Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Θέμα: «Ενημέρωση, ψυχαγωγία και σύγχρονα Μ.Μ.Ε.»

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Θέμα: «Ενημέρωση, ψυχαγωγία και σύγχρονα Μ.Μ.Ε.»"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Θέμα: «Ενημέρωση, ψυχαγωγία και σύγχρονα Μ.Μ.Ε.»
1Ο ΓΕΛ Αμαλιάδας   Τμήμα Β3   Σχ. Έτος: , Β΄ Τετράμηνο   Ερευνητική εργασία (project)           Θέμα: «Ενημέρωση, ψυχαγωγία και σύγχρονα Μ.Μ.Ε.»  

2 Μέσα ενημέρωσης Ως Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ή Επικοινωνίας (ΜΜΕ) εννοούνται όλα τα διαθέσιμα μέσα με τα οποία μπορεί να ενημερωθεί για προηγούμενα και τρέχοντα συμβάντα ένα μεγάλο πλήθος ανθρώπων. Τα ΜΜΕ χωρίζονται σε: Ασύγχρονα μέσα, όπως είναι ο τύπος και το Διαδίκτυο, καθώς η πληροφορία τους μεταδίδεται σε διαφορετικές χρονικές στιγμές για κάθε διακριτό χρήστη. Σύγχρονα μέσα, όπως είναι το ραδιόφωνο και η τηλεόραση, καθώς όλοι οι χρήστες λαμβάνουν την πληροφορία συγχρόνως. 

3 1. Τύπος 2 Ραδιόφωνο 3 Τηλεόραση 4 Διαδίκτυο (Internet)

4 Τύπος Ο Τύπος διαχωρίζεται πλέον σε ηλεκτρονικό και παραδοσιακό.
Ηλεκτρονικός Τύπος είναι η τηλεόραση, οι ιστοσελίδες (web pages) κλπ. Παραδοσιακός Τύπος είναι οι εφημερίδες, τα περιοδικά κλπ. Υπάρχει, βεβαίως και η διάκριση ανάμεσα σε ημερήσιο τύπο (εφημερίδες) και περιοδικό τύπο (περιοδικά).

5 Ραδιόφωνο Το ραδιόφωνο είναι ένα αρκετά παλιό μέσο μαζικής ενημέρωσης που όμως θεωρείται ως ένας ευχάριστος τρόπος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας γιατί περνάει ειδήσεις με άποψη.

6 Τηλεόραση Η τηλεόραση στην Ελλάδα γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη κυρίως μετά τη δημιουργία των ιδιωτικών σταθμών το 1989. Η τηλεόραση πέρα από την ψυχαγωγία και την ενημέρωση των τηλεθεατών κάποιες φορές ενδεχομένως περνάει και λάθος μηνύματα και παρουσιάζει λάθος πρότυπα. Έχει όμως τεράστια επικοινωνιακή δύναμη αφού βρίσκεται δίπλα στον πολίτη οποιαδήποτε ώρα και ημέρα ασκώντας άμεση ή έμμεση επιρροή στη διαμόρφωση των ιδεών και των απόψεών του πάνω σε κάθε ζήτημα και θέμα.

7 Διαδίκτυο (Internet) Η καθημερινή ενημέρωση από ελληνικούς και ξένους διαδικτυακούς τόπους έχει μπει ολοένα και περισσότερο στη ζωή του Ελληνικού κοινού. Οι ελληνικοί διαδικτυακοί τόποι προσφέρουν στην πλειοψηφία τους άμεση ενημέρωση, ενώ ο αυξανόμενος αριθμός τους εγγυάται πλουραλισμό απόψεων. Επιπλέον, σε αυτή την κατεύθυνση βοηθάει και η παρουσία εκατοντάδων ενημερωτικών ιστολογίων (blogs).

8 Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης στη ζωή μας
Η έντυπη γνώση (βιβλία εφημερίδες περιοδικά) ήταν ιστορικά το πρώτο μέσο μαζικής ενημέρωσης και ήταν στενά συνδεδεμένη με την εκπαίδευση. Η έντυπη πληροφόρηση είναι ακόμα και σήμερα αυτή που θεωρείται πως οδηγεί περισσότερο στη μόρφωση.

9 Το ραδιόφωνο ήταν το δεύτερο μέσο μαζικής ενημέρωσης που επινόησε ο άνθρωπος και για πολλές δεκαετίες «μάγεψε» το κοινό. Η τηλεόραση όμως είναι αυτή που επέφερε τεράστιες αλλαγές όσο και προβλήματα στην ενημέρωση. Ένα άλλο μέσο μαζικής ενημέρωσης που τείνει να υποσκελίσει τα υπόλοιπα είναι οι υπολογιστές και όλες οι εφαρμογές της τεχνολογίας τους.

10 Νομοθετικές Διατάξεις
Πληθώρα νομοθετικών διατάξεων ρυθμίζουν ζητήματα σχετικά με τη λειτουργία των Μ.Μ.Ε. Οι διατάξεις αυτές βρίσκονται και στο Σύνταγμα της χώρας μας αλλά και σε ειδικότερους νόμους. Σκοπός των διατάξεων είναι αφενός η προστασία της ανεμπόδιστης λειτουργίας των μέσων μαζικής ενημέρωσης, αφετέρου δε η προστασία των πολιτών από οτιδήποτε μπορεί να προσβάλλει την προσωπικότητά τους.

11 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Για τις ανάγκες της παρούσας εργασίας συντάξαμε ένα ερωτηματολόγιο προκειμένου να μελετήσουμε τις συνήθειες των συμπολιτών μας σχετικά με την ενημέρωση και την ψυχαγωγία τους από τα Μ.Μ.Ε. Συγκεκριμένα, σκοπός μας ήταν να διαπιστώσουμε ποια μέσα επιλέγουν οι συμπολίτες μας για ενημέρωση και ψυχαγωγία, τι είδους εκπομπές (ραδιοφωνικές, τηλεοπτικές) ή ιστοσελίδες προτιμούν και αν αυτές οι προτιμήσεις τους σχετίζονται με την ηλικία.

12 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 1. ΦΥΛΟ: Άνδρας □ Γυναίκα □
1. ΦΥΛΟ: Άνδρας □ Γυναίκα □ 2. ΗΛΙΚΙΑ: □ □ □ □ 56+□ 3. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: δημοτικό □ γυμνάσιο □ λύκειο □ ΑΕΙ/ΤΕΙ □ μεταπτυχιακό □ 4. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: δημόσιος υπάλληλος □ ιδιωτικός υπάλληλος □ ελεύθερος επαγγελματίας □ συνταξιούχος □ άνεργος □ οικιακά □ άλλο □

13 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 5. Από ποιο μέσο ενημερώνεστε συχνότερα ?
τύπος □ ραδιόφωνο □ τηλεόραση □ διαδίκτυο □ όλα τα παραπάνω □ 6. Πόσο συχνά διαβάζετε εφημερίδα ? Ποτέ □ σπάνια □ συχνά □ καθημερινά □ 7. Πόσο συχνά ακούτε ραδιόφωνο ? Ποτέ □ σπάνια □ συχνά □ καθημερινά □ 8. Τι είδους εκπομπές ακούτε στο ραδιόφωνο ? Ειδήσεις □ μουσικές □ αθλητικές □ άλλο □

14 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 9. Πόσο συχνά βλέπετε τηλεόραση ?
Ποτέ □ σπάνια □ συχνά □ καθημερινά □ 10. Ποιες εκπομπές παρακολουθείτε στην τηλεόραση ? Ειδήσεις □ σειρές-ταινίες □ αθλητικές □ ψυχαγωγικές □ άλλο □ 11. Πόσο συχνά χρησιμοποιείτε το internet ? Ποτέ □ σπάνια □ συχνά □ καθημερινά □ 12. Ποιες σελίδες παρακολουθείτε στο internet ? Ενημερωτικές-ειδήσεις □ αθλητικές □ ψυχαγωγικές( π. χ μουσική , ταινίες) □ σελίδες κοινωνικής δικτύωσης □ άλλο □

15 52 στους 100 ερωτηθέντες ήταν άντρες ενώ οι 48 γυναίκες

16 Ηλικία: 18-25 (31%) 26-35 (21%) 36-45 (16%) 46-55 (17%) 56+ (15%)
Ηλικία: (31%) (21%) (16%) (17%) (15%)

17 Εκπαίδευση: δημοτικό 10% γυμνάσιο 7% λύκειο 26% ΑΕΙ/ΤΕΙ 39% μεταπτυχιακό 18%

18 Επάγγελμα: δημόσιος υπάλληλος 17% ιδιωτικός υπάλληλος 22% ελεύθερος επαγγελματίας 21% συνταξιούχος 10% άνεργος 10% οικιακά 8% άλλο 12%

19 Από ποιο μέσο ενημερώνεστε συχνότερα;
Οι περισσότεροι από τους ερωτηθέντες σε ποσοστό 38% ενημερώνονται από την τηλεόραση Ακολουθεί η ενημέρωση από το διαδίκτυο σε ποσοστό 32% Παρατηρούμε ότι οι περισσότεροι επιλέγουν τα πιο «μοντέρνα» μέσα ενημέρωσης σε σχέση με τα πιο παραδοσιακά όπως οι εφημερίδες. Το Διαδίκτυο (internet) φαίνεται πως προτιμούν οι νεότεροι (ηλικίες 18-25) ενώ την τηλεόραση οι μεγαλύτερες ηλικίες (56+)

20 τύπος 7 % ραδιόφωνο 6% τηλεόραση 38% διαδίκτυο 32% όλα τα παραπάνω 17%
τύπος 7 % ραδιόφωνο 6% τηλεόραση 38% διαδίκτυο 32% όλα τα παραπάνω 17%

21 ποτέ 17% σπάνια 31% συχνά 36 % καθημερινά 16%
ποτέ 17% σπάνια 31% συχνά 36 % καθημερινά 16%

22 Πόσο συχνά διαβάζετε εφημερίδα;
Από την ερώτηση αυτή προκύπτει ότι ποσοστό μόνο 17% των ερωτηθέντων διαβάζει εφημερίδα καθημερινά. Το ανωτέρω ποσοστό είναι αναμενόμενο αν σκεφτούμε ότι στη σημερινή εποχή οι περισσότεροι επιλέγουν σπανιότερα την εφημερίδα για ενημέρωση σε σχέση με άλλα –πιο «μοντέρνα» όπως προαναφέρθηκε- μέσα ενημέρωσης, δηλαδή την τηλεόραση και τα διαδίκτυο. Εξάλλου η τηλεόραση και το διαδίκτυο είναι πιο «οικονομικά» μέσα σε σχέση με την εφημερίδα.

23 ποτέ 8% σπάνια 39% συχνά 22% καθημερινά 31%
ποτέ 8% σπάνια 39% συχνά 22% καθημερινά 31%

24 Πόσο συχνά ακούτε ραδιόφωνο;
Όπως προκύπτει από αυτή την ερώτηση και το ραδιόφωνο επιλέγεται σπανιότερα από άλλα μέσα ενημέρωσης αφού είναι αρκετοί αυτοί (39%) που ακούνε ραδιόφωνο σπάνια. Πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο εδώ, ότι ποσοστό 31% των ερωτηθέντων ακούει ραδιόφωνο καθημερινά. Από όσους απάντησαν ότι ακούν ραδιόφωνο, οι περισσότεροι (όπως φαίνεται στο παρακάτω διάγραμμα), επιλέγουν μουσικές εκπομπές, ενώ ειδήσεις επιλέγει μικρότερο ποσοστό.

25 ειδήσεις 21 μουσικές 54 αθλητικές 13 άλλο 8
ειδήσεις μουσικές αθλητικές άλλο 8

26 ποτέ 3% σπάνια 11% συχνά 32% καθημερινά 54%
ποτέ 3% σπάνια 11% συχνά 32% καθημερινά 54%

27 Πόσο συχνά βλέπετε τηλεόραση;
Οι περισσότεροι από τους ερωτηθέντες παρακολουθούν τηλεόραση καθημερινά (54%) ενώ μόνο ένα μικρό ποσοστό (3%) απάντησε ότι δε βλέπει τηλεόραση ποτέ. Τις περισσότερες προτιμήσεις στην τηλεόραση συγκεντρώνουν σειρές και ταινίες ενώ αρκετοί είναι αυτοί που επιλέγουν την τηλεόραση και για ενημέρωση. Όσο μεγαλώνει η ηλικία των ερωτηθέντων τόσο αυξάνει το ποσοστό αυτών που παρακολουθούν τηλεόραση καθημερινά. Το ποσοστό αυτό φθάνει το 87% για τις ηλικίες 56+.

28 ειδήσεις 36 σειρές-ταινίες 48 αθλητικές 16 ψυχαγωγικές 17 άλλο 5 (σύνολο προτιμήσεων 122)

29 ΤΟ 87% ΒΛΕΠΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ(ΗΛΙΚΙΑ 56+)

30 ποτέ 21% σπάνια 15% συχνά 15% καθημερινά 49%
ποτέ 21% σπάνια 15% συχνά 15% καθημερινά 49%

31 Πόσο συχνά χρησιμοποιείτε το Διαδίκτυο (internet);
Οι μισοί σχεδόν από τους ερωτηθέντες (49%) χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο καθημερινά ενώ σημαντικό είναι και το ποσοστό (21%) που δεν το χρησιμοποιεί ποτέ. Τις περισσότερες προτιμήσεις στο διαδίκτυο συγκεντρώνουν οι ενημερωτικές-ειδησεογραφικές σελίδες ενώ αρκετοί επιλέγουν ψυχαγωγικές και σελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Στις ηλικίες μεγάλο ποσοστό (87%) ενημερώνεται σε καθημερινή βάση από το Διαδίκτυο

32 ενημερωτικές-ειδήσεις αθλητικές ψυχαγωγικές 28 σελίδες κοινωνικής δικτύωσης άλλο 12 (σύνολο προτιμήσεων 108)

33 ΤΟ 87% ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (ΗΛΙΚΊΑ 18-25)

34 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι η τηλεόραση και κυρίως το διαδίκτυο (internet) επιλέγονται συχνότερα ως μέσα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας σε σχέση με τον Τύπο και το ραδιόφωνο. Οι νέοι προτιμούν το διαδίκτυο για ενημέρωση και ψυχαγωγία σε σχέση με τους μεγαλύτερους –οι οποίοι επιλέγουν την τηλεόραση- αφού οι πρώτοι είναι περισσότερο εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες.

35 Όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης έχουν αδυναμίες ως μέσα επικοινωνίας και μάθησης.
Το ιδανικό θα ήταν να έχουν οι άνθρωποι τη σύνεση και την ωριμότητα να τα χρησιμοποιούν με μέτρο και προπάντων με κριτική σκέψη ώστε να αλληλοσυμπληρώνονται και να ωφελούν.

36 Βιβλιογραφία – Δικτυακοί τόποι:
el.wikipedia.org/wiki gym-n-souliou.ser.sch.gr/periodiko/mme.htm‎

37 Επιμέλεια Β3 Κυριαζής Δημήτριος Λάβδας Αθανάσιος Λάβδας Γεράσιμος Λάβδας Κωνσταντίνος Λαδέα Χρυσούλα Λάσκαρη Ευσταθία Λώλης Ανδρέας Μαδούρα Αικατερίνη Μανωλοπούλου Άλκιστη-Ρεβίτα Μαράτος Βασίλειος Μαρνέρης Βασίλειος Μηλιτσοπούλου Χριστίνα-Θεοδώρα Μοθωναίου Χρυσάνθη-Κωνσταντίνα Μπάκου Μαργαρίτα Μπαλκάμου Βασιλική Μπατζακόπουλος Παναγιώτης Μποντζολή Ελένη-Παναγιώτα Ντάναση Θεοδώρα Ντάνασης Απόστολος Ντάνασης Νικόλαος Παναγιωτάρας Νικόλαος Παναγόπουλος Χρήστος Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Ντόγκα Σταυρούλα ΠΕ 13


Κατέβασμα ppt "Θέμα: «Ενημέρωση, ψυχαγωγία και σύγχρονα Μ.Μ.Ε.»"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google