Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12 Ούρδας Ιωάννης 2013.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Modern Greek Lessons
Advertisements

Η καθημερινή ζωή και η εκπαίδευση των αθηναίων
Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
Ο Μυστικός Κήπος F. H. Burnett Μάριος Σταύρου Α2.
Μάθημα: Project Τα δικαιώματα του παιδιού στον χώρο και στον χρόνο
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
12. Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ!
ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ Δ ΙΑΠΩΝΙΑ ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ Δ
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΕΚΧΡΙΣΤΙΑΝΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΣΛΑΒΟΥΣ
Κέντρα Ξένων Γλωσσών ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ
12. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Modern Greek Lessons 29, 30.
ΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟ
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Ζαγορίου. Έζησα στον τόπο καταγωγής μου μέχρι την ηλικία των 9 ετών και, στη συνέχεια, εγκαταστάθηκα με την οικογένειά.
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο
4. Η καθημερινή ζωή στην αρχαία Ρώμη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Οι συνθήκες ζωής στην Οθωμανική αυτοκρατορία
Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
Η εκπαιδευση στο ΒυζΑντιο
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Μόλις την είδε, έτρεξε αμέσως κοντά της. ΚΥΚΥ ΚΥΚΥ ΧΡΧΡ ΧΡΧΡ Κ Κ Χ Χ ΣΩΣΤΟ ΛΑΘΟΣ ΣΩΣΤΟ ΛΑΘΟΣ.
Άλλο μόρφωση και άλλο παιδία και αγωγή
Βασικά σημεία του μαθήματος
Project : χορεύοντας στον κόσμο
Η καθημερινή ζωή των Ρωμαίων
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο
Η ζωή στα χρόνια της μητέρας μου!!!!!!!
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΝΕΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΗΝ ΑΛΦΑΒΗΤΑ.
ΒΟΛΤA στις ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ του ΚΟΣΜΟΥ
Ειδικό Δημοτικό Ηρακλείου Αττικής
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
Σεπτέμβριος 2015 Στ΄1. Λουίζα Μέι Άλκοτ  Τέσσερεις αδερφές η Μέγκ, η Τζό, η Μπέθ και η μικρή Άμμυ. Η κάθε μια με τις φιλοδοξίες της ζει την εφηβεία.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Δήμητρα Μυλωνάκη Τάξη: Δ1
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Γ΄2
Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Δέσποινα Μαγαλιού Σεπτέμβρης 2015 Ε1’.
Λύνω προβλήματα, τετράδιο εργασιών
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. Ένα απο τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γονείς και οι καθηγητές είναι πως τα παιδιά απο μικρή.
8 16 Τη φράση από τα 16 χρωματίσαμε τα 8 τη γράφουμε…
Όνομα δασκάλου – Επίπεδο Χ
Γίνεται και με πιο εύκολο τρόπο
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Καλώς ορίσατε, μαθητές! Το όνομα του καθηγητή.
Παρακαλούμε μην κάνετε ΚΛΙΚ, εκτός αν σας ζητηθεί.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Δήμητρα Μυλωνάκη Τάξη: Δ1
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
8 16 Τη φράση από τα 16 χρωματίσαμε τα 8 τη γράφουμε…
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Εν.2 κεφ.2 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12 Ούρδας Ιωάννης 2013

Γνωρίζετε αν σήμερα μπορεί κάποιο παιδί να μη παρακολουθήσει μαθήματα στο σχολείο; Ποιος είναι υπεύθυνος για το παιδί; Υπεύθυνοι είναι οι γονείς του.

Παρατηρήστε τις εικόνες. Τι βλέπετε; Στην αριστερή εικόνα η μητέρα έχει τα χέρια παρατεταμένα. Παραδίδει το παιδάκι σε ένα άντρα. Ο ηλικιωμένος άντρας κάθεται πάνω σε ένα σκαμνί. Είναι λίγο πιο ψηλά. Είναι ο δάσκαλος του παιδιού. Αυτός θα του μάθει γράμματα. Στη δεύτερη εικόνα βλέπω μαθητές να δουλεύουν σε ένα δωμάτιο. Κάποιος μεγάλος τους παρακολουθεί, είναι ο δάσκαλός τους.

Παρατηρήστε την εικόνα. Πόσοι μαθητές υπάρχουν; Γιατί οι μαθητές είναι λίγοι. Μπορείτε να σκεφτείτε το λόγο; Οι μαθητές είναι λίγοι γιατί οι γονείς πλήρωναν για την εκπαίδευση των παιδιών τους. Δεν είχαν όλοι τα απαραίτητα χρήματα για να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο. Τα σχολεία αυτά ήταν ιδιωτικά.

Τα παιδιά μάθαιναν γράμματα …… Τα παιδιά μάθαιναν γράμματα και στα εκκλησιαστικά σχολεία όπου δάσκαλός τους ήταν κάποιος ιερέας. Ποιος φαντάζεστε ότι είναι ο δάσκαλος σε αυτά τα παιδιά; Κάνει μάθημα στα παιδιά ένας ιερέας.

Σήμερα σε τι ηλικία τα παιδιά πηγαίνουν στο δημοτικό σχολείο; Τα παιδιά πηγαίνουν σχολείο σε ηλικία 7 χρονών Στα βυζαντινά χρόνια τα παιδιά πήγαιναν στο σχολείο σε ηλικία 6-8 χρονών.

Οι γονείς πλήρωναν για την εκπαίδευση των παιδιών τους. Μπορείτε να πείτε εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής; Έδιναν χρήματα ή πλήρωναν σε είδος ανάλογα με το επάγγελμα που έκαναν.

Το βασικό σχολείο είχε τέσσερεις τάξεις. Στις δυο πρώτες τάξεις οι μαθητές μάθαιναν … Να γράφουν Να διαβάζουν Να λογαριάζουν Επίσης μάθαιναν να ακούν το δάσκαλό τους και να προφέρουν σωστά τα λόγια τους.

Στις δυο μεγαλύτερες τάξεις ….. Διδάσκονταν Γραμματική Ορθογραφία Αριθμητική Διάβαζαν Όμηρο Την Παλαιά και την Καινή διαθήκη. Να τραγουδούν και να ψέλνουν.

Στα εκκλησιαστικά σχολεία συχνά φοιτούσαν δωρεάν και παιδιά ορφανά ή μαθητές που κατοικούσαν σε μακρινές περιοχές της αυτοκρατορίας και διακρίνονταν για τη φιλομάθειά τους.

Τα κορίτσια έμεναν στο σπίτι και ασχολούνταν με τις δουλειές του σπιτιού ή έπαιζαν στην αυλή Την εκπαίδευση των παιδιών αυτών την αναλάμβαναν οι γονείς, οι γιαγιάδες και οι παππούδες. Μάθαιναν στα παιδιά ιστορίες και τα προέτρεπαν να κρατούν τα έθιμα και τις παραδόσεις. Τα κορίτσια μάθαιναν να κεντούν και να πλέκουν.

Όσοι ήταν φτωχοί έβαζαν τα παιδιά τους να δουλεύουν από πολύ μικρά κοντά σε τεχνίτες για να μάθουν μια τέχνη. Εργάζονταν συνήθως χωρίς μισθό. Κάθονταν κοντά στους τεχνίτες δυο χρόνια.Ύστερα έψαχναν για δουλειά ή έμεναν κοντά στο αφεντικό τους και πληρώνονταν για την εργασία που του προσέφεραν.

Ή ασχολούνταν με τις αγροτικές εργασίες

Συγκρίνουμε για την εκπαίδευση στο βυζάντιο και την εκπαίδευση σήμερα Είχαν όλα τα παιδια ίσα δικαιώματα; Σήμερα υπάρχουν διαφορές στην εκπαίδευση; Συζητούμε για την εκπαίδευση των κοριτσιών και τη θέση τους στην κοινωνία Συζητούμε για την παιδική εργασία Σήμερα υπάρχει παιδική εργασία;

Σχεδιάστε στο τετράδιό σας το παρακάτω σχεδιάγραμμα του μαθήματος ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΧΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΟΙ ΦΤΩΧΟΙ 4 ΤΑΞΕΙΣ 2 ΠΡΩΤΕΣ 2 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΔΙΔΑΚΤΡΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΛΟΓΑΡΙΑΖΟΥΝ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΟΜΗΡΟΣ ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΨΑΛΤΙΚΗ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΑΓΟΡΙΑ ΦΤΩΧΑ ΒΟΗΘΟΥΝ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΣΠΙΤΙΟΥ ΓΟΝΕΙΣ ΠΑΠΠΟΥΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΑΓΟΡΙΑ ΤΕΧΝΕΣ

Καλό διάβασμα