Ποιοτικη αναλυςη δεδομενων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ομάδες εστίασης – Συνεντεύξεις Κατευθυντήριες γραμμές για τη διεξαγωγή μιας επιτυχημένης ημι-δομημένης συνέντευξης Μαρία Τακούση.
Advertisements

Ποιοτική ανάλυση Μέρος Ι Περιγραφή Θεματική ανάλυση
Ποιοτική ανάλυση Μέρος ΙΙ Θεματική ανάλυση
Βελτίωση για καλύτερη, ασφαλέστερη Υγεία και Κοινωνική Φροντίδα
• Php • Joomla • Joomla Module • Παρουσίαση του συστήματος μας.
Επισκοπηση της ποιοτικης μελετης Εφαρμοσμένη ΄Ερευνα
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΜΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Κωδικοποίηση και επεξεργασία ποιοτικών δεδομένων
Σχέδια μαθημάτων μουσικής
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Κοινωνιολογική Έρευνα
Κριτική ανάγνωση κειμένων
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης Διδάσκουσα: Ελευθερία Αργυροπούλου.
Σεμινάρια Επιθεωρητών Φιλολογικών Μαθημάτων Φεβρουάριος – Μάρτιος 2012 Σόνια Κούμουρου, Σύμβουλος Λογοτεχνίας Βασιλική Σελιώτη, Φιλόλογος, Γραφείο Α.Π.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Είδη Ποιοτικών Ερευνών
ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Αφορά στη παρατήρηση και ερμηνεία της πραγματικότητας των υποκειμένων Ασχολείται με τον τρόπο με τον οποίο γίνεται αντιληπτή, βιώνεται.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΜΑΘΗΜΑ 11 ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ.
ΦΑΣΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ III
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
Ποιοτικη συνεντευξη – αναλυση περιεχομενου
Δρ. Στέφανος Μαντζούκας
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Η εμπειρικά θεμελιωμένη θεωρία (Grounded Theory) ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΠΤΝ-ΠΔΜ.
Ποιοτικη ερευνητικη μεθοδολογια
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Ενότητα 11 : Διαδικασία Κριτικής Αξιολόγησης Ερευνητικών άρθρων Δρ. Στέφανος Μαντζούκας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας Στη νοολογική ή ερμηνευτική παιδαγωγική και στην ποιοτική κοινωνική έρευνα χρησιμοποιούνται κυρίως η ερμηνευτική και η φαινομενολογική.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Ενότητα 13 : Ηλεκτρονική βιβλιογραφική αναζήτηση Δρ. Στέφανος Μαντζούκας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Κινητική Μάθηση Ενότητα 3: Λήψη αποφάσεων και απόδοση κάτω από στρες και ψυχική διέγερση, προσοχή,μνήμη Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης.
Σχεδιασμός προγράμματος εξάσκησης 4η Περίπτωση: Παραδοσιακοί χοροί Άγγελος Κωνσταντινίδης, ΑΕΜ: 908.
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
Πειράματα και παρατηρήσεις Υποθέσεις έρευνας. Πείραμα ή παρατήρηση;  Το κάπνισμα προκαλεί καρκίνο;  Πώς βγήκε αυτό το συμπέρασμα;  Τί μέθοδος χρησιμοποιήθηκε.
Ποιοτική Έρευνα 7 η Διάλεξη TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΚΑΛΔΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΠΤΔΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
14/11/2016 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ Μάθημα: Φροντιστηριακό Μάθημα «Κλινική Κοινωνική Ψυχολογία». Εισηγήτρια: Μαρία Νικολακοπούλου.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Αναλυση ποιοτικων δεδομενων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΠερIληψη Α. Προετοιμασία
Ανάλυση δεδομένων κοινωνικής έρευνας
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Δομή ερευνητικής εργασίας
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Η λογική της συγκριτικής ανάλυσης
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Φροντιστηριακό μάθημα «Κοινωνικής Κλινικής Ψυχολογίας»
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας Στη νοολογική ή ερμηνευτική παιδαγωγική και στην ποιοτική κοινωνική έρευνα χρησιμοποιούνται κυρίως η ερμηνευτική και η φαινομενολογική.
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Θεματική ανάλυση των αφηγήσεων
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Υλοποίηση &΄Έλεγχος σχεδιασμού μάρκετινγκ Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Γιατί χρησιμοποιήται η ανάλυση παραγόντων (Factor Analysis)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ποιοτικη αναλυςη δεδομενων

Σταδια της ποιοτικης αναλυςης Ανεπεξέργαστο κείμενο της συνέντευξης ή παρατήρησης ↓ Κωδικοποίηση του κειμένου Αντιπαραβολή και σύγκριση των κωδικών για εντοπισμό διαφορών και ομοιοτήτων Συμπύκνωση όμοιων κωδικών σε θεματικές ενότητες Οι θεματικές ενότητες αποτελούν την τελική ερμηνεία του φαινομένου Σύνδεση των θεματικών ενοτήτων με την ευρύτερη βιβλιογραφία

Η ανάλυση των δεδομένων είναι εκείνο το σημείο όπου ο ερευνητής συγκρίνει και αντιπαραβάλλει, ερμηνεύει και κατανοεί, συμπεραίνει και επαληθεύει (προκαθορισμένα ή μη – at priori / in vivo) Μετά την απομαγνητοφώνηση, ο ποιοτικός ερευνητής διαβάζει και ξαναδιαβάζει όλα τα καταγεγραμμένα δεδομένα, 1) για να ξαναθυμηθεί 2) για να αρχίσει να κατανοεί, να αποκτήσει μια ολοκληρωμένη αντίληψη των δεδομένων Στη συνέχεια ξεκινά την αρχική κωδικοποίηση

Kωδικοποιηςη Ο κωδικός εκφράζει σε συντομία την ερμηνεία που ο ερευνητής δίνει στο συγκεκριμένο κομμάτι της συνέντευξης O κωδικός αναδύεται κατά κάποιο τρόπο μέσα από το κείμενο και δεν επιβάλλεται από τον ερευνητή εκ των προτέρων.

Διαδικαςια Αρχική κωδικοποίηση Σημειώσεις στο κείμενο (υπογράμμιση, επισήμανση σημείων)- κώδικες π.χ. λέξεις, φράσεις, ενέργειες, αξίες, νοήματα, μοτίβα Σημειώσεις δίπλα από το κείμενο (ονομασίες κωδικών) Αξονική κωδικοποίηση Ομαδοποίηση παρόμοιων κωδικών- π.χ. ίδιο φαινόμενο, ιδέα, εξήγηση Διασύνδεση κωδικών Ανάπτυξη θεμάτων Ανάπτυξη πλαισίου απεικόνισης των σχέσεων ανάμεσα στα θέματα

Απο τους κωδικους ςτις θεματικες ενοτητες Εφόσον εντοπιστούν κωδικοί & σημειωθούν ομαδοποιούνται κατάλληλα (νοηματική συνάφεια), τοποθετούνται μαζί, για να σχηματιστεί μια θεματική ενότητα. Οι θεματικές ενότητες, αποτελούν συμπυκνωμένες ολιστικές περιγραφές & ερμηνείες (Μαντζούκας, 2007) Σύνδεση με το ερευνητικό ερώτημα & τη βιβλιογραφία

Ειδη θεματικης αναλυςης Θεμελιωμένη θεωρια (Grounded theory) σκοπός η ανάπτυξη ενός επεξηγηματικού μοντέλου Ερμηνευτική φαινομενολογική ανάλυση (IPA) εστίαση στην προσωπική εμπειρία, νόημα και στη νοηματοδότηση Ανάλυση πλαισίου εστίαση στην αλληλεπίδραση

Περαιτερω ενημερωςη http://onlineqda.hud.ac.uk/Intro_QDA/index.php http://onlineqda.hud.ac.uk/Intro_QDA/how_what_to_code.php

Εξερευνωντας τις αποψεις των γυναικων για τη προληπτικη μαςτογραφια Εξερευνωντας τις αποψεις των γυναικων για τη προληπτικη μαςτογραφια Κώδικες → υποκατηγορίες → κατηγορίες → θεματική ενότητα Π.χ. Συμμόρφωση με την προληπτική ιατρική Εμπόδια Περιορισμοί μετακίνησης Τοποθεσία/χρόνος Μέσα μεταφοράς Διαθεσιμότητα πόρων Χρήματα Ενισχυτές Προσωπικοί Γνώση Ψυχολογία Κοινωνικοί Υποστήριξη οικογένειας Σύγκριση με άλλους ασθενείς

Βιβλιογραφια Μαντζούκας, Σ. (2007). Ποιοτική έρευνα σε έξι εύκολα βήματα: Η επιστημολογία, οι μέθοδοι και η παρουσίαση. Νοσηλευτική, 46(1), 88-98. Thomas, J. R.,&Nelson, J. K. (2001). Research methods in physical activity (4th ed). Champaign, Il: Human Kinetics. Bowling, A. (2009). Research Methods in Health: Investigating Health and Health Services, (3rded). Philadelphia: Open University Press Silverman, D. (2005). Doing qualitative research (2nd ed.). California: Sage Publications, Inc. Burman, E. (1994) Interviewing. In Banister, P., Burman, E., Parker, I., Taylor, M. and Tindall, C. (eds) Qualitative Methods in Psychology: a Research Guide. Buckingham: Open University Press. Braun, V. & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3, 77-101. Marks, D.F &Yardley , L.( 2005). Research methods for clinical and health psychology . London: Sage Publications