηγήτρια: Κασσιανή Πουλιάνου, κλ. ΠΕ01 2 Ο Γυμνάσιο Καλλιθέας
«Μαθητές σε εθελοντική δράση» Αντικείμενο: σχεδιασμός και υλοποίηση εθελοντικών δράσεων σε επίπεδο περιβαλλοντικό, κοινωνικής προσφοράς, πρώτων βοηθειών Τάξη: Γ’ Σκοποί: α. διαμόρφωση συνείδησης ενεργού πολίτη – εθελοντή β. βιωματική προσέγγιση οικονομικής και κοινωνικής πραγματικότητας γ. ανθρωπισμός, άρση ρατσιστικών προκαταλήψεων δ. περιβαλλοντική συνείδηση ε. υπευθυνότητα, ομαδικότητα, εφευρετικότητα, δημιουργικότητα, δημοκρατικό πνεύμα στ. τόνωση αυτοπεποίθησης ζ. αισθητική αγωγή η. ψυχική ευφορία θ. δημιουργική γραφή ι. ψηφιακές δεξιότητες
Μέθοδος: βιωματική και ομαδοσυνεργατική Εργαλεία: εκπαιδευτικό ιστολόγιο που δημιουργήθηκε στο sch.gr για οργανωτικούς λόγους, εκπαιδευτικά και βιωματικά ερεθίσματα και κυρίως για διευκόλυνση της επικοινωνίας, της ανταλλαγής απόψεων, της υποβολής προτάσεων, αλλά και της ανατροφοδότησης Χρηματοδότηση: διοργάνωση Χριστουγεννιάτικου bazaar για κάλυψη αναγκών (χρώματα, χαρτόνια, πινέλα, δώρα για παιδάκια Π.Ε.Ν., εκτυπώσεις, φυτά) Συνεργασία με φορείς: 1. ΠΡΟ.Τ.Ε.Κ.Τ.Α. (ΜΚΟ για τη διαχείριση κρίσεων και εκτάκτων αναγκών) 2. ΚΛΙΜΑΚΑ (ΜΚΟ για την προστασία των αστέγων) 3. ΑΝΙΜΑ (ΜΚΟ για την προστασία των άγριων ζώων) 4. Π.Ε.Ν. (Πρότυπο Εθνικό Νηπιοτροφείο Καλλιθέας) 5. Δήμος Καλλιθέας
Προετοιμασία: 1. προβολή dvd Γ.Γ.Ν.Γ. «Διδάσκοντας τον εθελοντισμό» προς ενεργοποίηση μαθητών 2. ερωτηματολόγια περί αντίληψης εθελοντισμού και υποβολής προτάσεων εθελοντικής δράσης 3. καθορισμός εθελοντικών δράσεων και χωρισμός σε ομάδες Εξέλιξη: προγραμματισμός, οργάνωση και υλοποίηση κάθε εθελοντικής δράσης με την αρμόδια ομάδα, αναστοχασμός Ολοκλήρωση: δημιουργικές εργασίες γραφής και εικαστικής αποτύπωσης της «ΗΛΙΑΧΤΙΔΑΣ 2GK» (το όνομα που ψήφισαν οι μαθητές για την ομάδα), διοργάνωση γιορτής στο σχολείο με τους μαθητές «να ζωγραφίζουν στον τοίχο δυο καρδιές κι έναν ήλιο στη μέση» και να τραγουδούν …
Αξιολόγηση ↑Επιτεύχθηκαν περισσότεροι από τους αναμενόμενους στόχους! Οι μαθητές απόλαυσαν όλες τις δράσεις! Φαίνεται στα χαμόγελά τους! ↓Η επίδειξη πρώτων βοηθειών θα έπρεπε να επαναλαμβάνεται ως κύκλος μαθημάτων με απόκτηση «μαθητικού τίτλου εθελοντή – διασώστη» για επιβράβευση! Θα άλλαζα: Θα επέλεγα μόνο τους φορείς εκείνους, κατά προτίμηση τοπικούς, με τους οποίους θα μπορούσαμε να συνεργαζόμαστε σε μια πιο μόνιμη βάση. Θα κρατούσα, ανεξαρτήτως προγράμματος: το Χριστουγεννιάτικο παζάρι, προς οικονομική ενίσχυση μαθητών που ονειρεύονται τα αυτονόητα… Θα ονειρευόμουν: μια μόνιμη «ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ» στο σχολείο μας!!!
Ξεκινήσαμε «Μαθητές σε εθελοντική δράση» και γίναμε « ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ 2GK ». Ιδού μια μικρή ηλιαχτίδα … «Κυρία, η επίσκεψή μας στο Πρότυπο Νηπιοτροφείο θα μου μείνει αξέχαστη. Τελικά, είμαι περήφανος που έγινα εθελοντής. Αυτά τα παιδιά τελικά έδωσαν σε εμάς αγάπη και πήραμε απ’ αυτά ελπίδα και αισιοδοξία! Προσπαθώ τόσες μέρες να γίνω ποιητής και να τους αφιερώσω κάτι μέσα από την ψυχή μου. Τελικά το έγραψα, το έσβησα, το ξαναέγραψα και νάτο …» (σχόλιο από το ιστολόγιο της ΗΛΙΑΧΤΙΔΑΣ μετά την επίσκεψη στο ΠΕΝ) Χρήστος Τασόπουλος
Συμπέρασμα: Αυτό που αξίζει δεν είναι το πρόγραμμα … Μαρία Σταμάτογλου – 2 ο Γυμνάσιο Καλλιθέας