Σχετικά με τις βασικές δεξιότητες 18/10/2017

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Καλές πρακτικές καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων
Advertisements

Σε λίγο θα μπείτε στον κόσμο μιας μαγείας.. After a moment you will enter the world of magic...
Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας PISA Programme for International Student Assessment Διεθνές Πρόγραμμα για την Αξιολόγηση των Μαθητών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Light, Science and Society The importance of plants for global.
Τι είναι το ΑΞΙΟΜΑ Καινοτόμο σύστημα ανίχνευσης και αξιολόγησης των βασικών γνωστικών δεξιοτήτων και ενίσχυσης των κοινωνικών δεξιοτήτων.
Τα μαθησιακά αποτελέσματα μέσα από κοινωνιολογική προσέγγιση – κριτική θεώρηση των διεθνών ερευνών ή International Assessment studies as a global policy.
Μάθημα: Σύγχρονα Θέματα Διδακτικής των Μαθηματικών Εργασία Θέμα: Κινητές συσκευές στη μάθηση Ελένη Ελματζίδου (Α.Μ.: 400) Επιβλέπων: ΚΑΘ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ.
ΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Χ. Λεμονίδης Καθηγητής ΠΔΜ Ακαδ. Έτος: Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά.
Δια Βίου Μάθηση και το ρόλος της στην επαγγελματική αποκατάσταση Καλησπέρα σας, Ευχαριστώ τον ΔΗΜΟ ΝΙΚΑΙΑΣ - ΑΓ. Ι. ΡΕΝΤΗ και τους οργανωτές αυτής της.
Having teachers from abroad at our school During the two year Comenius project, we had some teachers from England and Germany teach in our school. Rachel.
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
Τεχνολογία, Κοινωνία και Μάθηση Προκλήσεις και Προοπτικές Χαράλαμπος Βρασίδας
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Εισαγωγή 1. Επιστημονική εργασία 2  Η επιστημονική εργασία περιλαμβάνει τη συγκέντρωση, παρουσίαση, ανάλυση και ερμηνεία δεδομέμων.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ INNOVATIVE STRATEGY FOR RAISING AWARENESS OF LIFELONG LEARNING IN GREECE - INSTALL.
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου. Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ): μια γνώση αποκλειστική των εκπαιδευτικών Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ):
SCIENCE EDUCATION Οργάνωση εξωσχολικών επισκέψεων/δράσεων Άννα Σπύρτου Άννα Σπύρτου.
Οι παγκόσμιες μελέτες μαθητικής επίδοσης από άποψη ερευνητικής μεθοδολογίας και στατιστικής ανάλυσης.
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
«Ηλεκτρονικό Αρχείο Παρουσίασης (power point)_Επιμορφωτικό Υλικό»
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
Κάποια θεωρητικά θέματα της μοντελοποίησης
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 8 Προτάσεις αξιοποίησης μιας σχολικής επίσκεψης στο μουσείο στη διδασκαλία.
Προσέλκυση, δέσμευση και ανάπτυξη ικανοτήτων των Εθελοντών
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
Ημερομηνίες ΠΑ Εαρινού Εξ
ΔΙΠΛΟΘΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Η Συμμετοχή της Κύπρου στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Νεολαίας.
Διδακτική της Πληροφορικής & των ΤΠΕ
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (ΔΔ) Επειδή ένα μέγεθος παπουτσιών δεν ταιριάζει σε όλους… Αλβανόπουλος Γιώργος ΠΕΚ Καβάλας, 03/05/2017.
Δ. Ζμπάινος Λέκτορας Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης & Σχολικών προγραμμάτων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου
ΠρΟταση δημιουργΙασ ΦυσικΗς ΔιεπαφΗς
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αξιοποίηση Σύγχρονης και Ασύγχρονης Τηλεεκπαίδευσης στις Κυκλάδες
Σε λίγο θα μπείτε στον κόσμο μιας μαγείας
Ερωτηματολόγιο για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Σχεδίου Μαθήματος στις Φ.Ε.
Δομή και Αξιολόγηση της Ερευνητικής Εργασίας
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ
Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
1η ενότητα: Πεποιθήσεις
Ημερίδα για τους Διαδραστικούς Δεκέμβριος 2010 Ειρήνη Περυσινάκη
Αποτελέσματα PISA 2015 Δρ Μοδεστίνα Μοδέστου Δρ Χριστιάνα Νικολάου
Programme for International Student Assessment 2018
Ένταξη (Integration) ή Συνεκπαίδευση (Inclusion);
PISA 2018: Διεθνές Πρόγραμμα για την Αξιολόγηση των Μαθητών
STUDENTS’ BELIEFS AND ATTITUDES ABOUT STUDYING AND LEARNING MATHEMATICS Kapetanas Eleftherios and Zachariades Theodosios University of Athens, Greece Παρουσίαση:
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΠΕΤΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΩΝ ΤΡΙΜΙΘΙΑΣ ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ 2016
Κοσόγλου Ιορδάνης - Msc, μαθηματικός
Σχολείο Ανοιχτού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Programme for International Student Assessment 2018
Αποτελέσματα PISA 2015 Δρ Μοδεστίνα Μοδέστου Δρ Χριστιάνα Νικολάου
Διεθνείς εκπαιδευτικές έρευνες: TALIS, PISA & TIMSS
Programme for International Student Assessment 2018
Ηλεκτρονική Μάθηση “e-learning”
Μοντέλο Kaiser Το μοντέλο στηρίζεται στην αρχή της προληπτικής δράσης.
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ / ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
A.ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΛΟΧΡΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχετικά με τις βασικές δεξιότητες 18/10/2017 Και παράγοντες που τις επηρεάζουν

PISA: Program for International Student Assessment

Γιατί; Ειδικές δυσκολίες στην ανάπτυξη μαθηματικής γνώσης: PISA PISA: Programme for International Student Assessment προωθείται από τον ΟΟΣΑ Κάθε 3 χρόνια: Αξιολογεί τις δυνατότητες μαθητών σε μαθηματικά, επιστήμες, και γλώσσες Καταγράφει τις ξοδεύει κάθε χώρα για εκπαίδευση Καταγράφει «ποιότητα / κόστος» εκπαίδευσης Στόχος η καταγραφή αναγκών μαθητών, δασκάλων, σχολείων

Σε ποιες χώρες (γκρι και μπλε) – 72 χώρες

Συλλογή πληροφορίας PISA

PISA: Πως συλλέγεται η πληροφορία (1) Ένα 2-ωρο τεστ που έχει συμφωνηθεί διεθνώς Το τεστ το δίνουν περίπου 540.000 μαθητές το 2015 Αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα από 29 εκατομμύρια μαθητές σε 72 χώρες Ανώτατο σκορ 700

PISA: Πως συλλέγεται η πληροφορία (2) Η οργάνωση ερωτήσεων για μαθητές Προσπαθεί να καταγράψει γνώσεις αλλά και … … αν μπορούν οι μαθητές να εφαρμόσουν τις γνώσεις σε νέα σενάρια … αν μπορούν να συνθέσουν λύσεις και όχι μόνο να αναπαράγουν πληροφορία Στατιστικά: το υπόβαθρο των μαθητών, το σχολικό περιβάλλον, την ενασχόληση τους με μαθησιακές δραστηριότητες

PISA: Πως συλλέγεται η πληροφορία (3) Ερωτήσεις για δασκάλους Πολιτικές μάθησης Πρακτικές μάθησης Πηγές που χρησιμοποιούνται στην τάξη Θεσμικοί παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν διαφοροποίηση στην απόδοση των μαθητών

PISA: Παράδειγμα, οργάνωση ερωτήσεων σε επίπεδα για κατανόηση κειμένων Επίπεδο 1: οι μαθητές πρέπει να βρουν φράσεις μέσα σε κείμενο, το βασικό θέμα, σύνδεση με καθημερινότητα Επίπεδο 2: να βρουν φράσεις που ίσως πρέπει να τις αντιληφθούν από το υπόλοιπο κείμενο Επίπεδο 3: να εντοπίσουν σχέσεις ανάμεσα σε σημεία Επίπεδο 4: να βρουν πληροφορία που απαιτεί συνδυασμό πολλών σημείων του κειμένου Επίπεδο 5: να διαβάσουν κείμενα με θέμα που δεν γνωρίζουν Επίπεδο 6: να αντιληφθούν περίπλοκες έννοιες που χρειάζονται αρκετό συνδυασμό πληροφορίας

Ενδιαφέρει Σε ποιο επίπεδο φτάνει ο μέσος μαθητής Τι ποσοστό φτάνει στο επίπεδο 6 (το ψηλότερο) Τι ποσοστό φτάνει στο επίπεδο 1 (το χαμηλότερο) Να εξηγήσουμε την απόδοση (μέση, ψηλή, χαμηλή) Έτσι ώστε να γίνουν οι κατάλληλες παρεμβάσεις στην εκπαίδευση Για όφελος των μαθητών Για όφελος του συνόλου

PISA: Παράδειγμα, περιεχόμενο τεστ για μαθηματικά και επιστήμες Ποσότητες Χώρος Σχήματα Αλλαγές σχέσεων ανάμεσα σε αντικείμενα Αβεβαιότητα Φυσικά συστήματα Ζωντανά συστήματα Γη και διάστημα Τεχνολογία Αναζήτηση Επιστημονικές εξηγήσεις

Γενικές παρατηρήσεις

PISA: Τα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα έχουν κοινά στοιχεία Απευθύνονται σε όλους τους μαθητές (inclusive) Ενδιαφέρονται για τις επιδόσεις όλων Επιδιώκουν να μην εγκαταλείπουν οι μαθητές το σχολείο Έχουν καλούς δασκάλους Τοποθετούν τους καλύτερους δασκάλους στις πιο «δύσκολες» τάξεις

PISA: Ποιότητα εκπαίδευσης / κόστος Το μεγαλύτερο κόστος συμβάλει σε πιο αποδοτικά συστήματα εκπαίδευσης μόνο κατά 20% Πολλά εκπαιδευτικά συστήματα δεν είναι ακριβά αλλά έχουν πολύ καλές επιδόσεις, και το αντίθετο Αυτό σημαίνει ότι με καλή οργάνωση μπορούν να επιτευχθούν πολλά

PISA: Γενικά αποτελέσματα Το 25% των μαθητών ενδιαφέρονται για καριέρα στις επιστήμες Ίσα ποσοστά για κορίτσια και αγόρια, αλλά πιθανόν διαφορετικά επαγγέλματα στον τομέα των επιστημών Η καλύτερη απόδοση σε γλώσσες: Σιγκαπούρη, Χονγκ Κονγκ, Φινλανδία, Καναδάς Το 10% φτάνει στο ψηλότερο επίπεδο σε γλώσσες και το 20% μένει στο χαμηλότερο Δεν φαίνεται σημαντική βελτίωση στο χρόνο στις περισσότερες χώρες Οι χώρες τις Ασίας έχουν καλύτερες επιδόσεις στα μαθηματικά

PISA: Γενικά αποτελέσματα 10% των μαθητών φτάνουν στο επίπεδο 6 μαθηματικών, αλλά 30% από τη Σιγκαπούρη φτάνει αυτό το επίπεδο Οι χώρες που δίνουν τις περισσότερες ευκαιρίες για καλή εκπαίδευση είναι ο Καναδάς, η Δανία, η Εσθονία, το Χονγκ Κονγκ, και το Μακάο Κοινωνικοί και οικονομικοί παράγοντες επηρεάζουν την απόδοση Τα παιδιά μεταναστών έχουν χαμηλότερη απόδοση σε επιστήμες, αλλά το γεγονός ότι υπάρχουν πολλά παιδιά μεταναστών σε ένα σχολείο δεν συνεπάγεται χαμηλότερη απόδοση

Παράγοντες που επηρεάζουν την αποδοτικότητα εκπαιδευτικών συστημάτων (παλιότερα αποτελέσματα)

Παράγοντες που επηρεάζουν την αποδοτικότητα εκπαιδευτικών συστημάτων (παλιότερα αποτελέσματα)

Απόδοση στις επιστήμες σε σχέση με εξωτερικούς παράγοντες

Απόδοση στις επιστήμες σε σχέση με εξωτερικούς παράγοντες

PISA: Καλοί δάσκαλοι = καλά αποτελέσματα; Ναι! Η ποιότητα ενός εκπαιδευτικού συστήματος δεν μπορεί να ξεπεράσει την ποιότητα των δασκάλων Τα πιο αποτελεσματικά εκπαιδευτικά συστήματα επιτυγχάνουν να προσελκύσουν τους «εξυπνότερους» δασκάλους … και τους εκπαιδεύουν σωστά Δίνουν κίνητρα για να μείνουν στο επάγγελμα και να είναι ευχαριστημένοι από τη σταδιοδρομία τους

PISA: Κοινά χαρακτηριστικά εκπαιδευτικών συστημάτων που βελτιώθηκαν σημαντικά … … τα τελευταία 10 χρόνια: Όλοι θέλουν καλά εκπαιδευτικά συστήματα, όμως … … έχει σημασία η προτεραιότητα που δίνεται στην εκπαίδευση σε σχέση με άλλους τομείς: Αποδοχές εκπαιδευτικών σε σύγκριση με άλλες ομάδες υψηλών προσόντων Πόσο μετρούν οι σπουδές σε σχέση με άλλα προσόντα για εύρεση εργασίας Θέλουμε να γίνουν τα παιδιά μας εκπαιδευτικοί; Πιο είναι πιο σημαντικό: οι επιδόσεις στο σχολείο ή στα σπορ; Πόσο χρόνο αφιερώνουν τα μέσα ενημέρωσης σε θέματα εκπαίδευσης;

PISA: Τα πιο αποδοτικά συστήματα έχουν γενική κατεύθυνση και προσωποποίηση Προωθούν «γενικά» σχολεία Δεν υπάρχουν σχολεία που δίνουν επαγγελματικές κατευθύνσεις Εκτιμούν τη διαφορετικότητα με βάση τα ενδιαφέροντα, τις δυνατότητες, και πολιτισμικά στοιχεία Προωθούν προσωποποίηση της μάθησης Είναι ξεκάθαρες οι γνώσεις που πρέπει να έχει κάποιος όταν ολοκληρώνει μια βαθμίδα Είναι ξεκάθαρα τα προσόντα που απαιτούνται για να αποκτήσουν κάποια θέση Οι μαθητές ξέρουν τι πρέπει να κάνουν για να πραγματοποιήσουν τα όνειρα τους

Αποτελέσματα

PISA: Ποιες χώρες έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα; Γλώσσες

PISA: Ποιες χώρες έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα; Γλώσσες 467 για την Ελλάδα

PISA: Γλώσσες, μεταβολή στην απόδοση τα τελευταία 3 χρόνια

PISA: Ποιες χώρες έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα; Επιστήμες

PISA: Ποιες χώρες έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα; Επιστήμες 455 για την Ελλάδα

PISA: Ποιες χώρες έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα; Μαθηματικά

PISA: Ποιες χώρες έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα; Μαθηματικά Για την Ελλάδα 454

Μαθηματικά βαθμολογία αγοριών- βαθμολογία κοριτσιών

Σχέση της απόδοσης με κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες

Σχέση ανάμεσα στην απόδοση και το κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες (υπάρχει σχέση, επιρροή 12.5% στα αποτελέσματα)

Σχέση απόδοσης (βαθμολογία με κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες) – υπάρχει!

Πιθανότητα διαφοράς στην απόδοση λόγω κοινωνικών και οικονομικών παραγόντων

Για την Ελλάδα

Στατιστικά για την Ελλάδα σε σύγκριση με το μέσο όρο (2015)

Στατιστικά για την Ελλάδα διαφορά από το 2009 στο 2015

Στατιστικά για την Ελλάδα σε σύγκριση με το μέσο όρο

Στατιστικά για την Ελλάδα σε σύγκριση με το μέσο όρο

Γιατί έχουν σημασία όλα αυτά;

Αλλαγή στα προσόντα που έχουν ζήτηση στο περιβάλλον εργασίας ((Levy and Murnane)

Η σύνδεση με μελλοντική εξέλιξη Οι δεξιότητες αυτές χρειάζονται στην εργασία μελλοντικά θυμηθείτε ότι χρειάζονται επαγγελματίες με υψηλά προσόντα Υπάρχει σχέση ανάμεσα στις επιδόσεις των μαθητών στα 15 και στο ποσοστό συμμετοχής τους στην 3-βάθμια εκπαίδευση

TIMMS: Trends in International Mathematics and Science

Έρευνα για τις επιδόσεις μαθητών σε μαθηματικά και επιστήμες Στην 4η και 8η τάξη (2η Γυμνασίου) Εικόνα της κατάστασης της εκπαίδευσης και των τάσεων Ενδιαφέρεται αν συγκρίνει τα αποτελέσματα σε σχολεία των ΗΠΑ με αυτά άλλων χωρών Συμπεριλαμβάνει 68 χώρες

Χώρες που συμπεριλαμβάνονται στην έρευνα

Ευρήματα TIMMS

Μερικά ακόμη στατιστικά: εκπαιδευτικά συστήματα με ομοιόμορφη απόδοση / αποκλίσεις

Διαφοροποίηση στην απόδοση των μαθητών

Διαφοροποίηση από σχολείο σε σχολείο (σε κάποιες χώρες μικρή)

Σχέση απόδοσης σε γλώσσες Διαφορά πόντων που σχετίζεται με κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες

Σχέση απόδοσης σε επιστήμες Διαφορά πόντων που σχετίζεται με κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες

Συμπέρασμα Είναι επιθυμητό τα εκπαιδευτικά συστήματα να είναι σταθερά, χωρίς μεγάλη διαφοροποίηση από σχολείο σε σχολείο Κάποιες χώρες το πετυχαίνουν καλύτερα από άλλες Οι κοινωνικοί παράγοντες παίζουν ρόλο, σε κάποιες χώρες περισσότερο από άλλες

Η σημασία της υποστήριξης των γονέων

Αυξημένη απόδοση για παιδιά που πηγαίνουν σχολείο πριν το δημοτικό για πάνω από 1 χρόνο

Αυξημένη απόδοση για παιδιά με υποστήριξη γονέων πριν το δημοτικό

Αυξημένη απόδοση για παιδιά με υποστήριξη γονέων στην αρχή του δημοτικού: Οι γονείς «μιλούν για το τι έγινε στο σχολείο»

Αυξημένη απόδοση για παιδιά με υποστήριξη γονέων στα 15: Οι γονείς «συζητούν για βιβλία, ταινίες, τηλεόραση»

Συμπεράσματα Η υποστήριξη των γονέων είναι πολύ σημαντική Η ύπαρξη υποστήριξης στις μικρές ηλικίες έχει σημαντικό αντίκτυπο αργότερα Έχει παρατηρηθεί σχέση ανάμεσα στη στήριξη σε προσχολική ηλικία και στη εγκατάλειψη του σχολείου στην εφηβεία

«Μαθήματα» από επιτυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα

Κοινά στάνταρ και φιλοδοξίες Επικέντρωση προγραμμάτων, σταθερότητα σε βάθος χρόνου, προσπάθεια Προσέλκυση καλών δασκάλων και πρόσβαση σε καλές υπηρεσίες κατάρτισης

Παρέμβαση στα σχολεία αντιστρόφως ανάλογα με την επιτυχία τους Αυξημένη ευθύνη και ελευθερία στα σχολεία, που μπορούν να ορίσουν το περιεχόμενο των μαθημάτων Παρέμβαση στα σχολεία αντιστρόφως ανάλογα με την επιτυχία τους

Μετάβαση από προ-ορισμένες μορφές μάθησης σε προσωποποίηση Κοινές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, όλοι έχουν πρόσβαση στις ίδιες ευκαιρίες Accountability Μετάβαση από προ-ορισμένες μορφές μάθησης σε προσωποποίηση

Ευθυγραμμισμένα κίνητρα για μαθητές Ευθυγραμμισμένα κίνητρα για μαθητές Καθαρή καθοδήγηση και καθαρή γνώση των δρόμων που ανοίγει η εκπαίδευση Να αισθάνονται ότι αξίζει τον κόπο να ακολουθήσουν δύσκολα μαθήματα Να αισθάνονται ότι αξίζει το κόπο να παραμείνουν στο σχολείο αντί να κάνουν κάτι άλλο

Ευθυγραμμισμένα κίνητρα για δασκάλους Ευθυγραμμισμένα κίνητρα για δασκάλους Δυνατότητα να εισάγουν καινοτόμες μεθόδους Δυνατότητα να επεκτείνουν τις γνώσεις τους Δυνατότητα να εξελιχθούν επαγγελματικά (περισσότερο ευθύνη) Να θεωρείται καλό επάγγελμα αυτό της διδασκαλίας Αποδοτική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στα σχολεία

Πηγές What students know and can do, PISA report 2015 What makes a school successful, PISA report 2015 http://pisa.oecd.org PISA: http://www.keepeek.com/Digital-Asset- Management/oecd/education/pisa-2015-results-volume- i_9789264266490-en#page224 TIMMS: http://nces.ed.gov/pubs2009/2009001.pdf TALETE: http://www.taleteproject.eu

Καλές πρακτικές καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων, TALETE Χαρίκλεια Τσαλαπάτα, 26/9/2016

Πρόγραμμα TALETE (Θαλής) “Teaching Math through Innovative Learning Approach and Contents” «Διδασκαλία Μαθηματικών μέσα από Καινοτόμες Εκπαιδευτικές Μεθόδους και Περιεχόμενο» Δράση Comenius, 2011-2013, Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης ΕΕ

Εταίροι

Σκοπός και σε ποιους απευθύνεται Το σχέδιο έχει τη βελτίωση της διδασκαλίας μαθηματικών μέσω τεχνολογίας, συγκεκριμένα μέσω 3-D γραφικών (virtual worlds) Απευθύνεται σε: Μαθητές 15 ετών (3η Γυμνασίου – 1η Λυκείου): Εκπαιδευτικό περιεχόμενο Δασκάλους: Ανάπτυξη και βελτίωση δεξιοτήτων

Γιατί; Οι βασικές τάσεις στη σχολική εκπαίδευση Υπάρχει τάση επιστροφής στην ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων: μαθηματικά, διάβασμα, ψηφιακές γνώσεις, … Δίνεται έμφαση στη βελτίωση των μεθόδων ανάπτυξης Γνώσης των μαθητών Δεξιοτήτων των δασκάλων (θυμηθείτε αρχική και συνεχιζόμενη κατάρτιση)

TALETE

Τι προτείνει το TALETE Ανάπτυξη μαθησιακού περιεχομένου για μαθηματικά και γεωμετρία με 3-D Χρήση μικρόκοσμων Papert Ανάπτυξη ψηφιακών ασκήσεων που έχουν σχέση με τα προγράμματα σπουδών 2 εμπνευσμένες από το πρόγραμμα σπουδών σε κάθε χώρα (Ιταλία, Βουλγαρία, Τουρκία, Ελλάδα), σύνολο 8 2 που είναι κοινές σε όλα τα προγράμματα σπουδών

Βασικό περιβάλλον

Όλες οι ασκήσεις

Επιβράβευση

Ασκήσεις από το ελληνικό πρόγραμμα σπουδών – Θαλής (1)

Ασκήσεις από το ελληνικό πρόγραμμα σπουδών – Θαλής (2)

Ασκήσεις από το ελληνικό πρόγραμμα σπουδών – Θαλής (3)

Ασκήσεις από το ελληνικό πρόγραμμα σπουδών – Θαλής (4)

Ασκήσεις από το ελληνικό πρόγραμμα σπουδών – Θαλής (5)

Θαλής κλασική άσκηση

Θαλής κλασική άσκηση (2)

Θαλής κλασική άσκηση (3)

Θαλής κλασική άσκηση (4)

Θαλής κλασική άσκηση (5)

Θαλής κλασική άσκηση (6)

‘Άλλες ασκήσεις: παραδείγματα (1) Ποδήλατο: έχει 18 ακτίνες, ποια η γωνία ανάμεσα σε 2 ακτίνες Ύψος πυραμίδας: Εμβαδόν φάρμας:

Άλλες ασκήσεις: παραδείγματα (2) Υπολογισμός εμβαδού: Υπολογισμός όγκου:

Υλοποίηση Unity 3D http://unity3d.com Gaming engine TALETE βιντεο https://www.youtube.com/watch?v=Tf808KEkfyg&list=PLE 061F4F7ACB14743&index=17 https://www.youtube.com/watch?v=d5XMG8vkFwk https://www.youtube.com/watch?v=gYIM8864xMU