Τα μέρη του Θεάτρου. Θέατρο Επιδαύρου Επίδαυρος ΚΟΙΛΟΝ - ΘΕΑΤΕΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑ - ΧΟΡΟΣ Θέατρο Επιδαύρου (ονομαστό για την ακουστική του.) Όλες οι θέσεις του.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ I. Ο χώρος
Advertisements

ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ είδος της αρχαίας ελληνικής ποίησης
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ.
Εαρινο ΕξαΜηνο Η Παραδοση (6/5/2014)
2.
Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο
1.
Λευκή αττική λήκυθος Χαρακτηριστικό δείγμα των αγγείων με λευκό βάθος, που κατασκευάζονταν στην Αττική στους ώριμους κλασικούς χρόνους. Η λήκυθος βρέθηκε.
(και επανάληψη πόλη-κράτος)
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Αμαλία Κ. Ηλιάδη Φιλόλογος-ιστορικός (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Βυζαντινής Ιστορίας) Διευθύντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων Πνευματικά Δικαιώματα: Αμαλία Κ.
ΕΛΕΝΗ!!! Κατά ποσόν και κατά ποιόν μέρη της τραγωδίας.
Αρχαία θέατρα Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΑΤΡΑ Μυρσίνη Μαλιόγκα Ε2 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης ΠΤΔΕ ΑΠΘ.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ Μέρος 2ο.
Αρχαία Θέατρα Γιάννης Βαρής 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ Ε’ – 2015.
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
Η Ελλαδα ταξιδευει στο εξωτερικο
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Τσολάκη Σταυρούλα, φιλόλογος
Θεοδώρα Μπαφα Ε2 gr/Page_04-01.asp Αρχαία Θέατρα.
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.
Τα μέρη της τραγωδίας Κατά ποσόν μέρη Κατά ποιόν μέρη
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
Ομάδα Ε΄ Δημητρίου Μαρία Κάβουρα Αλεξάνδρα Μουλά Ναυσικά
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
Αρχαία θέατρα Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2014
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ Μια θεατρική διαδρομή στο χρόνο. Ο Διόνυσος πάνω σε πλοίο (έργο του Εξηκία)
Αρχαίο Δράμα Εισαγωγή.
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΡΩΜΑΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Το Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο
Βικτώρια Μαργαρίτη & Θεοχάρης Συμεωνίδης Τάξη Α΄
 ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ  2011 – ο Γυμνάσιο Αθηνών  ΜΑΪΟΣ 2012  ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ  ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ  Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με την χρήση κυρίως του λόγου, αλλά.
Κύλικα με παράσταση φαλλοφορίας
Οι τέχνες της ελληνιστικής εποχής
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Εισαγωγή στη δραματική ποίηση
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ Πληβούρη Νικολίνα Ριγκλέα Μελίνα. Η ΖΩΗ Γεννήθηκε το 485 π.Χ. Κατάγονταν από την Φλύα, δήμο της Κεκρωπίας. Γονείς του ήταν ο Μνήσαρχος και η.
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
ΧΟΡΟΣ ΕΚΦΡΑΣΗ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΟΣ
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ 1. ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ.
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία: Εισαγωγή στο αρχαίο θέατρο © Θάνος Σταυρόπουλος Φιλόλογος, ΜSc. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ & ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ - ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ.
ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ Συντονιστής: Λεωνίδας Σιφαλέρας Μέλη: Γιώργος Αφεντούλης Παναγιώτης Σαρβανίδης Διομήδης-Παναγιώτης Τσουρίδης.
4o Δ. Σ. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ – Ε 1 ΄ ΤΑΞΗ ΤΣΟΥΜΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ Το θέατρο στην Ευρώπη.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
Σοφοκλής Λύγκα Φωτεινή,Μηλαίου Έλενα Γ’3. Ο Σοφοκλής που έζησε περίπου 496 π.Χ π.Χ.Ήταν Έλληνας τραγικός ποιητής της κλασικής εποχής.
Δ Ο Μ Η Τ Η Σ Τ Ρ Α Γ Ω Δ Ι Α Σ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ Γ΄ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Αρχαίο θέατρο – Αρχαίο Ωδείο Πάφου
αρχαίο ελληνικό θεατρικό κτίσμα
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ.
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα μέρη του Θεάτρου

Θέατρο Επιδαύρου Επίδαυρος ΚΟΙΛΟΝ - ΘΕΑΤΕΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑ - ΧΟΡΟΣ Θέατρο Επιδαύρου (ονομαστό για την ακουστική του.) Όλες οι θέσεις του παρέχουν τη δυνατότητα στο θεατή να βλέπει και να ακούει το ίδιο καλά το έργο. Άρχισε να χτίζεται στα τέλη του 4ου και ολοκληρώθηκε στα μέσα του 2ου π. Χ. αι. Αρχικά είχε θέσεις και αργότερα θέσεις.

Αρχαίο θέατρο Επιδαύρου (λεπτομέρεια) Μπορείς να διακρίνεις ποιες είναι οι κερκίδες, ποιες οι κλίμακες και ποια η πύλη της παρόδου του θεάτρου;

Ερείπια ρωμαϊκού θεάτρου που σώζονται στο χώρο όπου ήταν χτισμένο το θέατρο του Διονύσου, κάτω από την Ακρόπολη. Το παλιό θέατρο μάλλον θεμελιώθηκε τον 6 ο αι. π.Χ. Λένε ότι χωρούσε θεατές.

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΦΕΣΣΟΥ (Μ. ΑΣΙΑ) διακρίνονται τα υποστυλώματα του προσκηνίου και ο εύριπος

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΡΙΗΝΗΣ (Μ. ΑΣΙΑ) διακρίνονται οι θρόνοι της προεδρίας

Αρχαίο θέατρο Ασπένδου στην Παμφυλία της Μικράς Ασίας 155 μ. Χ. (ελληνιστική εποχή) Είσοδος για τη σκηνή

Θέατρο Δωδώνης

θέατρο Δωδώνης

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΡΓΑΜΟΥ Μ. ΑΣΙΑ

Αρχαίο θέατρο Δίου ν. Πιερίας

Χορός Αριθμός χορευτών στο Σοφοκλή και τον Ευριπίδη : 15 χορευτές Σύσταση χορού: συνήθως υποδύονται γυναίκες ή γέροντες Ρόλος του Κορυφαίου του χορού: συνδιαλέγεται με τους υποκριτές Είσοδος χορού στην ορχήστρα: από δεξιά πάροδο Επικεφαλής κατά την είσοδο: Ο αυλητής παίζοντας τον αυλό Κίνηση – όρχηση – τραγούδι Ο ΧΟΡΟΣ • Ποιος από τους χορευτές αναλάμβανε το διάλογο με τους υποκριτές; • Σε ποιο μέρος του θεάτρου στέκει ο χορός; • Ποια είναι η σύσταση του χορού στην «Ελένη» του Ευριπίδη; • Ποιος είναι ο ρόλος του χορού μέσα σε μια τραγωδία; κορυφαίος ορχήστρα Ελληνίδες σκλάβες Προσφέρει το λυρικό στοιχείο στην τραγωδία, χωρίς δραστικό ρόλο στην εξέλιξη, συμμετέχουν συναισθηματικά.

Αττική μελανόμορφη κύλικα (560 – 540 π. Χ.). Παριστάνει γενειοφόρους άνδρες που χορεύουν με γυναικεία ενδύματα, χωρισμένοι σε ομάδες (στα αριστερά χορεύουν χαιρετώντας, στα δεξιά μας χοροπηδούν, ενώ στη μέση παίζει τον αυλό του ο αυλητής).)

Υποκριτές Τρεις υποκριτές Μόνο άνδρες, ακόμα και σε γυναικείους ρόλους Προσωπεία – ψιμύθιον «Κοινόν των περί τον Διόνυσον τεχνιτών» Σπουδαία, επίζηλη κοινωνική θέση

αριστερά: Μάσκες χάλκινη και πήλινη κάτω: Υποκριτές πάνω σε λογείο.

Υποκριτές: η σκευή τους

Υποκριτές ντύνονται Θα παραστήσουν τον τραγικό χορό γυναικών. Ο δεξιός προσαρμόζει τους κοθόρνους στα πόδια του. Στο κάτω μέρος ακουμπισμένο προσωπείο.

Θέατρο Επιδαύρου. Πού θα σταθεί ο χορός και πού οι υποκριτές; Διακρίνεις τις κλίμακες και τα διαζώματα;

Δομή της τραγωδίας Κατά ποσόν μέρη 1.Διαλογικά – επικά μέρη •Πρόλογος, Επεισόδια, Έξοδος 2.Λυρικά – χορικά μέρη •Πάροδος, Στάσιμα, Μονωδίες, Διωδίες, κομμοί Κατά ποιόν μέρη •Μύθος, Ήθος, Μέλος, Διάνοια, Όψις, Λέξις Τυνδάρεως, Λήδα, Διόσκουροι, παρακολουθούν Τη γέννηση της Ελένης από το αυγό.

Τα κατά ποιόν μέρη της τραγωδίας Η υπόθεση, το κείμενο ο χαρακτήρας των προσώπων. Καλούμαστε να τα ηθογραφήσουμε. η μουσική της παράστασης. Αυτό το κομμάτι της τραγωδίας έχει χαθεί. Αυτό που φαίνεται, η σκευή. Δηλ. τα σκηνικά, οι κινήσεις, η ενδυμασία, τα αντικείμενα που κρατούν οι υποκριτές. η γλώσσα της τραγωδίας. Τα εκφραστικά μέσα και το ύφος του κειμένου. Οι ιδέες των προσώπων, οι σκέψεις και τα επιχειρήματά τους, που πολλές φορές μοιάζουν αρκετά με της δικής μας εποχής. Μύθος: Ήθος: Μέλος: Όψις: Λέξις: Διάνοια:

Χαρακτηριστικά της τέχνης του Ευριπίδη •Ανέπτυξε τη δράση και υποβίβασε την παρουσία του χορού •Εισήγαγε τον «ἀπό μηχανῆς θεόν» •Ήρωες χωρίς υπερφυσικές διαστάσεις, προσαρμοσμένοι σε επίπεδο καθημερινής ζωής •Διασκευή των μύθων 485 – 406 π. Χ. ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΜΝΗΣΑΡΧΟΥ ΣΑΛΑΜΙΝΙΟΣ

Γνωρίζεις την υπόθεση κάποιας από τις 18 τραγωδίες του Ευριπίδη που σώθηκαν; (δες τις σελ. 89 – 95 της ιστορίας της αρχ. ελλην. γραμματείας) • Ἰ φιγένεια ἡ ἐ ν Α ὐ λίδι • Ἰ φιγένεια ἡ ἐ ν Ταύροις •Τρ ῳ άδες • Ὀ ρέστης • Ἠ λέκτρα • Ἑ κάβη • Ἀ νδρομάχη • Ἑ λένη • Ἱ κέτιδες •Μήδεια • Ἡ ρακλε ῖ δαι • Ἄ λκηστις •Φοίνισσαι • Ἱ ππόλυτος •Βάκχαι • Ῥῆ σος •Κύκλωψ • Ἴ ων

Ο ὐ δείς ὤ ν ῥ άθυμος ε ὐ κλεής ἀ νήρ, ἄ λλ’ ο ἱ πόνοι τίκτουσι τήν ε ὐ δοξίαν. μτφρ: κανείς δεν είναι φημισμένος αν είναι τεμπέλης, αλλά οι κόποι γεννούν τη δόξα. Ευριπίδης τέλος