5o Γενικό Λύκειο Κατερίνης Το 5ο Γενικό Λύκειο Κατερίνης, είναι ένα καινούργιο Λύκειο. Ιδρύθηκε το έτος 2007. Στα τρία χρόνια λειτουργίας του έχει να επιδείξει αρκετές δράσεις, πολλές από τις οποίες πέτυχαν ιδιαίτερες διακρίσεις. 3. Το πρόγραμμα «ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΜΕΛΕΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ. ΧΟΡΟΙ ΚΑΙ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ» απέσπασε το πρώτο βραβείο στο 6ο διεθνές φεστιβάλ Σχολείων (National Association Friends of Italian and European Parks) στην πόλη San Nicandro Garganico 18-21 Απριλίου 2008.
Γιατί συμμετείχαμε; Η συμμετοχή μας στο φεστιβάλ υπαγορεύτηκε από την πίστη μας πως η εκπαίδευση πρέπει να ανοίγει ορίζοντες στους μαθητές, παρέχοντας τους εμπειρίες, γνώσεις και προβληματισμούς Η επαφή μαθητών από διαφορετικές χώρες, από διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα, αναπτύσσει το διάλογο, γκρεμίζει τοίχους και φέρνει τη νεολαία σε θέση κοινωνικού προβληματισμού και παραγωγικής ψυχαγωγίας.
Ο στόχος μας Η πρωτοτυπία του προγράμματος ήταν ίσως η συνεργασία μας με πολιτιστικούς συλλόγους της πόλης μας. Στόχος μας ήταν και είναι το δημόσιο σχολείο να ανοιχτεί στην κοινωνία. Να ξεφύγει από την εσωστρέφεια του και να δημιουργήσει την απαραίτητη ώσμωση με άλλους φορείς της κοινωνίας. Στόχος μας ήταν επίσης να παρουσιάσουμε σε πολίτες άλλων χωρών στοιχεία από την παράδοση της χώρας μας αλλά και από τη σύγχρονη πραγματικότητα, με αυστηρά επαγγελματικό τρόπο.
Το πρόγραμμά μας Το πρόγραμμα που παρουσιάσαμε αφορούσε χορούς της πατρίδας μας. Δύο χορευτικά συγκροτήματα, από μαθητές και μαθήτριες 1ης και 2ας Λυκείου παρουσίασαν ήχους, χορευτικές εκφράσεις και εικόνες της παράδοσής μας. Εκτός από τους χορούς έγινε ειδική προετοιμασία για τη μουσική που συνόδευσε τους χορούς και για τις ενδυμασίες των χορευτών.
1η ομάδα Η πρώτη ομάδα παρουσίασε χορούς από τον πόντο (Σερανίστα-Κότσαρι-Σέρα). Η επιλογή έγινε γιατί οι χοροί αυτοί απαιτούν ιδιαίτερο συγχρονισμό, επαγγελματική νοοτροπία και δυναμισμό. 2. Ο στόχος αυτής της επιλογής ήταν να μεταφέρουμε στη σάλα του φεστιβάλ την εικόνα του Έλληνα με αυτά τα στοιχεία.
1η ομάδα
2η ομάδα Η δεύτερη ομάδα παρουσίασε χορούς από τη σύγχρονη Ελληνική πραγματικότητα (Χασάπικος-Συρτάκι-Ζεϊμπέκικος). Η επιλογή έγινε γιατί είναι χοροί με τους οποίους σήμερα εκφράζονται οι Έλληνες σε κάθε χώρο διασκέδασης. Ο στόχος αυτής της επιλογής ήταν να δείξουν το ομαδικό αλλά και ελεύθερο ταπεραμέντο της Ελληνικής ψυχής.
2η ομάδα
Η κατάκτηση της πρώτης θέσης οφείλεται: Στη μεθοδική προσέγγιση του στόχου. Στην πίστη των μαθητών και μαθητριών ότι μπορούν να το πετύχουν. Στη συνεργασία μας με τους πολιτιστικούς συλλόγους. Στην επαγγελματική συμπεριφορά που επέδειξαν οι διαγωνιζόμενοι τόσο επί σκηνής όσο και ως θεατές των άλλων προγραμμάτων.
Συμπεράσματα Τα συμπεράσματα από την προετοιμασία είναι: Οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν ανάγκη τέτοιων προγραμμάτων γιατί μπορούν να δείξουν αρετές που δε φαίνονται με την τυπική διαδικασία εκπαίδευσης. Αν ο στόχος οργανωθεί με επαγγελματικό τρόπο τότε οι μαθητές και οι μαθήτριες ξεπερνούν τον εαυτό τους. Πρέπει να θεσμοθετηθεί ζώνη τέτοιων δράσεων στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Τα συμπεράσματα από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα: Το σχολείο μπορεί και πρέπει να γίνει φορέας πολλών δραστηριοτήτων. Να ξεφύγει από τα στενά όριά του και να συνεργαστεί με άλλους φορείς παρέχοντας σ’ αυτούς γνώσεις και παίρνοντας αυτά που του λείπουν. Οι μαθητές και οι μαθήτριες νιώθουν χαρά και ευτυχία μέσα από τη δράση τους σε τέτοια προγράμματα.