ΛΙΤΣΑ ΨΑΡΑΥΤΗ Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
John Lennon.
Advertisements

ΑΞΟΝΑΣ ΔΡΑΣΗΣ : ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΘΕΜΑ : ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ
Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2013
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ
Μητρικός θηλασμός δικαίωμα κάθε νεογέννητου - χρέος κάθε μητέρας
Τα δικαιώματα του παιδιού
Παγκόσμια ημέρα του παιδιού
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας εορτάζεται κάθε χρόνο στις 12 Ιουνίου. Καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασία, με στόχο.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Η υφιστάμενη κατάσταση στα καταστήματα κράτησης νέων
Λίγα λόγια για την ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ «Αλφιτόπωλις» Τίτλος έργου: «Παραγωγή και Εμπορία Τοπικών προϊόντων και προώθησής τους μέσω του Θεματικού Εναλλακτικού.
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Οι διακηρύξεις δεν προστάτευαν τη μικρή Υφαντρα
ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Μητρικός Θηλασμός Υποστήριξη μητέρας προς μητέρα
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ
Τίτλος Προγράμματος: «Εγώ και οι άλλοι. Πόσο ίδιοι μα και πόσο διαφορετικοί.»  Στοιχεία εκπαιδευτικού  Ονοματεπώνυμο: Νασιούδη Γεωργία  Ειδικότητα :
ΛΑΛΙΩΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Β2 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
U.N.I.C.E.F. Οι συμμαθητές.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Το πρόβλημα στην Αλβανία.
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Θρησκευτικά
Η Ιστορία των Κόμικς μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗΣ ΜΑΡΙΑ ΠΕΡΡΑ Β 3 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
3η εργασία: «ΟΙ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΑΝ ΤΗ ΜΙΚΡΗ ΥΦΑΝΤΡΑ
Αντώνης Σαμαράκης. Αντώνης Σαμαράκης-Βιογραφία Ο Αντώνης Σαμαράκης (Αθήνα, 16 Αυγούστου 1919 – Πύλος Μεσσηνίας, 8 Αυγούστου 2003) ήταν Έλληνας πεζογράφος.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ – ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ Βασικές έννοιες οργάνωσης και μεθοδολογίες αξιολόγησης – αποτίμησης δράσεων ΕΤΑΚ Τετάρτη 13 Μαΐου 2015 Αμφιθέατρο Ινστιτούτου.
Αντίληψη Καταναλωτή, Στρατηγική μάρκετινγκ και Ηθική Συμπεριφορά Καταναλωτή και Λήψη Αποφάσεων Άννα Ζαρκάδα.
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ …
Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων Πολιτισμού και Αθλητισμού Σταθείτε στο ύψος σας παρά … αδιάφορα στον κυβερνοεκφοβισμό Το φαινόμενο Cyberbullying.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 8 – ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
Εναλλακτική διδακτική προσέγγιση για την ενότητα «Η Επιχείρηση ως Κοινωνική Οργάνωση» του μαθήματος Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων με προσανατολισμό.
Μεταναστευτικό και Προσφυγικό ζήτημα Η κατάσταση σήμερα ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΑΝΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΣΧΙΖΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ.
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ.
Η Δημιουργική Εργασία στο Λύκειο Σημειώσεις για ένα πλαίσιο επιμόρφωσης ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΑΘΗΝΩΝ (ΤΕΙ-Α)
Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού
Η εργασία σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Teachers4Europe
Τα ανθρώπινα δικαιώματα του παιδιού
Διερευνητική εργασία Β1
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ
Ζητείται Ελπίς Αντώνης Σαμαράκης
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Α΄ Λυκείου ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Α΄ Λυκείου Διδακτική προσέγγιση της ενότητας H μετανάστευση Ν. Μιμιλίδου Σχ. σύμβουλος Κοινωνιολόγων.
ΤΟ ΙΣΠΑΝΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ-ΜΠΑΣΚΕΤ
Η Δύναμη Του Εθελοντισμού
UNICEF.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
Κοσόγλου Ιορδάνης - Msc, μαθηματικός
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Θεωρητικό Μέρος
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ Α. Διεθνής Ημέρα κατά της Επιθετικότητας εναντίον των Παιδιών Β. Παγκόσμια  Ημέρα για τα ορφανά πολέμου Γ. Ημέρα  της Ερυθράς Χειρός.
Κωνσταντίνα Πάιους Ελευθερία Πετράκου Αναστασία Συνοδινού
Ένα κήρυγμα του Χριστού στη Ναζαρέτ με ξεχωριστή σημασία
Το νερό στον κόσμο: Κοινωνικό αγαθό ή εμπόρευμα;
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΟΡΙΣΜΟΣ-ΜΟΡΦΕΣ ΟΜΑΔΑ Α Αντωνόπουλος Κων/νος Γούρμας Σωτήρης
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΥΓΕΊΑ (Family Health)
Ομάδες προετοιμασίας γονεϊκότητας
ΦΑΡΜΑΓΑΛ A.E. Γαλακτοβιομηχανία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΛΙΤΣΑ ΨΑΡΑΥΤΗ Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ

ΠΕΡΙΛΗΨΗ Μεγάλο Σάββατο, και η κυρία Δέσποινα παρακολουθεί από το παράθυρό της τον Κωνσταντή, ένα δωδεκάχρονο αγόρι από την Αλβανία, που πουλά μικροαντικείμενα στους οδηγούς των αυτοκινήτων που σταματούν στα φανάρια. Το βράδυ το παιδί βρίσκει καταφύγιο στην είσοδο της πολυκατοικίας όπου μένει η κυρία Δέσποινα για να προφυλαχτεί από τη βροχή. Εκείνη τον περιμαζεύει και τον φροντίζει. Ύστερα φεύγει για να παρακολουθήσει τη λειτουργία της Ανάστασης και επιστρέφει βιαστικά στο σπίτι για να γιορτάσει μαζί με τον Κωνσταντή.

ΘΕΜΑ- ΠΡΟΣΩΠΑ Η εκμετάλλευση των ανηλίκων και η μοναξιά είναι στίγματα των σύγχρονων κοινωνιών, ιδιαίτερα των μεγάλων αστικών κέντρων. Το πρόβλημα της παραμέλησης και της εκμετάλλευσης των ανηλίκων αλλά και η μοναξιά και η αλλοτρίωση που βιώνουν πολλοί άνθρωποι στις μεγαλουπόλεις. Στο διήγημα αυτό πρωταγωνιστικά πρόσωπα είναι ο Κωνσταντής και η κυρά-Δέσποινα, ενώ γίνεται απλή αναφορά στον Αντωνάκη και τους γονείς του, στους οδηγούς των αυτοκινήτων, στους τσιγγάνους των φαναριών και στους γονείς του Κωνσταντή.

ΔΟΜΗ Ενότητα 1: «Μόλις το φανάρι... κοντά στα δώδεκα». Η κυρία Δέσποινα και το παιδί των φαναριών. Ενότητα 2: «Βράδιασε, άναψαν τα φώτα.... μαζί τη μαγειρίτσα.» Η φιλοξενία της μοναχικής γυναίκας στο παιδί των φαναριών.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΩΠΩΝ Η κυρία Δέσποινα είναι ένας μοναχικός άνθρωπος που παρατηρεί τον κόσμο από το παράθυρο του σπιτιού της. Το επρταστικό κλλιμα των ημερών μεγενθύνει τη μοναξιά της και η εμφάνιση του Κωνσταντή έρχεται ως μάννα εξ ουρανού να καλύψει την ανάγκη της για επικοινωνία. Ο τρόπος, βέβαια, με τον οποίο συμπεριφέρεται στο παιδί αποδεικνύει ότι τα κίνητρά της δεν είναι μόνο ωφελισμιστικά. Η περιποίηση και η στοργή που επιφυλάσσε στον Κωνσταντή φανερώνουν άνθρωπο συμπονετικό και ευαίσθητο στη δυστυχία των άλλων. Ο Κωνσταντής είναι ένα ταλαιπωρημένο παιδί που βιώνει καθημερινά το σκληρό πρόσωπο της ζωής. Για τους οδηγούς των αυτοκινήτων είναι μια ενοχλητική παρουσία που τους φέρνει σε αμηχανία, για τον περισσότερο κόσμο είναι αδιάφορος, για άλλους εύκολο θύμα προς εκμετάλλευση. Είναι λογικό, λοιπόν, να αμφισβητεί τις αγνές προθέσεις της κυρίας Δέσποινας, όπως εξίσου λογικό είναι να δελεάζεται από τη μυρωδιά του φαγητού και τη ζέστη του διαμερίσματος.

ΧΡΟΝΟΣ/ ΤΟΠΟΣ Ο χρόνος δηλώνεται ξεκάθαρα: είναι Μεγάλο Σάββατο. Ο τόπος είναι προφανώς κάποια μεγαλούπολη, συμπέρασμα που συνάγεται από την κίνηση στους δρόμους και την παρουσία παδιών των φαναριών. Η εκμετάλλευση της παιδικής εργασίας με αυτόν τον τρόπο είναι φαινόμενο που συναντάται στα μεγάλα αστικά κέντρα. Πιο συγκεκριμένη τποική αναφορά είναι ο αριθμός 12 της οδού Αγίου Δημητρίου, όπου βρίσκεται το διαμέρισμα της κυρίας Δέπσοινας.

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ Αφήγηση(«το αγόρι μάζεψε την πραγμάτεια του....και λίγα κατοστάρικα») Περιγραφή(«Μόλις το φανάρι γινόταν πράσινο... Που έπεφτε από το πρωί») Διάλογος Σχόλιο του αφηγητή(«ποιος ξέρει τι είχαν δει τα μάτια του...»)

ΓΛΩΣΣΑ/ ΥΦΟΣ/ ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ Η γλώσσα του κειμένου είναι απλή, κατανοητή Το ύφος του κειμένου είναι άμεσο, απλό, φυσικό. Εκφραστικά μέσα: Μεταφορά(«τ’ αυτοκίνητα χιμούσαν») Προσωποποίηση(«το φεγγάρι, ασημένιο, κυνηγιόταν με τα σύννεφα στον ουρανό») Ειρωνεία(«και πόσα είχε διδαχθεί από τη «φιλανθρωπία των ανθρώπων»») Υπερβολή(«δεν άφησε ούτε ψίχουλο») Αποσιώπηση(«Έλα μέσα να ζεσταθείς...») Ασύνδετο Εικόνες- οπτικές,οσφρητικές,ακουστικές.

ΜΗΝΥΜΑ Το παράδειγμα του Κωνσταντή αντιπροσωπεύει την απάνθρωπη πραγματικότητα που βιώνουν εκατομμύρια παιδιών στο σύγχρονο κόσμο, τα οποία όχι μόνο στερούνται της κάλυψης βασικών αναγκών τους, αλλά υποχρεώνονται να δουλέψουν υπό άθλιες συνθήκες σε επικίνδυνες συχνά εργασίες. Στην περίπτωση του Κωνσταντή το πρόβλημα έχει δύο όψεις, καθώς είναι παιδί ξένης εθνικότητας και υφίσταται επιπλέον τις αρνητικές επιπτώσεις αυτού του δεδομένου. Για την αντιμετώπιση του παγκόσμιου φαινομένου της παραμέλησης και εκμετάλλευσης ανηλίκων, η UNICEF σε συνεργασία ΄με την πολωνική κυβέρνηση κατάρτισε τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, τον πρώτο παγκόσμιο νομικά δεσμευτικό κώδικα για τα δικαιώματα που όλα τα παιδιά πρέπει να απολαμβάνουν. Η Σύμβαση θέτει στοιχειώδεις αρχές για την ευημερία των παιδιών σε όλον τον κόσμο και αποτελείται από 54 άρθρα. Υιοθετήθηκε ομόφωνα από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ και τέθηκε σε ισχύ το 1990.