Ραψωδία Ε στ. 274-430 ΛΕΟΝΤΗ ΣΟΦΙΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα ονόματα των πλανητών, σύνδεση με τη μυθολογία!
Advertisements

Μια μεγάλη διαμάχη του Τρωικού πολέμου
Ζωφορος θησαυρου σιφνιων
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
ΝΕΡΟ Ο πλανήτης που ζούμε, η Γη, αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του από νερό. Σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες θεός του νερού ήταν ο Ποσειδώνας,. ΜΑΚΡΗΣ.
Πάντα οι άνθρωποι αναζητούν την αλήθεια.
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η θρησκεία και η γραφή των Μυκηναίων
Ο θάνατος του Πάτροκλου
Η προσέγγιση της αλήθειας:
Οι θεοί των Ελλήνων 12 ήταν οι σημαντικότεροι θεοί των αρχαίων Ελλήνων και κατοικούσαν στην κορυφή του Ολύμπου. Πήραν την εξουσία στα χέρια τους, αφού.
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων
ΗΡΑ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕ ΤΟ ΓΑΜΟ,
Ο ΟΡΚΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ
Μάθημα Θρησκευτικά Γυμνασίου Λειτουργός: Λιάνα Παπαδοπούλου.
Αρχαία Ελλάδα ΝΑΣΙΑ ΣΤΑΜΕΛΟΠΟΥΛΟΥ Οι θεοί του Ολύμπου
Οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου
Αρχαία ελληνικά ιερά Ο χώρος και η χρήση.
Εργασία στην Ιλιάδα Αιμίλιος Δραγκίνης Β΄1.
MYKHNAΪΚΗ ΚΑΙ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Β3
Μια ιστοεξερεύνηση για τους Θεούς του Ολύμπου Εισαγωγή Εργασία
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Μια διαφορετική…… «ματιά» στην Ιλιάδα
Του γιοφυριού της Άρτας
Δ. Ε 6. Γιατί ο Ιησούς Χριστός ήταν και είναι «σημείο αντιλεγόμενο»;
Αρχαίος ελληνικός πολυθεϊσμός
12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Εργασία των μαθητών της τάξης Γ.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ.
ΠΑΡΟΜΟΙΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ (ΑΠΛΕΣ &ΠΛΑΤΙΕΣ)
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
9. Οι Ισραηλίτες ελευθερώνονται: η Έξοδος
Μαρία Αθανασία Τριγώνη και Τέρψη Λιαπάκη Τάξη Γ2
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Οι ΔΩΔΕΚΑ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΚΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΜΗΜΑ Γ 1 ΒΑΣΙΛΙΚΗ - ΝΙΚΗΤΑΣ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΜΗΜΑ Γ 2 ΜΑΡΙΑ - ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ. ΔΙΑΣ Ο πατέρας των Θεών και των ανθρώπων. Σύμβολά του ήταν ο κεραυνός, το σκήπτρο και ο αετός.
K ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.  ΔΙΑΣ ΔΙΑΣ  ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ  ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝ  ΑΡΗΣ ΑΡΗΣ  ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ  ΕΡΜΗΣ ΕΡΜΗΣ  ΗΡΑ.
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ. Στην αρχή υπήρχε μόνο …το Χάος.
ΑΕΜ: ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Σελ Πόσοι είναι Ποιοι είναι Τί θεοί είναι και τί προστατεύουν Ποιο είναι το σύμβολο τους.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
Προτομή του Ομήρου. Ρωμαίκό αντίγραφο έργου του 5ου αιώνα. München, Glyptothek.
ΟΙ 12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ. ΔΙΑΣ Ο πατέρας των Θεών και ο σπουδαιότερος από αυτούς. Θεός των καιρικών φαινομένων, προστάτης των ξένων, της οικογένειας.
ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ ΜΕ ΘΕΟΥΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ. HΡΑ ΕΣΤΙΑ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
Αντιγόνη Μαραγκάκη Α’ Ο «ΜΑΓΙΚΟΣ» ΑΡΙΘΜΟΣ 3 Αντιγόνη Μαραγκάκη Α’
Δίας ή Ζευς → Αρχηγός θεών και ανθρώπων
Διαδρομή Πάφος - Λεμεσός
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Έλση Ζήκου Γ1 τάξη.
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
Ο Ναζιανζηνός ως ποιητής ΟΙ ΣΘΕΝΑΡΟΊ ΘΕ 2 ΚΕ
Εικονογραφικοί κύκλοι
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
Τα παιδιά του Γ2 ταξιδεύουν στον Όλυμπο και συναντούν τους θεούς.
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Μυθολογια στην ακροπολη
ΑΝ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΕΙΧΑΝ ΒΡΕΙ
Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από τη λατρεία
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ-ΝΙΚΟΛΑΣ. ΔΙΑΣ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΔΙΟΝΥΣΗΣ-ΦΕΝΙΑ. ΔΙΑΣ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΣΤΕΛΛΑ-ΑΝΔΡΕΑΣ. ΔΙΑΣ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΝΙΚΟΛΑΣ-ΝΕΦΕΛΗ. ΔΙΑΣ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΔΗΜΗΤΡΗΣ- ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ.
«Ζωντανεύοντας τον Όμηρο» Η ραψωδία Α της Ιλιάδας με εικόνες
Η θεά Δήμητρα ήταν η θέα της Γεωργίας και έμαθε στους ανθρώπους να
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ραψωδία Ε στ. 274-430 ΛΕΟΝΤΗ ΣΟΦΙΑ

Περιληπτική αναδιήγηση Ραψωδία Ε Διομήδους αριστεία[τα κατορθώματα του Διομήδη] Ο Διομήδης με τα βοήθεια της θεάς Αθηνάς κατορθώνει, μετά από σκληρή μάχη να σκοτώσει τον Πάνδαρο και να τραυματίσει τον Αινεία. Τον Αινεία σπεύδει να απομακρύνει από τη μάχη η μητέρα του Αφροδίτη, η οποία όμως τραυματίζεται και αναγκάζεται να τον εγκαταλείψει. Τον Αινεία σώζει τελικά ο Απόλλωνας. Η Αφροδίτη φεύγει κλαίγοντας στον Όλυμπο, όπου βρίσκει παρηγοριά στην αγκαλιά της μητέρας της, της Διώνης, η οποία και την θεραπεύει. Στη μάχη τραυματίζεται και ο Άρης. Η Ήρα και η Αθηνά επιστρέφουν στον Όλυμπο, όπου σχολιάζουν ειρωνικά τον τραυματισμό της Αφροδίτης.

Στοιχείο του «θαυμασμού» Το συναντάμε στα Ομηρικά Έπη και δηλώνει αυτό που υπερβαίνει τους φυσικούς και λογικούς νόμους.

Α) Περιπτώσεις θαυμασμού συναντάμε στους στίχους : Α) Περιπτώσεις θαυμασμού συναντάμε στους στίχους : 315-6, όπου η Αφροδίτη σώζει τον Αινεία κρύβοντάς τον με τον πέπλο της 344-6, όπου ο Απόλλωνας κρύβει τον Αινεία με ένα μαύρο νέφος 356, όπου ο Άρης και τα άλογά του είναι σκεπασμένα με ομίχλη 416-7, όπου η Διώνη θεραπεύει με μαγικό τρόπο την Αφροδίτη.

Β) Ανθρώπινα χαρακτηριστικά : Η Αθηνά βοηθάει τον Διομήδη να ρίξει καλά το ακόντιό του (στ. 290-1) Η Αφροδίτη παλεύει να σώσει το παιδί της (στ. 314-7), αλλά δεν έχει αρκετό θάρρος για τον πόλεμο (στ. 332) ο Άρης(στ. 363) και ο Απόλλωνας (στ.344-6) αλλά και η Ίρις βοηθούν την Αφροδίτη(στ.354)

Γ) Ανθρωπομορφισμός στα άκρα με θεϊκά χαρακτηριστικά: Γ) Ανθρωπομορφισμός στα άκρα με θεϊκά χαρακτηριστικά: Ο Ανθρωπομορφισμός σημειώνεται σε ακραία μορφή στην περίπτωση τραυματισμού και πόνου των θεών, π.χ. στην Αφροδίτη. Ωστόσο, δεν πεθαίνουν, οπότε το «θαυμαστό» της αθανασίας και της μαγικής θεραπείας διατηρείται.

Δ)Αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων σχετικά με τους Θεούς: Δ)Αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων σχετικά με τους Θεούς: Οι θεοί των αρχαίων μοιάζουν να έχουν εφευρεθεί κατ΄ εικόνα και καθ΄ ομοίωσιν τους. Ο χαρακτήρας τους είναι εμπνευσμένος από κάθε είδους ανθρώπινο χαρακτηριστικό, τόσο πολύ, που έχουν αναχθεί σε σύμβολά της σοφίας (Αθηνά), της ομορφιάς (Αφροδίτη) κλπ. Ωστόσο όμως, διατηρούν και τις υπερφυσικές ιδιότητές τους, εκφράζοντας ίσως, και την επιθυμία των ανθρώπων για μεγαλύτερη δύναμη και αθανασία.

Δ)Λογοτεχνική εκμετάλλευση: Ο Όμηρος αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τις ανθρώπινες ιδιότητες των θεών, εντάσσοντας τους σε κομβικά σημεία της υπόθεσης του έπους. Η συνύπαρξη θεών και θνητών στον επικό κόσμο δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί, αν οι θεοί ήταν εντελώς διαφορετικοί από τους ανθρώπους.

Ε) Ανάλογες αντιλήψεις στα Θρησκευτικά : Ε) Ανάλογες αντιλήψεις στα Θρησκευτικά : Η θαυμαστή διάβαση των Εβραίων από την Ερυθρά θάλασσα, όπου ο Μωυσής έσχισε με τη ράβδο του τα νερά και χωρίστηκαν στη μέση Η φλεγόμενη βάτος στο όρος Σινά, η οποία δεν καιγόταν Η Ανάσταση του Χριστού Τα θαύματα του Χριστού και των Αγίων Το σκοτείνιασμα του ουρανού και το σκίσιμο του καταπετάσματος του ναού του Σολομώντα την ώρα του θανάτου του Ιησού.

Ε) Ανάλογες αντιλήψεις στη Νεοελληνική Λογοτεχνία : Ε) Ανάλογες αντιλήψεις στη Νεοελληνική Λογοτεχνία : Οι υπερφυσικές δυνάμεις των ακριτών, όπως του Διγενή που δρασκελούσε τα βουνά και δάμαζε θηρία, καθώς και οι συνομιλίες τους με τ’ άλογα τους. Οι υπερφυσικές δυνάμεις των κλεφτών. Πουλιά που μιλούν με ανθρώπινη λαλιά στη δημοτική ποίηση Η νεκρανάσταση του Κωνσταντή στην παραλογή «Του νεκρού αδερφού».

Ε) Ανάλογες αντιλήψεις σε άλλα διαβάσματα : Ε) Ανάλογες αντιλήψεις σε άλλα διαβάσματα : Παραμύθια Κινηματογραφικές ταινίες, όπως ο Superman