Τι είναι (η) γλώσσα; Σε τι χρησιμεύει; Πώς την αποκτούν τα παιδιά;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ Τζίμας Σπύρος Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός ΕΜΠ.
Advertisements

ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΜΑΘΗΜΑ 10.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Ι B.Tζώρτζη Ειδική Επιστήμονας.
ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) ιδρύθηκε το 1923, είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου με αιρετή Διοίκηση. Κατά τους κανόνες.
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Οι δήμοι και οι περιφέρειες συγκροτούν τον πρώτο και δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.
Οι Θεωρίες του Πιαζέ και του Βιγκότσκι Στέλλα Βοσνιάδου.
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Εισηγητές: - Κωνσταντίνος Μπλάγας, Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ - Καλλιόπη Παπαδοπούλου, Νομική Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ.
«Διγλωσσία και Εκπαίδευση» Διδάσκων: Γογωνάς Ν. Φοιτήτρια: Πέτρου Μαρία (Α.Μ )
Π.Γ.Ε.Σ.Σ ΚΑΡΝΑΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Α-Δ.
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ Αποφάσεις Βάσει Οριακής & Πλήρους Κοστολόγησης Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΒΑΣΕΙ ΟΡΙΑΚΗΣ.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
ΚΥΠΡΟΣ ΗΛΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΣ ΛΑΖΑΡΟΥ. Η Κύπρος, η οποία βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Μεσογείου Θαλάσσης και νότια της Τουρκίας, είναι το μεγαλύτερο.
ΜΑΘΗΜΑ 2.  Εργασία (άνθρωπος)  Φύση/Έδαφος (γη)  Κεφάλαιο (χρήμα)  Επιχειρηματικότητα (ιδέα, διοίκηση)
Κάθετες και πλάγιες. Κάθετα και πλάγια τμήματα Έστω ευθεία ε και σημείο Α εκτός αυτής. ε Κ Β Α Από το Α διέρχεται μοναδική κάθετη. Έστω ζ μια άλλη ευθεία.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ε. Γκόνου Μαθητές: Ρωμανός Πετρίδης, Βαγγέλης Πίπης Π.Γ.Ε.Σ.Σ ….Θανέειν πέπρωται άπασι.
Μάθημα: Φωνητική-φωνολογία. Εφαρμογές στην εκπαίδευση
ΤΟ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΔ 126/2016.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Ι Συνυπολογισμός προηγούμενων δωρεών ή γονικών παροχών για σκοπούς φόρου κληρονομίας Διδάσκων καθηγητής: Α. Τσουρουφλής Εξηνταβελώνη.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Γλωσσολογία επιστήμη της γλώσσας
Τι είναι η «γλωσσική στροφή» στη θεωρία;
ΜΟΡΦΗ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΠΟΝΤΟΥ, ΝΙΚΗΤΗΣ ΕΝΟΣ ΣΕΤ ΚΑΙ ΝΙΚΗΤΗΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
ΟΙ ΑΡΓΥΡΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ
Οι Αριθμοί … 5.
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 7
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
Μεθοδολογια Εκπαιδευτικης ερευνας
Μακροοικονομία Διάλεξη 9.
ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΝΟΗΣΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ; για να δούμε και ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ;
Ενημέρωση για αλλαγές στο Γυμνάσιο
Τα μόρια της ζωής.
Το γλωσσικό σημείο.
Εισαγωγή στη Θεωρητική Γλωσσολογία
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
4ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου Ενημέρωση Γονέων
Ανάληψη Υποχρέωσης (Π. Δ
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Η εποχή των επαναστάσεων
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (II) Παράδειγμα (ΟΠΑΑΧ).
ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Α. Κουτσούρης
Παραδοσιακή φιλολογία (φιλελεύθερος ανθρωπισμός) και η επανάσταση που έφερε ο δομισμός Στο μάθημά μας συνδυάζουμε δύο διαφορετικές και κάποτε αντίπαλες.
Οι αλλαγεΣ Στο ΓυμναΣιο
Εισαγωγή στη Θεωρητική Γλωσσολογία
Καθοδικός σωλήνας (σωλήνας Brown)
Βιωματικό Εργαστήρι με θέμα: Λιασίδη Θέκλα, Μηνά Φλωρεντία
Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
Αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας
מעבר אור מתווך שקוף לתווך שקוף
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ της 49ης ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, του Σχολικού Συμβούλου Ανδρέα Ν. Ζεργιώτη «Η γλωσσική καλλιέργεια.
Ιστορία 8η Σέρλοκ Χολμς.
ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 4495/17 (167 Α/ ) Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλ­λοντος και άλλες διατάξεις και αλλαγές με το ν.4513/18 (101 Α/2018)
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ Π.Φ.Σ. 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018.
11ο γυμνάσιο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ …στη μεγαλύτερη βαθμίδα! … μεγαλύτερες απαιτήσεις! …νάτην και η εφηβεία!!
Πρόβλημα 6. Να σχεδιάσετε τις υποθετικές γραμμές υδραυλικής και ενεργειακής κλίσης στον αγωγό του παρακάτω σχήματος. Να υποθέσετε ότι υπάρχουν τριβές κατά.
Мероприятие, посвященное восстанию студентов
Диффуз токсик букок 710-ГУРУХ ТАЛАБАСИ КАРИМОВА МУНИСА.
“ХХІ ғасыр өскіндері” интеллектуальдық сайыс 5-6 сынып
Екі векторды векторлық көбейту
АНТИБИОТИКЛАРНИНГ ФАРМАКОЛОГИЯСИ т.ф.д., проф. Алиев Х.У Тошкент 2014
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΠΟΥΡΑΖΑΣ ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΖΕΜΠΕΛΙΚΟΣ
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
7η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τι είναι (η) γλώσσα; Σε τι χρησιμεύει; Πώς την αποκτούν τα παιδιά; Τι είναι γλώσσα; Τι είναι (η) γλώσσα; Σε τι χρησιμεύει; Πώς την αποκτούν τα παιδιά; Πώς δημιουργήθηκε/εξελίχθηκε στο ανθρώπινο είδος; Ποια είναι η βιολογία/παθολογία της;

Σύγχυση στην καθημερινή χρήση: Τι είναι γλώσσα; Σύγχυση στην καθημερινή χρήση: πχ δημοσιογραφική γλώσσα, γλώσσα του σώματος, γλώσσα της μουσικής Βασικά χαρακτηριστικά γλώσσας: - ποικιλότητα - πολυπλοκότητα

Ποικιλότητα Ι

Αντιμετωπίζοντας την ποικιλότητα 1 πρότυπη γλώσσα: ρυθμιστική γλωσσολογία 2 αρχέγονη γλώσσα (μύθος της Βαβέλ) 3 καθολικά της γλώσσας/καθολική γραμματική 4 η γλώσσα ως σύστημα/σύστημα συστημάτων

Ferdinand de Saussure I

Γλωσσικό σημείο: συνδυασμός δύο εσωτερικών στοιχείων Ferdinand de Saussure II Γλωσσικό σημείο: συνδυασμός δύο εσωτερικών στοιχείων «ΑΝΘΡΩΠΟΣ» /ànθropos/ Σημασία / σημαινόμενο Μορφή/ σημαίνον 6

- εικόνες: απεικονιστική σχέση - δείκτες: σχέση περίστασης Ferdinand de Saussure IIΙ Διπλή άρθρωση Πρώτη άρθρωση: ωχ! ↔ ‘πονάω’ /ponáo/ ↔ ‘πονάω’ ΚΡΑΥΓΗ ↔ ΣΗΜΑΣΙΑ ΦΩΝΗΣΗ ↔ ΣΗΜΑΣΙΑ Δεύτερη άρθρωση: /ponáo/ ↔ p – o – n – á – o Συμβατικότητα: - εικόνες: απεικονιστική σχέση - δείκτες: σχέση περίστασης - σύμβολα: αυθαίρετα γλωσσικού σημείου

Ιδιότητες της γλώσσας: Hockett (1960) Χρήση του φωνητικού-ακουστικού καναλιού (γραμμικότητα-πολυτροπικότητα) Γενική εκπομπή και κατευθυνόμενη πρόσληψη Ραγδαία εξασθένιση Αντιμετάθεση ρόλων Ολική ανατροφοδότηση Εξειδίκευση Νοηματικότητα Συμβατικότητα ή αυθαίρετο των σημείων Διακριτότητα

Ιδιότητες της γλώσσας: Hockett (1960) 10. Μεταθετότητα 11. Δημιουργικότητα 12. Πολιτισμική μετάδοση 13. Διπλή άρθρωση + 14. Ικανότητα παραπλάνησης 15. Ανακλαστικότητα ή μεταγλωσσικότητα 16. Μαθησιμότητα

Γενετική θεωρία (Chomsky) Θεωρίες για τη γλώσσα Ι Γενετική θεωρία (Chomsky) Υπολογιστικό σύστημα με σκοπό τη σκέψη Εξειδικευμένη γλωσσική ικανότητα (faculty) με υποσυστηματικότητα (modularity) Υπόθεση της καθολικής γραμματικής (UG) Γλωσσικό ένστικτο (Pinker) Γλωσσικό γονίδιο Επαναδρομή/Συγχώνευση ως βασικό συστατικό κάθε γλώσσας (FLN, faculty of language in the narrow sense)

Θεωρίες για τη γλώσσα ΙΙ Λειτουργικές θεωρίες/Συνδετισμός/Θεωρίες ανάδυσης/Γνωσιακές θεωρίες Εργαλείο επικοινωνίας/Πολιτισμικό εργαλείο Βασίζεται στα γενικά γνωσιακά συστήματα και τις νοητικές ικανότητες του ανθρώπου Αναπτύσσεται μαζί με τη νοητική ανάπτυξη του παιδιού Αποτελεί εξέλιξη της συμπεριφοράς των πρωτευόντων και των άλλων ομιλούντων ζώων Καθορίζεται δραστικά από παράγοντες επεξεργασίας, πολιτισμικούς και ιστορικούς παράγοντες

Προϋποθέσεις για τη γλώσσα Βιολογικό υπόστρωμα Νοητικό υπόστρωμα: δεν υπάρχουν αποκλειστικά γλωσσικές περιοχές στον εγκέφαλο Γενετικό υπόστρωμα: δεν μπορεί να υπάρξει γονίδιο για τη γλώσσα

Επίπεδα της γλώσσας