Η διαστρέβλωση της ιστορίας και ο αντικομουνισμός στην εκπαίδευση
ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΑΙ Η ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΕ 2 ΕΠΙΠΕΔΑ Α.Να διαμορφωθεί λανθασμένη αντίληψη: • Για το πώς γράφεται η ιστορία. • Για το αν υπάρχει εξέλιξη και αν αυτή έχει τυχαία κατεύθυνση, αν έχει νόμους. • Για το ποιος κινεί την ιστορία, • Για το τι είναι προοδευτικό και τι όχι. Β.Υπάρχει ένας καταιγισμός με ψευδείς πληροφορίες ή μισές αλήθειες.
ΤΑ «ΝΕΑ» ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ & ΒΙΒΛΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ: Αποσπασματικότητα Αντιεπιστημονικότητα Ιδεολογική μονομέρεια Υποκατάσταση της γενικής παιδείας από τις δεξιότητες.
Βασικό χαρακτηριστικό των βιβλίων ιστορίας από την Α’ Δημοτικού έως την Γ’ Λυκείου: Εξίσωση, υποκατάσταση και ανάμιξη της επιστημονικής γνώσης με τη μυθοπλασία και τη θεολογική ερμηνεία της πραγματικότητας.
«Ο Ευρωπαϊκός πολιτισμός γίνεται ο ιδανικός πολιτισμός για όλους» (Ιστορία Στ' Δημοτικού) Όταν η επανάσταση ονομάζεται αναστάτωση. (Ιστορία Ε' Δημοτικού)
Η ευτυχία τού να είσαι... Δούλος «Η αθηναϊκή κοινωνία σχεδόν στο σύνολό της περιέβαλλε τους δούλους με στοργή και η κάθε οικογένεια, στους κόλπους της οποίας υπηρετούσαν, τους θεωρούσαν μέλη τους» (Αρχαία Ιστορία Α' Γυμνασίου, σελ. 75)
Ο αντικομουνισμός στα βιβλία Αποκρύπτεται - εξαφανίζεται η θετική συνεισφορά του σοσιαλισμού στα μεγάλα γεγονότα και επιτεύγματα που σημάδεψαν τον περασμένο αιώνα. Προβάλλεται μια παραμορφωμένη - ολότελα διαστρεβλωμένη εικόνα του. Εξισώνεται ο κομμουνισμός με τον φασισμό-ναζισμό
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ («Άνοιξη της Ευρώπης» - Αγωγή Υγείας – Περιβαλλοντική Εκπαίδευση – ευκαιριακά/επίκαιρα προγράμματα – «διαθεματικές» εργασίες κ.ά) Παραχαράσσεται – «ξαναγράφεται» η Ιστορία. Ο σοσιαλισμός παρουσιάζεται σαν ένα εγκληματικό σύστημα, το οποίο επιβλήθηκε στους λαούς από τους ηγέτες τους, ένα καθεστώς ανελευθερίας, τριγυρισμένο από συρματοπλέγματα. Προπαγάνδα που φτάνει να κάνει τα παιδιά να....φοβούνται ακόμα και στο άκουσμα της λέξης «κομμουνισμός». Απόκρυψη του ιμπεριαλιστικού – αντιδραστικού χαρακτήρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Εκπαιδευτικοί κήρυκες του αντικομουνισμού Το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν οι περιπτώσεις σε σχολεία ανά την Ελλάδα, όπου "εκπαιδευτικοί" γίνονται φορείς και κήρυκες της διαστρέβλωσης της ιστορικής αλήθειας, του αντικομουνισμού, και διεκδικούν ρόλο στη δίωξη της κομμουνιστικής ιδεολογίας.
ΑΛΗΘΙΝΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Είναι αυτή που υπηρετεί την επιστήμη, τη θεωρία της εξέλιξης και του ιστορικού υλισμού, τη μέθοδο και τη λογική της διαλεκτικής, τη φιλοσοφία του διαλεκτικού υλισμού. Βρίσκεται εκεί που τεκμηριώνεται ότι η κίνηση της κοινωνίας προς τα μπρος καθορίζεται από αντικειμενικούς νόμους, εκεί που υποστηρίζεται ότι για το ίδιο ιστορικό γεγονός η αλήθεια είναι μία και όχι πολλές, εκεί που δε δικαιολογούνται η ιμπεριαλιστική προπαγάνδα και τα εγκλήματα της αστικής τάξης, εκεί που δεν αποσιωπάται η προσφορά, ο ρόλος της εργατικής τάξης και του ΚΚΕ.
Ο ρόλος του προοδευτικού εκπαιδευτικού: Να κατακτήσει το ρόλο του και να σταθεί στο ύψος του ως παιδαγωγός και επιστήμονας. Να διδάξει το μάθημα της ιστορικής και επιστημονικής αλήθειας, το μάθημα του δίκιου των λαών, των φτωχών και των κατατρεγμένων. Ακόμα και όταν υπάρχουν αυτά τα αντιεπιστημονικά απαράδεκτα βιβλία, οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να απειθαρχήσουν. Να μη διδάσκουν αυτά τα ψέματα που έχει σχεδιάσει ο ιμπεριαλισμός και θέλει να τα περάσει στα αγνά μυαλά των μαθητών. Ο αντικομουνισμός είναι μεσαιωνισμός και οι εκπαιδευτικοί σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνουν οι "καρδινάλιοι της κάθε ιεράς εξέτασης".
Η γνώση της ιστορίας είναι δύναμη στην πάλη για την αλλαγή του κόσμου. Ο ιστορικός υλισμός η φιλοσοφία του μαρξισμού για την κοινωνική εξέλιξη, εξηγεί επιστημονικά τον κόσμο και δίνει τη σιγουριά πως αυτός ο κόσμος μπορεί να αλλάξει και θα αλλάξει.