Κεφάλαιο 1: Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ψάξε τι κρύβουν τα κουτιά
Advertisements

Προηγμένες υπηρεσίες προς τους Πολίτες Σταύρος Αλεξάκης Public Sector Lead– Microsoft Hellas.
«Πρόχειρο αρχείο για Τίτλος.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #5: Key result indicators (KRIs), Performance Indicators (PIs), Key Performance Indicators (KPIs)
Μετρώντας το εισόδημα ενός έθνους Κεφάλαιο 22 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part.
2 Μικρές Επιχειρήσεις Μεσαίες Επιχειρήσεις Μεγάλες Επιχειρήσεις Καταναλωτές Κατηγορία Πελατών Ολοκληρωμένες Λύσεις Servers Γενικής Χρήσης Αριθμός Χρηστών.
Οι εταιρίες στις ανταγωνιστικές αγορές Κεφάλαιο 14 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any.
HUMAN RESOURCE MANAGEMENT ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ.
Το κόστος της παραγωγής Κεφάλαιο 13 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part of the work.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 4.5: Φωτογραφία και Εικονογραφημένο Βιβλίο Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Zωολογία ΙΙ Ενότητα 3η: Δομικές και Λειτουργικές Προσαρμογές Ιχθύων Περσεφόνη Μεγαλοφώνου, Επίκουρη Καθηγήτρια Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Η θεωρία επιλογών καταναλωτή κεφάλαιο 21 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part of.
Προσφορά, ζήτηση και δυνάμεις της αγοράς Κεφάλαιο 4 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any.
European Perspectives in Language Teaching, Learning, Assessment The European Language Portfolio: What, why and how Bessie Dendrinos School of Philosophy.
Προσφορά, ζήτηση και κυβερνητική παρέμβαση Κεφάλαιο 6 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of.
Ανεξαρτησία και κέρδη από το εμπόριο Κεφάλαιο 3 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part.
ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΤΣΙΚΟΥΡΑ.
Καταναλωτές , πωλητές και πλεονάσματα
Το Μάνατζμεντ ως μέσο Ενεργοποίησης των Επιχειρήσεων
Διοικητική των επιχειρήσεων
Η σημασία της Επιχειρηματικής Ηθικής
Ηγεσία Διαδικασία Λήψης Απόφασης
Παφίλης Παναγιώτης, Επικ. Καθηγητής Σχολή Θετικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Παπαϊωάννου Άλκηστις Ph. D. , M. Sc
Παπαϊωάννου Άλκηστις Ph. D. , M. Sc
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Διδακτική της Πληροφορικής & των ΤΠΕ
Υποστηρίζω την άποψη μου επιχειρηματολογώντας
Arjaan - Dubai Media City hotel
CRE8IVE First Focus Group Meeting with Local Sub-Group
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Διοικητική των επιχειρήσεων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Χρήματο – οικονομικές κρίσεις: τα διδάγματα της ιστορίας
ΔΙΕΚ ΣΥΡΟΥ Β. ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ
Μουσενίκας Δημήτριος Βλάχος Χριστόδουλος
Το ηφαίστειο της Σαντορίνης
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ζωική Ποικιλότητα Ενότητα 7. Bauplan
στον Ιησού που μας έδωσε την πίστη την οποία και τελειοποιεί.
Ό,τι βρίσκεται στη Γραφή
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΜΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Σχέδιο Ασφάλειας Νερού για τις ΔΕΥΑ Βασικές έννοιες- Βήματα υλοποίησης
Φυσικοί Πόροι και Περιβαλλοντική Αειφορία
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Κοινωνικές & Πολιτισμικές Δυνάμεις
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Κεφάλαιο 7: Θεμελιώδεις Αρχές και Τεχνικές του Προγραμματισμού
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Πειραματικό ΓΕ.Λ. Πατρών
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ The “MiGreat Project”- n IT01-KA has been funded with support from the European Commission. This document reflects the.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Γραμμικός Προγραμματισμός: Παραδείγματα Μοντελοποίησης
Κεφάλαιο 11: Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων
Κεφάλαιο 18: Διοίκηση Λειτουργιών και Υπηρεσιών
Κεφάλαιο 2: Η Ιστορία της Διοικητικής Σκέψης
Κεφάλαιο 10: Καινοτομία και Οργανωτική Αλλαγή
Κεφάλαιο 12: Θεμέλια της Ατομικής Συμπεριφοράς
Κεφάλαιο 17: Διαδικασίες και Συστήματα Ελέγχου
Κεφάλαιο 4: Ηθική Συμπεριφορά και Κοινωνική Ευθύνη
Κεφάλαιο 9: Θεμελιώδεις Αρχές της Οργάνωσης και Οργανωτικός Σχεδιασμός
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 1: Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων Συνοδευτική Παρουσίαση PowerPoint Management, 10/e John R. Schermerhorn, Jr. Κεφάλαιο 1: Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων Δημιουργός: Jim LoPresti Πανεπιστήμιο του Colorado, Boulder Εκδόσεις John Wiley & Sons, Inc.

Προγραμματίζοντας εκ των προτέρων – Ερωτήσεις Μελέτης Κεφαλαίου 1 Ποιες είναι οι προκλήσεις στον εργασιακό χώρο σήμερα; Πώς είναι οι οργανισμοί στο νέο εργασιακό περιβάλλον; Ποιοι είναι οι managers και με τι ασχολούνται; Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείται στη διοίκηση; Πώς αποκτά κανείς διοικητικές ικανότητες και προσόντα; Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Γενική εικόνα του Νέου Εργασιακού Περιβάλλοντος Η δυναμική της πανταχού παρούσας αλλαγής επεκτείνεται και στο εργασιακό περιβάλλον δημιουργώντας πληθος νέων προκλήσεων που αφορούν τη σταδιοδρομία. Όσοι είναι έξυπνοι αφιερώνουν την ενέργεια και τη σκέψη τους στη δια βίου εκπαίδευση και στην προσωπική ανάπτυξη. Οι εταιρείες με μέλλον δίνουν αξία στους ανθρώπους. Οι εταιρείες με μέλλον προσφέρουν εμπνευσμένη ηγεσία, ανταμείβουν και σέβονται τους ανθρώπους και παρέχουν υποστηρικτικά εργασιακά περιβάλλοντα. Οι εταιρείες με υψηλή απόδοση αποκομίζουν εξαιρετικά αποτελέσματα από τους ανθρώπους. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Management 10/e - Κεφάλαιο 1 Ερώτηση Μελέτης 1: Ποιες είναι οι προκλήσεις της εργασίας στη νέα οικονομία; Ταλέντο ... Οι άνθρωποι και τα ταλέντα τους είναι τα βασικά θεμέλια της απόδοσης ενός οργανισμού. Διανοητικό κεφάλαιο είναι η συλλογική δύναμη του νου ή η κοινή γνώση ενός εργατικού δυναμικού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργήσει αξία. Ο νους του εργάτη της γνώσης αποτελεί ζωτικό περιουσιακό στοιχείο για τους εργοδότες του και συμβάλλει στο διανοητικό κεφάλαιο του οργανισμού. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Management 10/e - Κεφάλαιο 1 Ερώτηση Μελέτης 1: Ποιες είναι οι προκλήσεις της εργασίας στη νέα οικονομία; Ποικιλομορφία ... Η ποικιλομορφία του εργατικού δυναμικού αντικατοπτρίζει διαφορές ως προς το φύλο, την ηλικία, τη φυλή, την εθνικότητα, τη θρησκεία, το σεξουαλικό προσανατολισμό και τη σωματική ικανότητα. Ένα ποικιλόμορφο και πολυπολιτισμικό εργατικό δυναμικό αφενός μεν δημιουργεί προκλήσεις αφετέρου δε προσφέρει ευκαιρίες στους εργοδότες. Πολλοί αποκαλούν την ποικιλομορφία «επιβεβλημένη ανάγκη των επιχειρήσεων» και τη θεωρούν περιουσιακό στοιχείο. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Management 10/e - Κεφάλαιο 1 Ερώτηση Μελέτης 1: Ποιες είναι οι προκλήσεις της εργασίας στη νέα οικονομία; Πώς μπορεί να προκύψει μεροληψία σχετικά με την ποικιλομορφία στον εργασιακό χώρο: Προκατάληψη Διακρίσεις Φαινόμενο γυάλινης οροφής (glass ceiling effect) Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Management 10/e - Κεφάλαιο 1 Ερώτηση Μελέτης 1: Ποιες είναι οι προκλήσεις της εργασίας στη νέα οικονομία; Παγκοσμιοποίηση ... Τα εθνικά σύνορα του παγκόσμιου επιχειρείν έχουν εξαλφθεί σε μεγάλο βαθμό. Παγκοσμιοποίηση είναι η διεθνής αλληλεξάρτηση της ροής πόρων, των αγορών προϊόντων και του επιχειρηματικού ανταγωνισμού που χαρακτηρίζει τη νέα οικονομία. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Management 10/e - Κεφάλαιο 1 Ερώτηση Μελέτης 1: Ποιες είναι οι προκλήσεις της εργασίας στη νέα οικονομία; Τεχνολογία ... Συνεχής μετασχηματισμός του σύγχρονου περιβάλλοντος εργασίας μέσω: του Διαδικτύου (Internet) του Παγκόσμιου Ιστού (World Wide Web) των δικτύων υπολογιστών της τεχνολογίας της πληροφορικής της τηλε-εργασίας/των εικονικών ομάδων εργασίας/των κινητών γραφείων Αυξανόμενη ζήτηση για εργάτες της γνώσης με ικανότητες πλήρους χρήσης της τεχνολογίας. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Management 10/e - Κεφάλαιο 1 Ερώτηση Μελέτης 1: Ποιες είναι οι προκλήσεις της εργασίας στη νέα οικονομία; Ηθική Κώδικας ηθικών αρχών που θέτει πρότυπα συμπεριφοράς για το τι είναι «καλό» και «σωστό». Ηθικές προσδοκίες για τις σύγχρονες επιχειρήσεις: Ακεραιότητα και ηγεσία σε όλα τα επίπεδα Βιώσιμη ανάπτυξη Προστασία του φυσικού περιβάλλοντος Προστασία των καταναλωτών Προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Management 10/e - Κεφάλαιο 1 Ερώτηση Μελέτης 1: Ποιες είναι οι προκλήσεις της εργασίας στη νέα οικονομία; Σταδιοδρομίες ... Βασικοί εργαζόμενοι, συμβασιούχοι εργαζόμενοι και εργαζόμενοι μερικής απασχόλησης. Οι άνθρωποι πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις οποιουδήποτε από τους τρεις αυτούς τύπους εργαζομένων. Οι άνθρωποι πρέπει να φροντίζουν οι ικανότητές τους να μπορούν να ξεδιπλωθούν σε διαφορετικά εργασιακά περιβάλλοντα και να έχουν πάντα αξία στις αγορές εργασίας. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Management 10/e - Κεφάλαιο 1 Ερώτηση Μελέτης 2: Πώς είναι οι οργανισμοί στο σύγχρονο εργασιακό χώρο; Προσόντα κρίσιμης σημασίας για επιτυχία στο νέο περιβάλλον εργασίας ... Ικανότητα Δικτύωση Επιχειρηματικότητα Αγάπη για την τεχνολογία Μάρκετινγκ Πάθος για ανανέωση Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Management 10/e - Κεφάλαιο 1 Ερώτηση Μελέτης 2: Πώς είναι οι οργανισμοί στο σύγχρονο εργασιακό χώρο; Οργανισμός Ένα σύνολο ανθρώπων που εργάζονται μαζί για να επιτύχουν ένα κοινό στόχο. Οι οργανισμοί παρέχουν χρήσιμα αγαθά και/ή υπηρεσίες που επιστρέφουν αξία στην κοινωνία και ικανοποιούν τις ανάγκες των πελατών. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Management 10/e - Κεφάλαιο 1 Ερώτηση Μελέτης 2: Πώς είναι οι οργανισμοί στο σύγχρονο εργασιακό χώρο; Οι οργανισμοί είναι ανοικτά συστήματα Αποτελούνται από αλληλένδετα μέρη που λειτουργούν μαζί για την επίτευξη ενός κοινού σκοπού. Αλληλεπιδρούν με τα περιβάλλοντά τους. Μετατρέπουν τις εισροές πόρων σε εκροές προϊόντων (αγαθών και υπηρεσιών). Οι αντιδράσεις (feedback) από το περιβάλλον δείχνουν πόσο καλά ανταποκρίνεται ένας οργανισμός στις ανάγκες των πελατών και της κοινωνίας. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Σχήμα 1.1 Οι Οργανισμοί ως ανοικτά συστήματα. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Management 10/e - Κεφάλαιο 1 Ερώτηση Μελέτης 2: Πώς είναι οι οργανισμοί στο σύγχρονο εργασιακό χώρο; Η απόδοση ενός οργανισμού Η «δημιουργία αξίας» αποτελεί πολύ σημαντική έννοια για τους οργανισμούς. Αξία δημιουργείται όταν οι λειτουργίες ενός οργανισμού προσθέτουν αξία στο αρχικό κόστος των εισρεόντων πόρων του. Όταν λαμβάνει χώρα δημιουργία αξίας: Οι επιχειρήσεις αποκομίζουν κέρδος. Οι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί προσθέτουν πλούτο στην κοινωνία. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Management 10/e - Κεφάλαιο 1 Ερώτηση Μελέτης 2: Πώς είναι οι οργανισμοί στο σύγχρονο εργασιακό χώρο; Η απόδοση ενός οργανισμού Παραγωγικότητα Συνολικό μέτρο της ποσότητας και της ποιότητας της απόδοσης στην εργασία, στο οποίο λαμβάνεται υπόψη η αξιοποίηση των πόρων. Αποτελεσματικότητα Μέτρο εκροής που αφορά την επίτευξη μιας αποστολής ή ενός στόχου. Αποδοτικότητα Μέτρο εισροής το οποίο αφορά τα κόστη των πόρων που σχετίζονται με την επίτευξη ενός στόχου. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Management 10/e - Κεφάλαιο 1 Σχήμα 1.2 Η παραγωγικότητα και οι παράμετροι της απόδοσης των οργανισμών. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Management 10/e - Κεφάλαιο 1 Ερώτηση Μελέτης 2: Πώς είναι οι οργανισμοί στο σύγχρονο εργασιακό χώρο; Αλλαγές του περιβάλλοντος εργασίας που παρέχουν ένα πλαίσιο για τη μελέτη του μάνατζμεντ ... Πίστη στο ανθρώπινο κεφάλαιο Εγκατάλειψη της νοοτροπίας «διατάζω και ελέγχω» Έμφαση στην ομαδική δουλειά Επικράτηση της τεχνολογίας Υιοθέτηση των δικτύων Νέες απαιτήσεις από το εργατικό δυναμικό Ενδιαφέρον για την ισορροπία μεταξύ προσωπικής ζωής και εργασίας Εστίαση στην ταχύτητα Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Ερώτηση Μελέτης 3: Ποιοι είναι οι managers και τι κάνουν; Οι άνθρωποι δεν είναι «κόστη που πρέπει να ελεγχθούν». Οι οργανισμοί υψηλής απόδοσης μεταχειρίζονται τους ανθρώπους ως πολύτιμα στρατηγικά περιουσιακά στοιχεία. Οι managers πρέπει να φροντίζουν να αντιμετωπίζονται οι άνθρωποι ως στρατηγικά περιουσιακά στοιχεία. Management 10/e – Κεφάλαιο 1

Ερώτηση Μελέτης 3: Ποιοι είναι οι managers και τι κάνουν; υποστηρίζει άμεσα και βοηθά να τελεσφορήσουν οι προσπάθειες των άλλων για αποτελέσματα στην εργασία και επίτευξη υψηλής απόδοσης. Οι άνθρωποι τους οποίους βοηθούν οι managers είναι εκείνοι των οποίων η συμβολή αντιπροσωπεύει την πραγματική εργασία του οργανισμού. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Ερώτηση Μελέτης 3: Ποιοι είναι οι managers και τι κάνουν; Επίπεδα μάνατζμεντ Τα υψηλά διευθυντικά στελέχη (top managers) είναι υπεύθυνα για τη συνολική απόδοση ενός οργανισμού ή για την απόδοση ενός από τα μεγαλύτερα τμήματά του. Οι διευθυντές μεσαίου επιπέδου (middle managers) είναι υπεύθυνοι για σχετικά μεγάλα τμήματα ή διευθύνσεις. Οι ηγέτες ομάδας (team leaders) ή επιτηρητές είναι επικεφαλής μιας μικρής ομάδας εργασίας που δεν περιλαμβάνει υψηλόβαθμα στελέχη. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Management 10/e – Κεφάλαιο 1 Σχήμα 1.3 Τα διοικητικά επίπεδα σε μια τυπική επιχείρηση και σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς. Management 10/e – Κεφάλαιο 1

Ερώτηση Μελέτης 3: Ποιοι είναι οι managers και τι κάνουν; Ευθύνες των ηγετών ομάδας: Προγραμματίζουν τις συσκέψεις και τα προγράμματα εργασίας. Διευκρινίζουν τους στόχους και τα καθήκοντα και συγκεντρώνουν ιδέες για βελτίωση. Αξιολογούν την απόδοση και συμβουλεύουν τα μέλη της ομάδας. Προτείνουν αυξήσεις αμοιβών και νέες αρμοδιότητες. Στρατολογούν και εκπαιδεύουν τα μέλη της ομάδας και φροντίζουν για την ανάπτυξή τους. Management 10/e – Κεφάλαιο 1

Ερώτηση Μελέτης 3: Ποιοι είναι οι managers και τι κάνουν; Ευθύνες των ηγετών ομάδας (συνεχ.): Ενθαρρύνουν την υψηλή απόδοση και την ομαδική εργασία. Ενημερώνουν τα μέλη της ομάδας για τους στόχους και τις προσδοκίες του οργανισμού. Ενημερώνουν τα υψηλόβαθμα διευθυντικά στελέχη για τις ανάγκες και τα επιτεύγματα της ομάδας. Συντονίζουν τη δράση της ομάδας τους με άλλων ομάδων και υποστηρίζουν τον υπόλοιπο οργανισμό. Management 10/e – Κεφάλαιο 1

Ερώτηση Μελέτης 3: Ποιοι είναι οι managers και τι κάνουν; Οι managers πρώτης γραμμής (line managers) είναι υπεύθυνοι για τις εργασίες που επηρεάζουν άμεσα τα παραγωγικά αποτελέσματα του οργανισμού. Οι διευθυντές προσωπικού (staff managers) χρησιμοποιούν ειδικές τεχνικές γνώσεις για να συμβουλεύουν και να υποστηρίζουν τις προσπάθειες των εργαζόμενων. Οι λειτουργικοί managers (functional managers) είναι υπεύθυνοι για ένα μονο τομέα δραστηριότητας. Οι γενικοί διευθυντές (general managers) είναι υπεύθυνοι για πιο πολύπλοκες, πολυλειτουργικές μονάδες. Οι διαχειριστές (administrators) εργάζονται σε δημόσιους ή μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς. Management 10/e – Κεφάλαιο 1

Ερώτηση Μελέτης 3: Ποιοι είναι οι managers και τι κάνουν; Η ευθύνη είναι η υποχρέωση κάποιου να λογοδοτεί σε ανώτερο διοικητικό κλιμάκιο για τα σχετικά αποτελέσματα απόδοσης. Οι αποτελεσματικοί managers ανταποκρίνονται στην ευθύνη τους όσον αφορά την απόδοση βοηθώντας τους άλλους να επιτυγχάνουν αποτελέσματα υψηλής απόδοσης και να αποκομίζουν ικανοποίηση από τη δουλειά τους. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Ερώτηση Μελέτης 3: Ποιοι είναι οι managers και τι κάνουν; Ποιότητα εργασιακής ζωής (quality of work life, QWL) Αποτελεί δείκτη της συνολικής ποιότητας των ανθρώπινων εμπειριών στον εργασιακό χώρο. Δείκτες της QWL: Δίκαιη αμοιβή Ασφαλείς συνθήκες εργασίας Ευκαιρίες εκμάθησης και χρήσης νέων δεξιοτήτων Περιθώριο ανάπτυξης και προόδου στη σταδιοδρομία Προστασία ατομικών δικαιωμάτων Περηφάνια τόσο για την εργασία αυτή καθαυτή όσο και για τον οργανισμό. Management 10/e – Κεφάλαιο 1

Ερώτηση Μελέτης 3: Ποιοι είναι οι managers και τι κάνουν; Είναι καλά ενημερωμένοι για τις ανάγκες της ομάδας τους. Δουλεύουν δίπλα σε εκείνους που επιβλέπουν. Παρέχουν συμβουλές και αναπτύσσουν υποστήριξη για την ομάδα τους. Βοηθούν τους ανθρώπους τους να αποδίδουν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Ερώτηση Μελέτης 3: Ποιοι είναι οι managers και τι κάνουν; Ο οργανισμός ως ανεστραμμένη πυραμίδα ... Κάθε άτομο είναι εργαζόμενος προστιθέμενης αξίας. Δουλειά του manager είναι να υποστηρίζει τις προσπάθειες των εργαζομένων. Οι καλύτεροι managers είναι γνωστό ότι βοηθούν και υποστηρίζουν. Management 10/e – Κεφάλαιο 1

Σχήμα 1.4 Ο οργανισμός ως ανεστραμμένη πυραμίδα. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Ερώτηση Μελέτης 4: Ποια είναι η διαδικασία διοίκησης; Οι managers επιτυγχάνουν υψηλή απόδοση για τους οργανισμούς τους χρησιμοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους ανθρώπινους και υλικούς πόρους τους. Μάνατζμεντ είναι η διαδικασία του προγραμματισμού, της οργάνωσης, της ηγεσίας και του ελέγχου της χρήσης των πόρων για την επίτευξη στόχων απόδοσης. Όλοι οι managers είναι υπεύθυνοι για τις τέσσερις λειτουργίες. Οι λειτουργίες εκτελούνται συνεχώς. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Σχήμα 1.5 Οι τέσσερις λειτουργίες της διοίκησης. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Ερώτηση Μελέτης 4: Ποια είναι η διαδικασία διοίκησης; Λειτουργίες του μάνατζμεντ ... Προγραμματισμός Η διαδικασία καθορισμού στόχων και προσδιορισμού των δράσεων που πρέπει να αναληφθούν για την επίτευξή τους. Οργάνωση Η διαδικασία ανάθεσης έργων, κατανομής πόρων και συντονισμού των δραστηριοτήτων των ατόμων και των ομάδων για εφαρμογή των σχεδίων. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Ερώτηση Μελέτης 4: Ποια είναι η διαδικασία διοίκησης; Λειτουργίες του μάνατζμεντ ... Ηγεσία Η διαδικασία διέγερσης του ενθουσιασμού των ανθρώπων για σκληρή δουλειά και η παρακίνησή τους να κατευθύνουν τις προσπάθειές τους προς την υλοποίηση των σχεδίων και την επίτευξη των στόχων. Έλεγχος Η διαδικασία μέτρησης της απόδοσης της εργασίας, σύγκρισης των αποτελεσμάτων με τους στόχους και λήψης διορθωτικών μέτρων όπου αυτό είναι απαραίτητο. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Ερώτηση Μελέτης 4: Ποια είναι η διαδικασία διοίκησης; Οι ρόλοι και οι δραστηριότητες των managers … Διαπροσωπικοί ρόλοι Περιλαμβάνουν αλληλεπιδράσεις με ανθρώπους εντός και εκτός της μονάδας εργασίας. Πληροφοριακοί ρόλοι Περιλαμβάνουν την παροχή, λήψη και ανάλυση πληροφοριών. Αποφασιστικοί ρόλοι Περιλαμβάνουν τη χρήση πληροφοριών για λήψη αποφάσεων με στόχο την επίλυση προβλημάτων ή την εκμετάλλευση ευκαιριών. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Σχήμα 1.6 Οι 10 διοικητικοί ρόλοι του Mintzberg. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Ερώτηση Μελέτης 4: Ποια είναι η διαδικασία διοίκησης; Χαρακτηριστικά της δουλειάς των managers Οι managers εργάζονται πολλές ώρες. Οι managers εργάζονται σε έντονο ρυθμό. Οι managers εργάζονται πάνω σε κατακερματισμένες και ποικίλες εργασίες. Οι managers εργάζονται με πολλά μέσα επικοινωνίας. Οι managers εργάζονται σε μεγάλο βαθμό μέσω διαπροσωπικών σχέσεων. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Ερώτηση Μελέτης 4: Ποια είναι η διαδικασία διοίκησης; Ημερήσιες διατάξεις και δίκτυα των managers Κατάρτιση ημερήσιας διάταξης Ανάπτυξη προτεραιοτήτων δράσης για την επίτευξη των στόχων εργασίας. Περιλαμβάνει στόχους και σχέδια που εκτείνονται τόσο σε μακροπρόθεσμα όσο και σε βραχυπρόθεσμα χρονικά πλαίσια. Δικτύωση Η διαδικασία οικοδόμησης και διατήρησης θετικών σχέσεων με ανθρώπους των οποίων η βοήθεια μπορεί να είναι απαραίτητη για την εφαρμογή της ημερήσιας διάταξης. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Ερώτηση Μελέτης 4: Ποια είναι η διαδικασία διοίκησης; Γνώση Η μεταβολή στη συμπεριφορά που προκύπτει μέσα από την εμπειρία. Δια βίου μάθηση Η διαδικασία συνεχούς εκμάθησης από όλες τις καθημερινές εμπειρίες και ευκαιρίες. Η επιτυχία της σταδιοδρομίας εξαρτάται από την πραγματική δέσμευση στη γνώση. Δεν μετράει μόνο η τυπική γνώση. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Management 10/e - Κεφάλαιο 1 Ερώτηση Μελέτης 5: Πώς αποκτά κανείς τα απαραίτητα διοικητικά προσόντα και δεξιότητες; Απαραίτητα προσόντα των managers Προσόν – η ικανότητα να μεταφράζεις τη γνώση σε πράξεις που έχουν ως αποτέλεσμα την επιθυμητή απόδοση. Τεχνικό προσόν – η δυνατότητα να χρησιμοποιείς μια ειδική ικανότητα ή εξειδίκευση για να εκτελείς συγκεκριμένες εργασίες. Ανθρώπινο ή διαπροσωπικό προσόν – η ικανότητα να εργάζεσαι αποδοτικά σε συνεργασία με άλλους ανθρώπους. Συναισθηματική νοημοσύνη είναι η ικανότητα να διαχειρίζεσαι αποτελεσματικά τον εαυτό σου και τις σχέσεις σου. Θεμελιώδες προσόν είναι η ικανότητα κριτικής και αναλυτικής σκέψης για την επίλυση πολύπλοκων προβλημάτων. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Σχήμα 1.7 Τα απαραίτητα διοικητικά προσόντα του Katz. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Management 10/e - Κεφάλαιο 1 Ερώτηση Μελέτης 5: Πώς αποκτά κανείς τα απαραίτητα διοικητικά προσόντα και δεξιότητες; Διοικητική δεξιότητα ... Μια βασισμένη στα προσόντα δυνατότητα που συμβάλλει στην υψηλή απόδοση σε μια διοικητική εργασία. Οι διοικητικές δεξιότητες είναι αυτονόητο ότι είναι απαραίτητες για: τον προγραμματισμό, την οργάνωση, την ηγεσία και τον έλεγχο τους πληροφοριακούς, διαπροσωπικούς και αποφασιστικούς ρόλους την κατάρτιση της ημερήσιας διάταξης και της δικτύωσης. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Management 10/e - Κεφάλαιο 1 Ερώτηση Μελέτης 5: Πώς αποκτά κανείς τα απαραίτητα διοικητικά προσόντα και δεξιότητες; Ικανότητες απαραίτητες για την επιτυχία των managers: Επικοινωνία Ομαδική εργασία Αυτοδιαχείριση Ηγεσία Κριτική σκέψη Επαγγελματισμός Management 10/e - Κεφάλαιο 1

Management 10/e - Κεφάλαιο 1 Σχήμα 1.8 Μοντέλο εκμάθησης με στόχο την ανάπτυξη διοικητικών ικανοτήτων και προσόντων. Management 10/e - Κεφάλαιο 1

COPYRIGHT Copyright 2009 © John Wiley & Sons, Inc. All rights reserved. Reproduction or translation of this work beyond that named in Section 117 of the United States Copyright Act without the express written permission of the copyright owner is unlawful. Requests for further information should be addressed to the Permissions Department, John Wiley & Sons, Inc. The purchaser may make back-up copies for his/her own use only and not for distribution or resale. The Publisher assumes no responsibility for errors, omissions, or damages, caused by the use of these programs or from the use of the information contained herein.