Ποιο μεγάλο γεγονός ταλαιπώρησε την αυτοκρατορία για 100 περίπου χρόνια;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Ε2 Το Ε2 του 1ου Δ.Σ. Ν. Μηχανιώνας
Advertisements

Οι ιεραπόστολοι της Ευρώπης
1. Ο Ελληνορωμαϊκός κόσμος την εποχή του Χριστού στη γη Ισραήλ
Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΕΙΧΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 726 ΩΣ ΤΟ 843.
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
Καλοτίνα Κορφιά Β2 ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος προσπαθεί να σώσει την Πρωτεύουσα
KΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ 1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
Η καθημερινή ζωή στα ελληνιστικά χρόνια
ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΕΚΧΡΙΣΤΙΑΝΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΣΛΑΒΟΥΣ
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
12. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
19. To Βυζάντιο και οι Σλάβοι
To Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του
ΜΙΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΗΣΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Η ανάπτυξη των γραμμάτων και η μελέτη των αρχαίων Ελλήνων κεφ. 26
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
Η βασιλεια του ΜιχαΗλ Γ’
Η βασιλεία του Μιχαήλ Γ΄ και η αυγή της Νέας Εποχής
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΧΑΜΕΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
ΟΙ ΑΓΙΟΙ: ΚΙΡΙΛΛΟΣ & ΜΕΘΟΔΙΟΣ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ3.
Εικονομαχία:μια τραγωδία που συγκλόνισε την Εκκλησία
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 8η ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΡΑΓΚΟΙ ΠΑΠΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ
Η πτώση του Βυζαντίου.
Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
Κύριλλος κ Μεθόδιος Άγιοι της εκκλησίας. Η ζωή τους Η ζωή τους Στις αρχές του 9ου αιώνα, οι αδελφοί Κωνσταντίνος (μοναστικό όνομα Κύριλλος) και Μεθόδιος,
Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
20. Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βούλγαρους
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2015
Ευγένιος Βούλγαρης ΘΕ 6: Ορθοδοξία - Διαφωτισμός - Νέος Ελληνισμός Φώτης Έξαρχος Β ’1.
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
Κεφάλαιο δ΄ Ο χριστιανισμός στον ευρύτερο ευρωπαϊκό χώρο
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Κύριλλος και Μεθόδιος. Οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος ήταν αδέλφια, μοναχοί, με μεγάλη ιεραποστολική δράση. Σε αυτούς αποδίδεται ο εκχριστιανισμός των.
Δυναστεία των Μακεδόνων Οι Μακεδόνες αυτοκράτορες κυβερνούν για 200 χρόνια την αυτοκρατορία. Κάνουν αλλαγές στη διοίκηση και τη νομοθεσία. Βασίλειος Α'
ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Παλαιολόγεια Αναγέννηση 14 ος αιώνας. ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΕΙΑΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Η παλαιολόγεια δυναστεία υπήρξε η μακροβιότερη που πέρασε από την Αυτοκρατορία,
Χάρτης της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας (329 μ.Χ.)‏  Ρωμαίος αυτοκράτορας : Κωνσταντίνος Α΄  Μέτρα για την ανόρθωση του κράτους:  Νέο διοικητικό κράτος.
Η Βασιλεία του Μιχαήλ Γ΄ και η αυγή της Νέας Εποχής Ιστορία β΄ γυμνασίου.
Εορτολογία Ενότητα 7: Οι Εορτές του Τιμίου Σταυρού Γεώργιος Φίλιας
Το χάσμα ανάμεσα στους Βυζαντινούς & τους Δυτικούς-Λατίνους
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ, ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ…
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Η αναγεννησιακή παιδεία
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους
ΚΑΡΛ ΦΡΙΝΤΡΙΞ ΓΚΑΟΥΣ Ο ΚΑΡΛ ΦΡΙΝΤΡΙΧ ΓΚΑΟΥΣ ΥΠΗΡΞΕ ΠΑΙΔΙ ΘΑΥΜΑ. ΑΝΑΚΗΡΥΧΘΗΚΕ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ. ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ, ΑΝΑΛΥΣΗ, Δ ΙΑΦΟΡΙΚΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ,
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
Η βασιλεία του Μιχαήλ Γ΄ και η αυγή της Νέας Εποχής
Χρονολογικός πίνακας των Βυζαντινών χρόνων
Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
3. Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
Σχολικό έτος B’ Λυκείου
Η Β Ι Β Λ Ι Ο Θ Η Κ Η Τ Η Σ A L P H A B A N K
25. Το Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του
15. Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου εν.2 κεφ. 1 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

26. Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΛΑΣΣΙΚΩΝ

Ποιο μεγάλο γεγονός ταλαιπώρησε την αυτοκρατορία για 100 περίπου χρόνια; Η εικονομαχία. Μετά τη λήξη της εικονομαχίας την εξουσία παίρνουν οι αυτοκράτορες της Μακεδονικής δυναστείας . Κατά την περίοδο της διακυβέρνησής τους έχουμε μεγάλη ανάπτυξη των γραμμάτων και των τεχνών Βυζαντινό χειρόγραφο Βυζαντινή αγιογραφία

Ο αυτοκράτορας Μιχαήλ ο Γ΄ και ο θείος του καίσαρας Βάρδας ίδρυσαν το πανεπιστήμιο της Μαγναύρας Σε αυτό δίδαξαν σπουδαίοι καθηγητές της εποχής όπως Λέων ο μαθηματικός, Πατριάρχης Φώτιος, ο Ιωάννης ο Γραμματικός και ο Κύριλλος. Πατριάρχης Φώτιος Πανεπιστήμιο Μαγναύρας

Μια μικρή ιστορία από τη ζωή του Λέοντα του σοφού Μετά την επιστροφή του στην Πόλη το 835, ο λέων εργάστηκε ως ιδιωτικός δάσκαλος, «μαϊστωρ» των θετικών επιστημών. Ζούσε μία πολύ ταπεινή και φτωχική ζωή μέχρι τη γνωριμία του με τον τότε εικονομάχο αυτοκράτορα Θεόφιλο (829 – 843 μ.Χ.). Ο Λέων, αν και φημισμένος στους κύκλους των λογίων της πρωτεύουσας, έγινε διάσημος χάρη σε τυχαίο περιστατικό. Ένας μαθητής του που ακολούθησε στρατιωτική σταδιοδρομία, σε συμπλοκή με Άραβες στρατιώτες, αιχμαλωτίστηκε και οδηγήθηκε στις φυλακές της Βαγδάτης, της τότε περίφημης πρωτεύουσας του πανίσχυρου Χαλιφάτου των Αββασιδών. Εκεί κατόρθωσε να γίνει δεκτός από τον φιλομαθή χαλίφη Αλ – Μαμούν (ανιψιό του γνωστού χαλίφη Χαρούν - αλ – Ρασίντ, πρωταγωνιστή στη συλλογή παραμυθιών «Χίλιες και μία νύχτες»). Ο χαλίφης εντυπωσιάστηκε από τις μαθηματικές γνώσεις του νεαρού Έλληνα που αποστόμωσε τους Άραβες μαθηματικούς

. Αφού ελευθέρωσε αμέσως το νεαρό στρατιώτη και τον έκανε καθηγητή στο πανεπιστήμιο των ανακτόρων της Βαγδάτης, ζήτησε πληροφορίες για το επιστημονικό επίπεδο των Βυζαντινών. Ο Έλληνας, αφού τον διαβεβαίωσε ότι στη Ρωμανία υπήρχαν χιλιάδες νέοι που ασχολούνταν με τις επιστήμες (ενδεικτικό του γεγονότος ότι η γνώση στο Βυζάντιο ήταν προσιτή σε έναν αρκετά μεγάλο αριθμό λαϊκών που το επιθυμούσαν άσχετα από την κοινωνική τους θέση ή την οικονομική τους κατάσταση, πράγμα αδιανόητο ακόμα στη Δύση), του μίλησε για το Λέοντα. Τότε ο Αλ – Μαμούν εντυπωσιασμένος, στέλνει με το νεαρό μαθηματικό μία επιστολή στο Λέοντα θέτοντάς του διάφορα μαθηματικά προβλήματα. Ο Λέων τα επιλύει χωρίς δυσκολία. Κατενθουσιασμένος τότε ο χαλίφης στέλνει δύο ακόμα επιστολές, μία στο Λέοντα ζητώντας του να έρθει να διδάξει στη Βαγδάτη και μία στο Θεόφιλο ζητώντας του να επιτρέψει να έρθει ο σοφός δάσκαλος στο Χαλιφάτο, τάζοντας 2.000 λίτρες χρυσού και αιώνια ειρήνη! Και καταλήγει με τα εξής : «Αν γίνει αυτό (δηλαδή η αποστολή του Λέοντα στη Βαγδάτη), όλο το γένος των Σαρακηνών θα υποκλιθεί μπροστά σου και πλούτου θα αξιωθείς τόσου, όσον δεν είδαν μάτια ανθρώπου!». Ο Θεόφιλος, όμως, αρνήθηκε.

Όλα τα μαθήματα γινόταν στην ελληνική γλώσσα, οι καθηγητές πληρώνονταν από το κράτος. Διδάσκονταν αρχαίοι έλληνες συγγραφείς Όσοι διακρίνονταν για την φιλομάθειά τους και αρίστευαν η φοίτηση τους παρεχόταν δωρεάν. Από τους αποφοίτους του πανεπιστημίου το κράτος και η εκκλησία έπαιρναν τους υπαλλήλους τους.

Δίδαξαν στη σχολή πολλοί μορφωμένοι Έλληνες κληρικοί. Την ίδια περίοδο λειτουργεί και η Πατριαρχική Σχολή της Κωνσταντινούπολης. Δίδαξαν στη σχολή πολλοί μορφωμένοι Έλληνες κληρικοί.

Μελέτησαν αρχαίους Έλληνες συγγραφείς και κατέγραψαν σε χειρόγραφα βιβλία και περγαμηνές ότι είχε σωθεί από την αρχαία ελληνική τραγωδία, φιλοσοφία και επιστήμες. Ο πατριάρχης Φώτιος, ο επίσκοπος Αρέθας και ο Μιχαήλ Ψελλός ήταν αυτοί που ανέλαβαν την πρωτοβουλία για να γίνει αυτό το μεγάλο έργο. Τα χειρόγραφα βιβλία ήταν διακοσμημένα με μικρογραφίες και πωλούνταν σε ιδιωτικές βιβλιοθήκες. Υπήρχαν όμως και στις δημόσιες βιβλιοθήκες.

Μιχαήλ Ψελλός Αρέθας επίσκοπος Καισαρείας

Λέων Γ΄ ο σοφός Κωνσταντίνος Πορφυρογέννητος Την περίοδο αυτή και οι αυτοκράτορες Λέων ο Γ΄ και ο Κωνστνατίνος ο Πορφυρογέννητος γράφουν βιβλία. Η ανάπτυξη των γραμμάτων ωφέλησε και τις τέχνες, Τηn ελεφαντοτεχνία, διακοσμητική, μικρογραφία, την αγιογραφία. Σε αυτές υπήρξε μεγάλη πρόοδος και ανάπτυξη.

Για όλα αυτά πολλοί ονομάζουν την περίοδο αυτή «χρυσή εποχή» του βυζαντίου και άλλοι «μακεδονική αναγέννηση»

Καλό διάβασμα