Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Χειμερινό Τρίμηνο 2005 Η ΒΙΒΛΟΣ
Advertisements

4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
Slide 1 A Free sample background from © 2003 By Default! TO Δ΄ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΜΑΚΡΟ-ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ.
Slide 1 A Free sample background from © 2003 By Default! Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΚΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΑΡΧΕΓΟΝΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ.
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ Κ.Δ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΑ ΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
27 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Α// ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ.
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
1. Η Π.Δ. ως «Γραφή» της πρώτης εκκλησίας 2. Οι απαρχές της Κ.Δ. ως «Γραφής» 3. Οι πρώτες συλλογές βιβλίων της Κ.Δ. 4. Τέλη 2 ου αι. – Σταθμός στην ιστορία.
Χειμερινό Τρίμηνο 2005 Η ΒΙΒΛΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Γιατί μελετούμε την Αγία γραφή;
ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
Η ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ Καταρχήν να επισημάνουμε ότι με τον όρο ανθρωπολογία δεν εννοούμε την φυσιολογία και βιολογική εξέταση του ανθρώπου. Ο άνθρωπος.
ΗΘΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΖΩΑ Η φυσική συγγένεια ανθρώπων και ζώων για περιγραφικούς λόγους. Ανάπτυξη σχέσης αλληλεγγύης μεταξύ ανθρώπων και ζώων Η στενή σχέση τους.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ Μέγας Βασίλειος Γρηγόριος Θεολόγος
Μαριάμ Μακάρ Ορέστης Μπίτρο
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ Ο συγγραφέας και εδώ δε γράφει το όνομά του, αλλά η αρχαία εκκλησιαστική παράδοση ομόφωνα αποδίδει το ευαγγέλιο αυτό στον Μάρκο.
ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ;
Μ Ο Ν Α Χ Ι Σ Μ Ο Σ Μ Ο Ν Α Χ Ι Σ Μ Ο Σ ΘΕΣΜΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΗΡΕΑΣΕ ΚΑΙ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ: ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ.
Τμήμα Θεολογίας Α.Π.Θ.
ΘΡΗΣΚΕΙΑ: ΕΝΑ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
8. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ.
ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Νίκος Νησιώτης Κουργιτάκου Μιχαέλα Γ’2 Θρησκευτικά ΘΕ3.
Ο προφήτης Ησαΐας Μαθητής: Άρης Χατζηαργύρης Καθηγητής: Γ.Καπετανάκης
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Η πάλη της ορθοδοξίας με τις αιρέσεις και την αρχαία θρησκεία
Εβραϊσμός και Ισλάμ Λεωνίδας Κ. 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ2 –
 Το ευαγγελικό κήρυγμα στην αρχή διαδίδονταν μόνο προφορικά.  Οι Χριστιανοί είχαν τη συνείδηση ότι αυτό που διδάσκονταν από τους αποστόλους ήταν λόγος.
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Ο μύθος στην Αγία Γραφή Εργασία προτζεκτ των μαθητών της Α’ Λυκείου, Κύρα Πασχάλη, Μανώλης Πασχάλης, Μιχάλης Τσανάκας.
Η ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚEIΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ.
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Λαδόπουλος Γεώργιος – Θεολόγος του 2ου Γυμνασίου Ευκαρπίας
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Εικονογραφικοί κύκλοι
Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ
Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Ο άνθρωπος ως διάκονος του πλησίον
Κεφάλαιο Β΄ Η Έξοδος.
ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ Ο Μέγας Βασίλειος ( μ.Χ.)
ΗΘΙΚοσ προβληματισμοΣ & ηθικη επιστημη
Η ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ
ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ

Επικαιρότητα Έθος => Ήθος Κοινή αντίληψη Μεταβολές Ηθών Σημασία Προαίρεσης

ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ «ΗΘΟΥΣ» Ήθεα = Κατοικία Ηράκλειτος: Ενδότερη θεία δύναμη, που εξαρτάται από το θείο ήθος, που είναι και το μόνο αυθεντικό Αριστοτέλης: Ηθική έξη/φιλία/αρετή/κακία Στράβων: «Ηθική Φιλοσοφία» Φίλων Αλεξανδρέας: Ηθική (επιστήμη) = ουσιαστικό

Έθος Ιερατείας/Εορτής (θεσμική παράδοση) ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Έθος Ιερατείας/Εορτής (θεσμική παράδοση) Α΄ Κορ. 15, 33: Φθείρουσι ήθη χρηστά ομιλίαι κακαί (Μένανδρος) – Άπαξ λεγόμενο

Στη χριστιανικη γραμματεια Κλήμης Αλεξανδρέας: Τρόπος ζωής Ηθική Εβραϊκής θρησκείας: Ιστορικό & Νομοθετικό μέρος Π.Δ. (άλλα 2 = ιερουργικό & θεολογικό) Θεός = αρχή φυσικού, ως ουσία αρχή ηθικού, ως λογικό αρχή λογικού, ως νους

Στη χριστιανικη γραμματεια Κλήμης Ρώμης: Ήθος Φιλοξενίας/Αγνείας των χριστιανών Ωριγένης: Άπειρες ψυχές => Άπειρα ήθη Όπως οι Εβραίοι, πήραν χρυσά σκεύη από την Αίγυπτο, για να χτίσουν το ναό τους, και οι χριστιανοί να πάρουν τα ωφέλιμα στοιχεία από τους εθνικούς (και Γρηγόριος Νύσσης)

Στη χριστιανικη γραμματεια Μ. Βασίλειος: «Ηθικά» / παίδευση ηθών Διπλό ήθος υποκριτών Ι. Χρυσόστομος: ηθικό μέρος Φιλοσοφίας Θεοδώρητος Κύρου: Α΄ Ψαλμός = Δογματικός & Ηθικός Γεννάδιος Κωνσταντινουπόλεως: Ρωμ. 1-11 = Δογματική/12- = Ηθική Θεόδωρος Μελιτηνιώτης: «Ηθικά Κεφάλαια» Συμεών Νέος Θεολόγος: «Βίβλος Ηθικών»

Στη χριστιανικη γραμματεια Περιπατείν εν φωτί Περιπατείν κατά Πνεύμα Ζην εν Χριστώ Ζην κατά Χριστόν/Θεόν

Ήθος έχουν τα πρόσωπα και όχι η επιστήμη ΠΡΑΚΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ Όχι προϊόν αφαίρεσης Ήθος έχουν τα πρόσωπα και όχι η επιστήμη Αξία περιγραφών (φανερώνουν ήθος) και όχι πραγματειών Σημασία αρχαίας τραγωδίας