Ποσοτική πανελλαδική έρευνα για την ανάγνωση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ιούλιος Έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης Ιούλιος 2012.
Advertisements

Έρευνα Αντιλήψεων και Στάσεων Κοινού απέναντι σε Ευάλωτες σε Κοινωνικό Στιγματισμό Ομάδες Ιούνιος 2009.
1 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting Ιούλιος 2009 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΓΚΥΠΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ για την Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών.
Έρευνα Αποτελεσματικότητας των Διαφημίσεων πίσω από τις Αποδείξεις
Ιούλιος Έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης Ιούλιος 2012.
© ΕΙΔΙΚΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Ιούλιος Έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης Ιούλιος 2012.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ INTERNET ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. •Ανάθεση Ερευνας FLASH MULTIMEDIA •Τύπος έρευνας Ποσοτική έρευνα με προσωπικές συνεντεύξεις και χρήση δομημένου ερωτηματολογίου.
Ιούλιος Έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης Ιούλιος 2012.
Υ Π Η Ρ Ε Σ Ι Ε Σ Ε Ρ Ε Υ Ν Α Σ Α Γ Ο Ρ Α Σ Πανελλήνια Έρευνα για το Internet Η εξέλιξη της χρήσης των Social Media.
ΟΝΕΙΡΟΥΠΟΛΗ ΔΡΑΜΑΣ Πανελλαδική έρευνα
Υ Π Η Ρ Ε Σ Ι Ε Σ Ε Ρ Ε Υ Ν Α Σ Α Γ Ο Ρ Α Σ «Στοιχεία έρευνας για τη συναλλαγή του κοινού με τις Τράπεζες» Focus Bari A.E.
50 χρόνια ΕΕ 26 χρόνια ένταξης για την Ελλάδα Παρουσίαση Αποτελεσμάτων Πανελλαδικής ΤηλεφωνικήςΈρευνας Μάρτιος 2007.
O ελεύθερος χρόνος παιδιών σχολικής ηλικίας
Έρευνα για το Βιβλίο Δημοτικό Σχολείο Αλάμπρας Σχολική χρονιά
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Πόσο βλέπουμε διαφημίσεις;
Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσιτηλ.: τηλ.:
OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2011 alco THE PULSE OF SOCIETY.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΦΥΛΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒEΙΑ
Επιμελήτρια παρουσίασης: Μαρία Γαϊτανίδου
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒEΙΑ
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
I N T E R N E TI N T E R N E T ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2005.
Οι Ελληνικές Επιχειρήσεις απέναντι στην Κρίση Οι Ελληνικές Επιχειρήσεις απέναντι στην Κρίση Μάρτιος 2013.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ για την ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ 2014 Απρίλιος 2014.
Α Θ Η Ν Α Ϊ Κ Ο Κ Ε Ν Τ Ρ Ο Ε Ρ Ε Υ Ν Ω Ν Έρευνα Web Id. Τεχνικές Προδιαγραφές.
Sevastoupoleos 5, Athens Tel.: , Fax: , qed Omn  bus Οκτώβριος 2013.
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ AMUSE
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ
Έργο SECSTACON της Δράσης ΑΡΙΣΤΕΙΑ
Βοηθώντας τα παιδιά να αγαπήσουν το βιβλίο
ΕΚΔΟΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ»
OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ alco THE PULSE OF SOCIETY.
ΧΟΡΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΙΟΥΝΙΟΣ 2011 alco THE PULSE OF SOCIETY.
Φεστιβάλ Βιβλίου Παρουσίαση Έρευνας 2007 Σύνδεσμος Εκδοτών Β. Ελλάδας.
Πανελλήνια ενημερωτική εκστρατεία για τις Ρευματικές Παθήσεις και το ρόλο του Ρευματολόγου Ελληνική Ρευματολογική εταιρία & Επαγγελματική Ένωση Ρευματολόγων.
Προσκεκλημένοι συγγραφείς στο σχολείο μας. Λειτουργεί από το σχολικό έτος αρχικά ως Λέσχη Ανάγνωσης και από το ως Όμιλος. * Υπεύθυνοι.
Παρουσίαση του βιβλίου …………..
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
….για πολλές ώρες…..
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
Επίσκεψη Γνωριμίας στο Νηπιαγωγείο
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Η χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας από τους διευθυντές δημοτικής εκπαίδευσης για σκοπούς οργάνωσης και διοίκησης της σχολικής μονάδας.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Έρευνα με ερωτηματολόγιο σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου του 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα Σχολική χρονιά Η φιλία στην αρχή της εφηβείας.
Παρουσίαση έρευνας Ικανοποίησης Τουριστών Νομού Καβάλας Ιούνιος 2016.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΤΑΞΗ Β’ Έρευνα Συμπεριφοράς – Στάσης Θέμα: «Νέοι και Διαδίκτυο – Εθισμός» Χρόνος διεξαγωγής:
Εργαστήριο Στατιστικής (9 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
Έρευνα για το πρόγραμμα «Καλύτερη ζωή» WWF ΕΛΛΑΣ Διαγραμματική παρουσίαση της έρευνας Ιούνιος 2014.
ΔΗΜΟΣ ΒΥΡΩΝΑ «Στο βλέμμα του Μπάιρον»
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
ΙΑΤΡΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ alco THE PULSE OF SOCIETY.
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Θέμα: «Ενημέρωση, ψυχαγωγία και σύγχρονα Μ.Μ.Ε.»
Η φιλία στην αρχή της εφηβείας
Αποτελέσματα έρευνας πολιτικών απόψεων 18ο κύμα
Κοινωνική Έρευνα.
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
EΡΕΥΝΑ YΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
EΡΕΥΝΑ YΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Δείκτες ΓΣΕΕ Δεκέμβριος 2018
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ποσοτική πανελλαδική έρευνα για την ανάγνωση Εμπιστευτικό Ποσοτική πανελλαδική έρευνα για την ανάγνωση Χορηγοί qed research institute Εφημερίδα το Βήμα

Ταυτότητα της έρευνας Έρευνα προσωπικών συνεντεύξεων σε νοικοκυριά, με χρήση tablet Πανελλαδικό δείγμα (Ν=1674 άτομα σε ηλικίες 18-74 χρ.) Τυχαία στρωματοποιημένη δειγματοληψία Δομημένο ερωτηματολόγιο διάρκειας 15 λεπτών, ενταγμένο στο ερωτηματολόγιο της έρευνας “People of Greece” Τα αποτελέσματα ζυγίστηκαν σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (2011) ως προς το φύλο, την ηλικία και την περιοχή Περίοδος διεξαγωγής: Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2018 Έλεγχοι ποιότητας: σύμφωνα με τις προδιαγραφές ESOMAR, ΣΕΔΕΑ / ΠΕΣΣ

Πόσο και ποιοι διαβάζουν;

Το 44% των Ελλήνων έχει διαβάσει ένα τουλάχιστον βιβλίο τον τελευταίο χρόνο

Συγκρίνοντας το 44% των αναγνωστών με άλλες δραστηριότητες, το 67% των Ελλήνων αφιερώνει χρόνο στη μουσική, το 65% στις ταινίες στην τηλεόραση και το 51% στις σειρές στην τηλεόραση και το 39% στο σινεμά. Με μικρότερα ποσοστά ακολουθούν το θέατρο και οι συνδρομητικές πλατφόρμες

Το μέσο μερίδιο του χρόνου που αφιερώνεται στο διάβασμα ανάμεσα σε άλλες ψυχαγωγικές δραστηριότητες είναι 10% Ν=1674

Αναγνώστες και περιοχές της Ελλάδας: Οι μισοί Αθηναίοι έχουν διαβάσει έστω και ένα βιβλίο τον τελευταίο χρόνο. Χαμηλότερα τα ποσοστά της διείσδυσης της ανάγνωσης στη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Ελλάδα Total: 44% Ν=622 Ν=205 Ν=847

Αναγνώστες ανά ηλικία: Μύθος ότι η ανάγνωση βιβλίων είναι μόνο για τις μεγάλες ηλικίες. Η διείσδυση της ανάγνωσης είναι μεγαλύτερη στις νεαρές ηλικίες. Η ηλικιακή ομάδα με τους λιγότερους αναγνώστες: 45-54 ετών Ν=193 Ν=299 Ν=356 Ν=284 Ν=186

Αναγνώστες ανά φύλο: το διάβασμα είναι γένους θηλυκού… Ν=1674 Ν=838 Ν=836

Αναγνώστες ανά φύλο και ηλικία :Οι άνδρες μειώνουν πολύ την ανάγνωση βιβλίων στις παραγωγικές ηλικίες, μεταξύ 35-54 χρ. Οι γυναίκες τη μειώνουν μετά τα 65 χρ. % %

Αναγνώστες ανά επίπεδο μόρφωσης και κοινωνικοοικονομικής τάξης: Το διάβασμα συσχετίζεται ευθέως με το επίπεδο μόρφωσης και κοινωνικοοικονομικής τάξης Ν=319 Ν=773 Ν=582 Ν=343 Ν=986 Ν=345 ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΤΑΞΗ

Πότε, πώς και πού διαβάζουν οι Έλληνες;

Πώς κατανέμονται σε δίμηνα τα βιβλία που διαβάστηκαν: Ιούλιος-Αύγουστος και Σεπτέμβριος-Οκτώβριος οι μήνες όπου διαβάζονται τα πιο πολλά βιβλία Ν=723, αναγνώστες

Πότε διαβάζουμε: 8 στους 10 διαβάζουν πριν κοιμηθούν… % Ν=723, αναγνώστες

Που διαβάζουμε: 9 στους 10 διαβάζουν στο σπίτι… % Ν=723, αναγνώστες

Σε ποια δωμάτια του σπιτιού διαβάζουμε: Η κρεβατοκάμαρα και το Σαλόνι-Καθιστικό: οι ιδανικοί χώροι ανάγνωσης % Ν=723, αναγνώστες

Τι διαβάζουν οι Έλληνες

Το Ελληνικό μυθιστόρημα, το αγαπημένο των Ελλήνων Το Ελληνικό μυθιστόρημα, το αγαπημένο των Ελλήνων. Το 1/3 των αναγνωστών δηλώνει ότι διάβασε ελληνικό μυθιστόρημα μέσα στον τελευταίο χρόνο Ν=723, αναγνώστες

Η ερώτηση του τελευταίου βιβλίου που διαβάστηκε, φέρνει στην πρώτη θέση το ξένο μυθιστόρημα, στη δεύτερη το ελληνικό και στην τρίτη θέση τα ιστορικά βιβλία. Μήπως θεωρούμε ότι διαβάζουμε κυρίως ελληνικό μυθιστόρημα αλλά στην πράξη διαβάζουμε περισσότερο ξένους συγγραφείς; Σε κάθε περίπτωση η σύγκριση των δύο ερωτήσεων (τι διαβάζουμε και ποιο είναι το τελευταίο βιβλίο που διαβάσαμε) έχει ενδιαφέρον. Ν=723, αναγνώστες

Πώς επιλέγουν, από πού ενημερώνονται και προμηθεύονται βιβλία οι Έλληνες

Κριτήρια επιλογής του τελευταίου βιβλίου που διάβασαν: εκτός από το θέμα του βιβλίου, σημαντικά ποσοστά για τις συστάσεις από φίλους-γνωστούς και το οπισθόφυλλο Ν=723, αναγνώστες

Διαφορές ξένης-ελληνικής λογοτεχνίας: Στην Ελληνική λογοτεχνία ο συγγραφέας είναι πολύ σημαντικός, ενώ όταν επιλέγουν ξένη μετρούν συγκριτικά περισσότερο οι συστάσεις, η περίληψη στο οπισθόφυλλο, οι κριτικές, η κυκλοφορία, τα βραβεία και η τιμή

Social Media (συγγραφέων, δημοσιογράφων, βιβλιοπωλείων) Από πού ενημερώνονται: Ιδιαίτερα σημαντικός ο ρόλος του βιβλιοπωλείου του word of mouth και των εκθέσεων βιβλίου Παραδοσιακοί τρόποι (περιοδικά, τηλεόραση, εφημερίδες, κατάλογοι ραδιόφωνο, επίσκεψη σε βιβλιοθήκες) Σύγχρονοι τρόποι/Internet (άρθρα, site βιβλιοπωλείων, διαφημίσεις, διαδικτυακά λογοτεχνικά περιοδικά, biblionet) Social Media (συγγραφέων, δημοσιογράφων, βιβλιοπωλείων) Ν=723, αναγνώστες

Από πού προμηθεύονται τα βιβλία που διαβάζουν: εξίσου σημαντικά τα μεγάλα και τα συνοικιακά βιβλιοπωλεία Ν=723, αναγνώστες

H τιμή σημαντικότερη από την ποιότητα του χαρτιού και της έκδοσης: το 1/3 των αναγνωστών δέχεται να πληρώσει κάτι παραπάνω για την ποιότητα της έκδοσης

Χώροι και δραστηριότητες για βιβλιόφιλους

Επίσκεψη/συμμετοχή ή πρόθεση επίσκεψης/συμμετοχής σε βιβλιοπωλεία, βιβλιοθήκες, δημόσιες αναγνώσεις βιβλίων, σεμινάρια δημιουργικής γραφής, λέσχες ανάγνωσης και παρουσιάσεις βιβλίων: Εκτός από τα βιβλιοπωλεία και τις παρουσιάσεις βιβλίων που συγκεντρώνουν τις περισσότερες αναφορές, οι δημόσιες αναγνώσεις, τα σεμινάρια δημιουργικής γραφής και οι λέσχες ανάγνωσης, παρότι μικρής απήχησης, μπορούν να διπλασιάσουν το κοινό τους Ν=729, αναγνώστες

Γιατί χρειαζόμαστε μια εθνική πολιτική βιβλίων

Η συνήθεια της ανάγνωσης δεν φαίνεται να δείχνει σημάδια ανόδου Η συνήθεια της ανάγνωσης δεν φαίνεται να δείχνει σημάδια ανόδου. 24% δηλώνουν ότι την προηγούμενη χρονιά διάβασαν λιγότερα βιβλία ενώ μόνο ένα 14% περισσότερα Αναγνώστες (n=723)

Το 1/3 από όσους έχουν διαβάσει μέσα στον τελευταίο χρόνο, έχουν διαβάσει μόνο 1 βιβλίο και περίπου το άλλο 1/4 έχει διαβάσει πάνω από 8 βιβλία Συχνοί (8+ βιβλία): 24% Μέτριοι (4-7 βιβλία): 22% Αραιοί (2-3 βιβλία): 24% Περιστασιακοί (1 βιβλίο): 30%

Η σχέση του Ελληνικού Πληθυσμού με την ανάγνωση

Δείκτης συναισθηματικής ευημερίας: Όσο περισσότερο διαβάζει κανείς τόσο πιο ευτυχισμένος νιώθει Ο δείκτης «Συναισθηματικής ευημερίας» υπολογίζεται με βάση το πόσο συχνά έχουν αισθανθεί τον τελευταίο μήνα 1) θετικά 2) αρνητικά 3) καλός 4) κακός 5) ευχάριστος 6) ευχαριστημένος 7) ενδιαφέρων 8) στρεσαρισμένος 9) δυσάρεστος 10) ευτυχισμένος 11) στεναχωρημένος 12) θυμωμένος 13) φοβισμένος 14) στοργικός 15) καταπιεσμένος 16) χαρούμενος N=175 Ν=161 Ν=174 Ν=213 Ν=951

Δείκτης κοινωνικής ενσωμάτωσης: Όσο περισσότερο διαβάζει κανείς τόσο πιο κοινωνικά ενταγμένος νιώθει Ο δείκτης «Κοινωνικής Ενσωμάτωσης» υπολογίζεται με βάση τις παρακάτω δηλώσεις: “Ζω μια ζωή με νόημα, έχω στόχους και σκοπούς“ “Νιώθω ότι οι άνθρωποι που βρίσκονται γύρω μου με υποστηρίζουν και με επιβραβεύουν“ “Οι δραστηριότητες της καθημερινότητας μου, με αφορούν και με ενδιαφέρουν“ "Συμμετέχω ενεργά στην ευτυχία και την ευημερία άλλων ανθρώπων“ “Είμαι ικανός (η) να φέρω εις πέρας δραστηριότητες που μου είναι σημαντικές“ “Είμαι ένας καλός άνθρωπος και ζω μια καλή ζωή” “Τα υλικά αγαθά που έχω ή κερδίζω (εισόδημα, σπίτι) μου είναι αρκετά για να καλύπτω τις ανάγκες μου” “Νιώθω καλά στο κοινωνικό σύνολο που ανήκω και εμπιστεύομαι τους άλλους ανθρώπους” “Η σχέση μου με τα θεία (θεό / θρησκεία) είναι ικανοποιητική” “Είμαι αισιόδοξος (η) για το μέλλον” “Δεν είμαι εθισμένος (η) σε τίποτα, όπως το αλκοόλ, τα ναρκωτικά ή ο τζόγος” “Οι άνθρωποι με σέβονται” N=175 Ν=161 Ν=174 Ν=213 Ν=951

% Διαφορά Συχνών Αναγνωστών με τους Οι Συχνοί αναγνώστες συμφωνούν περισσότερο σε όλες τις ερωτήσεις-θεματικές που χτίζουν τον δείκτη κοινωνικής ενσωμάτωσης σε σχέση με τους Μη αναγνώστες % Διαφορά Συχνών Αναγνωστών με τους Μη Αναγνώστες Μέσος όρος διαφοράς: 23%

Κοινά στόχος: Συχνοί, Μέτριοι, Αραιοί και Περιστασιακοί αναγνώστες

Συχνότητα ανάγνωσης και ηλικία

Συχνότητα ανάγνωσης και φύλο: Οι περιστασιακοί αναγνώστες, πιο ανδρικό κοινό

Συχνότητα ανάγνωσης και κοινωνικοοικονομική τάξη: Η μέτριας συχνότητας αναγνώστες είναι μεσαίας κοινωνικοοικονομικής τάξης (C2)

Συχνότητα ανάγνωσης και μόρφωση: Η μέτριας συχνότητας αναγνώστες είναι μόρφωση Λυκείου

Συχνότητα ανάγνωσης και περιοχή: Οι συχνοί αναγνώστες, κάτοικοι εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης

Συχνότητα ανάγνωσης και αναγνωστικές προτιμήσεις Ελληνικό μυθιστόρημα Ξένο μυθιστόρημα Νουβέλα/ Διηγήματα Αναγνώστες (n=723) 35 23 20 Συχνοί (n=175) 43 30 27 Μέτριοι (n=159) 42 31 25 Αραιοί (n=174) 36 13 17 Περιστασιακοί (n=213) 18 12 %

Συχνότητα ανάγνωσης και κριτήρια επιλογής του τελευταίου βιβλίου που διάβασαν Συχνοί (n=175) Μέτριοι (n=161) Αραιοί (n=174) Περιστασιακοί (n=213) Το θέμα του βιβλίου 68% 56% 57% 62% Συστάσεις φίλοι/γνωστοί 33% 37% 31% 27% Περίληψη στο οπισθόφυλλο 25% 38% 24% Ο συγγραφέας 21% 23% Κριτικές 14% 9% Η μεγάλη κυκλοφορία 12% 11% 8% Το εξώφυλλο 10% 15% 6% Η τιμή Ο εκδοτικός οίκος 7% 16%

Συχνότητα ανάγνωσης και τόπος / τρόπος προμήθειας βιβλίων Συχνοί (n=175) Μέτριοι (n=161) Αραιοί (n=174) Περιστασιακοί (n=213) Kαταστήματα μεγάλων κεντρικών βιβλιοπωλείων 60% 52% 51% 48% Καταστήματα μικρότερων/συνοικιακών βιβλιοπωλείων 55% 50% 37% Τα δανείζομαι από άλλους 36% 33% 30% 24% Μου τα κάνουν δώρο 25% 27% 22% Αγορά από το internet 23% 15% 14% 10% Εκθέσεις βιβλίων 6% 11% 8% Bazaars βιβλίων 16% 7% Εφημερίδες (ένθετα, δώρα)

Συνοπτικά για τα 4 κοινά των αναγνωστών, οι διαφορές τους Συχνοί αναγνώστες: διαβάζουν όλους τους μήνες εκτός από Σεπτέμβριο-Οκτώβριο και κυρίως για: Σπουδές/Επάγγελμα, Ιστορία/Πολιτική και Επιστήμες. Ελληνικό, Ξένο μυθιστόρημα και Νουβέλες/Διηγήματα. Επιλέγουν με βάση: συστάσεις, συγγραφέα και κριτικές. Ενημερώνονται περισσότερο σε σχέση με το σύνολο των αναγνωστών από τα Social Media. Περιστασιακοί αναγνώστες: διαβάζουν Σεπτέμβρη-Οκτώβρη και κυρίως για: Ιστορία/Πολιτική. Επιλέγουν με βάση το θέμα του βιβλίου και τις συστάσεις από φίλους/γνωστούς. Ενημερώνονται περισσότερο σε σχέση με το σύνολο από φίλους/συγγενείς, βιβλιοπωλεία, εκθέσεις βιβλίων. Μέτριοι αναγνώστες: διαβάζουν από τον Μάιο έως και τον Αύγουστο και κυρίως για: Προσωπικά Ενδιαφέροντα. Ελληνικό, Ξένο μυθιστόρημα και Νουβέλες/Διηγήματα. Επιλέγουν με βάση: οπισθόφυλλο, συγγραφέας και συστάσεις. Ενημερώνονται περισσότερο από το σύνολο των αναγνωστών από τα site των βιβλιοπωλείων και τα άρθρα στο internet. Αραιοί αναγνώστες: διαβάζουν Σεπτέμβρη-Οκτώβρη και κυρίως για: Προσωπικά Ενδιαφέροντα και Ελληνικό μυθιστόρημα. Επιλέγουν με βάση: το θέμα του βιβλίου. Eνημερώνονται περισσότερο σε σχέση με το σύνολο των αναγνωστών από άρθρα σε εφημερίδες/περιοδικά.

Διαβάζουν τα παιδιά;

Περίπου 2/10 Έλληνες αγόρασαν τον τελευταίο χρόνο βιβλίο για παιδί έως 15 χρ. Από αυτούς οι μισοί αγόρασαν 1-3 βιβλία. Μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό δεν το γνωρίζει Και τα ¾ του κοινού έχουν επισκεφτεί το Jumbo. 51% (1-3 βιβλία) Ν=1674 Ν=309 46

Από πού προμηθεύονται βιβλία: Για παιδιά προμηθεύονται κυρίως από συνοικιακά βιβλιοπωλεία ενώ για τους εαυτούς τους από κεντρικά βιβλιοπωλεία

Όσοι έχουν παιδιά δηλώνουν ότι το 71% των παιδιών διάβασε τουλάχιστον ένα βιβλίο τον τελευταίο χρόνο (εκτός φυσικά από τα σχολικά βιβλία)….δηλαδή πολύ περισσότερο από τους ίδιους. Ν=315, όσοι έχουν παιδιά έως 15 χρ.

Διαβάζουν e-books;

1 στους 2 Έλληνες και 2 στους 3 αναγνώστες γνωρίζουν την ύπαρξη e-books Αναγνώστες (Ν=723) Μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό δεν το γνωρίζει Και τα ¾ του κοινού έχουν επισκεφτεί το Jumbo. Σύνολο (Ν=1674) Μη αναγνώστες (Ν=951) 50

Μόνο το 5% των Ελλήνων έχουν διαβάσει τον τελευταίο χρόνο κάποιο e-book Μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό δεν το γνωρίζει Και τα ¾ του κοινού έχουν επισκεφτεί το Jumbo. Ν=1674 51