Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ (ΕΠΛ) ΣΤΟΝ ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΤΥΠΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Βιβλιοθήκες, ένα παράθυρο στον κόσμο Προϋποθέσεις και απαιτήσεις Σπύρος Πιέρρος Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης.
ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ. 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες.
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
Κέντρα Ξένων Γλωσσών ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ
Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013 Ημέρα Γνωριμίας. Στόχος Προπτυχιακού Προγράμματος Τμήματος Αγγλικών Σπουδών  Καλλιέργεια ενσυνείδητης κριτικής σκέψης που.
6 Μαρτίου 2013: ΑΦΟΡΜΗ για Δράσεις κατά της βίας στο σχολείο ΔΙ.Δ.Ε. ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ Μαρία Π. Δοντά Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων.
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΙΔΒΕ του ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ.
ΚΕΣΥΠ ΧΑΝΙΩΝ Υπεύθυνοι : Μπαουράκη Αντωνία Μαρτίκας Δημήτρης
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Ερευνητική Εργασία Β2 Λυκείου Γ.Ε.Λ. Βαθέος Αυλίδος.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. ΚΑΙ Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ.
Μπέτσας Γιάννης Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ.
Ο τομέας της Πληροφορικής
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
«Δράσεις κατά της βίας στο σχολείο την 6η Μαρτίου 2012» 70ο Γυμνάσιο Αθήνας.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Υπεύθυνοι ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Παπακίτσος Ευάγγελος Θεολογής Ευάγγελος
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Η παρουσίαση ετοιμάστηκε από την Ενδοτμηματική Επιτροπή Γλωσσικού.
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η πορεία αύξουσας εξειδίκευσης των μαθητών
Το Νέο Γενικό Λύκειο Η παρουσίαση εδράζεται στα Ν.Δ.: 4327 (ΦΕΚ 50/ ) 4186 (ΦΕΚ 193/ ) 4310(ΦΕΚ 258/ ) Παραστατίδης Κων/νος.
Δομή του Νέου Γενικού Λυκείου Η παρουσίαση εδράζεται στα Ν.Δ.: 4327 (ΦΕΚ 50/ ) 4186 (ΦΕΚ 193/ ) 4310 (ΦΕΚ 258/ )
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Γιάννης Δ. Καραντζής τ. Επίκουρος Καθηγητής ΠΤΔΕ Μάιος 2016.
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
1 ο ΓΕΛ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ Παρουσίαση Γ Τάξης Νέου Γενικού Λυκείου ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ 4327, ΦΕΚ 50/ΤΕΥΧΟΣ Α ́/ Σεπτέμβριος 2015.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΤΑΧΟΥ-ΗΛΙΑΔΟΥ Καραντάκη Μαργαρίτα Α.Ε.Μ.: 3141.
 Το 1978 τονίζεται ότι ο θεσμός του Επιθεωρητή είναι ξεπερασμένος, καθώς οι δάσκαλοι εκφράζουν την απαγοήτευσή τους απέναντι στο πρόσωπο του Επιθεωρητή,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Καλώς ορίσατε στην εκδήλωση για τις Φυσικές Επιστήμες.
ΩΣ ΤΡΙΤΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Γαλάνη Γεωργία Α΄τμήμα ΠΕΣΥΠ
Γενικό Λύκειο (σχολικό έτος )
Η απεργία του 1988 Θοδωρής Μπελίτσος.
Η γλώσσα δεν είναι αθώα. Σπάει κόκκαλα. Ενίοτε και προκαταλήψεις.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Νόμοι: Ν 2817/2000 Ν 3194/2003 Ν 3699/2008 Ν 3966/2011 Ν 4186/2013 Ν 4229/2014 Ν 4368/2016 Ν 4415/2016 Ν 4465/2017.
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
«Ημέρα Σταδιοδρομίας» ΤΕΙ Λάρισας Τετάρτη 25 Απριλίου 2012
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4327/2015.
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Περιγραφή Εκπαιδευτικός, ενόψει του Σαββατοκύριακου, έχει μεταβεί στο νησί όπου είναι η μόνιμη κατοικία του. Τη Δευτέρα, τηλεφωνεί στο Διευθυντή και του.
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Μαθητικές εκλογές Μικρός οδηγός
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2014
Ο κλασικός Αθλητισμός στο Δημοτικό Σχολείο
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΕΠΑ.Λ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ (ΕΠΛ) ΣΤΟΝ ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΤΥΠΟ (1983 – 1990) Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ (ΕΠΛ) ΣΤΟΝ ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΤΥΠΟ

Η μεταπολιτευτική περίοδος χαρακτηρίζεται από σημαντικές αλλαγές: Πολιτικές Κοινωνικές Πολιτιστικές Εκπαιδευτικές

Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του υπουργού παιδείας Γεωργίου Ράλλη ανοίγει το δρόμο για την καθιέρωση της δημοτικής γλώσσας στην εκπαίδευση και σε ολόκληρο το δημόσιο τομέα.

του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου (ΕΠΛ). Το 1985 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ψηφίζει το νόμο 1566 στον οποίο εμπεριέχεται η δημιουργία του νέου θεσμού στην εκπαίδευση: του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου (ΕΠΛ).

Κύρια χαρακτηριστικά του ΕΠΛ: Συνδέει τη γενική με την τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση. Παρέχει ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές (ανεξάρτητα από την καταγωγή ή την οικονομική τους κατάσταση) για σύμμετρη ανάπτυξη των ικανοτήτων και δεξιοτήτων τους.

Το σχολικό έτος 1984-85 δημιουργήθηκαν 14 πολυκλαδικά λύκεια διάσπαρτα σε όλη τη χώρα. Το σχολικό έτος 1993-94 τα ΕΠΛ ανέρχονται σε 25. Το 1997-98 με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του υπουργού παιδείας Γεράσιμου Αρσένη, με πρωθυπουργό τον Κώστα Σημίτη, ο θεσμός του πολυκλαδικού σχολείου καταργείται.

Ο Τύπος από το 1983 έως το 1990 παρουσιάζει τα πολυκλαδικά λύκεια με την εξής θεματολογία: Ίδρυση-λειτουργία Βιβλία Δραστηριότητες (πολιτιστικές κ.ά.) Προβλήματα στη λειτουργία τους Αιτήματα σχετικά με τη γενίκευση τους ΕΠΛ κ.ά. Κατάργηση.

Σε αυτή την εργασία χρησιμοποιήθηκε υλικό από εφημερίδες με αποκλίνουσα πολιτική χροιά για να διερευνηθεί κατά το δυνατόν αντικειμενικότερα, πώς παρουσιάζει ο Τύπος το θεσμό του ΕΠΛ. Εφημερίδες: 1. Η Αυγή 2. Το Βήμα 3. Η Καθημερινή 4. Τα Νέα

1983 Περίοδος προετοιμασίας του ΕΠΛ Το Βήμα και Τα Νέα πληροφορούν τους αναγνώστες: Για το είδος του σχολείου που ετοιμάζεται και τον τρόπο λειτουργίας του. Για τη δυνατότητα να φοιτούν σε αυτό όλοι οι μαθητές ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση ή την κοινωνική τους καταγωγή. Για το αίτημα των κατοίκων της Παλλήνης να δημιουργηθεί στην περιοχή τους ΕΠΛ. Για την εισήγηση του Πανελλήνιου Συλλόγου Γεωπόνων σχετικά με την κατανομή των ωρών διδασκαλίας στα ΕΠΛ.

1984 1ο έτος λειτουργίας του ΕΠΛ Η Αυγή παρουσιάζει: Τη λειτουργία του ΕΠΛ. Τους μαθητές του Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου (ΤΕΛ) που ζητούν γενίκευση του ΕΠΛ. Τον υπουργό Απ. Κακλαμάνη (καλεί τους εκπ/κούς και συνδικαλιστές να συμβάλουν στην επιτυχία του ΕΠΛ).

Το Βήμα δημοσιεύει: Τα 14 ΕΠΛ σε όλη τη χώρα. Τον τρόπο εγγραφής σε αυτά. Τα νέα βιβλία. Το αίτημα μαθητών σε πορεία διαμαρτυρίας για ένα μόνο «Ενιαίο Λύκειο Πολυκλαδικό».

Στην Καθημερινή διαβάζουμε: Στο προσχέδιο νόμου για τη δομή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τονίζεται η ίδρυση του ΕΠΛ: Πρόκειται για σχολείο που δίνει ίσες ευκαιρίες στους μαθητές για τη «σύμμετρη ανάπτυξη των ικανοτήτων τους».

Τα Νέα σε 23 αναφορές κατά τη διάρκεια του έτους παρουσιάζουν: Τα Νέα σε 23 αναφορές κατά τη διάρκεια του έτους παρουσιάζουν: 4 διαφορετικά δημοσιεύματα για τη δομή του ΕΠΛ. Την κατάργηση της κοινωνικής διάκρισης ανάμεσα στην πνευματική και χειρωνακτική εργασία με τη δημιουργία του ΕΠΛ. Την άποψη της ΟΛΜΕ υπέρ του ΕΠΛ και της γενίκευσής του στη βαθμίδα του λυκείου. Την πρόταση της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων-μαθητών , το ΕΠΛ να καθιερωθεί ως μοναδικός τύπος λυκείου».

Την παρουσίαση νέων βιβλίων-μαθημάτων στο ΕΠΛ. Το συντονιστή της ΟΕ του ΕΠΛ να μιλά για το σχολείο. Την προγραμματισμένη ενημέρωση για το ΕΠΛ στην ΕΡΤ1. Τη διαμαρτυρία καθηγητών ΤΕΛ για υποβάθμιση των πτυχίων τους (ζητούν ισότιμα πτυχία με του ΕΠΛ). Τα κτηριακά προβλήματα (Πειραιά, Ν. Φιλαδέλφεια). Το άρθρο του Αλέξη Δημαρά για τα ΕΠΛ. Χαρακτηριστικά αναφέρει : «Ας τα αφήσουμε να αναπνεύσουν μήπως φτάσει έτσι κάποτε η νέα εποχή στα σχολεία μας».

1985 Η Αυγή παρουσιάζει: Τα 20 ΕΠΛ που θα λειτουργήσουν από 1ης Σεπτεμβρίου. Τα επιμορφωτικά σεμινάρια για καθηγητές ΕΠΛ. Σειρά δημοσιευμάτων με αιτήματα ΟΛΜΕ-ΟΛΤΕ για γενίκευση του θεσμού (4 φορές).

Το Βήμα δίνει πληροφορίες για: Το νέο μάθημα πληροφορικής στα ΕΠΛ. Τη δημιουργία Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων (ΣΕΚ). Τη δήλωση περί σταδιακής επέκτασης του ΕΠΛ (συνέντευξη υφυπουργού Π. Μώραλη). Αίτημα του ΚΚΕ για καθιέρωση του ΕΠΛ ως μοναδικού λυκείου. Το ίδιο αίτημα των καθηγητών (καθιέρωση του ΕΠΛ). Δημοσίευμα που χαρακτηρίζει το ΕΠΛ ως «ελπιδοφόρα καινοτομία στην εκπαίδευση». Τα έξι νέα ΕΠΛ (21 στρέμματα στην Αίγινα). Τη διαμαρτυρία του ΚΚΕ κατά του νέου νομοσχεδίου που «δεν κατοχυρώνει το ΕΠΛ». Τη μη λειτουργία των ΕΠΛ δε θα λειτουργήσουν στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Η Καθημερινή δημοσιεύει: Το άρθρο της Ήρας Βαλσαμάκη για τη μεταρρύθμιση Γ. Ράλλη η οποία διατυπώνει την αντίθεσή της για τη συζήτηση του νομοσχεδίου του ΠΑΣΟΚ στο θερινό τμήμα της Βουλής, δεν εκφράζει όμως αντίρρηση για το θεσμό του ΕΠΛ. Την είδηση ότι τα ΕΠΛ ιδρύονται σταδιακά με βάση: Γεωγραφικές Οικονομικές Κοινωνικές Εκπαιδευτικές ανάγκες.

Στα Νέα διαβάζουμε: Θετικά σχόλια για την ίδρυση των ΕΠΛ. Τη δημιουργία των ΣΕΚ και ΣΕ. Για την πρόσληψη τεχνιτών για τα ΣΕΚ και ΣΕ. Για την αγορά βιβλίων για τις βιβλιοθήκες. Την προβολή του αιτήματος για ένα μόνο λύκειο : το πολυκλαδικό (5 φορές). Τη δημοσίευση είδησης για εργασία στο ΕΠΛ Ρεθύμνου με οικολογικό περιεχόμενο. Τη δήλωση Απ. Κακλαμάνη για πολλαπλασιασμό των ΕΠΛ. Για τις διάφορες εκδηλώσεις στα ΕΠΛ.

1986 Η Αυγή πληροφορεί για: Τους πρώτους απόφοιτους του ΕΠΛ. Τις καταλήψεις στα ΕΠΛ όλης της χώρας. Αιτήματα: Γενίκευση ΕΠΛ. Πρόσβαση αποφοίτων ΕΠΛ στα ΤΕΙ. Έναρξη λειτουργίας τμημάτων ειδίκευσης. Προσλήψεις καθηγητών σε ΕΠΛ. Λύση κτηριακών προβλημάτων στα ΕΠΛ. Αύξηση δαπανών για την παιδεία. Πορεία διαμαρτυρίας 5.000 μαθητών (17.12.86)- ΟΛΜΕ-ΟΛΤΕΕ-ΔΟΕ-ΟΙΕΛΕ. Συνέδριο των ΕΠΛ. 1986

: Το Βήμα δημοσιεύει: Την είδηση για την εφαρμογή της δεύτερης ξένης γλώσσας. Την άποψη του Χρ. Μιχαλέ υπέρ της καθιέρωσης. Τα ποσά που θα δαπανηθούν για τη λύση προβλημάτων στα ΕΠΛ (216 εκατομμ. δρχ.). Την είδηση της αλλαγής του υπουργού. Τα αιτήματα (όπως αναφέρθηκαν παραπάνω).

Η Καθημερινή δημοσιεύει: Άρθρο της Ήρας Βαλσαμάκη για αλλαγή του βιβλίου της Οικονομίας στο ΕΠΛ-υποστηρίζει ότι είναι υπέρ συγκεκριμένης ιδεολογίας.

Τα Νέα πληροφορούν ότι: Οι σπουδαστές ζητούν την καθιέρωση του ΕΠΛ. Πρόκειται να λειτουργήσει το τέταρτο έτους ειδίκευσης από το σχ. έτος 1987-88. Ο υφυπουργός Πολιτισμού Γ.Α. Παπανδρέου επισκέπτεται στο ΕΠΛ Αιγάλεω (κατάληψη). Στα στα ΕΠΛ διδάσκονται τα εξής προαιρετικά μαθήματα: αγγλικά μουσική ρωσικά γαλλικά ζωγραφική θέατρο κ.ά. ισπανικά ξυλογλυπτική

Λειτουργούν οι μαθητικές κοινότητες. Λειτουργούν σχολικοί συνεταιρισμοί. Καθιερώθηκε το μάθημα ΣΕΠ. Ιδρύεται νέο ΕΠΛ στα Χανιά. Αλλάζει ο υπουργός (Αντ. Τρίτσης). Ξεκινούν οι πολιτιστικές εκδηλώσεις. Στο ΕΠΛ Αθήνας κατά τη διάρκεια της κατάληψης θα γίνονται μαθήματα από καθηγητές πανεπιστημίου και φοιτητές. Η αλαζονεία του νέου υπουργού (Αντ. Τρίτση) προκαλεί διαμαρτυρίες. Επιτροπή μαθητών ΕΠΛ από όλη τη χώρα προωθεί τα αιτήματα των ΕΠΛ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το αίτημα των ΤΕΛ για κατάργηση του 4ου έτους ειδίκευσης έχει περάσει στα αιτήματα του ΕΠΛ.

1987 Στις εφημερίδες Αυγή, Βήμα και Νέα : Επαναλαμβάνεται το αίτημα για γενίκευση του ΕΠΛ διαρκώς. Ο Φάνης Ι. Κακριδής γράφει :«συγκλονιστική συνάντηση με τα συμβούλια των πολυκλαδικών». Σχολιάζεται η φυγή του Αντ. Τρίτση από την ΕΡΤ1 και η «λανθασμένη» επιλογή του στην αγορά βιβλίων για τις σχολικές βιβλιοθήκες. Καταγγέλλεται η ΚΝΕ για την παρεμπόδιση διαλόγου με τον Αντ. Τρίτση στο Δήμο Αθηναίων. Ο Κ. Γεωργουσόπουλος μιλάει για εξαπάτηση από την πολιτεία σχετικά με το θεσμό του ΕΠΛ. Ο Τρίτσης αποκαλύπτει ότι το ΕΠΛ «δε θα είναι ο μόνος τύπος λυκείου».

Αποχώρηση από το δήθεν διάλογο για τα ΕΠΛ του προέδρου του 15μελούς και της διευθύντριας του ΕΠΛ Αθήνας. Εντυπωσιάζουν οι απόψεις και οι προτάσεις μαθητών ΕΠΛ - αποδεικνύουν ώριμη σκέψη. Εκδηλώσεις στα ΕΠΛ (πολιτιστικές και άλλες).

1988 Όλες οι προαναφερθείσες εφημερίδες προβάλλουν τις κινητοποιήσεις των μαθητών ΤΕΛ ζητούν: Να καταργηθεί το 4ο έτος ειδίκευσης των ΕΠΛ. Να θεσπιστεί η ισοτιμία των πτυχίων ΤΕΛ με ΕΠΛ. Προσωπικότητες όπως ο Φάνης Ι. Κακριδής, ο Θεόφραστος Γέρου και ο Αλέξης Δημαράς, σε δημοσιεύματα, τονίζουν την απουσία πολιτικών αποφάσεων για τη λειτουργία του ΕΠΛ .

1989 Στον Τύπο εμφανίζεται για πρώτη φορά η πρόταση της ΟΛΜΕ για το Ενιαίο Λύκειο και η διάσταση απόψεων μεταξύ καθηγητών ΕΠΛ και ΟΛΜΕ. Το ΥΠΕΠΘ έχει καταργήσει την ΟΕ. Οι καθηγητές εκφράζουν το φόβο τους για κατάργηση. Δημοσίευμα της ΟΛΜΕ μιλάει για έναν τύπο λυκείου – όχι για ΕΠΛ. Ο νέος υπουργός Β. Κοντογιαννόπουλος συγκρούεται με καθηγητές ΕΠΛ, ενώ ο πρόεδρος, Δημ. Μπαλωμένος τον στηρίζει. Τα ΕΠΛ προβάλλουν τις πολιτιστικές τους εκδηλώσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Το τέλος του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου πλησιάζει. 1990 Τα δημοσιεύματα στον Τύπο αναδεικνύουν τη συνέχεια των καταλήψεων, ενώ καταγγελία γονέα μαθητή (ΕΠΛ Ν. Φιλαδέλφειας) μιλάει για κατάληψη στο συγκεκριμένο σχολείο με απόφαση του 10 % των μαθητών. Οι καθηγητές και οι μαθητές φαίνεται να αντιδρούν στο πολυνομοσχέδιο του Β. Κοντογιαννόπουλου. Η συζήτηση για ένα λύκειο «Ενιαίο» συνεχίζεται. Το τέλος του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου πλησιάζει. Συμπερασματικά βλέπουμε ότι ο Τύπος δίνει ξεκάθαρη εικόνα της πορείας του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου.

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ