Οδηγική Συμπεριφορά των Ελλήνων Σκοπός: Διερεύνηση της συμπεριφοράς των Ελλήνων οδηγών εντοπισμός και ανάλυση συνηθειών μας λόγοι αύξησης κινδύνου τροχαίων ατυχημάτων αλλαγή οδηγικής συμπεριφοράς
Στόχοι Οι ακροατές θα πρέπει να καταγράψουν: τις συνηθέστερες αιτίες ατυχημάτων τέσσερις (4) λόγους μη χρήσης ζώνης τέσσερις (4) παραβάσεις του Κ.Ο.Κ.
Οδηγική Συμπεριφορά Στην διερεύνηση μας εστιάζουμε στην: χρήση ζωνών ασφαλείας κατανάλωση οινοπνεύματος τήρηση Κ.Ο.Κ.
Αιτίες Τροχαίων Ατυχημάτων Κατάσταση δρόμων Όχημα Χρήστης της οδού Κοινωνία
Χρήση Ζώνης Ασφαλείας Γιατί δεν φοράμε ζώνη; Δεν χρειάζεται σε μικρές διαδρομές Δεν χρειάζεται σε χαμηλές ταχύτητες Δεν θα τύχει σε εμάς ατύχημα Φόβος παγίδευσης σε περίπτωση ατυχήματος Μας περιορίζει Δεν υπάρχει συστηματικός έλεγχος και τιμωρία
Χρήση Ζώνης Ασφαλείας Μύθος 1 Περιττή σε μικρές διαδρομές και ταχύτητες: Το 80% των ατυχημάτων συμβαίνουν με ταχύτητες μικρότερεςτων 65 km/h και σε απόσταση μικρότερη των 40km από το σπίτι μας. Μόνο το 8% των τροχαίων συμβαίνει στην εθνική οδό.
Χρήση Ζώνης Ασφαλείας Μύθος 2 Δεν θα τύχει σε εμάς: Στη χώρα μας κάθε 3 ώρες σκοτώνεται ένας άνθρωπος σε τροχαίο ατύχημα! Είναι στατιστικά σίγουρο ότι στην ζωή μας θα εμπλακούμε τουλάχιστον μια φορά σε ατύχημα, είτε από λάθος δικό μας, είτε όχι.
Χρήση Ζώνης Ασφαλείας Μύθος 3 Θα παγιδευτούμε στο αυτοκίνητο: Αν δεν φοράμε ζώνη, δεν θα βγούμε από το αυτοκίνητο, αφού θα έχουμε τραυματιστεί / χάσει τις αισθήσεις μας.
Χρήση Ζώνης Ασφαλείας Πως χρησιμοποιώ την ζώνη; Όσο γίνεται πιο χαμηλά, (όχι στην κοιλιά) Βρίσκεται πάνω στον ώμο Να εφαρμόζει στο σώμα, χωρίς να είναι χαλαρή
Κατανάλωση Αλκοόλ Γιατί καταναλώνουμε αλκοόλ πριν την οδήγηση; Δεν θα μας ελέγξει κανείς Εμείς δεν μεθάμε Και αν μεθύσουμε, μπορούμε να οδηγήσουμε! Δεν θα τύχει σε μας ατύχημα Και πως θα γυρίσουμε???
Παράβαση ΚΟΚ Συνηθέστερες παραβάσεις: Ερυθρού σηματοδότη Παραβίαση παραχώρησης προτεραιότητας Υπέρβαση ορίων ταχύτητας Παράβαση διαγραμμίσεων Ανάρμοστη συμπεριφορά (ρίψη απορρ.) Αυτοσχέδιοι αγώνες επίδειξης Αντικανονική χρήση κινητού
Ανακεφαλαίωση Ο άνθρωπος αποτελεί την σημαντικότερη αιτία τροχαίων ατυχημάτων Φοράμε πάντα ζώνη Δεν πίνουμε πριν την οδήγηση Τηρούμε πιστά τον Κ.Ο.Κ.
Αλλάζουμε οδηγική συμπεριφορά, Βελτιώνουμε την οδική μας ασφάλεια Ανακεφαλαίωση Αλλάζουμε οδηγική συμπεριφορά, Βελτιώνουμε την οδική μας ασφάλεια
Πηγές 3Ο Πανελλήνιο Συνέδριο Οδικής Ασφάλειας, Πάτρα 2005 Εργαστήριο Οδοποιίας Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ Ελληνική Αστυνομία http://www.youtube.com http://el.wikipedia.org