Η έννοια του γραμμικού συστήματος και η γραφική επίλυσή του. Γ΄Γυμνασίου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
Advertisements

Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Διάλεξη 7η: Διαγραμματική επίλυση προβλημάτων μεγίστου κατά την εφαρμογή του γραμμικού προγραμματισμού στη γεωργική παραγωγή 1.Η διαγραμματική επίλυση.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Εισαγωγή στις ανισώσεις
Απαντήσεις Θεωρίας - Ασκήσεων
Γραφικές παραστάσεις. t(min)h(cm) 05,2 17,1 28,7 310,6 413,0 514,7 Κατ’ αρχάς γράφουμε τα πειραματικά δεδομένα σε πίνακα. Η πρώτη γραμμή περιέχει τα μεγέθη.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
Όνομα: G3MU05 όνομα καθηγητή: C.V. τμήμα: Γ3 έτος:2014.
ΘΕΩΡΙΑ ΑΛΓΕΒΡΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ο Μάθημα:Μαθηματικά Καθηγητής:CV Τμήμα:Γ’3 Έτος:2014.
Ευθύγραμμη ομαλά μεταβαλλόμενη κίνηση
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
Μια εξίσωση της μορφής αχ + βχ = γ όπου α,β,γ είναι πραγματικοί αριθμοί και x, y μεταβλητές, ονομάζεται γραμμική εξίσωση με δύο αγνώστους.
Αρμάος Κωνσταντίνος Βίνος Μιχάλης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΡΧΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Προοπτική
Εξισώσεις-Ανισώσεις Σχολικό έτος G4XP
Ερωτήσεις Σωστού - Λάθους
2.3 ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
Διάλεξη 8η: Διαγραμματική επίλυση προβλημάτων ελαχίστου κατά την εφαρμογή του γραμμικού προγραμματισμού στη γεωργική παραγωγή 1.Στην περίπτωση των κλάδων.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΓΡΑΜΜΙΚΩΝ ΕΞΙΣΩΣΕΩΝ Καθηγητής : CV Τμήμα : Γ ‘ 5
Προγραμματισμός Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό.
Μαθηματικά Γ΄Γυμνασίου
Προσπάθησε να εκφράσεις με κατάλληλους αριθμούς τις θέσεις του αεροπλάνου, του ψαριού και του τζετ σκι σε σχέση με την επιφάνεια της θάλασσας. Ένα αεροπλάνο.
Πως μπορεί κανείς να λύσει προβλήματα με τη βοήθεια της Mathematica Πρόβλημα 10 α : Κλίση καμπύλης Πρόβλημα 10 β : Εμβαδόν καμπύλης Ομάδα Δ. Λύνοντας Προβλήματα.
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ένα δείγμα προβλημάτων στα Αριθμητικά του Διόφαντου
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Ο Άνθρωπος είναι ένα ον το οποίο φτιάχνει πολιτισμό και έχει βαθύ στοχασμό, συναισθήματα και σεβασμό στη ζωή των άλλων. Ορισμός.
Προσδιορισμός σημείου. Μέτρο αθροίσματος διανυσμάτων.
ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ.
ΘΕΩΡΙΑ ΑΛΓΕΒΡΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ :G5TA15-16 ΜΑΘΗΜΑ : ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: CV ΕΤΟΣ :
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Συναρτήσεις Add Your Image Here
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
F(x,y,y΄, y΄΄, y΄΄΄,y΄΄΄΄, …, y(n)) = 0
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι προσθετέος
ΘΕΩΡΙΑ ΑΛΓΕΒΡΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Διαφορικές εξισώσεις τάξης ανώτερης της πρώτης
Γραφικές παραστάσεις με το Excel 2007
Γραφικές παραστάσεις με το Excel 2007
Πως φτιάχνουμε γραφική παράσταση
Η έννοια της ΔΥΝΑΜΗΣ Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί:
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Κ. Σαμαρά, Δασκάλα.
Στα μαθηματικά του Γυμνασίου με βάση τα Νέα Προγράμματα Σπουδών
Η ΕΞΙΣΩΣΗ.
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
έχει δύο άνισες λύσεις τις:
ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΥΜΑΤΑ.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Πρωτότυπα προβλήματα Κατσανού Μαρία.
ΒΕΡΒΕΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ (Α.Μ. Δ201620)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Η ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ψ=αχ+β 2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Συντελεστής διεύθυνσης
Κρίσιμο συμβάν στη διδασκαλία των συναρτήσεων y=ax
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β΄ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΙΑ ΠΕ03
F(x,y(x),y΄(x), y΄΄(x), y΄΄΄(x), …, y(n)(x)) = 0
2. ομογενείς δ.ε. 1ης τάξης ως προς τις μεταβλητές τους.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Γραφικές παραστάσεις με το Excel 2007
Διαφορική εξίσωση Riccati.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η έννοια του γραμμικού συστήματος και η γραφική επίλυσή του. Γ΄Γυμνασίου

Στόχοι της διδασκαλίας: 1.Να παριστάνουμε γραφικά µια γραµµική εξίσωση. 2.Να λύνουμε γραφικά ένα γραµµικό σύστηµα. 3. Να λύνουμε προβλήµατα µε τη βοήθεια συστηµάτων.

4. Η γραφική επίλυση θα βοηθήσει τους µαθητές να κατανοήσουν την έννοια της λύσης ενός συστήµατος ως ζεύγους αριθµών και επίσης να κατανοήσουν ότι ένα σύστηµα µπορεί να είναι αδύνατο ή να έχει άπειρες λύσεις.

Γνωρίζουμε : -την έννοια της γραμμικής εξίσωσης. -να λύνουμε εξισώσεις πρώτου και δεύτερου βαθμού με έναν άγνωστο. -πότε η εξίσωση έχει μοναδική λύση ή είναι αδύνατη ή είναι ταυτότητα. -να κατασκευάζουμε γραφικές παραστάσεις.

Εφαρμογή Η Μαρία προσπαθεί να επιλέξει μεταξύ δύο προσφορών από τις τηλεφωνικές εταιρίες Vodafone και Cosmote. H Vodafone την χρεώνει τον μήνα 20 ευρώ ενώ οι κλήσεις κοστίζουν 25 cent ανά λεπτό. Αντίθετα η Cosmote 40 ευρώ τον μήνα ενώ οι κλήσεις κοστίζουν 8 cent ανά λεπτό. Ποια θα πρέπει να επιλέξει;

Λύση Ας θεωρήσουμε ότι τα λεπτά που θα μιλήσει η Μαρία τον μήνα είναι x. Και το συνολικό κόστος κάθε μήνα ας το βάλουμε y.

Για την Vodafone έχουμε: y = 0,25x +20 Για την Cosmote έχουμε: y =0,08x +40 Καταγράφοντας τις εξισώσεις σε μορφή διασταύρωσης κλίσης (y=ax +b όπου a η κλίση της ευθείας και b η y- ανάκαμψη)μπορείτε να σχεδιάσετε ένα γράφημα για να απεικονίσετε την κατάσταση:

Ο x-άξονας είναι τα λεπτά που χρειάζεται κάθε μήνα και y-άξονας είναι το συνολικό κόστος κάθε μήνα. Η κόκκινη γραμμή είναι της Vodafone και η μπλε της Cosmote.Για να βοηθήσουμε λοιπόν την Μαρία θα δούμε που ενώνονται οι δυο ευθείες και θα λύσουμε τις δύο εξισώσεις σαν ένα σύστημα.Παίρνουμε την πρώτη εξίσωση y=0,25x +20 και την βάζουμε στην δεύτερη.

Οπότε έχουμε: 0,25x+20=0,08x +40 0,25x=0,08x+20 0,17x=20 x=117,65 λεπτά Αν κάνω το x=117 τότε η Vodafone χρεώνει y=49,25, ενώ η Cosmote y=49,36. Για x=118 η Vodafone χρεώνει y=49,5, ενώ η Cosmote y=49,44.

Συμπέρασμα: Αν η Μαρία μιλάει λιγότερο από 117 λεπτά τον μήνα τότε καλό είναι να πάρει την προσφορά της Vodafone αλλιώς καλύτερη προσφορά είναι της Cosmote.

Ανακεφαλαίωση: -Λύση δύο εξισώσεων με δύο αγνώστους με τη βοήθεια γραφικών παραστάσεων. -Μάθαμε πότε η λύση των εξισώσεων με το συγκεκριμένο τρόπο λύσης είναι αόριστη ή αδύνατη ή έχουμε άπειρες λύσεις.

1)Να επιλέξετε τη σωστή απάντηση. Το σύστημα x-y=5 2x+y=1 έχει ως λύση τις συντεταγμένες του σημείου α) Α(-3,2) β) Β(1,-1) γ) Γ(1,-4) δ) Δ(2,-3). Ερωτήσεις κατανόησης:

2)Συμπληρώστε σωστά τα στοιχεία της Στήλης Β στο πινακάκι με τα α,β,γ.

Ασκήσεις: 1)Να λυθούν γραφικά τα συστήματα: Α. x+y=2 B. x+y=3 Γ. x–y=1 y=x 2x+2y=1 -2x+2y=-2 2) Να βρείτε ποια από τα συστήματα έχουν μία λύση, ποια είναι αόριστα και ποια αδύνατα. A. x-2y=1 B. 2x+3y=1 Γ. 3x-y=2 2x-y=3 -4x-6y=3 -6x+2y=-4