4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Advertisements

Δημοτικό σχολείο Χρυσελεούσας (Κ.Β)
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
ΤΑΞΗ Α’ Παιχνίδια που ταξιδεύουν Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου
Ενότητα 13. Μες το Μουσείο Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Γράφουμε λεζάντες
Ισορροπημένη διατροφή
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Τίτλος υλοποιημένης Θεματικής Ενότητας: Όλα τα παιδιά του Κόσμου Χρειάζονται Δασκάλους.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: <<Μεσογειακή Διατροφή>>
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
ΕΛΙΑ-ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Διδασκαλία εννοιών προγραμματισμού με το Scratch για τις Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού Η παρούσα σειρά μαθημάτων ΤΠΕ υλοποιήθηκε στο 15ο Δημοτικό Σχολείο.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΩΜΑΤΩΝ» (Δ’ τάξη)
Τα μυστικα της υγειασ… για μικρουσ μαθητεσ
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
7ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Τρόποι χρήσης του διαδραστικού πίνακα. Μάιος 2014.
Τίτλος δραστηριότητας: Όνομα Εκπαιδευτικού: Σχολείο:
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
4ο μαθημα στο τραπεζι την ωρα του φαγητου
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Οδηγίες συμπλήρωσης της φόρμας 3 Προθεσμία συμπλήρωσης μέχρι και 16 Ιουνίου.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Το πιο απαραίτητο υλικό για μια καλή σπιτική μαγειρική είναι η αγάπη για εκείνους για τους οποίους μαγειρεύεις Ομάδες τροφίμων.
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ
Λευτέρης Δάλπης 1 ο πρότυπο Πειραματικό Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ Τάξη: Ε’
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ¨Μέτρο, ποικιλία , ισορροπία¨ έχει
4 η ομάδα ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΙ Γαρυφαλλής Δημήτρης Γρύλλη Μαρία Καραντάνης Νικόλας Σκεμπές Παναγιώτης Τσακυριού Μαρία Ελιά: από το δέντρο στο … πιάτο μας.
Υγιεινή διατροφή: Είμαστε ό,τι τρώμε. Μια εργασία των μαθητών της Β΄ τάξης.
7ο Δημοτικό σχολείο Αρτέμιδος Δ2’ Αλέξανδρος, Δημήτρης, Μάρκος
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Eυέλικτη ζώνη « Παιδί και υγιεινή διατροφή »
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΠΟΛΥΜΕΣΑ
Κυνήγι θησαυρού με θέμα τις υγιεινές συνήθειες
6ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων
Αναπαραστάσεις του Μακρόκοσμου
Ενότητα 2:Η παρέα Μάθημα:Τάσος το σαλιγκάρι Ι ΄Δημοτικό Λεμεσού (ΚΑ) Θεοδούλου Αφροδίτη Θεοδούλου Αφροδίτη Χατζηκυπρή Εύα Χατζηκυπρή Εύα.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η Ε Λ Ι Α 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΑΙΦΥΤΟΥ ΤΑΞΗ: Δ’
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
ΕΛΙΑ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΚΑΙ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ.
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων 4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas

Τίτλος δραστηριότητας: «Δημιουργία διδακτικού υλικού για τη διδασκαλία ατόμων με ειδικές ανάγκες». Όνομα Εκπαιδευτικού: Χατζή Αναστασία Σχολείο:Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Email: dion20@sch.gr Τηλ.Επικοιν.:27210-91681

Τίτλος Δραστηριότητας Αντικείμενο: [Ποιο το αντικείμενο διδασκαλίας;] Το αντικείμενο διδασκαλίας αφορά το «Εργαστήριο Φυτικής Παραγωγής» Τάξη: [Σε ποια τάξη κάνατε το μάθημα;] Σε όλες τις τάξεις και τα τμήματα, που έχουν χαρακτηριστεί ως τμήματα Φυτικής Παραγωγής. Σκοπός: [Ποιο είναι το γνωστικό αντικείμενο που θέλατε να διδάξετε;] Το γνωστικό αντικείμενο αφορά την ελιά και συγκεκριμένα δομήθηκε στις εξής υποενότητες: Α) Περιγραφή του δέντρου. B) Προϊόντα της ελιάς και περιοχές καλλιέργειας. Γ) Ιστορία-μύθοι και εκφράσεις για την ελιά. Δ) Συγκομιδή της ελιάς και Ε) Ερωτήσεις-ασκήσεις Λογισμικό: [Ποιο λογισμικό χρησιμοποιήσατε; Word/PowerPoint/Excel κ.λπ.] PowerPoint

Περιγραφή δραστηριότητας [Πώς κάνατε το μάθημα; Πώς προετοιμαστήκατε; Τι υλικό χρησιμοποιήσατε; Χρειαστήκατε επιμόρφωση;] Δεδομένου ότι για τη διδασκαλία στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. δεν υπάρχουν διδακτικά εγχειρίδια είναι απαραίτητο ο δάσκαλος να δημιουργήσει διδακτικό υλικό. Έχοντας συνδυάσει και άλλη φορά τη διδασκαλία μου με τη χρήση Η/Υ, αλλά για μικρό χρονικό διάστημα (2 διδακτικές ώρες) διαπίστωσα ότι η μάθηση με τη βοήθεια των Η/Υ ήταν πιο ενδιαφέρουσα, πιο εύκολη, πιο κατανοητή και η ανταπόκριση των μαθητών μου υπήρξε μεγαλύτερη σε σχέση με άλλες μορφές διδασκαλίας (ερωτήσεις-εργασία σε ομάδες-επίδειξη κλπ).

Περιγραφή δραστηριότητας Για τη δημιουργία του διδακτικού υλικού (σε αρχείο PowerPoint) έλαβα υπόψη μου: Α) το νοητικό επίπεδο και τις δυνατότητες των μαθητών μου Β) Προϋπάρχουσες γνωστές έννοιες και δεξιότητες Γ)Το διδακτικό υλικό να είναι φιλικό και να προκαλεί το ενδιαφέρον των μαθητών Δ) Να δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να εκφράσουν απόψεις, να θέσουν προβληματισμούς και να αυτενεργήσουν. Στη συνέχεια έθεσα τους εκπαιδευτικούς στόχους και με βάση τα παραπάνω στοιχεία δημιουργήθηκε το διδακτικό υλικό. Ταυτόχρονα είχε προηγηθεί συζήτηση με τους μαθητές για την ενότητα την οποία θα πραγματευόμαστε, τα βιώματα και τις γνώσεις τους πάνω στο θέμα (έχουμε αρκετά παιδιά από αγροτικές περιοχές που ασχολούνται με την καλλιέργεια της ελιάς), τις δραστηριότητες που μπορούσαμε και θέλαμε να πραγματώσουμε, τις εκπαιδευτικές επισκέψεις που θα κάναμε για να κατανοήσουμε καλύτερα το διδακτικό υλικό μας.

Περιγραφή δραστηριότητας [Τι υλικό χρησιμοποιήσατε; Χρειαστήκατε επιμόρφωση;] Το υλικό που χρησιμοποίησα προέρχεται: Α) Από επιστημονικές γνώσεις που έχω σχετικά με το θέμα. Β) Από εγχειρίδια Δενδροκομίας Γ) Από σχετικά περιοδικά και το Internet. Έχω παρακολουθήσει επιμόρφωση για την χρήση Η/Υ διάρκειας 48 ωρών, η οποία υλοποιήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας.

Διδασκαλία ποια ήταν η διάρκεια του μαθήματος; [πώς οργανώσατε τα παιδιά; ποια ήταν η διάρκεια του μαθήματος; τι ζητήθηκε από τα παιδιά; τι υλικό χρησιμοποιήσατε;] Τα παιδιά οργανώθηκαν σε 3 ομάδες των 2 ή 3 ατόμων. Έγινε προσπάθεια σε κάθε ομάδα να υπάρχουν μαθητές με διαφορετικές δυνατότητες και γνώσεις πάνω στο θέμα, ώστε η ομάδα να μπορέσει να συνεργαστεί πιο δημιουργικά. Η διδακτική ενότητα ολοκληρώθηκε σε 16-20 διδακτικές ώρες (περίπου 1 ½ μήνα).

Διδασκαλία Από τα παιδιά ζητήθηκε: Α) Να ζωγραφίσουν. Β) Να γράψουν. Γ) Να περιγράψουν και να συζητήσουν γνώσεις τους σχετικά με το θέμα. Δ) Να κατασκευάσουν (μια διαφήμιση για το ελαιόλαδο, σαπούνι, χειροτεχνίες κλπ). Ε) Να παίξουν (παιχνίδι ρόλων, ακροστιχίδα κλπ). ΣΤ) Να κάνουν επίδειξη των γνώσεων τους και να αναπτύξουν δεξιότητες (μάζεμα ελιών, φύτεμα δενδρυλλίων ελιάς κλπ). Ζ) Να βρουν πληροφορίες, φωτογραφίες για το θέμα (από βιβλία, Internet κλπ) Η)Να απαντήσουν σε ερωτήσεις για την ελιά. Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε ήταν κυρίως από το αρχείο του PowerPoint καθώς και οι προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες των μαθητών. Σημαντικές ήταν οι γνώσεις που αποκομίσαμε από εκπαιδευτικές επισκέψεις (Χωράφι, ελαιοτριβείο, Μουσείο Ελιάς κλπ).

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ βάλτε εδώ εικόνες/screenshots από την εφαρμογή και από τη δουλειά των παιδιών – ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ SLIDES ΑΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ] ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ 10-26. Αποτελούν ένα μικρό δείγμα από το αρχείο PowerPoint, που χρησιμοποιήσαμε στη διδασκαλία.

ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ CD ΕΝΟΤΗΤΑ 1: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 3: ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ-ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 4: ΙΣΤΟΡΙΑ-ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 6: ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΣΚΗΣΕΙΣ Κάντε κλικ ΕΔΩ αν θέλετε να τελειώσει η εφαρμογή Πολυμέσων

ΠΑΡΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΦΥΛΛΑ & ΚΑΡΠΟ ΕΛΙΑΣ Θα χρειαστούμε: Κλαδιά και καρπούς ελιάς Ένα μαχαίρι Μεγεθυντικό φακό. Με το μεγεθυντικό φακό παρατηρούμε τα φύλλα της ελιάς και από τις 2 πλευρές τους. Με το μαχαίρι κόβουμε τον καρπό, τον ανοίγουμε και τον παρατηρούμε. Εντοπίζουμε το φλοιό, το κουκούτσι (πυρήνας) και τη σάρκα, απ’ όπου βγαίνει το λάδι. Γράφουμε τις παρατηρήσεις μας στο τετράδιο και τις ανακοινώνουμε στην τάξη.

ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΛΙΑ Ζωγράφισε το κλαδί της ελιάς που υπάρχει πάνω στην έδρα. Ας θυμηθούμε: Χρώμα φύλλου: σκούρο πράσινο στην μπροστά πλευρά ασημόλευκο στην πίσω πλευρά

Γιατί καλλιεργούμε την ελιά; ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ Γιατί καλλιεργούμε την ελιά; Επιτραπέζιες ελιές (για φαγητό) (Ποικιλίες: Καλαμών, Άμφισσας, Μεγαρείτικη κλπ) Για παραγωγή λαδιού (Ποικιλίες: Κορωνέικη, Λιανολιά, Μαυρολιά κλπ) Για το ξύλο της ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΕΣ ΕΛΙΕΣ

ΑΣ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΦΥΤΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΛΑΔΙ Καλαμπόκι Ηλίανθος Σουσάμι Βαμβάκι Σόγια Καλαμποκέλαιο Ηλιέλαιο Σουσαμέλαιο Βαμβακέλαιο Σογιέλαιο Θυμόμαστε: ΤΟ ΠΙΟ ΥΓΙΕΙΝΟ ΛΑΔΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ.

ΑΣ ΠΑΙΞΟΥΜΕ: Τοποθετήστε στο χάρτη 5 περιοχές που γίνεται καλλιέργεια της ελιάς. Δείτε την επόμενη διαφάνεια, όταν τελειώσετε.

ΑΣ ΠΑΙΞΟΥΜΕ (Εργασία σε ομάδες) ΑΚΡΟΣΤΟΙΧΙΔΑ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ Το δέντρο που καλλιεργείται σε μεγαλύτερη έκταση στη χώρα μας. Παράγεται από την ελιά. Θεά που ιερό της δέντρο είναι ελιά. Φυτό από το οποίο παράγεται λάδι (αντίστροφα) Ένα φωνήεν μας. Φυτό που τρώμε το υπόγειο μέρος του. Παράγει ονομαστές πράσινες ελιές. Εργαλείο με το οποίο χτυπάμε τις ελιές. Λαχανικό με το οποίο φτιάχνουμε σαλάτα. Άσπρο λουλούδι πολύ όμορφο και ευωδιαστό. Το τελευταίο γράμμα του αλφαβήτου. Το φτιάχνουμε από γάλα. Είναι τα φασόλια, οι φακές και τα ρεβίθια. Από αυτό φτιάχνουμε αλεύρι. 1. Ε - - - 4 ΓΡΑΜΜΑΤΑ (ΕΛΙΑ) 2. Λ - - - 4 ΓΡΑΜΜΑΤΑ 3. Α - - - - 5 ΓΡΑΜΜΑΤΑ 4. Ι - - - - - - - - 9 ΓΡΑΜΜΑΤΑ 5. Ο - - - - - - 7 ΓΡΑΜΜΑΤΑ 6. Π - - - - - 6 ΓΡΑΜΜΑΤΑ 7. Α - - - - - - 7 ΓΡΑΜΜΑΤΑ 8. Ρ - - - - 5 ΓΡΑΜΜΑΤΑ 9. Α - - - - - - 7 ΓΡΑΜΜΑΤΑ 10. Γ - - - - - - - 8 ΓΡΑΜΜΑΤΑ 11. Ω - - - - 5 ΓΡΑΜΜΑΤΑ 12. Γ - - - - - - - 8 ΓΡΑΜΜΑΤΑ 13. Ο - - - - - 6 ΓΡΑΜΜΑΤΑ 14. Σ - - - - - 6 ΓΡΑΜΜΑΤΑ (Γράψε τις απαντήσεις στο τετράδιό σου, όπως το πρώτο παράδειγμα της 2ης στήλης. Πήγαινε στην επόμενη διαφάνεια να δεις τις σωστές απαντήσεις)

ΔΕΝΤΡΟ ΕΛΙΑΣ ΣΕ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΜΙΝΩΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΑΣ ΠΕΡΙΓΡΑΨΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΠΛΑΝΗ ΕΙΚΟΝΑ ΠΟΙΑ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΚΡΗΤΙΚΩΝ;

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΚΑΙ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ Το ελαιόλαδο καταναλώνουν εδώ και πολλά χρόνια οι λαοί της Μεσογείου (Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία κλπ) –μεσογειακή διατροφή-. Όπως φαίνεται και από το διπλανό σχήμα σύμφωνα με τις αρχές της Μεσογειακής διατροφής είναι απαραίτητη η καθημερινή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, όσπριων, ζυμαρικών, ψωμιού, δημητριακών, ρυζιού, γαλακτοκομικών προϊόντών και κυρίως ελαιολάδου για την απόκτηση ενός γερού και υγιούς οργανισμού. Έρευνες έχουν δείξει ότι το ελαιόλαδο είναι το υγιεινότερο φυτικό λάδι και χαρίζει μακροζωία (πολλά χρόνια ζωής). ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΙΑΣ ΣΤΗ ΣΠΑΡΤΗ

ΦΤΙΑΞΕ ΜΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΔΙ (Εργασία σε Ομάδες) ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ Για να φτιάξουμε μια πετυχημένη διαφήμιση πρέπει να τραβήξουμε την προσοχή αυτού που την βλέπει ή την ακούει. Γι΄αυτό μια διαφήμιση συνήθως έχει: Μια ζωντανή εικόνα με έντονα χρώματα Το όνομα του προϊόντος και τη μάρκα του. Μια διασκεδαστική, σύντομη και εύκολη να την θυμόμαστε συνθηματική φράση (σλόγκαν) που έχει σχέση με την εικόνα, με το όνομα του προϊόντος ή με το βασικό προτέρημά του. Ένα μικρό κείμενο που περιγράφει το προϊόν και μας ενημερώνει για αυτό.

ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΛΟΓΚΑΝ Στο ψωμί και στο τυρί στη σαλάτα, στη φακή σ’ όλα σου τα φαγητά βάλε λάδι από ΕΛΙΑ. ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ «ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ» ΕΙΚΟΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ Δοκιμάστε και σε σεις το νέο, υγιεινό, με πλούσια και απολαυστική γεύση ελαιόλαδο «ΤΟ ΧΩΡΙΟ». Είναι βιολογικό χωρίς λιπάσματα και φυτοφάρμακα. Με παλιά, παραδοσιακή γεύση γιαγιάς. ΟΝΟΜΑ ΤΟ ΧΩΡΙΟ

ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΣΑΠΟΥΝΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΤΡΟΠΟ

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΕΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΤΙΝΟ Φωτογραφίες από κατασκευές κλαδιών ελιάς με πηλό και σύρμα.

ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Αυτό το δέντρο είναι: ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Αυτό το δέντρο είναι: ΑΠΑΝΤΗΣΗ: α) ελιά β) φοίνικας γ) πορτοκαλιά

ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΠΑΛΙ

ΜΠΡΑΒΟ! ΠΑΤΑ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΡΩΤΗΣΗ!

Σύγκριση [πόσο διαφορετικό έγινε το μάθημα σε σχέση με το πώς θα γινόταν με τα συμβατικά μέσα διδασκαλίας;] Το μάθημα κέντρισε το ενδιαφέρον των παιδιών. Αύξησε σε πολύ μεγάλο βαθμό τη συμμετοχή τους, μπόρεσαν να αυτενεργήσουν, να προβληματιστούν και να συνεργαστούν μεταξύ τους.

Αξιολόγηση [τι πήγε καλά; τι θα αλλάζατε; ποια ήταν η αντίδραση των παιδιών; πως αξιολογήσατε ότι η δραστηριότητα πέτυχε το σκοπό της; γνωρίζετε αν άλλοι εκπαιδευτικοί χρησιμοποίησαν το μάθημα/την εφαρμογή σας;] Οι αντιδράσεις των παιδιών υπήρξαν ιδιαίτερα ενθαρρυντικές. Εξέφρασαν ομόφωνα την άποψη και τα υπόλοιπα μαθήματα να γίνονται με τον ίδιο τρόπο. Ο ενθουσιασμός των παιδιών, η ενεργή συμμετοχή τους και το ζωηρό ενδιαφέρον που έδειξαν κατά τη διάρκεια της διδακτικής ενότητας υπήρξαν θετικά δείγματα ότι «βαδίζουμε σε καλό δρόμο». Συζήτησα με εκπαιδευτικούς του σχολείου μου γι’ αυτή την ενέργεια, αλλά από όσο ξέρω δεν χρησιμοποίησε κάποιος την εφαρμογή μου.

Επιπλέoν Σχόλια [Θέλετε να προσθέσετε επιπλέoν σχόλια για την διαδικασία που ακολουθήσατε ή το υλικό που αναπτύξατε; ] Μετά την προηγούμενη εμπειρία εφαρμογής αυτού του υλικού θα γίνουν προσπάθειες ώστε αυτό να βελτιωθεί και να αναπροσαρμοστεί σε σημεία, σύμφωνα και με υποδείξεις των μαθητών.