ΔΙΑΦΟΡΑ ΔΕΞΙΟΥ ΜΕ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
 Αυδίκου Χριστίνα  Γιουμούκης Παναγιώτης  Κιντσάκης Θάνος  Πάπιστας Γιάννης.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
Κωδικοποίηση και επεξεργασία ποιοτικών δεδομένων
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Πώς πάω από την αριστερή εικόνα (πρόβλημα) στη δεξιά (μοντέλο);
GEOGEBRA ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΜΑΔΑ Λ Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Τα Ημισφαίρια του Εγκεφάλου
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Διατύπωση Λειτουργικού Ορισμού
Γιόγκα είναι η αρχαιότερη επιστήμη και έχει ως αντικείμενο μελέτης τον άνθρωπο.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΙΟΓΚΑ;.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
Το Φύλο και ο Εγκέφαλος. Σχέδιο φυλετικής διαφοροποίησης Ένα γονίδιο μεταστρέφει την αρχική ανάπτυξη του γεννητικού αδένα από θηλυκό σε αρσενικό ΧΧ 
ΤΟ ΡΙΣΚΟ ΣΤΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ : ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΑΣΕΜΙ ΤΖΕΝΗ.
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Ε’ τάξης.
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
Γλώσσα και σκέψη Με τον όρο σκέψη εννοούμε ένα μεγάλο φάσμα νοητικών διεργασιών: Επεξεργασία εννοιών, επίλυση προβλημάτων, ονειροπόληση, προγραμματισμό.
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΛΕΥΡΙΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΧΕΡΙΟΥ
ΓΛΩΣΣΑ: μορφή επικοινωνίας χαρακτηριστική του ανθρώπου, μέσο μεταβίβασης πληροφοριών.
ΜΑΘΗΜΑ 8ο. Διαταραχές Δεξιού Ημισφαιρίου Τα άτομα με εγκεφαλικά δεξιού ή μη επικρατητικού ημισφαιρίου μπορεί να παραπεμφθούν σε κλινικές λογοθεραπείας.
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών (ή, διαφορετικά, αντίληψη του χώρου)
Κατάκτηση της γλώσσας από το παιδί Ο γενικευτικός και αφαιρετικός χαρακτήρας της γλώσσας Το νόημα = σημαινόμενο του γλωσσικού σημείου συγκροτείται στη.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΜΑΘΗΜΑ 10ο. Ανάρρωση και πρόγνωση  Είναι χαρακτηριστικό του εγκεφαλικού ότι οι περισσότεροι ασθενείς παρουσιάζουν βελτίωση, ανεξάρτητα από το αν μπαίνουν.
1 Εφαρμογές Η/Υ στη Λογοπαθολογία Ενότητα 7 : Ο Η/Υ ως εργαλείο μάθησης για ενήλικες στην κλινική λογοθεραπευτική πράξη Ευγενία Τόκη Ελληνική Δημοκρατία.
Ψυχοφυσιολογία Ενότητα 12: ΑΠO ΤΗΝ ΨΥΧΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: EΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Φίλιππος Βλάχος Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
ΤΡΑΥΜΑΤΙΚΗ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΒΛΑΒΗ TRAUMATIC BRAIN INJURY.
DYNAMIC IDENTITY Αυτό το έργο έχει χρηματοδοτηθεί με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το έγγραφο αυτό αντικατοπτρίζει τις απόψεις μόνο του συγγραφέα,
Πλαστικότητα του εγκεφάλου   Μορφογένεση του εγκεφάλου   Μάθηση και Μνήμη   Επανόρθωση βλαβών.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΔΙΑΦΟΡΟΔΙΑΓΝΩΣΗ ΑΦΑΣΙΑΣ & ΒΔΗ
Μουσική αγωγή - Δυνατότητα για προσωπική έκφραση, και έκφραση συναισθηματικού κόσμου - Επαφή με μουσικές έννοιες και οικοδόμηση μουσικών γνώσεων (παλμός,
ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΑΙΤΙΑΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΓΔ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ <<ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ>>
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Σύνδεση κρίσιμου συμβάντος με το μοντέλο Van Hiele
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Θέματα Γλωσσολογίας (α)
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
Εισαγωγή στη Γλωσσολογία Α. Τερζή
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
«Διγλωσσία και αφασία»
Η ιστορία του γλωσσικού γραμματισμού.
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Σχέση διγλωσσίας και γνωστικής / γλωσσικής ανάπτυξης
Εργασία στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
B R A I N Διαφορές μεταξύ αριστερού και δεξιού ημισφαιρίου
Ιστορία και Μεθοδολογία της Νευροεπιστήμης Οι διαφορές ανάμεσα στα δύο ημισφαίρια του Εγκεφάλου Ευάγγελος Τσιμέκας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΦΟΡΑ ΔΕΞΙΟΥ ΜΕ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑ; Αναφέρεται στη διαφοροποιημένη εξειδίκευση, ιδιαίτερα στον άνθρωπο ,των δυο εγκεφαλικών ημισφαιρίων για μια λειτουργία ή δραστηριότητα Π.χ.: πολλές ασυμμετρίες συμπεριφοράς που έχουν διαπιστωθεί στους ανθρώπους έχουν αποδοθεί στην ημισφαιρική ασυμμετρία Απόψεις για τη διαφοροποιημένη λειτουργία των δυο εγκεφαλικών ημισφαιρίων άρχισαν να διατυπώνονται από τα μέσα του 19ου αιώνα. Η θεωρία της ημισφαιρικής ασυμμετρίας απέκτησε ιδιαίτερη δυναμική με τις εργασίες του Roger Sperry στη δεκαετία του 1960

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΥ ΗΜΙΣΦΑΙΡΙΟΥ 1868 Jackson : πρότεινε την έννοια του ηγετικού ημισφαιρίου δηλαδή εκείνο που είναι κυρίαρχο για το λόγο ενώ το δεξί ημισφαίριο έγινε γνωστό ως ελάσσων ή εξαρτημένο 1916-1918 Holmes – Reichardt : άνθρωποι με βλάβες στο δεξιό ημισφαίριο παρουσιάζουν προβλήματα προσανατολισμού Π.χ. δεν μπορούν να βρουν την διαδρομή για να φτάσουν σε ένα σπίτι που μένουν χρόνια

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΥ ΗΜΙΣΦΑΙΡΙΟΥ 1965 Benton: Η διάσπαση προσοχής στο μισό οπτικό πεδίο φαίνεται να συμβαίνει συχνότερα σε ασθενείς με τραύμα στο δεξί ημισφαίριο 1971 Nebes : το δεξί ημισφαίριο έχει τη δυνατότητα να οργανώνει τις πληροφορίες σε σύνολα

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΥ ΗΜΙΣΦΑΙΡΙΟΥ Επικυριαρχία του αριστερού ημισφαιρίου σε ποίκιλες όψεις της γλωσσικής λειτουργίας Αριστερό ημισφαίριο : κυρίαρχο στην παραγωγή λόγου, στην αντίληψη της φωνητικής πληροφορίας, στη χρήση της συντακτικής πληροφορίας και σε διάφορες όψεις της νοηματικής ανάλυσης Αριστερό ημισφαίριο : κυριαρχεί στην επιδέξια κινητική δραστηριότητα έρευνες έδειξαν ότι τραύματα στο αριστερό ημισφαίριο σχετίζονται με απώλεια αυτής της ικανότητας Δεξί ημισφαίριο : σημαντικό ρόλο σε διάφορες άλλες όψεις της γλωσσικής λειτουργίας όπως η κατανόηση των μεταφορικών εννοιών της γλώσσας & η χρήση τονισμού για να δώσουμε συναισθηματική χροιά στη φωνή. Υπεροχή του δεξιού ημισφαιρίου όσον αφορά μια ποικιλία μη- λεκτικών εργασιών που απαιτούν οπτικοχωρική επεξεργασία

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΥ ΗΜΙΣΦΑΙΡΙΟΥ Δεξί ημισφαίριο : ικανότερο να αποδίδει και διακρίνει τις ιδιότητες των οπτικών ερεθισμάτων Να εντοπίζει τα ερεθίσματα στο συντεταγμένο χώρο Να αναγνωρίζει αντικείμενα τριών διαστάσεων σε ασυνήθεις προσανατολισμούς Να αναγνωρίζει οπτικά ερεθίσματα που έχουν υποστεί αλλοίωση.

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΥ ΗΜΙΣΦΑΙΡΙΟΥ Δεξί ημισφαίριο : επεξεργάζεται γεωμετρικά σχήματα, εικόνες& μουσικούς ήχους με τέτοιο τρόπο ώστε τα μέρη να αποκτούν το νόημα τους μέσω των σχέσεων τους με άλλα μέρη Αριστερό ημισφαίριο: υπεύθυνο για την ομιλία, υπεροχή στην χρησιμοποίηση αναλυτικής- γραμματικής στρατηγικής για την αναγνώριση δομών