Διαταραχή ελλειματικής προσοχής-Υπερκινητικότητας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά,μεγαλώνω σωστά» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Advertisements

ΚΟΥΤΣΙΑΝΟΥ ΜΑΡΙΑ Α.Μ ΜΟΥΤΡΙΚΑ ΑΝΝΑ Α.Μ ΣΤΕΛΛΑ ΕΙΡΗΝΗ Α.Μ « ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑΞΗ ΜΕ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΔΕΠ.
Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Teachers 4 Europe” Εκπαιδευτικός : Τριανταφύλλου Μαρία 1 ο Πιλοτικό Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών, Πέλλας Τάξη.
ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝ ΣΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ MedISys MedISys Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα υγείας Τεχνολογία αιχμής Κάλυψη του θεσμικού.
«Το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Αιτίες, συνέπειες και δυνατότητες άμεσης βελτίωσης» Οι κρίσιμοι τομείς της οδικής ασφάλειας και στάθμευσης, όπου λόγω της αδικαιολόγητης.
Τέλος 2 ου παγκοσμίου πολέμου Η διακυβέρνηση του κράτους παραδώθηκε στις 4 μεγάλες δυνάμεις Η Γερμανία χωρίστηκε σε ζώνες κατοχής Η Γερμανία χωρίστηκε.
ΥΛΙΚΑ:  2 κιλά περίπου άγρια χόρτα για πίτα, όχι για βράσιμο  Άνηθο  Κρεμμυδάκια φρέσκα  5 Αυγά  2 ντομάτες ώριμες  Ελαιόλαδο.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΣΥΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΓΙΑ ΑΓΩΝΙΣΜΟΣ “ Get bigger or get out ” ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΝΔΟΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΜΕΤΑΞΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ.
ΑΓΧΩΔΕΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ. ΄νεύρωση΄ Παλαιά ψυχιατρική ορολογία για να περιγράψει καταστάσεις που χαρακτηρίζονταν από χρόνιο άγχος και περιελάμβανε μη ψυχωσικές.
Τα φύλα στη λογοτεχνία Τάξη: Α΄ Λυκείου. Α΄φάση: Πριν από την ανάγνωση (ενδεικτικός χρόνος: τρεις διδακτικές ώρες) 1 η ώρα : τα παιδιά συζήτησαν για τα.
Ψυχιατρική Σημειολογία. ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ:Κατάσταση εγρηγόρσης Α.ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ (disturbances of consciousness) Απώλεια του προσανατολισμού Διανοητική.
Στοιχεία Ψυχοδυναμικής Θεωρίας Κομοτηνή 02 /10/201 2 Θεοφάνης Βορβολάκος Ψυχίατρος Λέκτορας ΔΠΘ.
Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση ΜΟΥΤΑΦΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 3826 ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ POWER POINT Διδάσκων: Παλαιγεωργίου Χρόνος1 Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Διάρκεια: 15 ογδοντάλεπτες περιόδους Παραδοσιακά παραμύθια Εικονογράφηση των παραμυθιών (Πολιτισμός) Ζωντανεύω ένα κομμάτι από παραμύθι (Θεατρικό παιχνίδι)
Η αξιολόγηση της ψυχικής υγείας 1/2
Διαφοροποίηση της διδασκαλίας για μαθητές με αυτισμό
Point System γιά άντρες...
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Φροντίδα παιδιού με ψυχογενή ανορεξία
Αθηνά Πατελάρου, RN, MSc, PhD
ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ – Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ). Το σύνδρομο υπερκινητικότητας και διάσπασης.
Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
Αριθμός παιδιών: 24 Αγόρια 13 Κορίτσια 11
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ
Συνταγεσ δρυμου ΜΥ.ΛΕ., ΜΥ.ΛΕ. που γυρίζεις…!
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ- ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΔΡΑΓΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΕΩΤΣΑΚΟΥ ΜΑΤΙΝΑ.
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ / ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Επιμορφωτικό Σεμινάριο στις Ερευνητικές Εργασίες (Project) στην Α΄ & Β΄ Λυκείου Αθήνα, Σεπτέμβριος ο ΓΕΛ Περιστερίου.
Καλλυντήριο Νομός Ροδόπης
Κάνε διπλό κλικ πάνω στην εικόνα και ανοίγει το power point
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΌΤΗΤΑΣ
Οικολογική Κρίση Μαρουλιώ Πασχάλη, ΠΕ 15.
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
~ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Κ.Π.Α~ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Γραμμένου Ευαγγελία.
Κολοκάσι Σωτήρας Κολοκάσι-Πούλλες Σωτήρας
Απ’ το ΚΕΔΔΥ στο ΚΕΔΔΥ Ξάνθη 21/3/2017.
ΠΡΌΛΟΓΟΣ Επιλέξαμε να ασχοληθούμε με τα αφροδίσια νοσήματα διότι είναι ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τους ανθρώπους στη.
Κανοντας μαθημα με… Σχεδια εργαςιας (projects) ςε τμημα ενταξης ΠΑΡΟΥΣΙΝΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ Τ.Ε. ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ.
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Σύστημα Ταξινόμησης & Κωδικοποίησης
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παρουσίαση των δεδομένων με γραφικό τρόπο
«Σχεδιασμός και υλοποίηση προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης»
Πληροφοριακά Συστήματα και επιχείρηση
Μάθημα 2ο Δημιουργία χαρακτήρα Συγγραφή σκηνής.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ
Μελέτη περίπτωσης παιδιού με Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και δραστηριότητας και συνοδά προβλήματα μάθησης. Διεξαγωγή: Διεπιστημονική Ομάδα του ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
Για να γίνει το γεύμα σας πιο ισορροπημένο...
Τι είναι ψυχιατρική; Eίναι ο κλάδος της ιατρικής επιστήμης που ασχολείται με τη διερεύνηση των αιτιών, τη διάγνωση, τη θεραπεία ή και την αποκατάσταση.
Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης 1.7 & 1.8
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Παράδειγμα χρήσης λογισμικού παρουσίασης
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ Α΄ΒΟΗΘΕΙΩΝ
ΑΓΧΩΔΕΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ Άγχος Φόβος
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
«Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών»
Σπανάκη Ειρήνη PhD , Ειδική Αγωγή
ΚΕΣΠΕΜ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική Ομάδα: Ταξίδου Δήμητρα & Σίμογλου Αθανασία Επιστημονική Υπεύθυνη : Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Λένα Παπαδοπούλου.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ Κατασκευή “προσομοιώσεων βαρών” ενός σώματος στην επιφάνεια των πλανητών του Ηλιακού Συστήματος 1ο ΓΕΛ Αγίου Δημητρίου Σχολικό έτος.
Λογιςτικη κοςτους ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΑ.
Διδάσκουσα: Λήδα Αναγνωστάκη
Διδάσκουσα: Λήδα Αναγνωστάκη
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ – ΡΟΕΣ ΚΟΣΤΟΥΣ
Συγγραφή Επιστημονικής Εργασίας
Ηλεκτρονικές εφαρμογές Φορολογίας Κεφαλαίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαταραχή ελλειματικής προσοχής-Υπερκινητικότητας Διδάσκουσα: Λήδα Αναγνωστάκη

ΔΕΠ-Υ Έχει καταλήξει να είναι η πιο συχνή διάγνωση της παιδικής ηλικίας. Κατά DSM-V και ICD-11 η διάγνωση δίνεται όταν υπάρχουν συμπτώματα ελλειματικής προσοχής ή/και υπερκινητικότητας/παρορμητικότητας Στις προηγούμενες εκδόσεις των διαγνωστικών εγχειριδίων ήταν υποχρεωτικό να συνυπάρχουν και τα δύο

Διάγνωση ΔΕΠ-Υ Θεωρείται νευροαναπτυξιακή διαταραχή Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι, με κριτήριο ποιά συμπεριφορά είναι προεξάρχουσα (:η ελλειματική προσοχή, η υπερκινητικότητα/παρορμητικότητα, και οι δύο...) Η διάγνωση δεν βασίζεται σε μία και μοναδική συμπεριφορά Πρωτογενή (βασικά συμπτώματα) που οδηγούν στη διάγνωση, και δευτερογενή συμπτώματα

Διάγνωση ΔΕΠ-Υ Η διαταραχή εμφανίζεται σε μικρή ηλικία («κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης, συνήθως στην πρώτη παιδική έως τη μέση παιδική ηλικία» κατά ICD-11, πριν τα 6 έτη κατά ICD-10, πριν τα 12 έτη κατά DSM-V, πριν τα 7 έτη στο προηγούμενο DSM Δεν είναι μία παροδική αντίδραση (εμφανίζεται τουλάχιστον 6 μήνες) Υπάρχει σημαντική έκπτωση στις λειτουργίες του παιδιού σε τουλάχιστον 2 πλαίσια (πχ. σχολείο – σπίτι). Για αυτό το λόγο συχνά καλούνται οι εκπαιδευτικοί να συμπληρώσουν ερωτηματολόγιο για τη συμπεριφορά του μαθητή τους

Διάγνωση ΔΕΠ-Υ: σημαντικά ερωτήματα Η κινητικότητα/δραστηριότητα αποτελεί συνεχές και τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ είναι στο ένα άκρο; Πόσο αναντίστοιχη είναι η συμπεριφορά με την ηλικία; (άλλαξαν τα όρια εμφάνισης στα διαγνωστικά κριτήρια) Ποιες άλλες ψυχικές δυσκολίες μπορεί να κρύβονται πίσω από την υπερδραστηριότητα των παιδιών (ιδίως των μικρών παιδιών;)

Κριτήρια ΔΕΠ-Υ: 1) Αδυναμία συγκέντρωσης Κριτήρια ΔΕΠ-Υ: 1) Αδυναμία συγκέντρωσης Έξι από τα ακόλουθα συμπτώματα έχουν επιμείνει για τουλάχιστον 6 μήνες σε βαθμό ασυνεπή προς το αναπτυξιακό επίπεδο του παιδιού: 1. αποτυγχάνει να συγκεντρώσει την προσοχή του σε λεπτομέρειες ή κάνει λάθη απροσεξίας 2. δυσκολεύεται να διατηρήσει την προσοχή σε δουλειές ή δραστηριότητες παιχνιδιού 3. δυσκολεύεται να οργανώσει δουλειές και δραστηριότητες 4. ξεχνά καθημερινές δραστηριότητες 5. δεν ακολουθεί μέχρι τέλους οδηγίες

Κριτήρια ΔΕΠ-Υ: 1) Αδυναμία συγκέντρωσης (συν.) Κριτήρια ΔΕΠ-Υ: 1) Αδυναμία συγκέντρωσης (συν.) 6. φαίνεται να μην ακούει όταν του απευθύνεται ο λόγος 7. αποφεύγει ή είναι απρόθυμος (χωρίς να οφείλεται σε εναντιωματική συμπεριφορά) να εμπλακεί σε δουλειές που απαιτούν συγκέντρωση (πχ. προετοιμασία μαθημάτων στο σπίτι) 8. χάνει απαραίτητα αντικείμενα για δραστηριότητες (πχ. μολύβια, τετράδια) 9. διασπάται η προσοχή του από εξωτερικά ερεθίσματα

Κριτήρια ΔΕΠ-Υ: 2) Υπερκινητικότητα-παρορμητικότητα Κριτήρια ΔΕΠ-Υ: 2) Υπερκινητικότητα-παρορμητικότητα Έξι από τα ακόλουθα συμπτώματα έχουν επιμείνει για τουλάχιστον 6 μήνες σε βαθμό ασυνεπή προς το αναπτυξιακό επίπεδο του παιδιού: Υπερκινητικότητα/ Παρορμητικότητα 1.Κινεί νευρικά χέρια/πόδια κα στριφογυρίζει στη θέση 2.Σηκώνεται στην τάξη ή σε άλλες περιστάσεις που πρέπει να κάθεται 3. Τρέχει και σκαρφαλώνει με τρόπο υπερβολικό 4. Δυσκολεύεται να παίζει ήσυχα

Κριτήρια ΔΕΠ-Υ: 2) Υπερκινητικότητα-παρορμητικότητα (συν) Κριτήρια ΔΕΠ-Υ: 2) Υπερκινητικότητα-παρορμητικότητα (συν) 5. Είναι διαρκώς σε κίνηση, σαν να έχει ένα ‘μοτεράκι’ (οι ενήλικες μπορεί να αναφέρουν ανησυχία) 6. Συχνά μιλά υπερβολικά 7. Απαντά απερίσκεπτα πριν ολοκληρωθεί η απάντηση 8. Δυσκολεύεται να περιμένει τη σειρά του 9. Διακόπτει ή ενοχλεί με την παρουσία του του άλλους (πχ. παρεμβαίνει σε συζητήσεις ή παιχνίδια)

Δευτερογενή συμπτώματα Τα δευτερογενή συμπτώματα δεν είναι επαρκή ή και αναγκαία για τη διάγνωση, αλλά συμβάλλουν στην επιβεβαίωσή της. Ελλιπείς κοινωνικές δεξιότητες/παραρμητική περιφρόνηση των κοινωνικών κανόνων (διακόπτουν, «χωρίς όρια», δυσκολία με συνομηλίκους) Απερισκεψία σε καταστάσεις που ενέχουν κινδύνους Χαμηλή αντοχή στη ματαίωση Χαμηλή αυτοεκτίμηση Χαμηλή σχολική επίδοση (επιπλέον 15% των παιδιών με ΔΕΠ-Υ έχουν συγκεκριμένη μαθησιακή δυσκολία)

Επιδημιολογία 5% των παιδιών σχολικής ηλικίας και 2,5% των ενηλίκων (κατά DSM-V). Πολλά και διαφορετικά ευρήματα στις έρευνες για την επιδημιολογία: μεθοδολογικές διαφορές Σε ελληνική μελέτη της ψυχικής υγείας παιδιών 6-8 ετών οι γονείς του 52,8% των αγοριών και 55,65% των κοριτσιών παραπονέθηκαν ότι τα παιδιά τους είναι υπερκινητικά ! Αγόρια προς κορίτσια= 2:1.

Κλινική εικόνα Τα συμπτώματα διαφοροποιούνται με την ηλικία. Δύσκολο να γίνει διάγνωση πριν τα 5-6 χρόνια, γιατί οι τυπικές συμπεριφορές μικρότερων παιδιών μπορεί να μοιάζουν με συμπεριφορές ενός υπερκινητικού παιδιού. Επίσης στα μικρότερα παιδιά σπάνια ζητείται να κάνουν δραστηριότητες που απαιτούν εστίαση προσοχής (αν και κανονικά τα παιδιά προσχολικής ηλικίας θα πρέπει να είναι ικανά να διαβάσουν μία ιστορία με ένα μεγάλο) Βρεφική ηλικία: δύσκολα μωρά, κλαίνε πολύ, προβλήματα ύπνου και φαγητού. Αυτά τα προβλήματα επηρεάζουν τη σχέση μητέρας-παιδιού.

Κλινική εικόνα Προσχολική ηλικία: Εξαιρετικά δραστήρια και κινητικά. Όμως άσκοπη κινητικότητα και δεν συγκεντρώνονται για πάνω από 3 λεπτά. Έλλειψη φόβου (προσοχή για ατυχήματα). Κρίσεις οργής όταν θυμώνουν. Απαιτητικά παιδιά –καθώς δεν μπορούν να παίξουν μόνα τους και δεν είναι δημοφιλή στα άλλα παιδιά. Προβλήματα όταν τους ζητείται να κάνουν μία οργανωμένη δραστηριότητα στο νηπιαγωγείο (κύκλος) Σχολική ηλικία: Εδώ συνήθως διαπιστώνονται τα προβλήματα. Δυσκολία να ακολουθήσει την τάξη (το μάθημα, χαμηλοί βαθμοί, και τους κανόνες πειθαρχίας). Διαρκής κίνηση. Θέματα με ομηλίκους.

Κλινική εικόνα Εφηβεία και ενήλικη ζωή: Αμβλύνονται τα εμφανή συμπτώματα υπερκινητικότητας- υποκειμενική αίσθηση ανησυχίας. Παρορμητικότητα, χαμηλή αυτοεκτίμηση, κακή ακαδημαϊκή επίδοση, υποδεέστερες κοινωνικές δεξιότητες.

Αιτιολογία Είναι ευρέως αποδεκτό ότι ιδιοσυστατικές ανωμαλίες διαδραματίζουν πρωταρχικό ρόλο στη γένεση του ΔΕΠ-Υ, αλλά προς το παρόν τα συγκεκριμένα αίτια είναι άγνωστα. Γενετικοί παράγοντες. Κληρονομικότητα: ύπαρξη ΔΕΠ-Υ σε μέλη της ίδιας οικογένειας (μελέτες με διδύμους και υιοθετημένα παιδιά) Οργανικοί παράγοντες. –Χαμηλό βάρος γέννησης (κάτω από 1,500 gr), κάπνισμα και κατανάλωση αλκοόλ στην εγκυμοσύνη Περιβάλλον: Αν και δεν αποδίδεται εκεί το ΔΕΠ-Υ (διαφορική διάγνωση), χρειάζεται διερεύνηση του πλαισίου που ζει το παιδί και των ορίων που τίθενται.

Διαφορική διάγνωση Προσοχή να μη διαγιγνώσκονται ως ΔΕΠ-Υ περιπτώσεις παιδιών όπου υπάρχουν άλλα ψυχικής αιτιολογίας θέματα όπως πρώιμη συναισθηματική παραμέληση, ή άγχος. Ανάγκη για διαφοροδιάγνωση από την εναντιωματική διαταραχή (συχνή όμως συννοσυρότητα) Προσοχή σε κοινωνικές-πολιτισμικές συνθήκες και διαφορές

Θεραπεία Φαρμακοθεραπεία. Μεθυλφενιδάτη (Ritalin), αμφεταμίνες. Προσοχή: αποτελεί μέρος της παρέμβασης. Συνίσταται η διακοπή της χορήγησης μετά από κάποιο χρονικό διάστημα ή και κατά τακτά χρονικά διαστήματα (πχ. διακοπές). Εκπαιδευτικός τομέας (συνεργασία με το σχολείο, ατομικά προγράμματα με αμοιβές, point system, time-out) Ατομικά προγράμματα που εφαρμόζουν οι γονείς Κοινωνικές δεξιότητες (εκπαίδευση κοινωνικών δεξιοτήτων) Συναισθηματικός τομέας (ψυχοθεραπεία) Συμβουλευτική γονέων.