Στιγμές του χωριού μας από το παρελθόν και το παρόν.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΤΡΑΚΗ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΕΤΡΟΥ,Β1
Advertisements

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΥΟ ΔΟΝΤΙΟΥ ΠΙΚΙ - ΠΙΚΙ.
ΕΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Το κοριτσάκι με τα σπίρτα
Η καθημερινή ζωή στην ύπαιθρο στα χρόνια των Ισαύρων και των Μακεδόνων
Το καινούριο σιντριβάνι της πλατείας. Πριν φτιαχτεί το σιντριβάνι υπήρχαν πιο πολλά δέντρα σε αυτό το σημείο, ενώ τώρα το έχουν στολίσει γύρω, με γκαζόν.
ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Δασκάλες: Ολυμπία Κουκουμά
Όταν οι υποθέσεις και τα θέματα της καθημερινότητάς σας γίνουν τόσα πολλά,
Η ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΚΟΠΟ ΘΕΛΟΥΝ ΤΡΟΠΟ…
ΤΟ ΒΑΖΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.
Η γειτονιά του Αγίου Ιωάννη στην Λάρνακα
Αν κόψουμε τη γη μας στη μέση, πώς θα είναι; Τι θα συναντήσουμε;
Η άσκηση του μυαλού είναι εξίσου σημαντική, όσο και η άσκηση των μυών. Καθώς μεγαλώνουμε, είναι σημαντικό να παραμένουμε πνευματικά σε εγρήγορση. Το ρητό:
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΞΩΚΚΛΗΣΙΑ
ΕΝΑ ΣΠΙΤΑΚΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ
17 Ν ΟΕΜΒΡΗ χρόνια μετά Τα πέτρινα χρόνια ( )
ΓΑΛΗΝΗ Εικόνα από δορυφόρο!!!
Η Αθήνα σε 1 μέρα! Σωτηρούλα Σταύρου.
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
Να σας συστηθώ: Το όνομά μου είναι: Σημαίνει … Το πήρα από …
1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗ
(Παλιά εποχή της πέτρας)
Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Ζαγορίου. Έζησα στον τόπο καταγωγής μου μέχρι την ηλικία των 9 ετών και, στη συνέχεια, εγκαταστάθηκα με την οικογένειά.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
Προϊόντα ή Οικονομικά Αγαθά
Τα παιχνίδια στην αρχαία Ελλάδα και τα παραδοσιακά παιχνίδια
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα δώρα του παραμυθιού» Σχ. έτος
Τότε και Τώρα Μονοκατοικίες – Πολυκατοικίες
Υιοθέτησε ένα Κομμάτι Γης
Εργασία από τους μαθητές της Δ΄ τάξης:
TO ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
2ο ΓΕΛ ΣΠΑΡΤΗΣ ΧΤΙΣΜΕΝΑ ΑΠΟ ΧΩΜΑ ΚΑΙ ΠΕΤΡΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
ΟΙΚΟΠΕΔΟ Οικόπεδο = ένα κομμάτι γης, το οποίο είναι οικοδομήσιμο. Ο θείος μου έχει ένα οικόπεδο με δέντρα, στο οποίο πηγαίνουμε συχνά.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
.. H πλατεία του Αγίου Μάρκου είναι η μοναδική πραγματική πλατεία στη Βενετία (οι υπόλοιπες ανοιχτές περιοχές θεωρούνται campi). Η πλατεία του Αγίου.
Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα. Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
Άσκηση 8/1/2013 για όλες τις υποομάδες. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ ΣΕ ΚΤΙΡΙΑ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΙΣ Mια πόλη με λιγότερους δρόμους και περισσότερο πράσινο.
Πάσχα Ελένη Π..
Οι μαθητές του Γ1,στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας,φωτογράφισαν τις αγαπημένες τους γωνιές στο σχολείο. Εργάστηκαν ομαδικά και μίλησαν για αυτές.
Το σχολείο μας ξεκίνησε να λειτουργεί το 1936 με ιδρυτή τον Ιωακείμ Ξενόπουλο, ο οποίος ήταν δάσκαλος και είχε έρθει από τη Μ. Ασία. Το πρώτο κτίριο που.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ A’ ΤΑΞΗ - Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2Ο ΓΕΛ ΣΠΑΡΤΗΣ
Η γιορτή του πορτοκαλιού
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Τάξη Γ΄ Σχ. έτος Υπεύθυνη εκπ/κός : Μαρία Τσουλφά.
Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
1 Εργασία της Γ’ Τάξης για τη Μεγάλη Εβδομάδα Επιμέλεια Εβελίνα π. (Γ2).Κατερίνα Γ. (Γ2)
«Η ιστορία μιας μαύρης γάτας» 2 ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού Συνεργάστηκαν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης: Ξένια-Βερονίκη Μπέσα Κλεβίσα Κέρτσι Γεωργία.
Κομοτηνή Η Κομοτηνή πρωτεύουσα της ελληνικής Θράκης, βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Ελλάδας, στο νομό Ροδόπης.
Εκπαιδευτική εκδρομή Στ΄ τάξης του 3 ου Δημοτικού Σχολείου Τήνου Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς όλα τα παιδιά της τάξης ονειρευόμασταν την εκπαιδευτική.
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια χώρα μεγάλη που έπιανε όλη τη γη, όμορφη και πλούσια. Την έλεγαν Terra Computerata…
Τα φυτά της Αγίας Γραφής
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Γ ΤΡΙΜΗΝΟΥ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΩΝ ΤΡΙΚΑΛΩΝ. ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΩΝ ΤΡΙΚΑΛΩΝ.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Μια φορά κι έναν καιρό,ήταν τρία γουρουνάκια... Από το ΣΤ3
Ιμαλαϊα Ελένη Μιχελάκη Αναστασία Σαριβασιλείου Δήμητρα Στάθογλου
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Το Σχολειό μου.
ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΤΥΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Κύριε ενοικιαστή. Σας πληροφορώ ότι, το συμβόλαιο που υπογράψαμε εδώ και μερικά εκατομμύρια χρόνια, έφθασε στο.
Πρόκληση για το Μυαλό! Η άσκηση του μυαλού είναι εξίσου σημαντική, όσο και η άσκηση των μυών. Καθώς μεγαλώνουμε, είναι σημαντικό να παραμένουμε πνευματικά.
ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Τα τρία μικρά λυκάκια. Μια φορά κι έναν καιρό ζούσαν τρία μικρά λυκάκια. Το πρώτο ήταν άσπρο, το δεύτερο μαύρο και το τρίτο γκρίζο με πράσινη ουρά.
Μελέτη αστικού περιβάλλοντος ΚΠΕ Μουζακίου
Ούρδας Ιωάννης Παιδιά ας μιλήσουμε για οικοσυστήματα Οικοσυστήματα τι είναι πάλι αυτό.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στιγμές του χωριού μας από το παρελθόν και το παρόν. Το χωριό μας η Χάλκη!

Φωτογραφίες…… Πριν και μετά

ΠΡΙΝ ΜΕΤΑ Αυτή είναι η εκκλησία του χωριού μας. Αρχικά υπήρχε πέτρινος περίβολος με δένδρα. Επίσης η εκκλησία ήταν αλλιώς φτιαγμένη. Στην μπροστινή όψη υπήρχε πόρτα ενώ σήμερα δεν υπάρχει. Σήμερα σε αυτό το χώρο βρίσκονται δένδρα και παρτέρια. Πριν λίγα χρόνια η εκκλησία ήταν βαμμένη στις αποχρώσεις του ροζ και του κεραμιδί. Τώρα είναι βαμμένη στις αποχρώσεις του πορτοκαλί και του μπορντό!

ΠΡΙΝ ΜΕΤΑ Το παλιό κτίριο του σχολείου ήταν διώροφο εξαιτίας του σεισμού όμως ο ένας όροφος κατέρρευσε κι αποφάσισαν να τον γκρεμίσουν και στη θέση του να κάνουν μια οροφή. Έτσι τα τελευταία χρόνια κι ακόμη και σήμερα το κτίριο αυτό χρησιμοποιείται ως ιατρείο, κτίριο του Πολιτιστικού Συλλόγου και χώρος όπου γίνονται μαθήματα παραδοσιακού, μοντέρνου και κλασικού χορού, . Επίσης γίνονται προσπάθειες έτσι ώστε το κτίριο να γίνει λαογραφικό μουσείο.

ΠΡΙΝ ΜΕΤΑ Αυτή είναι η πλατεία του χωριού μας. Παλιότερα υπήρχε ένα σιντριβάνι περιτριγυρισμένο από φύλλα και θάμνους. Επίσης, παλιά υπήρχε πολύ πράσινο δηλαδή χορτάρι και διάφορα δένδρα, τώρα όλα αυτά έχουν αντικατασταθεί με καινούρια πλακάκια κόκκινα και μπλε, έχουν προστεθεί διάφοροι γκρι στύλοι με φως και έχουν βάλει κάποια δένδρα .(Επίσης γίνονται προσπάθειες για περισσότερα σιντριβάνια μικρά και μεγάλα καθώς και για παρτέρια με λουλούδια και άλλο πράσινο!

ΠΡΙΝ ΜΕΤΑ Πριν 20 ολόκληρα χρόνια στη Χάλκη, στο δρόμο της οδού Περικλέους, ένας χωματόδρομος με χαλίκια και πολλές γούρνες, στις άκρες του οποίου ήταν φυτεμένα κάποια δένδρα κι από τον οποίο περνούσαν ελάχιστα αμάξια κι μηχανάκια, ωστόσο εκεί έπαιζαν πολλά παιδιά. Σήμερα το2012 ο ίδιος δρόμος είναι στρωμένος με άσφαλτο δεν υπάρχουν χαλίκια πλέον ούτε γούρνες και έχουν δημιουργηθεί πεζοδρόμια καθώς έχουν τοποθετηθεί κώλωνες με φωτισμό και στις μέρες μας αυτός ο δρόμος διασχίζεται από αρκετά αυτοκίνητα!

ΜΕΤΑ ΠΡΙΝ Αυτό ήταν το παλιό σχολείο της Χάλκης με 6 τάξεις την πρώτη, τη δευτέρα, την τρίτη, την τετάρτη, την πέμπτη και την έκτη για το οποίο λίγο καιρό αργότερα δόθηκε εντολή να γκρεμιστεί. Τη θέση αυτού του σχολείου την έχει πάρει πλέον η καινούρια παιδική χαρά της Χάλκης με κούνιες, τσουλήθρες και άλλα. Επίσης έχει μπει γκαζόν, μεγάλα δένδρα και παγκάκια.

ΠΡΙΝ ΜΕΤΑ Πριν 9 χρόνια σε ένα οργωμένο χωράφι του χωριού μας, γεμάτο με παλιά λάστιχα τρακτέρ, παλιά και άχρηστα αντικείμενα καθώς και με πολλά δένδρα, αγριόχορτα και διάφορα ζιζάνια Το ίδιο οικόπεδο σήμερα πάνω στο οποίο είναι χτισμένη μια μονοκατοικία οι οποία κατοικείτε από μία πολυμελής οικογένεια

Σχετικά με την πρώτη εικόνα…. Η παλιά εκκλησία βρισκόταν σε ένα χώρο που δεν υπήρχαν πολύ πράσινο στο έδαφος, γκαζόν και διάφορα είδη λουλουδιών. Βέβαια υπήρχαν αρκετά δένδρα και συγκεκριμένα κυπαρίσσια όπου και υπάρχουν ακόμα.. Σήμερα βλέπουμε αρκετό πράσινο στο έδαφος και έχει αφαιρεθεί το τσιμέντο. Επίσης η εκκλησία έχει γίνει πιο μεγάλη με αποτέλεσμα να χωράνε μέσα σε αυτή και να μπορούν να προσεύχονται περισσότεροι άνθρωποι. Με την ανάπτυξη της τεχνολογίας μέσα στην εκκλησία υπάρχει ένα σύστημα ήχου το οποίο επιτρέπει σε όλους και τους παρευρισκόμενους αλλά και σε αυτούς που βρίσκονται έξω από αυτή να ακούν την λειτουργία. Σχετικά με την τρίτη εικόνα…. Στο χώρο που βρισκόταν η παλιά πλατεία υπήρχαν πολλά δένδρα, θάμνοι κι γκαζόν. Επίσης υπήρχε ένα σιντριβάνι. Τώρα δεν βλέπεις αυτό το πράσινο που υπήρχε, αλλά πλακάκια σε έντονα χρώματα. Επίσης έχουν χτιστεί περίπτερα καθώς και το κτίριο του Κ.Α.Π.Η. Τώρα υπάρχουν ελάχιστα δένδρα με αποτέλεσμα αρκετά ζωάκια όπως πουλιά, φίδια και διάφορα έντομα να έχουν χάσει τα σπίτια τους και τις φωλιές με τα αυγά τους.

Σχετικά με την τέταρτη εικόνα…. Σε αυτό το χωματόδρομο στις άκρες του οποίου υπήρχαν δένδρα κατοικούσαν διάφορα πουλάκια τα οποία εκεί είχαν τις φωλιές τους και συνεπώς και τα αυγά τους. Αφού τα δένδρα κόπηκαν όλα αυτά χάθηκαν με αποτέλεσμα ένα κομμάτι της πανίδας να χαθεί. Ωστόσο αυτό το έργο διευκόλυνε τον άνθρωπο ως προς τη μεταφορά διότι εφόσον δεν υπήρχαν λακκούβες και χαλίκια εύκολα θα μπορούσε κάποιος να τον διασχίσει με το όχημά του! Σχετικά με την πέμπτη εικόνα…. Τη θέση του παλαιού πέτρινου σχολείου την πήρε η παιδική χαρά. Η σημερινή παιδική χαρά δημιουργήθηκε για ψυχαγωγικούς λόγους. Σε αυτή διασκεδάζουν κάνοντας κούνια, τραμπάλα και τσουλήθρα πολλά παιδιά. Στη σημερινή παιδικά χαρά υπάρχει πολύ πράσινο όπως γκαζόν καθώς και πολλά δένδρα και φυτά τα οποία δίνουν σε αρκετά ζώα την ευκαιρία για ένα σπίτι-για μία φωλιά. Η παιδική χαρά αξιοποιήθηκε καταλλήλως για να ικανοποιήσει τις ανάγκες μικρών κι μεγάλων.

Σχετικά με την έκτη εικόνα…. Εδώ υπήρχε ένα χωράφι. Πάνω σε αυτό χρίστηκε ένα σπίτι το οποίο χρησιμεύει σε πολλά πράγματα όπως: το να στεγάζεται εκεί μια οικογένεια να και να υπάρχει για πολλά χρόνια αφού οι απόγονοι θα ζουν στο ίδιο σπίτι. Όμως αυτή η ανθρώπινη κατασκευή έκανε μεγάλο κακό στο περιβάλλον διότι εκεί υπήρχε ένα οικοσύστημα. Εκεί καλλιεργούνταν η γη, παράγονταν πολλά χρήσιμα προϊόντα για τους κατοίκους του χωριού κι εκεί ζούσα πολλά είδη ζώων τα οποία δεν υπάρχουν εκεί αυτή τη στιγμή. Και κάτι ακόμα εξίσου σημαντικό είναι ότι τα νερά του υπονόμου του σπιτιού θα μολύνουν τα υπόγεια νερά και η καταστροφή θα συνεχιστεί. Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι το κακό που έγινε στο περιβάλλον είναι μεγαλύτερο από το καλό που έγινε στην οικογένεια!!!

Ιωάννα Σαϊχ Ζωή Καλογιάννη Αλεξάνδρα Βογιατζή Κωνσταντίνο Καλογιάννηs Αυτή η εργασία πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές της Ά Γυμνασίου: Ζωή Καλογιάννη Αλεξάνδρα Βογιατζή Κωνσταντίνο Καλογιάννηs Ιωάννα Σαϊχ Μαρίνα Αναστασίου

Πηγές Τοπικό Βιβλίο : Πάμε σαν άλλοτε στη Χάλκη. Αρχείο Στυλ. Τσιλιάκου Αφηγήσεις κατοίκων του χωριού: Α. Καλογιάννης Β. Μπαλά Δημοτικό Σχολείο Χάλκης